Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als de basis maar gezond is...

<<

Anoniem236

Bericht 29 Mei 2018 18:37

Als de basis maar gezond is...

Wat veel ouders nastreven, maar wat als die basis niet gezond is?

Misschien hebben jullie tips voor mij of herkenning of iemand die mij kan zeggen dat het echt een fase is.

Maar mijn twee (2.8) jarige zoontje eet niets dat gezond is. Geen groenten, geen fruit. Niets, alleen rode kool.
Een smoothie drinkt hij, alleen met aardbei en banaan. Mikken we er iets anders door of heeft het een andere kleur dan weigert hij. Soepen, gepureerde sauzen, niks eet hij. Geen ei ook geen groente omelet. Geen rauwkost.

Met een beetje mazzel eet hij de pasta stukjes tussen het gerecht uit, maar verder eet hij geen pasta recepten, geen rijst,
Geen wraps, geen ovenschotels.

Ongezonde dingen eet hij wel, aardappeltjes, aardappelkroketjes, friet, pannenkoeken, poffertjes, vlees, vissticks

Hij heeft s avonds genoeg honger maar dat brengt hem niet aan het eten. Belonen met een toetje helpt niet. Hij krijgt nu vaak Griekse yoghurt om niet met honger naar bed te gaan maar er zijn zat avonden dat hij niets gegeten heeft.

Brood eet hij wel goed. Cracottes, rijstwafels en soepstengels eet hij ook graag. Maar dus niets van groente. Hij proeft ook niet.

Ligt het aan de opvoeding? Hebben wij het verkeerd aangepakt? Ik weet het niet meer. Hij heeft tot zijn tweede verjaardag alles gegeten wat wij in de avond aten. Ook tomaatjes tussendoor (geen fruit alleen banaan)
We zijn door het cb doorgestuurd naar logepediste omdat het leek alsof hij met structuur moeite had maar dat lijkt het niet te zijn. Het lijkt echt gedrag te zijn. Ook hebben wij nog een zoon van 5 en die eet heel goed. Is dolblij met een schaaltje gemengd fruit, schept twee keer groenten op.

Iemand tips om zoon aan het gezonde eten te krijgen?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 29 Mei 2018 18:40

Re: Als de basis maar gezond is...

Lastig zeg!
Misschien kun je van ongezonde varianten gezonde varianten maken? Banaan-ei pannenkoeken, friet van groenten zoals zoete aardappel of wortel (bij de Lidl sinds kort kant en klaar gesneden te koop, bij AH al langer volgens mij), brood beleggen met geprakt fruit?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 29 Mei 2018 18:48

Re: Als de basis maar gezond is...

Nou, als iemand dé ultieme tip heeft dan hoor ik dat graag! Mijn 8,5 jarige eet ook nog steeds niks. Geen brood, geen fruit, bijna geen groente (alleen spinazie en bloemkool), geen ei, geen vlees, gewoon helemaal niks. Ik heb de moed opgegeven. Alles is uitgesloten, het schijnt bij ons dus echt een gedragsproblemen te zijn. Maar zelfs eettherapie kreeg hem niet aan het eten. Sterkte Lotus, het is zo waardeloos.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Mei 2018 18:58

Re: Als de basis maar gezond is...

Ik heb helaas niet echt tips voor je, maar aardappels en vlees zijn toch niet ongezond? In een betere verhouding met groente zou misschien beter zijn, maar aardappels en vlees zijn wel gewoon voedzaam.
Verder is dit een redelijk complex iets, want wij kunnen niet zien hoe jij hem hebt opgevoed, wat hij per dag exact te eten en te drinken krijgt.
Misschien is een voedingsdagboek bijhouden voor hem een goed idee. Dan kun je misschien al wat dingen zien of ontdekken. Sterkte
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Mei 2018 19:16

Re: Als de basis maar gezond is...

Mijn gedachte ging naar dat programma, bizarre eters. Niet dat jullie kindjes bizarre eters zijn, ik moest denken aan die vrouw, zij is voedingspsycholoog en misschien kan iemand met zo’n opleiding/achtergrond jullie helpen.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 29 Mei 2018 19:21

Re: Als de basis maar gezond is...

Ik was zelf ook een kind dat nooit groente at, ik viste de groente nog tussen de macaroni uit en het enige dat ik lustte was bloemkool. Wel vlees en aardappels ook.
Mijn moeder was ook best wel wanhopig, maar toen ik op mijn 18e op mezelf ging wonen en zelf alles klaar ging maken bleek ik opeens heel veel te lusten. En nu lust ik vrijwel alles.
Ik ben nooit echt veel ziek geweest en heb er zover ik weet ook niets aan overgehouden, maar snap wel dat het als ouder ontzettend vervelend is.
<<

Anoniem236

Bericht 29 Mei 2018 19:38

Re: Als de basis maar gezond is...

Green pepper; friet maken van zoete aardappel zouden we nog kunnen proberen, goede tip. Fruit op brood of door de yoghurt weigert hij.

Thunder; zo te lezen eet jouw zoon dus nog slechter al 8,5 jaar, is toch om wanhopig van te worden? Heeft hij wel een goede weerstand?

Ik zie ons kind ook bij bizarre eters op tv komen bij wijze van, het begon met groente tussen de bami, macaroni ed uitvissen maar inmiddels eet hij niks meer.

We hebben ook nog een verwijzing liggen voor een diëtiste voor als de pre logopedie niets zou opleveren. Daar zou ik nog eens kunnen informeren.

Verder is het wel een gezond kereltje, nog nooit echt ziek geweest hooguit een dag. Goed op gewicht, boven de middellijn, energiek en vrolijk. Maar het voelt zo slecht om dit maar te accepteren. Soms schaam ik mij er ook wel voor. Dan denk ik dat mensen er wat van denken/vinden of geeft het kdv aan dat hij bij de lunch wel erg veel honger heeft (hij eet daar dus geen fruit om 10.00 met de anderen en krijgt niets vervangend, eet dan 3 sneetjes i.p.v. 2 dus ik vind zijn lunch nog wel meevallen)

Zijn eetschema is ongeveer zo;
7.30 2 sneetjes brood met kipfilet, appelstroop of light jam beker melk
10.00 water met tussendoortje meestal cracottes
12,00 zelfde als de ontbijt maar dan aanmaak i.p.v. melk
15.00 als we thuis zijn iets van een koekje, snoepje
17.30 avond eten of niet

Ik weet zeker dat hij wel honger heeft, als ik de broccoli zou vervangen door een frikandel zou het bord zo leeg.
<<

Anoniem239

Bericht 29 Mei 2018 19:50

Re: Als de basis maar gezond is...

Lust hij een gehaktbal? Mijn tante maakt die met groente er doorheen. Groente heel fijn mixen en dan door het gehakt kneden. Dat at mijn zoontje goed toen hij in zo'n fase zat.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 29 Mei 2018 19:53

Re: Als de basis maar gezond is...

Lotus schreef:Thunder; zo te lezen eet jouw zoon dus nog slechter al 8,5 jaar, is toch om wanhopig van te worden? Heeft hij wel een goede weerstand?

Qua weerstand gaat het best goed nu, maar hij is veel en vaak ziek geweest. Hij heeft bloedarmoede en vitamine tekorten, maar weigert zelfs zijn medicatie te nemen :(.

Zijn schema is ongeveer:
O: thuis niks. Weigert hij.
T: op school een liga en een beker karnemelk met iets aanmaaklimonade.
L: op school 2 meergranen crackers met chocopasta (eet er 1, krijg altijd wat terug) en een beker karnemelk met iets aanmaaklimonade.
T: thuis een snoepje.
D: thuis gekookte aardappels met jus en bloemkool/spinazie. Eten we wat anders dan eet hij dat niet dus dan maar dit. Na het eten een toetje.

Ik vind het echt vreselijk, maar weet gewoon niet meer waar ik het zoeken moet. Alle mogelijke therapieën hebben we volgens mij wel gehad de laatste jaren.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Mei 2018 19:54

Re: Als de basis maar gezond is...

Lastig Lotus! F. is ook van het eruit vissen en mijn oplossing is alles fijnhakken en zo verbergen. Inmiddels gaat het wel weet beter, net hoe haar pet staat!

Het lastige dat hij de rest ook niet eet, misschien als soep?
⁠♡♡♡
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 29 Mei 2018 20:10

Re: Als de basis maar gezond is...

Helaas hier ook herkenbaar. En ik heb niet het idee dat het aan de opvoeding ligt, de oudste eet amper en al helemaal geen gezonde dingen.
De jongste daarentegen eet alles wat los en vast zit en kiest fruit boven snoep/koek.
Helaas dus ook geen tips, wilde je alleen laten weten dat het dus echt niet altijd aan de opvoeding hoeft te liggen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 29 Mei 2018 20:16

Re: Als de basis maar gezond is...

Er is een boekje van een kabouter... misschien stimuleert dat? Het boekje heet Dit lust ik al!
Verder heb ik geen tips, lijkt me erg frustrerend.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem231

Bericht 29 Mei 2018 20:44

Re: Als de basis maar gezond is...

Denk niet een opvoedings probleem. Dat als eerste.

Hij krijgt snoepjes zeg je. Heb je al eens geprobeerd om die te maken van fruit? Banaan en aardbei pureren en agaranta erbij.
Net als ijs zelf maken. Fruit pureren met yoghurt en met een zoku bevriezen bijvoorbeeld?

Kijk eens op de fb groep van de leukste lunch. Hier worden vaker tips gedeeld om kinderen groenten en fruit te laten eten.

Ik ben begonnen met samen koken toen mijn zoon niet meer wilde eten. Eet nu nog niet veel maar iig wel weer iets van het avondeten.
Leg kleine hoopjes op het bord en bij zoon heb ik al de regel dat hij 3 is en dus 3 hapjes moet eten van ieder onderdeel. Maar 1 onderdeel wat hij minder goed eet en de andere 2 wat hij wel eet.
En minions macaroni heeft hier geholpen bij pasta gerechten. Nu zelfs weer macaroni. Ik noem gewoon alles macaroni ook als het bv spaghetti is. Verander steeds de vorm.

Succes want dit kan heel frustrerend zijn.
<<

Anoniem247

Bericht 29 Mei 2018 21:53

Re: Als de basis maar gezond is...

Ik heb twee kinderen en de een lust werkelijk alles en de ander bijna niks. En ze hebben dezelfde opvoeding gehad dus daar ligt het niet aan.

Mijn tip is laat het los. Geef hem de dingen die hij wel eet, laat ‘m af en toe iets nieuws proeven en het komt later vast (op uitzonderingen na) allemaal goed. Ik at vroeger ook maar 10 verschillende dingen en nu eet ik bijna alles (helaas) ;)
<<

Anoniem248

Bericht 30 Mei 2018 04:59

Re: Als de basis maar gezond is...

Ik vind het idee van de hoopjes van Pollepel nog wel een goede. Alleen zou ik het anders oplossen: hem gewoon lekker een bord rodekool met aardappels geven, desnoods dan maar elke avond en daarnaast dan een klein hoopje van hetgeen wat jullie eten. En hem dan toch blijven stimuleren daar dan drie hapjes van te nemen. En dan werken met een beloningssysteem, voor elke keer dat hij een paar hapjes neemt krijgt hij een sticker en na vijf stickers mag hij iets moois uitkiezen, de volgende keer na tien etc etc. Hij is 2 jaar en 8mnd? Dan is hij daar vast super gevoelig voor.

Verder: kijk naar wat hij wél lust, daar zitten in elk geval voldoende gezonde dingen tussen waardoor hij z’n vitamines en bouwstoffen meer dan voldoende binnenkrijgt. Probeer de stress los te laten want met datgene wat hij lust kun je een gezond voedingsritme maken. Eentonig, maar wel gezond. En qua kdv zou ik toch aangeven dag je het fijn zou vind e als hij ook smoothie zou krijgen. Desnoods geef je hem een beker van thuis mee. Of -thuis geef je de smoothie misschien altijd direct, kans bestaat natuurlijk dat het na verloop van tijd verkleurt als je het meegeeft en hij het dan niet meer wil- je geeft de ingrediënten mee (banaan hebben ze daar vast wel alleen aardbeien misschien niet altijd) en dan maken ze het ter plekke maar. Ik zou zelf wel wat medewerking van het kdv hierin verwachten. Niets eten tot de lunch is ook zo wat.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Mei 2018 05:48

Re: Als de basis maar gezond is...

Eens met de laatste alinea van Maple. Hier wordt qua avondeten niet anders aangeboden dan wat wij eten en we gaan absoluut niet anders voor hem koken.

Ik vind z’n leeftijd nog erg laag om je er echt zorgen over te maken. Mijn zoon is bijna 4,5 en die eet nog net zo, ook alles geprobeerd. Onze volgende poging is een beloningskaart; ik ga een groente en een fruit kaart maken en daarvan mag hij een x aantal groenten/fruit kiezen die hij echt niet ‘lust’. Verder moet hij alles proeven wat er op z’n bord ligt. Als hij de kaart vol heeft, dan mag hij z’n verjaardagsgeld besteden.

Onze huisarts heeft weleens gezegd dat kinderen groot kunnen worden op een banaan en een halve boterham.

Maaaaarr... over het algemeen is het een normaal fenomeen en zou het uiterlijk rond het 7e jaar over moeten zijn. Ik hoop daar vurig op, want ik vind het zó zonde!
L2014 & H2017
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 30 Mei 2018 06:05

Re: Als de basis maar gezond is...

Ohw ik zie nu pas wat hij op een dag eet... Heel eerlijk... Ik zou dolblij zijn als mijn oudste dochter dat zou eten.
Ontbijt: 1 meergranen croissant zonder beleg en een glaasje water
Tussendoor op school: paar slokken water
Lunch: 1 meergranen croissants zonder beleg en water (en vaak nog de helft mee terug naar huis)
Tussendoor na school: koekje en thee/water/sap
Avondeten : afhankelijk van wat we eten een paar happen tot een klein bordje
Avond: thee met een koekje
Geen fruit, amper groenten, geen melkproducten...

Ik zou me er dus echt geen zorgen over maken, hij eet best wel wat gezonde dingen en ik heb echt niet het idee dat hij over de hele dag te weinig binnen krijgt. Het kan altijd beter en gezonder maar zeker als hij gewoon goed op gewicht en lengte is zou ik het loslaten.

Maar dat is makkelijk praten voor mij omdat ik daar dus al heel blij mee zou zijn, J heeft ondertussen wel ernstig ondergewicht, is klein voor haar leeftijd (bijna 8, 1.2 meter en nog geen 18 kg) en eet dus amper. We staan onder controle van de kinderarts maar gezien alle andere problematiek op dit moment heeft het eten en gewicht de minste prioriteit
Laatst gewijzigd door Fiwen op 30 Mei 2018 06:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

ChiQ

Bericht 30 Mei 2018 06:05

Re: Als de basis maar gezond is...

Mijn zoon heeft van 2 tot 5 jaar niets anders gegeten dan droge rijst, macaroni (wel met gehakt en ui maar oh wee als hij een stukje groen zag) en worst, en kaas. Hutspot. Ik maakte me vreselijk veel zorgen tot eens een kinderarts tegen me zei: maak je niet druk, kinderen overleven op een halve liga en een stuk appel. Ik probeerde het wel áltijd. Op een gegeven moment kwam ik er achter dat hij best knoflook lustte, dan kreeg hij macaroni, met een yoghurt en knoflooksaus. Ik leerde gaandeweg dat hij kruidig eten lekker vindt. En kip. En ik las hier van UN dat haar zoontje evenveel hapjes als leeftijd moest eten. Dus wat er ook op tafel staat hij moet 5 happen omdat hij 5 is. Je wordt er echt moedeloos van, maar in de meeste gevallen gaat het gewoon over. Ik kon me wel vreselijk voelen als een vriendin zei: o, mijn zoontje van 2 lust *insert all things my kid wouldnt even consider eating* maar goed vergelijken is echt een slecht plan.
<<

widko

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:20

Bericht 30 Mei 2018 07:01

Re: Als de basis maar gezond is...

Zolang je kind vrolijk is goed groeit en ontwikkeld zou ik me ook niet druk maken. Maar de voedingssoorten wel blijven aanbieden zonder druk erop te leggen. Voor het kdv zou ik ook iets meegeven wat hij wel lust of iniedergeval samen zoeken naar wat hij wel.

Hier een peuter van 2.5 die ook erg weinig eet en helaas daardoor aan de bijvoeding zit. Het stukje kinderen worden groot op bijv banaan en boterham of liga en appel gaat niet altijd op.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Mei 2018 07:30

Re: Als de basis maar gezond is...

Ik vind dat hij overdag ook best veel eet, dat eet mijn peuter van 3,5 jaar oud echt bij lange na niet. Ik kan me dus voorstellen dat de noodzaak er ook niet echt is om ‘s avonds te eten, als het lekker is kan het er nog prima bij maar als hij niet eet zal hij vast niet met honger naar bed gaan, zeker niet als hij nog een grote bak yoghurt na krijgt om te compenseren dat hij niet gegeten heeft ‘s avonds.

Ik zou er denk ik helemaal geen aandacht aan besteden, gewoon minimaal 1 keer per week rode kool eten, dagelijks in de middag een bordje met verschillende soorten rauwkost ( reepjes gele paprika, komkommer, kerstomaat, olijven ed) neerzetten en er gewoon niks over zeggen verder. Ik merk dat mijn oudste best kan muiten maar vaak als wij dan niet opletten toch stiekem iets probeert.
Mijn oudste vind het ook leuk om te helpen met koken en proeft dan veel, ik probeer hem ook te betrekken bij het boodschappen doen ed. Wij doen de spaghetti altijd door de saus en serveren dat soort dingen niet los van elkaar, S vind het heel leuk als hij zelf er geraspte kaas op mag doen bijvoorbeeld.
Wij scheppen gewoon een beetje op en zeggen er verder niks over, eet hij niet dan ruimen we zijn bord gewoon op als wij klaar zijn, zeurt hij dan vragen we hem daar over op te houden en negeren het verder, eet hij alleen vlees bijvoorbeeld ook prima dan krijgt hij een normale hoeveelheid en niet extra ( pas nadat hij de rest ook gegeten heeft). Wij pushen ook niet om 1 hap te moeten proeven, meestal hebben we geen toetje maar dat gebruiken we niet als pressiemiddel dus we dreigen er niet mee en hij krijgt nooit een extra grote portie. Zo blijft het gezellig aan tafel en krijgt hij geen negatieve aandacht door het niet eten. Want negatieve aandacht is ook aandacht.

Zo te lezen doe je het al maar ik zou vaste drinkmomenten aanhouden en niet tussendoor continue drinken hebben staan want ook dat vult enorm en kan er ook voor zorgen dat hij minder eet. ( uitzondering zijn de hele warme dagen nu natuurlijk)

Je zou nog dingen kunnen proberen zoals maiskoekjes, rostikoekjes met groenten er door, erwtjes ed verkopen als balletjes, pannenkoeken met spinazie er door heen. Zelf ijs maken van fruit, beschuit met aardbeien als een gebakje aanbieden, banaan ei pannenkoekjes enz.

Uiteindelijk denk ik dat het een fase is en dat het vanzelf goed komt, niet teveel aandacht aan besteden en het vooral gezellig houden aan tafel. Een kind wat gewoon goed gezond is verder hongert zichzelf niet uit, dus maak je daar niet teveel zorgen over.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem236

Bericht 30 Mei 2018 07:52

Re: Als de basis maar gezond is...

Heel erg bedankt voor de tips. Sommige dingen zoals zelf groente friet maken of banaan pannenkoek ga ik zeker proberen.
Het is ook zeker niet dat ik mij zorgen maak over zijn gezondheid op korte termijn, maar ik denk dat hij veel vitamine tekort komt. Maar misschien moeten we het inderdaad gewoon los laten. Niet dat we er continu op zitten maar het zou gewoon fijn zijn als hij lekker mee eet of geniet van een stuk fruit.
Gelukkig geen sprake van ondergewicht en hij eet brood en tussendoortjes goed. Ik kan mij voorstellen dat de situatie s bij kinderen die bijna niets eten zoals Fiwen echt zorgelijk zijn.
Drinken op vaste momenten doen we inderdaad al, alleen bij de oma s staat continu een gevulde beker of pakje voor zn snufferd, maar dat is hooguit een keer per week.

Het kdv geeft aan dat hij niets anders mag tijdens het fruit, zolang hij die derde snee brood dan maar krijgt vind ik dat verder ook wel prima.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 30 Mei 2018 08:48

Re: Als de basis maar gezond is...

Qua vitamines kun je natuurlijk altijd iets van een multivitamine geven. Dan weet je zeker dat hij binnen krijgt wat hij nodig heeft en misschien dat je het dan makkelijker los kunt laten?
Doen we bij J ook, dat compenseert echt niet alles maar het is tenminste iets...
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 30 Mei 2018 10:38

Re: Als de basis maar gezond is...

Misschien kan het helpen om hem de controle te geven over wat er op het bord beland. Dus dat hij zelf mag bepalen wat en hoeveel er op zijn bord komt en dat eet hij op. Ik twijfel alleen of hij niet nog iets te jong is en of dit voor jouw kind werkt maar dat kan je zelf het beste bepalen. Maar bij kinderen in mijn omgeving heeft dat wel geholpen, die gingen naar verloop van tijd steeds wat meer eten.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 30 Mei 2018 11:56

Re: Als de basis maar gezond is...

Hier ook een zoontje die al ruim een kaar geen avond eten eet. Voor die tijd proefde hij ik ieder geval en at spaghetti/macaroni enz. En ineens niks meer, alles is vies. Friet eet hij niet, pannenkoeken en poffertjes niet.
Soep eet hij wel graag. Smoothies probeer ik maar dat weigert hij.

Brood, cracottes enz eet hij wel. Fruit gelukkig ook goed. Rozijnen en koekjes eer hij als enige ‘snoep’ verder niet.

Ik heb me er druk om gemaakt maar daar ben ik mee gestopt.
Ik kan het hem moeilijk dwingen en hij zal wel weer gaan eten hoop ik.

We bieden het hem wel elke avond aan en heel soms proeft hij wat als man en ik bijvoorbeeld aan het praten zijn en niet op hem letten.
Toevallig komt straks iemand van de GGD op huisbezoek ivm slecht slapen en eten dus misschien heeft zij nog tips.
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 30 Mei 2018 14:19

Re: Als de basis maar gezond is...

Wat lastig zeg. Weinig tips, maar dit is misschien wel de moeite waard om te proberen.
Ik heb het boek van Nora French, gezond fastfood.
Makkelijke recepten waar groenten in verwerkt zit, zonder dat het zichtbaar is, misschien heb je hier iets aan?
http://www.noralicious.com/nl/recept/ch ... e-muffins/
Verder zou je misschien de bloemkool of courgette pizzabodem van Magioni eens kunnen proberen? Geen groente te zien en kan hij zelf misschien meehelpen beleggen?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers