Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Breiringen

<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:29

Bericht 23 Okt 2013 21:51

Breiringen

Wie werkt er met breiringen? Ik heb dit nu al een paar keer zien liggen in de winkel en het ziet er zo leuk uit op YouTube, maar is het nou echt makkelijk te leren? En wat kun je er allemaal van maken en wat heb je dan allemaal nodig?
Waar kun je alle spullen kopen?
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Okt 2013 22:00

Re: Breiringen

Ik zag ze toevallig pas bij m'n moeder liggen, maar nog in de verpakking, dus ervaringen zijn er nog niet, haha.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 24 Okt 2013 09:53

Re: Breiringen

Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt maar heb het wel gezien en volgens mij is het écht zo makkelijk ja. De handeling op zich is in ieder geval niet moeilijk en volgens mij (zo goed als) hetzelfde als punniken. Ik weet niet hoe het zit als je patronen gaat volgen.

Wat je er mee kunt maken weet ik ook niet precies, in ieder geval sjaals en mutsen. En met een kleine kun je ook bloemen maken, maar dan moet je een andere techniek volgen.

Je hebt in ieder geval de breiring en een speciale naald nodig, die zit er denk ik wel bij. En wol natuurlijk! Om af te werken nog een stopnaald en verder weet ik het niet...
De breiringen zie je momenteel op veel plekken, het ze al gezien bij de Action, Zeeman, Hema en V&D. Bij de eerste drie kun je ook wol kopen, en bij de V&D volgens mij ook. Een stopnaald hebben ze bij de Hema vast wel en anders bij een hobby-/fourniturenzaak. Bij een hobbyzaak zul je de overige materialen ook wel kunnen kopen maar die zijn vast een stuk duurder.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Okt 2013 12:39

Re: Breiringen

Ik heb ze laatst bij zeeman gekocht en het werkt echt zoooo makkelijk! Eitje! Ik kan niet breien, heb het ooit wel gekund maar echt iedereen kan dit leren!! En het gaat nog best snel ook vind ik.

Alleen die van de zeeman daarvan laten de pinnetjes soms los. Beetje secondenlijm en het zit weer vast maar het is toch irritant. Maar goed ze zijn een stuk goedkoper...
<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:31

Bericht 24 Okt 2013 14:15

Re: Breiringen

Ik heb ze afgelopen maandag gekocht en er een muts mee gebreid en het ging super gemakkelijk. Op youtube staat dat je er ook sloffen mee kunt breien, maar dat heb ik nog niet gedaan. Wil ik wel binnenkort gaan proberen.
<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:29

Bericht 28 Okt 2013 17:04

Re: Breiringen

Ik heb ze nu liggen en al een klein poppen mutsje gemaakt en nu voor m'n dochter een muts. Ben er erg blij mee het is zo leuk. Ben nu bezig om een sjaal te maken op een ronde ring. Heb de langwerpige ook maar daar moet ik me nog even wat meer in verdiepen.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers