Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer at jouw kind...

<<

Anoniem245

Bericht 30 Mei 2018 17:39

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Ik denk dat je ook erg voorzichtig moet zijn met het woordje hypergezond Marsy. Dat viel mij namelijk ook op, hoe je dat verwoordde.
<<

Anoniem250

Bericht 30 Mei 2018 18:25

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Ik vind het erg moeilijk om te geloven dat jij psycholoog bent, Marsy. Jouw forumgesprekstechnieken zijn, vind ik, nog steeds regelmatig niet oke.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 30 Mei 2018 18:56

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Wat ik me alleen wel afvroeg... vandaag wanneer word je soepeler bij een kind? Ik vond dat echt heel lastig. Ik bedoel... wij eten ook een stukje chocolade, koek of ijsje, omdat we daar van genieten? Dat mag en wil een kind op een gegeven moment toch ook? Als het maar met mate is, ja. Daarom zijn we nu wat soepeler geworden. Maar ook omdat ik heb gezien dat kinderen met te strenge eet-ouders helemaal los gingen op verjaardagen en juist stiekem gingen eten. Ik wil liever nu mijn kind leren dat iets 'slechts' echt wel af en toe kan, als je daarnaast maar vooral gezond eet.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mei 2018 19:04

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Precies, dat vind ik dus ook lastig Meg. Ik zie O over een paar jaar heus wel eens frietjes eten of chips of een koekje of limonade. Maar wanneer is die omslag? Ik denk zeker nav reacties hier dat het echt op eigen gevoel is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mei 2018 19:08

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Ik vind 't ook heel afhankelijk van hoe en hoeveel je kind verder eet. Tobias eet z'n groenten en fruit goed; dan mag-ie echt wel koekjes. Zit-ie in de fase dat-ie minder eet, met warm weer bijv. dan bied ik eerder fruit aan, dan dat ik toegeef als we langs de ijsboer lopen.
<<

ChiQ

Bericht 30 Mei 2018 19:16

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Gezond verstand en alles met mate. Daar worden de meeste kindjes groot mee, en staan ze Redbull en euroknaller enorme zak chips af te rekenen. Je moet je kind niet dagelijks knakworst voeren, maar afentoe smult mijn 5 jarige wel van knakworstjes met een witte bol. Een snoepje, een koekje kan allemaal op zijn tijd. Of ze nou 1 of 10 zijn.
<<

Anoniem245

Bericht 30 Mei 2018 19:31

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Precies, en dat ga je zelf aanvoelen. Net als je eigenlijk alles wel gaat aanvoelen, bij mij ging het meeste eigenlijk automatisch. En mijn zoon eet heel gezond, vind ik, dus af en toe wat minder gezond kan ik niet mee zitten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Mei 2018 19:44

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

ChiQ schreef:Haha ik herinner me door dit koffieverhaal, Julian kreeg laatst een medium driftbui toen hij echt geen cappuccino mocht. Door het geleuter heen zei hij: dat mag ik wel van *naam oma*. ik volledig over de zeik mijn man bellen, hij dacht door mijn gedoe ook dat hij cappuccino kreeg, maar bij navraag bleek ze hem cappuccino te geven als in: opgeklopt melkschuim uit de Nespresso opklopper met een mini beetje kaneel. :smile:

Kids.


Haha ik zei laatst tegen S dat ik een kopje thee ging maken en vroeg of hij ook wilde, nee mama, doe maar een cappuccino! Moest er zo om lachen, hij bedoeld ook warme melk uit de Nespresso opschuimer maar klonk zo heerlijk wijs, ik zie hem zo bestellen bij de coffee compagny met zijn 3jaar..
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 30 Mei 2018 20:07

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

ChiQ schreef:en staan ze Redbull en euroknaller enorme zak chips af te rekenen.

Oooh dat vind ik dus zo erg hè? Bij ons kan je in de pauzes echt beter niet in de supermarkt komen, want dan staat dat rijen voor pubers die zoveel slechte dingen kopen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2018 21:27

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Meg schreef:
ChiQ schreef:en staan ze Redbull en euroknaller enorme zak chips af te rekenen.

Oooh dat vind ik dus zo erg hè? Bij ons kan je in de pauzes echt beter niet in de supermarkt komen, want dan staat dat rijen voor pubers die zoveel slechte dingen kopen.

Golden Power haalden wij altijd bij de Aldi whaha. En dan voelde je je een partij stoer met zo'n blikje van €0,29.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Mei 2018 23:54

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

HG: maar goed dat ik dan ook niet als psycholoog werk!
En ben helemaal eens met de balans uitspraak.
En oh ja die energie drankjes! Herinneringen komen boven haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Mei 2018 13:12

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Zo slecht als B slaapt, zo goed als dat ze eet.
Wij hebben nooit echt moeilijk gedaan m.b.t. eten. Natuurlijk krijgt ze geen kilo's snoep/suiker/frisdrank what ever, maar wij hebben gewoon chips in huis en koekjes en die krijgt ze ook. Snoep taalt ze eigenlijk nooit naar.
Op een verjaardag mag ze ook gewoon van tafel pakken wat er staat, al kiest ze dan vaak voor worstjes en kaas.
Laatst was mijn man jarig en hadden we taart, B wilde niet.. ze had trek in een cracker :P

We zaten met haar eerste verjaardag in de Mac trouwens, gingen we uit eten hehehe
<<

Anoniem328

Bericht 31 Mei 2018 13:48

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Snoep hebben wij nooit in huis. Chips een enkele keer wel, maar dan krijgt hij van die wortelchips als wij 'echte' chips eten.
Hij eet best gezond. Overdag alleen brood en fruit en meestal 1 koekje. Hij drinkt alleen melk, water, thee en 1 beker diksap per dag. Fristi, chocomel, appelsap etc krijgt hij nooit.

Avondeten krijgt hij wat wij ook eten.
Meestal eten wij gezond. Verse maaltijden zonder pakjes en genoeg groentes.
Maar we eten ook af en toe pizza en halen soms patat (met frikandel) en die krijgt hij dan ook. Niet gezond nee, maar hij vindt het heerlijk en zo lang het niet te vaak is kan ik daar echt niet moeilijk over doen.
Krentenbollen, rozijntjes etc eet hij ook geregeld. Het verbaast me dat daar hierover zo moeilijk wordt gedaan. Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje overdreven, maar goed ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mei 2018 19:07

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Mocht je dit toevallig lezen Snirp, we gaan uiteindelijk eten bij jullie trouwstrandtent. Die heeft echt lekker eten voor volwassenen en is kindvriendelijk, zoals jij en ik allebei weten haha. Heb er zin in!
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 31 Mei 2018 19:58

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Hahaha, veel plezier!!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 31 Mei 2018 20:22

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

En nog even on-topic...

T. kreeg veel van deze dingen zo rond zijn eerste verjaardag.

N. heeft onderhand ook al een aantal dingen van dit lijstje gekregen, haha. Een likje softijs, een patatje, een stukje pannenkoek.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 31 Mei 2018 23:38

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Was gisteren bij vriendin en we hadden het even over dit topic en toen herinnerde ik me ineens dat zij haar kinderen had wijsgemaakt dat een tomaat een lekkernij was (dus als een snoepje - tussendoortje). Ik ben bij haar begonnen als oppas toen ik hier kwam 6 jaar geleden en de jongste was toen 4. En ik weet nog zo goed hoe die dan ‘zeurde’ om iets lekkers en dat tomaat in het rijtje koekjes werd geplaatst. Vond het toen al zo geniaal maar gisteren schoot het me weer te binnen. Ga ik ook proberen ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 01 Jun 2018 18:01

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Hoezo is dat geniaal dan.. een tomaatje ís toch ook gewoon iets lekkers?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Jun 2018 18:04

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Mijn zoons mekkeren elke middag om tomaatjes.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2018 18:06

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Ik zou juist willen leren dat groenten ook lekker zijn zonder te doen alsof 't snoep is. Maar misschien is dat een illusie dat dat kan hoor (al denk ik dat dat best kan).

Urban Naked is mijn voorbeeld voor de monkey platters wat dat betreft. Het heeft hier nog geen nut want hij gooit dan het gehele bordje om, dus ik moet het nu nog gedoseerd aanbieden.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Jun 2018 18:07

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Ja die monkey platters vind ik ook geniaal, makkelijk, lekker en gezond.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Jun 2018 18:08

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

D. smult ook van tomaatjes (en stukkies komkommer). Ik heb laatst voor het eerst een monkey platter gemaakt en dat was ook een daverend succes :)

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Jun 2018 18:14

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Ja precies ik doe ook niet alsof het snoep is, maar dat doe ik bij snoep zelf ook niet. Zo van ‘poeh snoep nou nou lekker zeg’. Gewoon, hier een snoepje. Of hoi, hier een tomaat.

Monkey platters zijn the bomb!
#teammaple🍁
<<

Anoniem281

Bericht 01 Jun 2018 18:53

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Tobias gruwelt van tomaat, vooralsnog tenminste. Terwijl ik ze vroeger heerlijk vond, als dreumes al. Langzaam leert ie bijvoorbeeld wel komkommer te waarderen, dus wellicht komt de liefde voor tomaat nog :smile:

Hij is wel dol op groenten en soms geef ik m tussendoor ook een beetje mais. Wij noemen t gewoon geoenten of eigenlijk gewoon bij de naam, maar hij noemt maïs snoepjes. Joe, dikke prima. (Behalve de poepluiers daarna, die zijn niet prima.)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Jun 2018 19:02

Re: Vanaf wanneer at jouw kind...

Ahhhh ranzug idd Baz iieeeuww

Als ik chili maak krijgt T altijd een bakje met koude (kidney-, zwarte en bruine) bonen en mais. Gaat ie dan helemaal in z'n nopjes zitten opsmikkelen op de bank :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers