Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gordelbeveiliging autostoel

<<

Anoniem270

Bericht 19 Mei 2018 17:31

Gordelbeveiliging autostoel

Mijn kind maakt zichzelf steeds los in de autostoel.
De schouderbanden worden naar beneden geschoven.
Ik heb ooit wel eens iets gezien wat je vast maakt aan de gordels zodat dat niet meer kan.
Iemand een idee wat ik bedoel en waar ze dat verkopen?

Of een andere oplossing?
Ik vind het zo levensgevaarlijk. 1 keer goed remmen en kind door de voorruit.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 19 Mei 2018 17:42

Re: Gordelbeveiliging autostoel

💜💜💙💙
<<

Anoniem270

Bericht 19 Mei 2018 17:44

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Jaaa dat bedoel ik! Dank je wel.
<<

Anoniem316

Bericht 19 Mei 2018 18:12

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Ik ben toevallig van de week naar een babyzaak gereden hiervoor omdat mijn dochter dat ook doet. Maar die raden dit ten zeerste af. Juist omdat je de gordels niet snel los kunt krijgen als er wat gebeurd. Ik vind het maar lastig hoor. Echt kiezen tussen twee kwaden..
<<

Anoniem270

Bericht 19 Mei 2018 18:25

Re: Gordelbeveiliging autostoel

snap wel dat ze dat zeggen maar mijn kind klimt uit de stoel dat is al helemaal niet veilig.
Ga meteen kijken of ze ook op de kinderwagen kunnen. Zelfde verhaal.
<<

Anoniem260

Bericht 19 Mei 2018 18:53

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Ook meteen n lifehammer erbij. Heb je ze in nood ook snel los en ondervang je dat probleem.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Mei 2018 19:04

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Trek je ze wel strak genoeg aan dan?

Die lifehammer is leuk bedacht maar niet als je het zelf niet meer kunt losmaken en je kind er in nood snel uit moet. Dan zoeken omstanders of de hulpdiensten niet naar een lifehammer.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem316

Bericht 19 Mei 2018 19:17

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Precies dat Jip. Dan maar leren dat mijn kind het niet mag doen. Hier trek ik het zo strak mogelijk aan maar ze wurmt er nog wel eens een arm onderdoor. Flink boos worden hielp hier voorlopig haha
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Mei 2018 19:21

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Onze zoon doet dat ook sinds kort. Gelukkig nu alleen nog als we stilstaan.
<<

Anoniem260

Bericht 19 Mei 2018 19:55

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Jip schreef:Trek je ze wel strak genoeg aan dan?

Die lifehammer is leuk bedacht maar niet als je het zelf niet meer kunt losmaken en je kind er in nood snel uit moet. Dan zoeken omstanders of de hulpdiensten niet naar een lifehammer.


Denk dat er altijd wel situaties zijn waarin je er niks aan hebt. Maar er zullen ook situaties zijn waarin je er wél wat aan hebt, daarom zou ik zo'n ding in de auto zetten.
Omstanders ander verhaal, maar mag aannemen dat hulpverleners ook wel iets bij zich hebben om riempjes zo door te krijgen.
En als je auto zó in de kreukels ligt dat je zelf niks meer kunt en omstanders moeten je kind snel uit de auto krijgen, dan is zo'n extra clip toch niet zó'n grote belemmering?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Mei 2018 22:34

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Jip schreef:Trek je ze wel strak genoeg aan dan?

Die lifehammer is leuk bedacht maar niet als je het zelf niet meer kunt losmaken en je kind er in nood snel uit moet. Dan zoeken omstanders of de hulpdiensten niet naar een lifehammer.


Je kan de gordels nog zo strak trekken als ze willen komen ze er echt uit.

Ik heb ook die clip van hierboven. Al klikt j hem zelf los en vast maar het idee dat hij er zelf controle over heeft is voor hem al voldoende om goed in de gordels te blijven.
2015 💙
<<

Anoniem231

Bericht 20 Mei 2018 06:29

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Deze wordt inderdaad afgeraden. Wat bij ons hielp was jas uitlaten en strak aantrekken.
Nu hebben wij een andere stoel (met een soort kussen tegen de buik/borst) en daarbij kan dat niet meer. Maar om nu een nieuwe stoel te kopen voor deze fase is ook weer zoiets.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 20 Mei 2018 07:16

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Onze dochter deed dit toevallig gisteren voor het eerst.
We zijn gestopt en hebben de riem strakker getrokken, daarna lukt het niet meer.
Ik heb haar ook uitgelegd waarom het gevaarlijk is.
Dat woordje gevaarlijk helpt gelukkig al bij haar.
En afleiding (speelgoedje ofzo) ook.

Je zou denken dat als de riempjes straks genoeg zitten, het niet moet lukken om los te komen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Mei 2018 07:56

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Slangemensjes zijn het! Die fase hebben wij nog niet dus misschien denk ik er te makkelijk over.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Mei 2018 07:58

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Overigens heb ik die clip liggen omdat de schouderbandjes in het begin nog niet goed over haar schouders liepen. Ik wilde deze er
aan doen, maar dat lukte niet omdat ik niet snapte hoe ik ze er om kreeg. En toen ik later las dat het afgeraden werd een de redenen hen ik het in de kast laten liggen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem236

Bericht 20 Mei 2018 07:59

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Hier ook een kind die het doet. Die clip koop ik niet, de gordel moet met een hand te openen zijn. (In Amerika zitten die dingen geloof ik wel standaard bevestigd)
Paar keer bij het eerste tankstation afgeslagen, boos geworden, uitgelegd wat er kan gebeuren en als de politie ziet dat hij niet in de gordel zit moet mama heel veel geld betalen. Het is al even geleden dat hij dat doet. Zonder jas aan en zo strak mogelijk is wel lastiger voor hem dan met een jas aan.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 20 Mei 2018 08:44

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Jas aan wordt ook afgeraden omdat de gordel dan niet strak genoeg kan worden aangespannen.
Er zijn crashtest filmpjes van maar die kan ik mobiel zo snel niet terug vinden.
Afbeelding
<<

Anoniem248

Bericht 20 Mei 2018 09:12

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Al zijn die filmpjes wel gebaseerd op dikke winterjassen en gok ik dat het kindje van Scott in deze periode geen dikke winterjas meer aan zal hebben. Al kun je natuurlijk altijd beter het zekere voor het onzekere nemen, jas uit.
Ik vraag me alleen wel af hoe los de bandjes zitten als ze vanaf de schouders naar beneden getrokken kunnen worden. Kinderen krijgen zichzelf meestal los door de armpjes/handjes terug door het riempje heen te steken op buik-borsthoogte, daar kun je niet 100% voorkomen dat ee ruimte zit. Maar als de schouderriempjes naar beneden geschoven kunnen worden dan zitten die volgens mij veel te los. Tenminste, hoe ik me daar nu een voorstelling van probeer te maken, dan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Mei 2018 21:57

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Maple schreef:Al zijn die filmpjes wel gebaseerd op dikke winterjassen en gok ik dat het kindje van Scott in deze periode geen dikke winterjas meer aan zal hebben. Al kun je natuurlijk altijd beter het zekere voor het onzekere nemen, jas uit.
Ik vraag me alleen wel af hoe los de bandjes zitten als ze vanaf de schouders naar beneden getrokken kunnen worden. Kinderen krijgen zichzelf meestal los door de armpjes/handjes terug door het riempje heen te steken op buik-borsthoogte, daar kun je niet 100% voorkomen dat ee ruimte zit. Maar als de schouderriempjes naar beneden geschoven kunnen worden dan zitten die volgens mij veel te los. Tenminste, hoe ik me daar nu een voorstelling van probeer te maken, dan.


J wurmt idd zn arm er onderdoor en zijn gordel zit echt strak. Je kan het ook met gordel goed strak en geen jas aan dus niet altijd voorkomen.
2015 💙
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 20 Mei 2018 22:08

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Je kan ook kijken of je de gordels niet hoger moet zetten.

Meestal hebben de gordels 2 of 3 standen waarop je ze kan vastzetten.

De gordel moet boven de schouder zitten en dan naar beneden lopen.
Niet achter de schouder ergens uit de stoel komen
Dan kan die tijdens het straktrekken al over de schouders heen gaan en niet goed zitren. Waardoor ze makkelijker los kunnen komen.

Beetje vaag erhaal hopelijk snap je het.
Hier een link waarin een plaatje staat met uitleg wat ik precies bedoel over hoe de gordel moet zitten.
https://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/autostoel-veiligheid/de-volgende-autostoel/


Mijn zoontje heeft het nooit gedaan.

Ik snap Jip ook met die clip. Hulpdiensten zullen dr gordels echt wel los krijgen. Maar wat als je te water raakt en dan moet je hetzelf doen. Hoe ga je het dan oplossen als je je lifehammer niet te pakken krijgt.
(wij hebben hem aan het plafond bevestigd en kunnen er beide bij)
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem270

Bericht 20 Mei 2018 22:26

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Vandaag wat extra aandacht besteed aan het vast maken.
Ging goed deze keer. Netjes blijven zitten.
Mijn kind heeft sowieso bij lange ritten geen jas aan in de auto.

Overweeg wel om zo’n clip te bestellen maar dan uit voorzorg mocht het weer gebeuren.
Rijd veel lange stukken alleen met mijn kind en vind het gevaarlijk om steeds om te moeten kijken.
Mocht het weer gebeuren dan 1x stoppen clip erop en doorrijden en thuis er weer af.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 22 Mei 2018 18:38

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Ik heb en gebruik de clip wel, dochter is niet onder de indruk van boos worden of uitleggen en ziet het als een spelletje. Negatieve aandacht is ook aandacht...
Omdat ik de kans dat ik hard moet remmen (voor bijvoorbeeld het stoplicht), groter is dan de kans dat ik in het water terecht kom, heb ik er voor gekozen om de clip wel te gebruiken. Hopelijk leert ze het ook af doordat het niet meer lukt en er dus geen beloning meer van heeft.
<<

Anoniem252

Bericht 22 Mei 2018 18:45

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Voor dat omkijken kan je ook zon spiegel kopen, dan hoef je alleen maar in je binnenspiegel te kijken.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mei 2018 19:24

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Als ze in de rijrichting zitten hoef je sowieso alleen maar in de binnenspiegel te kijken. Je kan je achterbank toch ook zien in die spiegel ;)
Die extra spiegel heb je alleen nodig als ze tegen de rij richting in zitten. Maar dan heeft omkijken weer geen zin :P
<<

Anoniem252

Bericht 22 Mei 2018 21:41

Re: Gordelbeveiliging autostoel

Oh lol na een jaar draai je het stoeltje natuurlijk om :p
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers