Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tuinieren

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Apr 2021 19:32

Re: Tuinieren

Haha nee ik heb echt geen groene vingers! Ik doe maar wat joh, geen idee. Had ook altijd een hekel aan tuinieren, maar moet zeggen dat het toch best rustgevend kan zijn. Ben vandaag alleen wel helemaal kapot en niet lekker, gewoon oververmoeid van de afgelopen drukke dagen.

Leuk, zo'n bloemenmix! Ik had vorig jaar een zakje van m'n werk gekregen en gezaaid en binnen no-time stonden er superveel bloemen! Gingen ook best snel dood, maar was toch even leuk.
❤ 7 juni 2018
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 18 Apr 2021 19:39

Re: Tuinieren

"MOET verzameld, Bliss?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Apr 2021 19:44

Re: Tuinieren

Hahaha lekker dan! Ik zei toch al dat ik me niet goed voelde? :wink: Pas het even aan.

Hier nog een overzicht van de hele tuin. Nog steeds veel steen, maar dat is toch wel praktisch voor ons. In de zomer komt er ook nog een groot zwembad te staan op de plek van de tuintafel en de tafel schuift dan helemaal rechts tegen de heg aan. Ziet er niet uit, maar dat zwembad is zo heerlijk als het 30 graden is dat we het er wel voor over hebben.

Afbeelding

We hebben trouwens vorige week ook de hele tuin met de hogedrukreiniger gedaan. Ik wist niet wat ik zag! Alle tegels waren eerst namelijk groen/bruinig. Ineens kwam deze gekke kleur tevoorschijn en hoewel ik hier ook niet kapot van ben, zijn ze in elk geval schoon en dat voelt wel lekker fris ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2021 20:13

Re: Tuinieren

Bliss schreef:Leuk, zo'n bloemenmix! Ik had vorig jaar een zakje van m'n werk gekregen en gezaaid en binnen no-time stonden er superveel bloemen! Gingen ook best snel dood, maar was toch even leuk.


Ja leuk is dat hè. Wij hadden vorig naar ook een bijvriendelijke mix maar dat was toch erg chaotisch (vond vooral m'n man, ik houd wel van wat speelser). Dit jaar dus allemaal wat beter uitgezocht en echt een plan gemaakt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Apr 2021 20:29

Re: Tuinieren

Ik ben heel benieuwd of dat lukt met zaaien @Marin.
Ik was er niet eens aan begonnen denk ik.

Wij hebben vandaag nog een perzikboompje geplant. Teller staat nu op 1 appelboom, 2 perenbomen, 2 blauwe besjes klimplanten en het perzikboompje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2021 20:30

Re: Tuinieren

Popcorn schreef:Ik ben heel benieuwd of dat lukt met zaaien @Marin.
Ik was er niet eens aan begonnen denk ik.



Ja het was een beetje een budget kwestie. 600 euro versus 24. Tja.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Apr 2021 20:33

Re: Tuinieren

Oh ja snap ik hoor. Maar op lange termijn had je waarschijnlijk meer aan echte plantjes gehad.

Wij hebben vorig jaar alles aan gepland, met kleine stekjes. Inmiddels slaat alles super goed aan, en zie je het met de dag groeien.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Apr 2021 20:46

Re: Tuinieren

Leuk, die fruitbomen! Wij hebben ook appel, peer en perzik. En vijg en braam.
Ik ben ook lekker bezig in de tuin, al is het nu vooral onkruid weghalen. Maar dan mag ik ook vast wat nieuwe dingen planten, heb er Spaanse margrietjes en campanula bijgedaan, en een azalea. Zaaien zou ik nu ook nog niet durven, het is nog zo koud!
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 18 Apr 2021 21:15

Re: Tuinieren

Hier zijn we van (een deel van) de akker nu een boomgaard aan het maken. De tussenstand qua fruit is peer (heel veel), appel, kers, pruim, paw paw, kornoelje, braam, blauwe bes, dat is het oorlopig even :) eens kijken of we volgen jaar nog wat er bij zetten :)
<<

Anoniem331

Bericht 18 Apr 2021 21:39

Re: Tuinieren

Wat is paw paw?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Apr 2021 08:24

Re: Tuinieren

Super leuk al die fruitbomen inderdaad.
Doet de vijg het een beetje in dit klimaat Caulfield? Die zou ik ook nog wel eens willen. En we hadden 't erover dat wat druivenstokken ook wel heel tof zou zijn. Laatst zag ik op insta een sponsored message voor oude wijnstokken van Nederlandse wijngaarden. Best cool.
Onze appelboom lijkt het weer beter te gaan doen na 't snoeien!

Paw paw is een vrucht. Ik ken het uit paw patrol. 😂

Popcorn, ik ga nog wel wat plantjes kopen (van die p9 potjes) maar wilde vast een headstart met zaaien maken, vast een goedkope basis en dan de rest aanvullen. Fingers crossed dat het lukt. Viel me op dat we echt een zanderige bodem hebben met veel natuurlijk materiaal erin (dat is wel goed geloof ik). Heb wel extra gecomposteerd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Apr 2021 08:43

Re: Tuinieren

Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk word!

Ik heb nooit van tuinieren gehouden, maar nu alles nieuw en naar eigen wens is, is dat toch anders.
Ik heb achter huis 2 plantenbakken van cortenstaal. Aangeplant met een borderpakket. Uitgezocht op kleur, en ook deze gaan als een speer. Kan niet wachten tot alles bloeit.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 19 Apr 2021 08:44

Re: Tuinieren

https://www.kwekerij-asimina.nl/

paw paw is een Amerikaanse vruchtboom, die een vrucht oplevert die ze in het Duits Indianerbanane noemen. Een soort meloen-banaan combinatie, moet het opleveren. Geen idee of het werkt, maar och, give it a try :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Apr 2021 08:46

Re: Tuinieren

kerel schreef:https://www.kwekerij-asimina.nl/

paw paw is een Amerikaanse vruchtboom, die een vrucht oplevert die ze in het Duits Indianerbanane noemen. Een soort meloen-banaan combinatie, moet het opleveren. Geen idee of het werkt, maar och, give it a try :)


Heel leuk zeg. Ik ben geïntrigeerd of dat hier gaat werken en zo ja of 't ook echt lekker is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Apr 2021 08:52

Re: Tuinieren

kerel schreef:https://www.kwekerij-asimina.nl/

paw paw is een Amerikaanse vruchtboom, die een vrucht oplevert die ze in het Duits Indianerbanane noemen. Een soort meloen-banaan combinatie, moet het opleveren. Geen idee of het werkt, maar och, give it a try :)



Jeetje, nooit van gehoord maar wat ziet dat er leuk uit. Ik ga er eens over nadenken of ik hier nog ruimte voor heb.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 19 Apr 2021 09:00

Re: Tuinieren

:) Ik ben ook benieuwd of het gaat werken. Je hebt er trouwens meteen twee nodig, want ze zijn niet zelfbestuivend, moeten elkaar bestuiven. En het kan zomaar nog jaren duren voor er echt vrucht aan zit, maar och, je moet een hobby hebben :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Apr 2021 09:03

Re: Tuinieren

Ja dat zijn de leukere lange termijn projecten. Dan kan je er daarna... Nee laat maar ik ga de grap niet maken.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 19 Apr 2021 09:15

Re: Tuinieren

Vijgen kunnen het hier heel goed doen Marin! Mijn ouders en mijn schoonvader hebben beide een vrij grote boom die ieder jaar bomvol heerlijk zoete vijgen zitten.
Bij ons oude huisje deed ons vijgenboompje het ook best goed, maar de verhuizing heeft hem geen goed gedaan. Hij staat er nu al 5,5 jaar en heb de hoop opgegeven. Ik wil dus graag een nieuwe hebben!

Wat leuk die paw paw, kende ik ook niet!
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Apr 2021 09:23

Re: Tuinieren

Oh leuk! Ga 't wel even onthouden.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Apr 2021 09:35

Re: Tuinieren

Ja, onze buren hebben ook een vijg die elk jaar vol hangt.

Wat betreft die druiven, mijn vader heeft ooit een stekje gekregen van zijn vader. Mijn opa dus die inmiddels al bijna 25 jaar dood is. Mijn vader heeft die druif vorig jaar voor mij gestekt gewoon van snoeiafval (dat snoeien moet rond januari dus nu niet helemaal de goede tijd om een druif te stekken) en dat ging zo goed dat ik nu twee druiven plantjes in de tuin heb staan en mijn broer ook. Bij ons slaan ze heel goed aan, het enige wat ik twee keer per jaar doe nu is er kalk bij gooien. Moet zeker lukken als je een mooi zonnig plekje hebt Marin.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Apr 2021 11:24

Re: Tuinieren

Prachtig Bliss!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Apr 2021 11:28

Re: Tuinieren

Ontzettend leuk Minoes.

Ik wil eigenlijk ook nog een stekje van m'n moeder's vlinderplant (buddleja) want die is geplaatst toen onze hond overleed. Lijkt me wel bijzonder om daar een stekje van in onze tuin te zetten.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Apr 2021 11:34

Re: Tuinieren

Dank je Sam!

Marin, ik heb ook weer twee vlinderplanten gekocht, we hebben er ook al twee in de voortuin. Leuke dingen, en makkelijk ook. En ze worden lekker groot.
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 19 Apr 2021 11:48

Re: Tuinieren

En ze zijn makkelijk te stekken. Ik heb een stek van mijn opa gehad en dat is al een mooie struik geworden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Apr 2021 16:11

Re: Tuinieren

Ik heb net vrij spontaan twee druivenstokken gekocht, beide vitis vinifera, een blauwe Regent en een witte Solaris. Beide druivenrassen die goed geschikt zijn voor het Nederlandse klimaat.
Nu nog een goed plekje zoeken in de tuin. Ben benieuwd. Oh en een Framboos ook!

Oh en onze groene Adirondack chairs zijn er voor op de steiger! Cool! Die hebben we uit Canada besteld, vorig jaar al, maar toen was de boot (letterlijk) al vertrokken dus het was wachten op de levering van dit jaar. Het zijn kunststof houtlook stoelen dus ze gaan hopelijk heel lang mee.

Afbeelding


Verder is het met name wachten tot de magnolia uit is gevallen. Ga niks planten onder de boom. Het is zo'n mooi ding maar zooo irritant.

Afbeelding
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers