Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Avondvierdaagse do en dont's

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Mei 2018 19:49

Avondvierdaagse do en dont's

De afgelopen 2 jaar vond ik mijn dochters te klein om mee te lopen met de avondvierdaagse maar dit jaar gaan we het proberen.
Ik begrijp dat het om 6 uur start, drie van de 4 dagen moet ik gewoon werken, maar ik heb geen late afspraken gepland zodat we voor de tijd nog een beetje fatsoenlijk kunnen eten hoop ik.

Verder weet ik niks meer over de avondvierdaagse, heb vroeger wel gelopen en liedjes gezongen :smile:
Maar wat is handig hebben jullie tips? Ik neem aan wat drinken en snoepjes mee toch?
Tips voor makkelijk avond eten?
Nou ja hoe regelen jullie het allemaal rondom de avondvierdaagse?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem336

Bericht 15 Mei 2018 19:54

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Niet te zwaar eten vooraf, laten plassen voor vertrek. Geen nieuwe schoenen aantrekken.
Hier mag geen eten en drinken mee. Alleen met hitte een flesje water. Onderweg krijgen ze een appel en koekje, plus beker drinken.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 15 Mei 2018 20:09

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Mijn zoon van 6 loopt dit jaar ook voor het eerst! Eén avond, eerst maar eens kijken hoe dit gaat. Ik ga zelf ook mee. Ik denk dat wij niet al te veel meenemen, misschien een flesje water.
<<

Anoniem236

Bericht 15 Mei 2018 20:11

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Ik heb totaal geen ervaring met avond vierdaagse, wij hadden dat vroeger ook niet.
Maar is het de bedoeling dat je als ouder meeloopt met een kleuter?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 15 Mei 2018 20:21

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Hier lopen ouders met kinderen van allerlei leeftijden Lotus niet alleen kleuters. En ook gewoon volwassenen lopen mee (maar dan de 10km ipv 5km).

Vorig jaar hebben we voor het eerst meegelopen, oudste was toen 5 en heeft het alle 4 de avonden prima volgehouden. We liepen wel met vriendinnetjes/klasgenootjes dat hielp wel. Middelste zat toen in de buggy en jongste lag in de kinderwagen. Hier mag je gewoon wat meenemen dus bijna iedereen heeft drinken en iets van een snoepje bij. Tussendoor kregen we vanuit school drinken en een snoepje/appel/komkommer/tomaatjes. En de plaatselijke friettent gaf iedereen op de laatste avond een ijsje.

Fijne wandelschoenen aan, en qua kleding iets van een tshirt met vestje/zomerjasje zodat ze als het warm is wat uit kunnen doen maar later op de avond is het wat frisser dus als de wandeling warm start ze aan het eind als het wat kouder word wat aan kunnen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 15 Mei 2018 20:24

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Lotus schreef:Ik heb totaal geen ervaring met avond vierdaagse, wij hadden dat vroeger ook niet.
Maar is het de bedoeling dat je als ouder meeloopt met een kleuter?


Hier ben je verplicht je kind te begeleiden als het 1 avond loopt. Loopt hij 4 avonden, dan kun je jezelf opgeven als begeleider voor 1 of meerdere avonden, maar het hoeft niet. Ik denk om te voorkomen dat op de laatste avond te veel kinderen met te weinig begeleiding lopen. Ik vind het zelf ook wel leuk om mee te gaan.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Mei 2018 21:05

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Ze lopen met school maar omdat het de eerste keer is (en ze eigenlijk niet willen) loop ik alle avonden mee. Je mag je als begeleiding op geven voor school en wordt je ingedeeld op een avond. Maar dat wil ik dus dit jaar niet dus daarom heb ik mezelf ook opgeven en dan moet je ook betalen. Maar hey dan krijg ik ook een medaille :banaan:
:heart: :heart: 2011
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 15 Mei 2018 21:13

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Waarom doen je kinderen mee als ze eigenlijk niet willen? Het leek mijzelf ook erg leuk om met de kinderen mee te lopen, maar ze wilden allebei niet meedoen (ze wilden wel op de fiets meedoen :palm: ), dus dan doen we het niet.
2011 2012 2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 15 Mei 2018 21:39

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Oh ja hier kunnen ze ook vanuit school meedoen. Dochter wil in principe wel mee doen, maar ik durf t niet aan haha. Ze kan soms zo treuzelen en traag lopen, ben bang dat ze t niet volhoudt. Ik zei dat vandaag oo k, en toen zei ik 'dat is 5x op en neer naar oma, en toen had ze toch ook ff iets van wow. Aan de andere kant, met een dagje pretpark oid lopen ze ook heel veel af

Hoe zit dat met 1 avondje? Moet je dan ook in schrijven?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mei 2018 21:51

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Oh, ik ben eigenlijk best blij dat onze school dit jaar niet meedoet. Geen idee hoe ik het voor elkaar zou moeten boksen om mijn kind om zes uur paraat te hebben, gevoederd ook nog.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2518

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 15 Mei 2018 22:40

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Hier krijgen ze geen snoep mee, wel drinken en evt fruit voor onderweg. Maar halverwege is er een pauze en krijgen ze ook wat.

Zorg in ieder geval voor fijne wandelschoenen. En inderdaad laten plassen van tevoren.

Over het eten denk ik niet speciaal na, gewoon normaal avondeten.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Mei 2018 10:31

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Indigo mijn kinderen moeten vaak een drempel over bij iets nieuws. Ik weet eigenlijk voor 90% zeker dat ze het wel leuk vinden maar omdat ze niet weten wat het is willen ze niet (ze zijn dan beetje bang/onzeker) Mocht het nou een enorm drama zijn de eerste avond dan kan ik altijd nog de keuze maken om de rest van de week niet te lopen. En omdat ik weet dat ze het dus spannend vinden loop ik alle dagen mee.

Geven jullie je kind ook een cadeau aan het einde van de week? Ik zie wel eens foto's voorbij komen en dan hebben die kinderen allemaal cadeau's om hun nek hangen.
:heart: :heart: 2011
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 16 Mei 2018 10:45

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Ik begrijp het, verstandig dat je meeloopt. Hopelijk vinden ze het ook leuk straks! Hier worden vooral bloemen uitgedeeld op de laatste dag.
2011 2012 2017
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 16 Mei 2018 10:54

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Mijn ouders hadden voor de meiden bloemen en iets lekkers. Wij zelf hadden ook een klein dingetje gekocht. Dit jaar denk ik een ijshoorntje met een bon om een ijsje hier in het dorp te halen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 16 Mei 2018 11:33

Re: Avondvierdaagse do en dont's

Mijn dochter loopt deze week voor het eerst mee. Hier ben je zelf verantwoordelijk voor je kind.
Ik geef een flesje water mee en iets van een koekje. Ze loopt met 5 vriendinnetjes en delen alles samen.
Ik had voor de laatste dag een snoepboektje gekocht,maar schoonmoeder blijkt die ook gekocht te hebben. Denk dat ik morgen een klein bloemetje haal,want dag wou ze graag hebben zei ze.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers