Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het kiezen van een kinderdagverblijf

<<

Anoniem198

Bericht 23 Okt 2013 17:10

Het kiezen van een kinderdagverblijf

Ik ben mij zo langzamerhand aan het oriënteren voor een kinderdagverblijf.
Wat zijn belangrijke dingen om op te letten en hoe heb jij het kinderdagverblijf gekozen?

Omdat wij hopelijk binnen nu en een jaar gaan verhuizen lijkt het mij handig om een kdv te zoeken in de buurt van mijn werk omdat we nog niet precies weten waar we gaan wonen (blijven in een straal van 15 km van onze huidge woonplaats wonen) en ik hopelijk over een jaar nog steeds bij hetzelfde bedrijf werk. Is dat handig? Of kunnen we beter toch een kdv zoeken in de buurt van waar we nu wonen?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 23 Okt 2013 17:22

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Wij hebben er 1 in de buurt, het was de enige die ik belde die 1 dag per week toeliet. De eigenaresse klonk aan de telefoon erg prettig dus ik ben op gesprek gegaan + rondleiding. Het gesprek was met de eigenaar (echtpaar) en het kwam allemaal erg prettig over. ook de rondleiding over de groepen en de rest van het gebouw. Wij hebben niet meer verder gezocht. Inmiddels zit zoon er ruim anderhalf jaar en hij heeft het prima naar zijn zin.

Maar opvang bij je werk in de buurt is ook een goede optie.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem166

Bericht 23 Okt 2013 17:31

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Wij hebben opvang in de plaats waar ik werk. Opvang in onze woonplaats was haast geen optie. Dan kun je je kind om half 8 brengen, zit je vervolgens midden in de spits, waardoor je na half 9 op je werk bent. Dan redden we het nooit om voor 6 uur weer in onze woonplaats te zijn.

Als er nu eens iets is, kan ik ook snel bij dochter zijn, want de opvang zit op 5 minuten loopafstand van mijn werk.
Wij hebben 3 kinderdagverblijven bekeken. De eerste was kleinschalig en de leidster/eigenaresse woont er boven. Vond ik toch niet fijn, want ze kan zo tussen de middag lunchen met haar eigen kinderen en dan staat er één leidster op 8 of 9 kinderen.

Tweede KDV was groter en in een school gevestigd. Je kon zo naar binnen lopen, leidsters op dat moment waren hooguit 20/21 jaar, konden niet uitleggen hoe het concept in elkaar stak, waar ze mee werkten. Pasgeboren kindjes lagen grotendeels in de kinderwagen of wipper, 'want je kunt er niet zoveel mee'.

Toen had ik er een hard hoofd in, tijd begon te dringen en toen kwamen we uit bij het huidige kinderdagverblijf, waar ik nog steeds 100% tevreden over ben.
<<

Anoniem16

Bericht 23 Okt 2013 17:36

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Helaas was er niet veel te kiezen en moesten we het doen met wat het dichtste bij zit, dat is uiteindelijk gewoon ook enorm handig en verder zit hier niet veel echt in de buurt.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 23 Okt 2013 18:00

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Kom ik weer aan met mijn lijstjes ... ik heb er nu dus al een paar op het oog. Nummer 1 en 2 zijn hier dicht in de buurt (in dezelfde straat als mijn werk), het is een biologisch, ecologisch en duurzaam kinderdagverblijf (de kindjes krijgen o.a. biologisch eten en drinken en ze leren omgaan met het milieu), ze hebben een leuke binnentuin waar ze lekker kunnen spelen, ze hebben er konijnen en cavia's (die hebben we zelf ook).

Het enige wat me opviel toen ik er eens voor heb gekeken zijn de bedden maar misschien is dat bij elk kinderdagverblijf? Misschien kan ik wel een foto plakken ....

Dit dus:
Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 23 Okt 2013 18:28

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Die hebben ze bij ons ook! Geloof dat je die best vaak ziet.
December 2009
juli 2012
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 23 Okt 2013 19:25

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Zulke bedden hebben ze bij ons ook.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem166

Bericht 23 Okt 2013 19:26

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Bij ons hebben ze die bedden ook, konijnenhokjes noem ik het.
<<

Anoniem113

Bericht 23 Okt 2013 19:44

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Die bedjes zijn verplicht. Kan natuurlijk niet dat er een kindje uitklimt en verkeerd valt ofzo.

Wij zijn er bij drie langsgeweest. En we hebben ons gevoel gevolgd, het is een kleinschalig, huiselijk dagverblijf.
<<

Anoniem 77

Bericht 23 Okt 2013 20:04

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Ik zou vooral je gevoel volgen. Meerdere kdvs bekijken, zowel klein als groot schalig. Heeft beide voor en nadelen vind ik. Ik zou er ook over nadenken of je een verticale (kindjes van 0-4 jaar), of een horizontale (kindjes van 0-2 jaar) groep fijn vind.

Mijn zoontje zit op het kdv waar ik voorheen werkte. Ik werkte beneden bij de peuters, hij boven bij de baby's. Hij zit bij een grote organisatie. Op het moment is er veel wisseling van personeel. Vaste contracten van de hele organisatie vangen de tijdelijke contracten op, die er uit gaan.
Ik werk zelf op een particulier kdv, waar een hele huiselijke sfeer is.

Ik zou dus ook zeker vragen naar de verloop van personeel.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 23 Okt 2013 20:08

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Zelfs onze gastouder heeft van die bedjes.

Ik zou vooral op gevoel afgaan.
Onze gastouders zit voor ons totaal de verkeerde richting op, maar bij andere hadden we geen goed gevoel.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Okt 2013 21:10

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Wij hebben er een praktisch om de hoek, en dat is hem dus ook geworden.
Hebben ook niet verder gekeken. Nu bleek na een rondleiding de opvang ook prima te zijn, dus hebben D toen meteen opgegeven.
Inmiddels wel het een en ander aan te merken, maar geen kdv of gastouder is perfect denk ik.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem85

Bericht 23 Okt 2013 21:29

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Waarschijnlijk moeten wij binnenkort ook gebruik gaan maken van het kdv. Wij hebben goede verhalen gehoord van meerdere mensen over een bepaald kdv, maar wat het meest belangrijk is, naast de goede ervaringen van anderen, is dat flexibele opvang mogelijk is. Wij hoeven geen hele dag af te nemen, maar elke woensdag een bepaald aantal uur in de ochtend of middag, dat wisselt per week. Je betaald ook alleen voor het aantal uur dat je afneemt, is je kind ziek of ga je met vakantie hoef je dus ook niet te betalen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 23 Okt 2013 21:46

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Fearie schreef:Wij hebben er een praktisch om de hoek, en dat is hem dus ook geworden.
Hebben ook niet verder gekeken. Nu bleek na een rondleiding de opvang ook prima te zijn, dus hebben D toen meteen opgegeven.
Inmiddels wel het een en ander aan te merken, maar geen kdv of gastouder is perfect denk ik.


Nouja dit haha! En de enige in de buurt die flexibele opvang aanbiedt tegen een redelijke prijs.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 23 Okt 2013 23:27

Re: Het kiezen van een kinderdagverblijf

Wij hebben weinig keuze. Staan nu overal ingeschreven op de wachtlijsten in het dorp, we hebben vanaf maart iig wel een plekje in de stad, maar dat is niet erg praktisch.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers