Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ben even terug (onrustige baby)

<<

Geel

Bericht 16 Mei 2018 11:32

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Medicijnen kúnnen wel helpen, trouwens, als je kind echt reflux heeft. Maar ik snap je punt, Marsy. :)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Mei 2018 13:18

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Oh absoluut. Maar het wordt al snel gezegd als doktoren niet weten wat het is. Bij reflux hoor je het ook omhoog komen, kun je het zuur ruiken en is het met name na de voeding. Daarom wist ik dat R het niet had maar we déden tenminste iets. En ik zou ook echt alles proberen wat wij geprobeerd hebben, want dat er íets is is wel duidelijk. Wij hadden alleen de steun niet helaas. Gelukkig TO wel! Dat is stap 1.
Afbeelding
Afbeelding
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 16 Mei 2018 17:56

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Geel schreef:Medicijnen kúnnen wel helpen, trouwens, als je kind echt reflux heeft. Maar ik snap je punt, Marsy. :)


Inderdaad. Onze oudste was direct een ander kind zodra hij z’n medicijnen kreeg, ondanks dat ze hadden gezegd dat het wel 2 weken inwerktijd nodig kon hebben.
Jongste zoon reageerde amper niet op de medicijnen (maar raakte er wel verstopt door) dus daar zijn we weer mee gestopt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Mei 2018 10:54

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Ja, ik heb echt een onhandige manier van uitleggen soms. Ik bedoel dus te zeggen dat als het na 2 weken niet werkt, je je gevoel moet volgen. Echt elke kinderdokter hier zei dat het verborgen reflux was. Hij zat op de hoogste dosis van 3 verschillende medicatie. En vanaf het begin zei ik al: hij wordt er alleen maar beroerder van. Maar ze wisten het zeker en als we de dosis goed zouden krijgen.. lalala. Toen heb ik me toch een scene getrapt daar bij de dokter, toen mocht ik eindelijk de reflux test doen. En hij bleek het niet te hebben. Precies wat ik al maanden zei. Maar wel aan de zwaarste remmers ever voor zo'n kleine baby. Vandaar dat ik zeg: niet laten afschepen, jij voelt het het beste aan. Zelfs al word je nu knettergek van dat gehuil en zit je zelf ook in de depressie, je moedergevoelens hebben altijd gelijk. En dat zou de Marsy van nu tegen de Marsy van een jaar geleden zeggen. Veel meer op mijn strepen moeten staan ipv me laten afschepen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Mei 2018 23:50

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Hoe is het nu, slaat de medicatie aan? Moet veel aan je denken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 18 Mei 2018 08:07

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Medicatie voor reflux kan 10 dagen de tijd nodig hebben om in te werken.
Bij ons duurde het zeker een week misschien wel langer voordat we er echt iets van merkte.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Geel

Bericht 18 Mei 2018 08:08

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Helemaal met je eens hoor, Marsy.
Want ik zat bv ook nog te denken: het kan ook kma zijn en een sprong, waardoor het eerst goed ging en nu ineens weer helemaal niet. Maar goed, dat soort dingen weet je dus gewoon niet goed, het is zo’n zoektocht.

Ik ben ook benieuwd hoe het nu met jullie gaat Ell!
<<

Anoniem241

Bericht 18 Mei 2018 18:34

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Ze lijkt vandaag iets rustiger. Het is nog wel steeds huilen tijdens de fles en ze laat veel staan. In bed slapen heeft ze overdag al een week niet gedaan, maar ik bedacht me ineens dat dat het tweede sprongetje wel eens kan zijn. Ze kijkt opeens ook heel ingespannen naar contrasten.

De kinderarts belt me na het weekend weer, hopelijk merken we dan of de medicatie aanslaat. We gaan ook door met nutramigen. Als het allemaal niet werkt, zouden we nog op neocate kunnen overstappen zei de kinderarts en evt een opname in het ziekenhuis als we het echt niet meer weten.

Is het normaal dat een kindje van 9 weken overdag zo weinig slaapt? Ze vertoont nauwelijks vermoeidheidssignalen en in bed leggen gaat echt niet. Dan huilt ze zo van voeding tot voeding.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 18 Mei 2018 19:37

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Wat lastig ell. Tja wat is normaal. Mijn beide kinderen sliepen ook heel slecht overdag. Luuk heeft tot 2 jaar overdag niet in zijn bed willen slapen, in de kinderwagen ging het wat beter. Nora begon vanaf een maand of 8 denk ik wat beter te slapen. Voor die tijd weinig in bed maar ook in de wagen sliep ze weinig.
Beide kids hebben reflux medicatie gebruikt en daar werden ze wel wat rustiger door.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Geel

Bericht 18 Mei 2018 20:08

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

In principe slapen kindjes van 9 weken nog heel veel en wat mij betreft is bijna niet slapen overdag echt te weinig, hoe hard sommige mensen ook roepen dat t per kind verschilt. Natuurlijk verschilt dat, maar dan hebben we over het verschil tussen een kleine baby die vijf uur in totaal slaapt overdag of drie uur. Mijn overtuiging is dat een kleine baby die overdag haast niet slaapt, ergens last van heeft en daarom continu alert is en dat de aanmaak van melatonine remt.
<<

Anoniem241

Bericht 18 Mei 2018 21:42

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Dat denk ik dus ook Geel. Maar ze gaat dus echt niet slapen. Ik blijf het stug proberen, maar ze valt niet in slaap. Dan ligt ze dus 3 uur te huilen (elke zoveel tijd even troosten). Ze is nu dus ook al wakker sinds 16u.
<<

Geel

Bericht 18 Mei 2018 21:51

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Hee, en wat vindt ze van een speentje? Gebruik je dat al? Dat kan fungeren als bliksemafleider, de spanning kwijtraken en daardoor in slaap vallen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 18 Mei 2018 21:57

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Oke dit wordt dus echt een reactie gebaseerd op een gevoel en totaal niet op basis van kennis of iets dergelijks:
Laat je haar dan dus 3 uur liggen? Met troosten tussendoor zeg je. Maar dan slaapt ze dus helemaal niet?

Het is echt helemaal niet verkeerd bedoeld en totaal geen veroordeling ofzo, maar is het een idee om het bijv. hooguit een uur te proberen? Nu heeft ze denk ik ook een negatieve associatie met haar bedje, of kan dat nog niet op deze leeftijd?

Wat hiervoor al gezegd is, gewoon blijven doorgaan met het op bed leggen op gezette tijden of bij de eerste vermoeidheidstekenen o.i.d. zou ik zeker blijven doen, maar ik zou het wat korter doen. Gaat het niet, dan weer uit bed. Jullie schieten er helaas beiden niets mee op, zij niet maar jij ook niet aangezien je toch in de weer blijft met troosten.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe! Hou vol, ooit wordt het beter! Wij hebben de eerste 15 weken een huilbaby gehad en met de tweede de eerste 8 weken en wat een hell was dat.

Ohja nog een tip: je zegt dat je drager niet fijn is (voor je rug dacht ik?). Hier zijn verschillende mama’s die dragen, misschien is er wel iemand van wie je een doek o.i.d. mag lenen om te proberen of dat beter voor je werkt? Of zelfs overnemen als het bevalt?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Mei 2018 21:59

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Ik kan mn doeken wel proberen te vinden als je wilt?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 18 Mei 2018 22:20

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Mijn dochtertje heeft overdag nog nooit in haar bedje geslapen.
Wel geprobeerd maar ze huilt ook en dan haal ik haar eruit en draag ik haar bij mij. Ik geef er gewoon aan toe. Ik minder stress zij minder stress.

Sinds drie dagen heb ik besloten om haar dan maar slapend in de kinderwagenbak te leggen. Eerste keer sliep ze 30 minuten.
En nu houdt ze het soms zelfs één uur vol om daarin te slapen. Als dit goed gaat leg ik haar in haar bedje overdag.

Ik denk dat je gewoon moet toegeven om haar bij je te dragen. Probeer andere doeken of zakken uit.
En anders op de arm zo loop ik ook vaak door huis. Omdat ik een doek of zak niet fijn vind. En ja dan kun je niets anders doen dat klopt.

Een slaaptraining werkt nog niet bij die hele kleintjes die willen gewoon graag bij je zijn. Zelf ben ik van mening dat een slaaptraining pas werkt na 6 mnd.
Mijn zoontje sliep voor 6 mnd zelfs nog vaak op mij overdag, omdat hij overstuur in z'n bedje lag.

Als ze huilt tijdens het voeden zou ik toch naar een allergie of reflux kijken.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mei 2018 06:38

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

G slaapt overdag ook niet in bed. En ook niet in de box of wagen. Ze slaapt alleen op mij of op haar buik op de bank.
<<

Anoniem231

Bericht 19 Mei 2018 06:41

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Waar mijn kinderen goed op sliepen was het voedingskussen en daarom heen een aankleedkussen hoes.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Mei 2018 12:33

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Ik zou haar ook bij je nemen en niet in bed laten huilen ook al ga je er steeds heen. Ze is nog maar zo klein en heeft misschien pijn. Dan maar op jou slapen. Ik heb ook maanden met een baby aan me geplakt gezeten.edit: en daar bedoel ik mee dat ik het soms ook lastig vond, soms in het donker lag omdat zij op me sliep, honger had en de kachel uit was haha. Het is niet altijd fijn maar zo kon ik toch even slapen. En zij ook. En jullie misschien ook wel.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 19 Mei 2018 13:03

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Hier idem, onze zoon slaapt alleen op mijn borst of in de drager. Zodra ik hem weg wil leggen is hij wakker. Het is enorm frustrerend, maar je kunt er beter aan toegeven. Er komt een moment dat het ineens lukt. Bij mijn eerste zoon was het precies hetzelfde en opeens lukte het wel, ik ben helaas vergeten wanneer dat was. Ik zou achteraf willen dat ik er toen wat relaxter mee om was gegaan, zeker omdat ik toen alleen nog hem had.

Welke medicijnen heb je gekregen tegen de reflux? Wij hebben Nexium en dat lijkt nu na 1,5 week enigszins te werken. Geef dat dus ook even de tijd.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem241

Bericht 19 Mei 2018 13:27

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Maar hoe doe je dat dan als je gaat werken? Ik zou 16 juni eigenlijk weer moeten beginnen, maar wil haar zo niet naar het Kdv brengen. En wanneer probeer je het dan in het eigen bedje? Heb je dan geen probleem als ze een maand of 4 is?

Wij hebben Zantac gekregen. Ben benieuwd of het iets gaat schelen.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Mei 2018 13:50

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Dat weet ik niet. Maar het is nog geen 16 juni dus voor nu zou ik juist alles pakken wat je pakken kan, qua tijd dat ze op jou kan slapen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 19 Mei 2018 14:17

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Toen ik ging werken kreeg mijn zoontje ineens ritme. Hij sliep bij de opvang in de kinderwagen de eerste tijd.
Het slapen ging daar altijd beter dan thuis.
2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 19 Mei 2018 14:36

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Alle babies zijn natuurlijk anders.
Maar mijn zoontje zat in het begin ook aan mij vast geplakt. En die ging met 4 maanden wel steeds vaker in z'n eigen bedje slapen overdag. Hij slaapt nu zelfs heel goed.
Hij was geen huilbaby.

Dochter zit nog meer aan ons geplakt. Wij wisselen zo vaak mogelijk af. En nu wilt ze gelukkig sinds kort ook af en toe in de wagenbak liggen.

Bij die kleintjes kan het in een week heel snel veranderen.
Maak je niet druk over wanneer je weer moet werken. Een kdv weet ook hoe om te gaan met huilbaby's of baby's met reflux.

Volg je gevoel en doe wat jou het beste lijkt.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 19 Mei 2018 14:48

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Ik heb me daar ook bij mijn eerste zoon veel zorgen om gemaakt, maar toen ik weer ging werken ging het al veel beter en sliep hij al meer in z'n eigen bed. Zo ook bij onze dochter, al was zij sowieso rustiger. Ik probeer nu wel om J in z'n eigen bedje te laten slapen, dat is tot nu toe niet gelukt, maar dan gaat hij gewoon weer in de drager. Ik geloof niet dat ik hem daardoor verwen of een lastige slaper van hem maak. Ik geef hem, denk ik, juist een vertrouwd en veilig gevoel zodat hij juist straks zelfstandig kan slapen.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 19 Mei 2018 15:23

Re: Ik ben even terug (onrustige baby)

Ik breek even in, maar wat fijn om te lezen dat andere baby’s ook alleen maar op de buik willen slapen overdag. Mijn man is weer gaan werken en is hiervoor veel thuis geweest dus konden we de zorg delen. Maar ik was even vergeten hoe frustrerend ik het kan vinden om op de bank vast geplakt te zitten met haar en je dan dus de hele dag niets kan doen. ( al leg ik haar ook wel eens huilend weg, moet toch douchen en eten enzo, dus heb nu ook een doek aangeschaft).

Fijn die herkenning!

@ell, ik ben even vergeten of je dat al geprobeerd had maar is dan haar bij je nemen overdag geen optie? Of slaapt ze dan ook niet en huilt ze dan ook? En dan maar accepteren dat je niets gedaan krijgt. (Vind ik ook heel moeilijk)
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers