Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Goede' kinderschoenen

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 14 Mei 2018 08:40

'Goede' kinderschoenen

Toen M haar eerste stapjes ging zetten (ze was toen bijna 14 maanden) hebben we simpele gympjes gekocht bij de scapino zodat ze buiten ook aan de hand of met de loopwagen kon stappen. Ze had alleen (witte) pantoffels en dat was geen optie voor buiten. Ze droeg die gympjes dus ook alleen als we naar buiten gingen. Sinds ze 16 maanden is, loopt ze echt, maar nog steeds op die gympjes. Ik vroeg me af of we nu toch niet moeten investeren in goede kinderschoenen. Ze loopt prima op die gympjes, ik zie haar ook steeds stabieler zijn bij afstapjes enzo, maar ik weet niet of die dingen wel zo goed zijn voor de groei van haar voeten. Ik heb op de site van de consumentenbond gelezen dat het belangrijkste is: flexibele zool, goede maat, groeiruimte (max 1,5 cm) en ademend materiaal. Dat laatste is niet het geval, maar de andere drie (voor zover ik dat kan beoordelen adv wat er op die site staat) wel. Ze zeggen daar ook dat een schoen vooral de ruimte moet geven voor de natuurlijke ontwikkeling van de voet, dus niet teveel extra steun enzo. Ze draagt nu ook veel haar teva sandaaltjes en binnen gaan de schoenen sowieso uit.

Ik zoek dus wat objectief advies. Als we naar een (kinder)schoenenzaak gaan, zeggen ze natuurlijk dat we degelijke schoenen moeten kopen... hoe hebben jullie dat gedaan met de eerste schoentjes?
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem239

Bericht 14 Mei 2018 08:52

Re: 'Goede' kinderschoenen

Mijn beide kinderen hebben schoentjes gedragen van Shoesme als eerste echte loop schoen. Deze zijn er voor gemaakt om de voet te ondersteunen bij het leren lopen.

Het is een licht schoentje met hele flexibele zool.
Kijk maar eens op hun website daar staat veel informatie op.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 14 Mei 2018 09:27

Re: 'Goede' kinderschoenen

Het is ook belangrijk dat ze een degelijke schoen dragen voor hun voeten. Eigenlijk ook als als eerste stapjes buiten. En die zijn heel duur idd.

Wij hebben schoenen van falcotto gekocht in de plaatselijke kinderschoenen winkel en die smeerde ons niet de duurste aan. Gaf eerst uitleg wat goede schoentjes waren en gaf toen een aantal opties. Daar meten ze ook dr voet goed op, zodat ze de goede maat hebben.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 14 Mei 2018 09:28

Re: 'Goede' kinderschoenen

Shoesme is natuurlijk geen objectieve site, die zullen hun eigen schoenen aanprijzen.

Wij hebben een paar ‘goede’ kinderschoenen en een paar van Next, die heeft hij aan met buitenspelen en naar de opvang. Ik zie dat hij op de ‘goede’ schoenen beter loopt, minder snel struikelt en hij pakt zelf ook altijd die. Nu zijn die ook beter qua maat voor hem, zit een zooltje in zodat ze helemaal goed passen. Dus of het door de kwaliteit of door de betere pasvorm komt, weet ik niet.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Mei 2018 09:53

Re: 'Goede' kinderschoenen

Mijn kinderen hadden allebei hun eerste loopschoentjes van Bardossa, maar volgens mij is Shoesme ook een heel goed merk. Ik zou gewoon een keer naar een goede schoenenwinkel gaan en laten passen. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ze me daar iets aansmeerden, zij hebben er gewoon verstand van, en je kunt daar zelf kijken en passen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Mei 2018 09:54

Re: 'Goede' kinderschoenen

Ik zou er vooral op letten dat de zool flexibel is en dat je ademend materiaal neemt, kindervoetenzweet is niet leuk om bij je eigen kind te ruiken :)

Ik had/heb altijd schoentjes van shoesme en woeffies (woeffies koop je bij Bristol, zijn ook vaak in de bonus)
#teammaple🍁
<<

Anoniem253

Bericht 14 Mei 2018 10:28

Re: 'Goede' kinderschoenen

Wij hebben zaterdag de voetjes van onze dochter op laten meten en gelijk goede schoentjes en sandaaltjes gekocht, beide van shoesme. In de winkel gaf de verkoopster aan dat Shoesme en Bunny’s goede eerste stapschoenen zijn.
<<

Anoniem316

Bericht 14 Mei 2018 10:29

Re: 'Goede' kinderschoenen

Hier inderdaad ook als eerste schoentjes echt goede schoenen. Wij hadden van Jochies. Inmiddels heeft l er nike schoentjes (met vrij flexibele zool), teva sandalen en ipanema slippers. Ik zou wel goede schoenen kopen waar ze dan het meest op loopt en de rest voor erbij.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Mei 2018 11:15

Re: 'Goede' kinderschoenen

Champagne schreef:Wij hebben zaterdag de voetjes van onze dochter op laten meten en gelijk goede schoentjes en sandaaltjes gekocht, beide van shoesme. In de winkel gaf de verkoopster aan dat Shoesme en Bunny’s goede eerste stapschoenen zijn.

Dit.
En het merk Keq van Schuurman schoenen.
Goedkoper en bijna gelijk aan Bunnies.
2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Mei 2018 11:25

Re: 'Goede' kinderschoenen

Champagne schreef:Wij hebben zaterdag de voetjes van onze dochter op laten meten en gelijk goede schoentjes en sandaaltjes gekocht, beide van shoesme. In de winkel gaf de verkoopster aan dat Shoesme en Bunny’s goede eerste stapschoenen zijn.


Welke heb je gekocht? :heart:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 14 Mei 2018 11:43

Re: 'Goede' kinderschoenen

Wij zijn destijds naar een plaatselijke schoenenwinkel geweest waar ze meerdere merken hebben. Voetjes laten opmeten en haar eerste paar was uiteindelijk van Shoesme. Die daarna ook volgens mij.
E loopt inmiddels natuurlijk al een tijdje en we merken nog steeds dat ze op goede schoentjes (Shoesme, Keq) echt beter loopt dan op bv Adidasjes. Die 2e hebben we dus gewoon voor de leuk, maar als we weten dat ze veel gaat lopen krijgt ze haar goede schoenen aan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem243

Bericht 14 Mei 2018 14:39

Re: 'Goede' kinderschoenen

Wij hebben ook altijd goede schoenen en schoenen voor 'erbij' gehad. Nog steeds trouwens. Bunnies zaten bij zoon altijd het best.
<<

Anoniem281

Bericht 14 Mei 2018 14:55

Re: 'Goede' kinderschoenen

Hier ook Shoesme schoenen als 'eerste' schoenen. Nu nog trouwens en een schoen voor 'erbij' van British Knight of zo geloof ik.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2018 22:06

Re: 'Goede' kinderschoenen

Hier hebben de kinderen schoenen van Elephant. (O.a. verkrijgbaar bij van Haren) Deze schoenen zijn ook goed maar dan goedkoper.
2014 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers