Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gesprekken met vreemden

<<

Anoniem27

Bericht 23 Okt 2013 15:48

Gesprekken met vreemden

Praten jullie weleens met vreemden? Bijvoorbeeld in de bus, trein, een winkel etc? Ik ben snel geneigd om dit niet te doen. Vaak omdat ik moe ben van een lange werkdag of 's morgens om half 7 in de trein zit. Maar vandaag deed ik het een keer wel. En het was eigenlijk een super leuk gesprek! Bij de bushalte over mijn werk en de bus die te laat was haha.
<<

Anoniem 53

Bericht 23 Okt 2013 15:49

Re: Gesprekken met vreemden

Ja elke dag, op het werk. Er is altijd wel een gast die even een praatje maakt, over de meest uiteenlopende dingen. Ik vind dat wel gezellig.
<<

Anoniem119

Bericht 23 Okt 2013 15:52

Re: Gesprekken met vreemden

Ja hoor, ik ben daar wel makkelijk in.
Ik heb ooit een super leuk gesprek gehad in de trein, echt twee uur lang zitten kletsen met een meisje. Bij aankomst op t station vroegen we pas aan elkaar van hee hoe heet jij eigenlijk?! E-mailadressen uitgewisseld en daarna paar jaar later elkaar toegevoegd op Facebook toen dat intussen bestond. Ik kwam haar zelfs een keertje tegen op totaal andere plek en maakten er weer praatje. Heel grappig.
<<

Anoniem27

Bericht 23 Okt 2013 15:52

Re: Gesprekken met vreemden

Idd maar iedereen is toch vaak erg met zichzelf bezig helaas. Ik zelf ook terwijl het me juist energie geeft om een leuk gesprek te hebben.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 23 Okt 2013 16:06

Re: Gesprekken met vreemden

Ik probeer dat wel meer te doen omdat iedereen al zo op zichzelf is tegenwoordig (of op zn smartphone zit te kijken in de trein bijv). Maar ik vind het ook wel weer eng soms maar ik probeer er wel op te letten. Ook in winkels ofzo met de cassiere even, met een open blik en een lach krijg je meteen die energie terug van iemand.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 23 Okt 2013 16:12

Re: Gesprekken met vreemden

Ja, heel vaak, ik vind dat hartstikke leuk! Als ik alleen met de trein moet reizen na een avondje borrelen (o.i.d.) zoek ik altijd een groepje mensen op waar ik bij ga zitten. Pas heb ik bijna een uur tussen een groep mannen van een jaar of 50 gezeten die terugkwamen van vakantie dat was echt heel gezellig! En 2 weken terug heb ik vanaf Utrecht naar huis bij een familie gezeten (zoons, vaders/ooms & hun opa) die naar Nederland - Hongarije waren geweest.
<<

Anoniem 3

Bericht 23 Okt 2013 16:20

Re: Gesprekken met vreemden

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Okt 2013 16:22

Re: Gesprekken met vreemden

Ik maak regelmatig een praatje met vreemde mensen. Als ik ergens moet wachten of alleen in de trein zit. Het maakt de reis vaak een stuk gezelliger en je komt nog eens wat te weten.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 23 Okt 2013 16:29

Re: Gesprekken met vreemden

Op één of andere vage manier worden m'n vriend en ik altijd aangesproken als we samen reizen. We maken dat altijd wel even een praatje, zijn vaak oudere mensen.

Laatst stapte ik in met m'n vouwfiets (en ik heb nogal een unieke). Er zat een ouder echtpaar in het tussenstukje en ik klapte daar m'n fiets tegenover hen in. Die meneer zei: bedankt voor deze mooie demonstratie!
Dus ik vroeg waar ze heen gingen op vakantie (trein naar Schiphol, vol koffers). Bleken ze 4 weken samen door Namibië te gaan reizen in een 4x4, allebei dik in de 70! Zo tof! Ik vertelde over mijn aankomend avontuur, meisje ernaast luisterde mee en bleek medisch wetenschapper te zijn en wilde even zeggen hoeveel respect ze voor me had. Zij bleek Pools te zijn dus toen ging die meneer over de oorlog vertellen e.d... Was echt een heel bijzonder gesprek en toen ik uitstapte bedankten ze me voor het leuke gesprek en wensten ze me het allerbeste! Zo lief!
<<

Anoniem 47

Bericht 23 Okt 2013 16:33

Re: Gesprekken met vreemden

Ja, dat doe ik wel. Ik vind dat wel gezellig. Anders is het ook zo stil. Ik praat alleen als ik merk dat de ander er ook zin in heeft. Als de ander niet wil, zeg ik niks.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 23 Okt 2013 17:31

Re: Gesprekken met vreemden

Ja, ik voer regelmatig gesprekken met vreemden. Op een of andere manier word ik ook altijd in winkels aangesproken door mensen. Ik vind het altijd wel leuk en maak meestal wel een praatje (als ik tijd heb).
<<

Nyx

Bericht 23 Okt 2013 17:39

Re: Gesprekken met vreemden

Ja, vrij vaak. Vaak heb ik een gesprek met oudere mensen, maar het komt ook voor dat ik een gesprek heb met moeders. Ik weet niet wat dat is, maar als een kind mij ziet dan moet hij/zij ook tegen mij praten. Begrijp er het niets van en mompel maar wat, want ik kan dan weer niet met kinderen omgaan, maar moeders vinden dat zo leuk dat ze er wel even over willen praten.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 23 Okt 2013 18:10

Re: Gesprekken met vreemden

Vaak zijn het oudjes die een gesprek met me aanknopen maar uit mezelf doe ik het eigenlijk niet snel.
<<

Anoniem29

Bericht 23 Okt 2013 19:11

Re: Gesprekken met vreemden

Nee. Daar zit echt mijn kronkel, dat ik gelijk denk dat iemand iets van mij moet.

Ik wil dat soort gesprekken ook altijd afkappen, maar wel vriendelijk blijven haha.

Wat ik trouwens echt heel vervelend vind is als ik ergens alleen in een twee-zit of vier-zit zit en de hele trein leeg is en er dan een kerel recht tegenover mij gaat zitten. Dat heb ik echt een keer of 3/4 meegemaakt. Bleegh. Donder op denk ik dan. Tegenwoordig ga ik ook altijd in het 'alleen' stoeltje zitten hahaha. En nooit boven, want daar zitten alleen maar vier-zits.

Het vieste wat ik heb meegemaakt was met en klasgenoot. Een kerel ging tegenover ons zitten en raar zitten praten terwijl hij ondertussen steeds verder naar voren zakte met zijn benen en mijn benen dus echt tussen die van hem zaten. Begon hij ook nog met zijn handen over zijn schoot te wrijven.. Brr. Toen zei ik tegen mijn klasgenoot in Arnhem 'Ooooh we moeten uit de trein!!' (terwijl we naar Nijmegen moesten), zegt ze heel stom 'Huh nee hoor, dit is pas Arnhem..?' .. Whaaa ik dacht die begrijpt de hint wel hahahaha. Niet dus.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Okt 2013 19:16

Re: Gesprekken met vreemden

Nee liever niet. Ik zal nooit onaardig zijn en altijd beleefd antwoorden. Maar het moment in de trein is altijd echt mijn momentje, om even helemaal niks te hoeven en lekker naar mijn muziek te luisteren.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Okt 2013 19:20

Re: Gesprekken met vreemden

Ik maak niet zo vaak een praatje met vreemden, terwijl ik dat wel leuk vind op zich. Maar ik heb nogal een gesloten houding geloof ik en in de trein zit ik altijd in m'n eigen wereld met m'n iPod in. Eigenlijk heb ik er dan ook nooit zin in en ga ik het liefst op zo'n eenzits zitten. Het hangt een beetje van m'n bui af dus.
❤ 7 juni 2018
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 23 Okt 2013 19:38

Re: Gesprekken met vreemden

Ik praat graag met vreemden. Nu heb je met kinderen ook vrij snel aanspraak. Maar ik vind het altijd erg leuk!
<<

Anoniem16

Bericht 23 Okt 2013 20:20

Re: Gesprekken met vreemden

Ja hoor ik klets met iedereen, en maar vragen van wie mijn kinderen het hebben ;)


Edit; man en ik hebben ook de 'gave' om de meeste vage mensen aan te trekken met hun verhalen lijkt soms wel. Vooral man heeft aantrekkingskracht op de bijzondere mens in ons midden.
Laatst gewijzigd door Anoniem16 op 23 Okt 2013 20:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 23 Okt 2013 20:29

Re: Gesprekken met vreemden

Ik probeer het meestal wat te vermijden en ga lezen. Maar ik heb wel eens een erg leuk en interessant gesprek gehad met een man die op de grote vaart voer en net weer een reis ging maken/ging werken. Heel veel dingen gehoord en veel vragen kunnen stellen. Ik zat toen echt te twijfelen of ik wel in Utrecht uit zou stappen of zou blijven zitten tot Rotterdam.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 23 Okt 2013 20:50

Re: Gesprekken met vreemden

Ja hoor, ik klets vaak tegen mensen aan. Liever tegen mensen die ik helemaal niet ken dan dat ik bijvoorbeeld een meeting van hier zou bijwonen. Dat vind ik veel spannender. Ooit knoopte ik een gesprekje aan met de "brombeer" hier in de buurt, een oudere man die altijd boos zit te zijn op het muurtje vlakbij ons huis. Ik liep langs en hij mopperde op iemand die over de stoep fietste, gewoon in het algemeen. Dat gesprek bracht veel duidelijkheid, een eenzame oude man... Vrouw 2 jaar geleden overleden, hond vorig jaar en nooit iemand die hem een bezoekje brengt. Tsja, sommige dingen heb je aan jezelf te danken natuurlijk. Toch ga ik af en toe met twee mokjes koffie naar hem toe om even naar zijn gemopper te luisteren, als ik langsloop moppert hij in ieder geval niet tegen of over mij meer!
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Okt 2013 20:57

Re: Gesprekken met vreemden

Ik zou dat best eens meer willen doen. Ik ben nu vrij gesloten en zal uit mezelf nooit een praatje beginnen (nouja, meestal niet). Het ligt vooral een beetje aan het moment en m'n bui. Doordeweeks in de trein heb ik daar gewoon echt geen zin in.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 23 Okt 2013 21:28

Re: Gesprekken met vreemden

Als ik mijn dochter bij me heb maak ik wel snel en praatje met iemand omdat ze dan over haar beginnen of omdat ze de aandacht trekt. Ook tijdens het uitlaten van de hond maak ik wel eens een praatje met iemand die ook de hond uit laat. Ik ben eigenlijk nieuwe zo'n prster bij vreemde mensen maar in dit soort gevallen vind ik het altijd wel gezellig.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem4

Bericht 23 Okt 2013 21:33

Re: Gesprekken met vreemden

Ik houd daar niet zo van.
Laatst ging in met de trein naar Schiphol en ging ik in het 4zittertje in het tussenstukje zitten zodat ik m'n koffer in de gaten kon houden. Tegenover me kwam een jongen van mijn leeftijd zitten die ook zijn koffer in de gaten wilde houden.
Hij ging tegen me kletsen en uiteindelijk was het wel gezellig. Maar het hoeft voor mij niet elke treinrit, laat mij maar lekker m'n boek of tijdschriftje lezen.
<<

Anoniem23

Bericht 23 Okt 2013 21:37

Re: Gesprekken met vreemden

In de trein ofzo ben ik er niet zo van. Maar in een winkel klets ik graag tegen iedereen haha! Gister nog in de Blokker staan kletsen met een oud vrouwtje die eerst mijn hulp vroeg ergens mij. Ik twijfelde zelfs nog of ik zou vragen of ik eens op de koffie mocht komen maar dat leek me ook weer zo raar, haha! Maar ze was zo lief. Dus nu hoop ik dat ik haar nog eens zie.
<<

Anoniem36

Bericht 23 Okt 2013 22:11

Re: Gesprekken met vreemden

In de bus/trein totaal niet, in winkels daarentegen juist wel.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers