Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onmisbare baby/kinderspullen

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Mei 2018 20:55

Onmisbare baby/kinderspullen

De babykamer is inmiddels zo goed als ingericht met meubels en we hebben al flink wat kleertjes in diverse maten, een gigantische bak met speelgoed. Kortom we zijn wel aardig voorzien lijkt het nu. Enkel nog een babyfoon en een plankje voor in de kamer willen we nog kopen binnenkort. Straks als de kleine geboren is, krijgen we vast de vraag: "Wat willen jullie nog hebben?" Dat zal niet alleen bij de geboorte zijn, maar vast ook bij de daarop volgende verjaardagen...

Zelf willen we nog een kinderstoel (Triptrap) gaan aanschaffen, maar dat heeft nog niet direct haast. We hebben al een cadeaubon met een leuk bedrag erop die we kunnen aanvullen met geld/andere cadeaubonnen, maar dit is misschien ook wel iets wat de naaste familie ons (met elkaar) zou willen geven.

Eigenlijk zijn we op nog op zoek naar dingen die erg handig zijn om te hebben, maar ook leuk zijn om te vragen / een bijdrage voor te vragen. Kortom wat zijn volgens jullie onmisbare baby- en/of kinderspullen die wel wel op een lijstje kunnen zetten?
08/2018
05/2021
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 12 Mei 2018 21:12

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Wij hebben veel plezier van een rubberen speelmat. Sinds ze een maand of 4 is ligt ze daar veel op omdat ze veel meer bewegingsvrijheid heeft dan in de box. En het kruipt/tijgert heel makkelijk.

Mobiel hebben we tweedehands gekregen, maar heeft ze van 4-8 maanden ook veel naar gekeken.

Draagdoek, gebruik nu de wandelwagen zo goed als niet meer, vind dragen zoveel handiger.

Tweede aankleedkussen, anders bleef ik de trap oplopen. Hij ligt er nu nog, wel handig om beneden en boven een verschoonplek te hebben.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 12 Mei 2018 21:26

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Onmisbaar niet maar de newbornset voor de tripptrapp vond ik wel heel handig.
Andere suggesties om te kunnen vragen (misschien heb je het al):
- muziekmobiel boven de box;
- tweede boxkleed;
- aankleedkussen voor beneden;
- zwemband misschien voor als je zou willen gaan zwemmen;
- luieretui/ verschoonmatje voor onderweg.

Verder geen inspiratie op dit moment.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Mei 2018 21:43

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Ha ik zie al een aantal goede tips. Leuk, ook dingen waar ik zo niet aan had gedacht.
Wat bedoel je precies met een rubberen speelmat, Nan? Heb je een foto / link?

- Goede tip om een tweede verschoonkussen beneden te hebben.
- Tweede boxkleed kan ook wel handig zijn.
- Mobiel hebben we geloof ik ook nog niet (misschien nog 1 bij mijn moeder), wel een stuk of 4 van die trekknuffels met muziek.

- Draagdoek/draagzak zie ik mezelf niet zo snel gebruiken. Eventueel kan ik deze ook nog wel van iemand in mijn omgeving lenen om te proberen, mocht ik dit alsnog overwegen.
- Zwemband hebben we al (overgenomen).
- Luiertas heeft een verschoonmatje erin zitten
08/2018
05/2021
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2018 21:46

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

-Tweede aankleedkussen vind ik wel echt een must (plus genoeg hoezen).
-Kleding in grotere maten of cadeaubonnen van de HEMA vraag ik nu steeds, komt altijd van pas.
-Een campingbedje. Ook erg handig in de tuin straks.
-XXL hydrofielen (echt handig na het bad, je kan je baby er zo 4x in vouwen).
<<

Anoniem236

Bericht 12 Mei 2018 22:04

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Ik zag mijzelf ook niet dragen, bij de oudste dus niet gedaan. Bij de jongste wel en wat fijn was dat. Dus ik zou het zeker wel proberen als je er een kan lenen.

Ik vond een zenzi kruik erg fijn, maar die ‘moet’ je dan al voor de geboorte hebben.
De newborn set van de tripp Trapp, echt een aanrader
Mooie voetenzak voor de maxi cosi
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Mei 2018 22:05

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Het is zo persoonlijk, alles wat Nan noemt hebben wij bijvoorbeeld niet in huis en bij beide kinderen niet gemist.

Tweede aankleedkussen vind ik nu we een heel huis hebben handig, in een appartement overbodig. Babyfoon hebben we niet, als we een babyfoon nodige hebben dan gebruiken we de babyfoon 3G app. Ik legde de jongens in ons oude huis gewoon op het laminaat en nu op de pvc vloer, tijgert perfect, dus een rubberenmat is denk ik pas echt handig als je vloer daar niet heel geschikt voor is. I.p.v een mobiel hadden wij een boxtrapeze, beide jongens sloegen er vanaf een week of 6 al tegen aan, voor de jongste hangt hij nu nog in de box ( al mag hij er nu langzaam aan wel uit).

Wij hadden bij de eerste geen newbornstoel op de triptrap, bij de tweede wel gekregen en meteen toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis zat hij met de lunch bij ons aan tafel, hij past er nu nog in en ik klik hem er nog weleens op het eind van de dag op als hij wat moe is en ik ga koken. Bij de eerste niet gemist dus geen absolute must, maar bij de tweede wel echt de beste aanschaf geweest die we gedaan hebben.

Ik ben geen fan van kleertjes krijgen, mijn jongens zijn kleiner dan de gemiddelde baby en daardoor passen de kleertjes dus nooit in het juiste seizoen, cadeaubonnen zijn dan echt ideaal!

Misschien zijn dingen die wat meer voor de toekomst zijn leuk om te vragen, plastic serviesje bijvoorbeeld wat niet direct kapot gegooid wordt, kinder bestekje, regenlaarsjes enz. Of een boek om alle hoogtepunten van het eerste jaar bij te houden als je dat leuk vind bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 12 Mei 2018 22:12, in totaal 2 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Mei 2018 22:07

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Vast onmisbaar maar vond/vind ik erg fijn:

- XXL hydrofielen
- zwemband voor om nek
- Sophie de giraf
- trip Trapp met newborn set
- 2e boxkleed of speelkleed voor op de grond
- muziekmobiel in box / speelding voor box op de grond
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 12 Mei 2018 22:09

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Ik vind op dit moment maar 1 ding echt onmisbaar en dat is onze drager, onze zoon zit er elke dag ongeveer 8 uur in. De wagen hebben we pas 2 keer gebruikt en de box en newbornset staan er meer voor de sier.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 12 Mei 2018 22:11

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Een babygym, daar heeft M veel mee gespeeld. Kon ze zichzelf echt een tijd mee vermaken. Verder was ik ook heel blij met cadeaubonnen. Wipstoel hebben we in het begin vaker gebruikt, ook om mee te nemen als we ergens heen gingen om M ook een plekje te kunnen geven.

Verder kan ik niet zoveel onmisbaars bedenken... dat heb je al in huis denk ik ;) tweede aankleedkussen hebben wij nooit gehad, de eerste twee weken leefden we toch alleen boven en daarna vonden we het goed voor onze beweging om naar boven te lopen om te verschonen.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem281

Bericht 12 Mei 2018 22:19

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Ewan het Slaapschaap was hier heel fijn!
XXL hydrofielen
Klein en knullig, maar ik vond 't heel fijn om te hebben; een voedingstoren! Zet een torentje klaar en niet hoeven na te denken over hoeveel schepjes als je met je duffe hoofd in de nacht op moet :D
Mooie voetenzak
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Mei 2018 22:34

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Grappig om te zien dat sommige mensen anders denken over wat echt nuttig is en wat niet. Het is natuurlijk ook een beetje eigen inzicht en wat je zelf prettig vindt. Wat minoessepoes ook zegt. Ik moet zeggen dat we best wel heel veel hebben overgenomen van de buren 2 huizen verderop die zelf geen tweede kindje wilden. Supermooie spullen en we hebben echt al superveel van wat jullie als aanraders noemen:
- campingbedje ligt hier ergens op zolder boven (ooit wilde een kennis er vanaf)
- babygym hebben we overgenomen
- voedingstorens hebben we stuk of 3 liggen en ook aantal andere bekertjes
- we hebben 'slechts' meer dan 30 hydrofiele doeken nu... volgens mij zitten er een aantal grote bij. Ga ik checken.
- Voetenzak hebben we ook kunnen overnemen bij maxi cosi en we hebben ook een zak voor in het buggy-element
- Qua kruik pakken we een aluminium variant, gebruiken we zelf in de winter ook bij koude voeten

Mijn gevoel zegt dat ik de newborn van triptrap niet echt handig vindt, maar dat heeft ook wel te maken met waar we oa. de box willen neerzetten. Voor nu staat hij niet op de lijst, maar wie weet...
Een mat is denk ik een beetje zien of het nuttig is, overal ligt hier laminaat maar dat is best koud om lang op te zitten/liggen. Als ik rugoefeningen doe, pak ik graag een yogamatje. :smile:

Goede tip mbt kledingbonnen. Wat er wordt gezegd over seizoenen klopt inderdaad wel ja.

Dingen met betrekking tot de toekomst is ook handig, bestek / bordjes had ik nog niet eens zo over na gedacht.
Ik had vroeger mijn eigen besteksetje met mijn naam erin gegraveerd!

Wipstoel stond al beetje op ons lijstje. Hebben jullie nog aanraders welke wipstoelen handig / betaalbaar zijn?
08/2018
05/2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Mei 2018 22:39

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

MissEnergy: de babybjorn balance vond ik heel erg fijn!
Wij hadden een zesdehands te leen van vrienden maar hij deed het super, wat een fijn ding.

En een voedingstoren vond ik idd fijn om wat bazinga al zei: alle momentjes dat je je brein kunt uitschakelen zijn mooi meegenomen. Verder vond/vind ik niets onmisbaar op doekjes en luiers na.
#teammaple🍁
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Mei 2018 22:41

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Ik bedenk me net dat mijn moeder eergister helemaal enthousiast was over 1 hydrofiel die suuuuuuper groot was, er ligt er sowieso eentje.

Een vriendin van me heeft voor haar zoontje een speelkleed gemaakt dat bij het oppakken gelijk een soort plunjezak voor het speelgoed is. Als grappend heb ik gezegd dat ik zoiets best als kraamcadeau wil :banaan:

Mijn handen jeuken al om een aantal van bovenstaande tips te kopen :palm: Inmiddels heb ik al een mooi lijstje.

Zijn er ook dingen die handig zijn om als mama te hebben?
08/2018
05/2021
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 12 Mei 2018 22:42

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

- babygym is hier een dikke hit (wij hebben er 1 van Skiphop)
- Sofie de Giraffe (gekregen als kraamcadeau, super leuk!)
- plastic slabben (die van Done by Deer vind ik héél fijn)

Wij hebben geen wipstoel. Niet gemist omdat we een newborn-set op onze Stokke hadden. Super handig!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Mei 2018 22:46

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Ik zie een aantal keer sofie de giraffe voorbij komen, ik moest er even voor googlen.. nooit van gehoord! Hallo babywereld! Ook nog wel leuk om te vragen, staat op het lijstje.

Slabbetjes hadden we een aantal gekocht, maar volgens mij zijn deze van stof. Aantal plastic slabben is ook wel handig, hoewel ik dat misschien niet zo snel zou vragen maar wel van bonnen oid zou kopen.
08/2018
05/2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mei 2018 22:47

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Ik vroeg me af wat een voedingstoren is en na even googelen zie ik dat ik zoiets laatst bij mijn babyshower heb gekregen haha, maar wat doe je ermee?
❤ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Mei 2018 22:53

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Daar doe je afgepaste schepjes melkpoeder in. Zo hoeft het Kdv alleen water op te warmen en mixen met het poeder. Ook handig voor onderweg.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mei 2018 23:01

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Ahaaa!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem281

Bericht 12 Mei 2018 23:03

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

En het is handig voor de nachten! Wij hadden flesjes water in de koelkast staan en uitgevogeld hoe lang zo'n koud flesje in de magnetron moest. Dat gecombineerd met de voedingstoren maakte de nachtvoedingen echt makkelijker voor ons. Ik zette het flesje in de magnetron, ging zelf plassen en als k klaar was, was t een kwestie van zo'n voeding erin mieteren, roeren en weer naar boven. Niet dat die schepjes afmeten zoveel moeite is, maar dit ging wel makkelijker zo, om half 4 snachts.
<<

Anoniem236

Bericht 12 Mei 2018 23:13

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Wij hadden drie van die torens en ik maakte dus voor 9 voedingen vooruit.
Op een gegeven moment had niet iedere fles dezelfde inhoud en maakte we met een label maker labels om erop te plakken. Was ook handig met logeren.
<<

Diese

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 336

Geregistreerd: 18 Sep 2013 22:18

Bericht 12 Mei 2018 23:38

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Ipv een voedingstoren.. ik kan echt de Philley aanraden, zo ideaal!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2018 23:45

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Wij gebruiken die voedingstorens ook de hele dag door. En dan met heet water uit de thermoskan en koud uit de koelkast. Zo handig dat je niet steeds schepjes hoeft te tellen en afhankelijk van de fles die je gebruikt scheelt het ook een hoop geknoei dat je die schepjes niet boven de fles hoeft te legen.
<<

Anoniem252

Bericht 13 Mei 2018 00:13

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Een magnetron sterilisator vind ik super handig. Wij steriliseren alles nog steeds, de flessen en spenen.

Een isofix plaat in de auto, ideaal met de maxicosi.
<<

Anoniem316

Bericht 13 Mei 2018 00:19

Re: Onmisbare baby/kinderspullen

Zelf ook gehad en erg fijn :
2e aankleedkussen
Babynestje
Draagzak
Voedingstoren
Xxl hydrofielen
New born set van Stokke. Je weet niet wat je mist. Ideaal.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron