Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer noem jij een relatie serieus?

<<

Anoniem44

Bericht 23 Okt 2013 15:04

Wanneer noem jij een relatie serieus?

Wanneer noem jij een relatie, een serieuze relatie? Ik zat me dit af te vragen n.a.v. het andere topic over de omgang met exen. Volgens mij hebben veel mensen hier uiteenlopende ideeën over en ik ben benieuwd hoe jullie dit zien!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Okt 2013 15:07

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Ik kan dat enkel oordelen over mijn eigen relatie vind ik. Ik heb echt soms het idee dat iemand meer of minder serieus erin staat dan ze zeggen, maar aangezien ik er niet in sta ... hoe weet ik dan zeker hoe serieus ze over elkaar zijn.

Zelf heb ik een serieuze relatie, zodra ik het een relatie noem. Daarmee zeg ik gewoon; ja ik kies voor hem, exclusief en zie ons ook ooit trouwen en kindjes maken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Okt 2013 15:07

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Serieus is voor mij langer samenzijn (iets van 1+ jaar ofzo), grotere gebeurtenissen meegemaakt hebben, een toekomst met elkaar zien.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 23 Okt 2013 15:08

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Als je al een tijdje samen bent en er wordt gesproken over de toekomst (huisje, tuintje, boompje, kindje).
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 23 Okt 2013 15:56

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Lastige! Mijn relatie was vanaf het begin eigenlijk al heel serieus en we zagen er ook duidelijk een toekomst in. Maar op dat moment was t nog wel heel pril natuurlijk, zelfs al voelde het al goed en serieus. Dus om het dan al serieus te noemen.. Volgens mij neemt niemand je dan serieus juist ;-) Er is niet echt een scheidingslijn van de ene op andere dag dat t ineens serieus is, zoiets gaat geleidelijk denk ik. Wel denk ik dat er enige vorm van zekerheid moet zijn en dat je samen een blik op de toekomst hebt en daarin samen wilt investeren.
<<

Nyx

Bericht 23 Okt 2013 16:00

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Ik heb veel exen, maar slechts één serieuze relatie achter de rug. Voor mij is een serieuze relatie een relatie die verder gaat dan enkel leuke dingen met elkaar doen. Maar verkering, zoals ik de overige relaties noemde, zijn voor mij ook exen.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 23 Okt 2013 16:02

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Serieus vind ik het als je samen een toekomst ziet. Dat kan al heel snel zo zijn.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 23 Okt 2013 16:03

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Ik heb inderdaad een vriend waar ik ooit mee gescharreld heb. Hij noemt mij zijn ex terwijl ik hem nooit zo zou noemen omdat we nooit een relatie gehad hebben. We hebben 3 maanden gerotzooid, that's it.

Iemand waarmee ik dus een paar maanden mee date zal ik nooit mijn ex noemen. Eigenlijk is dit pas mijn eerste (en hopelijk laatste) echt serieuze relatie. Heb wel van m'n 16e tot m'n 18e relatie gehad maar dat kun je echt niet vergelijken met nu. Toen zat ik nog midden in de pubertijd en zag ik er sowieso niet echt een toekomst in.
<<

Anoniem44

Bericht 23 Okt 2013 16:10

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Ik vind daten sowieso iets totaal anders dan een relatie hebben. Een relatie heb je mijns inziens pas wanneer je samen besluit dat je verkering hebt en exclusief voor elkaar kiest. Voor mij houdt dit in dat je serieus met elkaar bent, niet meer met anderen seks hebt, of naar anderen uitkijkt en dat je samen een toekomst ziet. Alle drie de jongens bij wie ik deze stap heb genomen noem ik serieuze relaties, al waren niet alle relaties even langdurig, dat zijn dus mijn exen.

Zomaar wat daten, helemaal in het begin vind ik geen relatie en dus al helemaal geen 'serieuze relatie'. Ik noem dit soort jongens met wie ik ooit wat losse dates heb gehad geen exen, want dat zijn ze niet.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Okt 2013 16:17

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Je hoeft geen langdurige relatie te hebben om serieus te zijn. Ik had een relatie van bijna een jaar toen het uitging. Toch was het wel serieus. Als je voor elkaar kiest en voor elkaar wilt gaan vind ik de relatie al serieus.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Okt 2013 16:39

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Wat mij betreft vanaf het moment dat je van beide kanten weet dat je er samen voor wilt gaan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem 47

Bericht 23 Okt 2013 16:40

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Moeilijk. Ik denk dat een relatie voor mij serieus is als we het samen hebben over de toekomst en daar samen voor gaan.
<<

Anoniem23

Bericht 23 Okt 2013 16:58

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

-ED- schreef:Ik vind daten sowieso iets totaal anders dan een relatie hebben. Een relatie heb je mijns inziens pas wanneer je samen besluit dat je verkering hebt en exclusief voor elkaar kiest. Voor mij houdt dit in dat je serieus met elkaar bent, niet meer met anderen seks hebt, of naar anderen uitkijkt en dat je samen een toekomst ziet. Alle drie de jongens bij wie ik deze stap heb genomen noem ik serieuze relaties, al waren niet alle relaties even langdurig, dat zijn dus mijn exen.

Zomaar wat daten, helemaal in het begin vind ik geen relatie en dus al helemaal geen 'serieuze relatie'. Ik noem dit soort jongens met wie ik ooit wat losse dates heb gehad geen exen, want dat zijn ze niet.


Helemaal mee eens. Al heeft mijn inschattingsvermogen wat betreft het samen een toekomst zien zich wel ontwikkeld naarmate ik ouder werd. Dat doet alleen niks af aan het feit dat ik toen wél dacht dat we samen een toekomst hadden. Ik heb alleen nog nooit echt zo concreet een toekomst met iemand gezien als dat ik dat nu met mijn vriend doe, ik kan niet zo goed uitleggen wat ik bedoel haha.
<<

Anoniem119

Bericht 23 Okt 2013 17:25

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Toen was je natuurlijk ook jonger Harri, dus dan is het denk ik al sneller meer van dat je van een toekomst samen droomt, dan dat je daadwerkelijk aan een toekomst samen bouwt.
Ik ben blij voor je dat je jouw vent hebt en met hem een serieuze relatie, dreamteam! :thumbup:
<<

No. 3

Bericht 23 Okt 2013 17:52

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Lady schreef:Wat mij betreft vanaf het moment dat je van beide kanten weet dat je er samen voor wilt gaan.
Dit. Als je dat uitspreekt naar elkaar. En wat mij betreft komt daar ook nog zoenen bij. Mijn vriend en ik spraken eerst naar elkaar uit dat we verliefd waren en wel verder/exclusief wilden, en daarna hebben we pas gezoend.
<<

Anoniem44

Bericht 23 Okt 2013 17:58

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Die volgorde houdt niet iedereen aan, No. 3.
<<

Artemis

Bericht 23 Okt 2013 18:28

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Ik kan alleen over mijn eigen relatie zeggen of hij serieus is of niet, ik zie het nut niet van het beoordelen van andermans relatie.
<<

Anoniem29

Bericht 23 Okt 2013 19:05

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Wel grappig dat Feline leeftijd noemt. Ik had tussen mijn 16e en 18e ook al met mijn vriend, die ik nu dus nog steeds heb. Op mijn 16e noemde ik hem volgens mij nog 'mijn vriend' en omzeilde ik het woord relatie. Maar op mijn 17/18 werd het wel duidelijker dat we samen iets wilde gaan opbouwen. Ondanks dat ik toen een stuk jonger was dan nu.

Ik heb voor mijn vriend wel 'verkering' gehad met allerlei (:P) jongens. En dan zei ik ook altijd 'Voor altijd!'. Toen voelde dat ook zo. Ik heb eigenlijk maar 1x gehad dat ik een vriendje had waarbij ik dacht. Hmmz ik verveelde me zonder vriendje, dus daarom heb ik nu met jou, maar eigenlijk zoek ik iemand leukers :P . Verder altijd een rozengeur en maneschijn toekomst voor ogen gehad.
<<

Artemis

Bericht 23 Okt 2013 20:06

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Feline schreef:Ik heb inderdaad een vriend waar ik ooit mee gescharreld heb. Hij noemt mij zijn ex terwijl ik hem nooit zo zou noemen omdat we nooit een relatie gehad hebben. We hebben 3 maanden gerotzooid, that's it.

Iemand waarmee ik dus een paar maanden mee date zal ik nooit mijn ex noemen. Eigenlijk is dit pas mijn eerste (en hopelijk laatste) echt serieuze relatie. Heb wel van m'n 16e tot m'n 18e relatie gehad maar dat kun je echt niet vergelijken met nu. Toen zat ik nog midden in de pubertijd en zag ik er sowieso niet echt een toekomst in.

Ik had mijn man op mijn 16e en dat was meteen serieus, ben de zin van dat we ervoor gingen samen.
<<

Anoniem131

Bericht 23 Okt 2013 22:39

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Dat verschil is er per relatie. En ik ben zeer ervaren.
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 23 Okt 2013 22:52

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Lynn_ schreef:Serieus vind ik het als je samen een toekomst ziet. Dat kan al heel snel zo zijn.


Precies dit, ik vind niet dat daar een termijn voor is.
"Worry is a misuse of imagination"
<<

No. 3

Bericht 24 Okt 2013 08:35

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

-ED- schreef:Die volgorde houdt niet iedereen aan, No. 3.
Klopt. Ik wel.
<<

Anoniem 3

Bericht 24 Okt 2013 10:46

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Lynn_ schreef:Serieus vind ik het als je samen een toekomst ziet. Dat kan al heel snel zo zijn.


+1
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Okt 2013 11:04

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

No. 3 schreef:
-ED- schreef:Die volgorde houdt niet iedereen aan, No. 3.
Klopt. Ik wel.


Vind ik stoer! En knap.
<<

Anoniem44

Bericht 24 Okt 2013 18:08

Re: Wanneer noem jij een relatie serieus?

Wat is daar knap aan?
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers