Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen buitenspelen en buurtkindjes

<<

Anoniem247

Bericht 10 Mei 2018 19:44

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

munk schreef:Ik heb ook moeite met loslaten hoor. Nu speelt dat hele buitenspeel ding hier thuis niet echt (weinig kindjes in de buurt). Maar hij mag rustig buiten spelen, als hij bij een buurtkindje in de tuin gaat spelen wil ik dat wel even weten. Maar dat gaat goed. Maar nu waren we afgelopen dagen op de camping en hadden een safaritent bij het water. Heerlijk weer, dus T. maakte genoeg vriendjes (lol dat ze hadden). Kindjes mochten echt veel meer dan onze T. terwijl ze ongeveer van dezelfde leeftijd zijn (7). We gaan even naar het centrum gebouw, ga je mee? Of ga je mee zwemmen in het zwembad. Dan heb je mij in de boom zitten hoor. Loslaten is echt verschrikkelijk moeilijk.


Ik heb ook vreselijk veel moeite met loslaten. Alleen weet ik wel in mijn achterhoofd dat het gewoon moet. En ik zal nog echt de eerste weken niet ontspannen op de bank zitten :laughcry: Maar hey hij is buiten :)

Fantine : Ik woonde vroeger op een ‘eilandje’ met in het midden een brandgang. Ik mocht alleen op het eilandje blijven en later mocht ik 1 straat oversteken en bij het volgende ‘eilandje’ spelen. Ik had daar genoeg aan. Hier is het toch wat drukker qua verkeer en hij gaat toch een stukje verder van huis als ik vroeger.

Mijn jongste is net 4 en die mag echt nog niet alleen of met zijn broer weg. Hij let ook totaal niet op als hij wil oversteken. Ook hebben we achter ons een park met water en dat vertrouw ik ook niet omdat hij nog niet kan zwemmen. Gelukkig vind hij het thuis prima en kan hij zich alleen ook goed vermaken in de tuin. Hier zie ik trouwens ook geen jongere kinderen dan mijn oudste die alleen buitenspelen. Dus de komende 1,5 jaar blijft hij zeker binnen de poort.
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 11 Mei 2018 19:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Mei 2018 20:06

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

SoGood schreef:Zora, de jouwes is over 4 dagen al 3. :smile:


Nietes!

:shock: :ja:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 10 Mei 2018 20:33

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Mijn zoon is net 8 en die mag met buiten spelen best ver de wijk door maar alleen lopend of met de step. Op de weg fietsen zonder dat wij erbij zijn vind ik nog niet veilig genoeg. Zo goed overziet hij het allemaal nog niet vind ik. Als hij verder gaat dan het blok hier geef ik hem een telefoon mee zodat ik hem kan bellen als hij naar huis moet omdat ik dan niet weet waar hij is en hij altijd de tijd vergeet.
2010 2012
<<

Anoniem255

Bericht 10 Mei 2018 21:17

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Oh, Ava. Ik snap je he-le-maal.
Hier gaat dochter sinds vorig af en toe buiten de poort en zoon sinds dit jaar. Ik ben er totaal niet happig op en maak me constant zorgen. Hier moeten ze zich regelmatig melden, mogen ze nergens naar binnen zonder dat ik het weet en hebben we het echt regelmatig over wat er kan gebeuren. Niet zozeer iets met hén maar ook als we onverwachts weg moeten, kunnen we niet eerst een halfuur gaan zoeken...

Ze mogen naar het plein en speeltuintje bij de school op de hoek van de straat en dochter mag ook naar het speeltuintje de andere kant op. Fietsen/steppen op datzelfde plein of om ons blok.

Tot nu toe gaat het allemaal goed maar ik zit toch met samen geknepen billen.

Overigens was het in het begin super interessant maar de nieuwigheid was er best snel vanaf. Meestal spelen ze toch liever thuis.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 10 Mei 2018 21:26

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Mijn kinderen spelen sinds ze een jaar of 5 zijn alleen buiten. Eerst alleen in het speeltuintje in de straat, nu mogen ze ook naar een ander speeltuintje. We hebben wel afgesproken dat ze bij een van deze speeltuinen zijn, en anders komen ze zeggen waar ze naartoe gaan. Ik ga zelf af en toe even kijken of het goed gaat. De verkeerssituatie is heel veilig, we wonen zelf in een woonerf en ze hoeven geen straat over om naar de speeltuinen te gaan.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Mei 2018 23:21

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Zora schreef:Ons kind van 2 gaat al zelf met de buurkindjes naar buiten. Speelt op straat, gaat zelf aanbellen en mag zelf ook naar het speeltuintje paar straten verder. Bij dat laatste moet wel een van de buurmeisjes mee, dat weten ze allemaal. Zij zijn minstens 8.
.

Dat is dan weer 1 van de dingen die mijn dochter niet mag. Ik wil niet dat zij naar de speeltuin gaat met jonge kinderen die nog niet zonder iemand anders mogen gaan. Er wordt dan een stukje verantwoordelijkheid bij haar gelegd waarvan ik niet wil dat ze dat krijgt. Als er iets met dat kindje gebeurt zal zij zich erg schuldig voelen terwijl die verantwoordelijkheid niet bij haar hoort te liggen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 11 Mei 2018 05:27

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Wij wonen heel rustig, amper verkeer en veel kinderen in dezelfde leeftijd in ons blokje huizen waaronder onze neefjes (8 maanden en 1,5 jaar ouder dan J).
J speelt daardoor al heel lang buiten, vanaf net geen 3 jaar. Heel klein begonnen (alleen het gangetje achter het huis) en elk jaar een stukje verder.
De eerste jaren zat ik ook niet lekker en ging ik met grote regelmaat kijken waar ze was. Nu ik weet dat ze zich goed aan de regels houd heb ik het kunnen loslaten. Scheelt wel dat ze veel met haar neefjes speelt dus schoonzus en ik houden elkaar af en toe op de hoogte als we ze weer even gezien hebben.

In ons vorige huis had ze echt niet alleen buiten mogen spelen. Daar is het echt veel te druk en onoverzichtelijk en er wordt ook veel te hard gereden. dus ik snap jou zeker wel.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Mei 2018 09:25

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

R speelt al twee jaar buiten zonder continu toezicht. Hij weet waar hij mag komen en gaat ook niet verder want hij weet wat de consequentie is; een week niet buitenspelen.

De buurjongens zijn hier altijd welkom, hartstikke gezellig. Alleen als D net slaapt mogen ze niet binnen spelen en dat weten ze allemaal ook.

Ik kan me niet voorstellen wat hij anders de hele dag zou doen, op vrije dagen speelt hij letterlijk de hele dag buiten.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem234

Bericht 11 Mei 2018 09:34

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Wij zijn pas verhuisd van het stadscentrum naar een buitenwijk. Nu hebben we een speeltuintje voor de deur. Hier mag mijn dochter alleen spelen maar verder als dit komt ze nog niet alleen. Ze word volgende maand 6.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 11 Mei 2018 14:26

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Liadan schreef:
Zora schreef:Ons kind van 2 gaat al zelf met de buurkindjes naar buiten. Speelt op straat, gaat zelf aanbellen en mag zelf ook naar het speeltuintje paar straten verder. Bij dat laatste moet wel een van de buurmeisjes mee, dat weten ze allemaal. Zij zijn minstens 8.
.

Dat is dan weer 1 van de dingen die mijn dochter niet mag. Ik wil niet dat zij naar de speeltuin gaat met jonge kinderen die nog niet zonder iemand anders mogen gaan. Er wordt dan een stukje verantwoordelijkheid bij haar gelegd waarvan ik niet wil dat ze dat krijgt. Als er iets met dat kindje gebeurt zal zij zich erg schuldig voelen terwijl die verantwoordelijkheid niet bij haar hoort te liggen.


Hier ben ik het ook mee eens. Mijn dochter is net 6 en die mag ook niet met mn zoon van 8 mee naar een speeltuin verderop omdat zij zelf nog niet goed genoeg oplet om daar heen te gaan. Een kind van 8 is nog veel te jong voor die verantwoordelijkheid vind ik.
2010 2012
<<

ChiQ

Bericht 11 Mei 2018 14:38

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Lexi schreef:
Liadan schreef:
Zora schreef:Ons kind van 2 gaat al zelf met de buurkindjes naar buiten. Speelt op straat, gaat zelf aanbellen en mag zelf ook naar het speeltuintje paar straten verder. Bij dat laatste moet wel een van de buurmeisjes mee, dat weten ze allemaal. Zij zijn minstens 8.
.

Dat is dan weer 1 van de dingen die mijn dochter niet mag. Ik wil niet dat zij naar de speeltuin gaat met jonge kinderen die nog niet zonder iemand anders mogen gaan. Er wordt dan een stukje verantwoordelijkheid bij haar gelegd waarvan ik niet wil dat ze dat krijgt. Als er iets met dat kindje gebeurt zal zij zich erg schuldig voelen terwijl die verantwoordelijkheid niet bij haar hoort te liggen.


Hier ben ik het ook mee eens. Mijn dochter is net 6 en die mag ook niet met mn zoon van 8 mee naar een speeltuin verderop omdat zij zelf nog niet goed genoeg oplet om daar heen te gaan. Een kind van 8 is nog veel te jong voor die verantwoordelijkheid vind ik.


Idd, dit doe ik ook niet.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Mei 2018 15:01

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Ja dat snap ik ook wel, dat jullie dat niet willen of fijn vinden idd...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Mei 2018 16:18

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Lady schreef:Onze achtjarige gaat de hele wijk door, we weten soms niet eens waar hij precies is. Ik dacht ook echt dat je het over een 4/5 jarige had.


Hier hetzelfde met m'n stiefdochter. Ze houdt van fietsen en is soms gewoon lekker alleen op pad; we weten niet altijd exact waar ze dan is, maar ze komt altijd vanzelf weer terug.
❤ 7 juni 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Mei 2018 16:36

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Onze dochter van 6 zou best alleen buiten mogen spelen op straat met een beperking van waar ze heen mag als er vlakbij een speeltuintje was geweest of ze hier in de straat zou kunnen spelen. Ze kan goed zwemmen (zit op zwemvaardigheid) en let goed op. Ze zou ook best alleen naar de speeltuin mogen langzamerhand, dat is 3x rustige straten oversteken en er is allemaal water, ze heeft alleen totaal geen zin om alleen te gaan.
Onze zoon van 5 mag nog niet alleen buiten spelen, hij heeft nog geen zwemdiploma’s en er is hier overal water, bovendien is hij stronteigenwijs, let hij regelmatig slecht op en heeft hij altijd wilde plannen.

Hij mag ook niet samen met zijn zus, ik vind dat hij zelf het aan moet kunnen en niet dat zij steeds op hem moet letten, bovendien levert dat alleen maar ruzie op omdat zij dan steeds er bovenop zit en hij dan er tegenin gaat.
Ik weet niet hoe dat gaat straks met een klein broertje of zusje, ik denk niet dat die al heel jong mee mag, maar dat is bij een broertje of zusje natuurlijk ook wel anders, maar dan nog zijn de grotere kinderen wat mij betreft niet verantwoordelijk.

Onze kinderen spelen heel veel in onze grote tuin trouwens, dat wel alleen, behalve dat ze soms dingen doen waar ik minder blij van wordt (gaten graven of zo) doen ze geen gekke dingen. Ze spelen bijna altijd samen trouwens, alleen vinden ze niet echt leuk en dan houden ze elkaar ook heel goed in de gaten, iets te goed soms :palm: .
Ze kunnen de tuin ook gewoon uit en ze mogen ook best een stukje op straat spelen. Op straat mogen ze met z’n tweeen tot de hoek en tot het huis van de buren, maar dat vragen ze altijd eerst even eigenlijk.

Helaas zijn hier weinig andere kinderen dus daardoor is er weinig mogelijkheid om met andere kinderen buiten te spelen.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 11 Mei 2018 17:21

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Mijn 4 jarige dochter gaat nu zo nu en dan alleen naar de speeltuin iets verderop. Dat is 1 hele rustige straat oversteken. Ik vind het nog wel engig, maar ze let goed op en is redelijk voorzichtig mbt auto's.
Aan doe speeltuin woont een meisje uit haar klas waar ze dus geregeld aanbelt om te vragen of ze komt spelen. Dat meisje mag verder ook nog niet weg van dat veldje.
Verder laten we haar zo nu en dan naar opa en oma wandelen zelf. Vind het spannend altijd en we bellen altijd van te voren dat ze eraan komt.
<<

Anoniem298

Bericht 11 Mei 2018 18:41

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Onze oudste gaat sinds een jaar, misschien anderhalf, zelf naar de speeltuin (ze is nu ruim 8). Die speeltuin is twee straten verder, dat vond ik toch wel eng. Ze rijden hier in de wijk ook als gekken, ze moet een keer oversteken, dus ik was er een beetje huiverig voor. Het scheelt wel dat hier amper leeftijdsgenootjes in de buurt wonen waar ze mee kan spelen, dat vind ik wel echt heel jammer. Ze fietst trouwens sinds januari zelf naar school en sinds vorige maand naar haar vriendinnetje, wel moet ze haar telefoon meenemen om te laten weten dat ze op bestemming is aangekomen.

Oh ja, de jongste (ruim 2) wil heel graag met haar zus mee naar de speeltuin, maar dat vind ik echt niet goed. Ik kan en wil die verantwoordelijkheid niet bij haar zus neerleggen.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 11 Mei 2018 21:47

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Wat dat betreft ben ik blij dat wij buitenaf wonen. Geen overzicht hebben waar mijn kinderen uithangen lijkt me naar, maar constant buurkinderen over de vloer zou ik ook niet tegen kunnen.

Aan de andere kant is het voor kinderen natuurlijk wel superleuk, altijd iemand om mee te spelen en lekker gezond buiten vaak.
Ik was zelf vroeger wel eens jaloers op kinderen die 'in de nieuwbouw' woonden, want die speelden uit school nog met elkaar.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 11 Mei 2018 23:02

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Mijn 6 jarige mag wel alleen buiten spelen maar er wonen hier geen vriendjes dus hij doet het nooit. De jongste van net 4 is een stuk avontuurlijker, die was hem laatst met de fiets gemeerd. Na 10 minuten zoeken kwam hij weer terug naar huis gelukkig maar ik was meteen een jaar ouder. :palm:

Wij wonen helaas wel ver van een speeltuin en een hofje is het ook niet dus hierdoor lopen ze niet alleen over straat.

Bij ons in het blok woont wel een kindje van 3 die alleen over straat mag en die schijnt al meerdere malen zoek te zijn geweest. :wtf:

Lastig dat loslaten.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem242

Bericht 12 Mei 2018 05:21

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Mijn zoon was 5 toen hij met zijn fiets al alleen op straat speelde. Nu wordt hij 9 en fiets het hele dorp door, is de hele dag buiten zodra het droog is.
Hier staan de hele dag kinderen aan de deur of zijn in huis of waar dan ook. Super leuk en vooral stimuleren. Altijd beter dan voor een beeldscherm hangen.
Gewoon laten gaan, komt vast helemaal goed.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 12 Mei 2018 06:07

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Stuiterbal schreef:Mijn zoon was 5 toen hij met zijn fiets al alleen op straat speelde. Nu wordt hij 9 en fiets het hele dorp door, is de hele dag buiten zodra het droog is.
Hier staan de hele dag kinderen aan de deur of zijn in huis of waar dan ook. Super leuk en vooral stimuleren. Altijd beter dan voor een beeldscherm hangen.
Gewoon laten gaan, komt vast helemaal goed.


Je doet net alsof er niks tussenzit.. hier zal alleen buiten niet haalbaar zijn ivm auto’s, maar dat betekent niet dat zoon straks alleen maar voor een scherm zit ;)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 12 Mei 2018 06:57

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Dat ben ik met je eens, Pippa.
Het staat er nu een beetje raar, Stuiterbal.

Mijn dochter is net 2 en speelt al veel buiten.
We wonen op een autovrij hofje, er wonen heel veel kinderen en er is altijd wel iemand buiten. Er is veel sociale controle.
Ze speelt nog niet alleen buiten, maar ik ga gerust weleens even naar binnen om te plassen of uets te pakken ofzo.
In de buurt is een speeltuin, maar dan moet ze een bruggetje over en langs water lopen.
Daar zal ik wat voorzichtiger mee zijn, tot ze haar zwemdiploma heeft.
Ze speelt ook graag in de tuin of binnen.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 Mei 2018 08:47

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Wij wonen in een wijk met heel veel water dus mijn zoon mag pas alleen buiten spelen als hij zijn zwemdiploma heeft. Hij is nu 5. We leren hem ook de verkeersregels qua opletten maar regelmatig rent hij nog zonder te kijken. Ik zie hier weinig kindjes van kleine leeftijd alleen spelen. Er zijn altijd ouders in de buurt en in de speeltuin. Dat zal veel met het water te maken hebben.

Onze dochter is nu 2 en speelt dus ook zeker niet alleen buiten.

Ik laat wel onze zoon in de voortuin alleen. Daar rijden auto's vlakbij maar ik weet dat hij de tuin niet uit zal gaan.

Het loslaten lijkt mij ook erg lastig hoor.. Niet weten waar ze zijn en hopen dat ze zich aan de regels houden.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem247

Bericht 12 Mei 2018 10:50

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Mijn kinderen zijn gelukkig beide echte buitenkinderen. Alleen is hij nu dus wel aan het sparen voor een PlayStation :laughcry: . Die in of na de zomervakantie wel gekocht gaat worden. Als hij helemaal into dat ding gaat worden worden er natuurlijk regels op gesteld. Bijvoorbeeld om de dag PlayStation en om de dag naar buiten. Of alleen in de ochtend/middag of weekend achter dat ding.

Ik vind vooral voor nu het sociale heel erg fijn. Onze zoon heeft liever 2 vriendjes waar hij vaak mee afspreekt na school (hij mag/kan 2x per week afspreken) en de rest van de kinderen kijk hij niet echt naar om. Nu heeft hij in een week tijd al met heel veel verschillende kindjes gespeeld. Dat vind ik echt heel erg fijn voor hem. Straks ook fijn als het zomervakantie is. Alleen vergeet hij dus af en toe gewoon naar huis te komen. Gisteren was het gewoon half 7 toen hij een keer thuis kwam. Stond ik hier met het eten.. Ik heb vanmorgen een horloge voor hem gekocht en hopelijk helpt dit een beetje om de tijd in de gaten te houden.

Ik denk omdat dit de eerste week is het natuurlijk allemaal wel nieuw, leuk en spannend is voor hem. Net wat Mien zegt. En dat hij het over een maandje beter kan doseren. Nu propt hij nog net z’n boterham niet in z’n mond en wil direct weer naar buiten. Hij moet natuurlijk ook even een momentje rust pakken thuis en een keer een dagje thuis spelen is natuurlijk ook niet verkeerd.
<<

Anoniem286

Bericht 12 Mei 2018 16:13

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Hier is ze (5 jaar)meestal de hele dag buiten bij mooi weer, ze heeft meerdere vriendjes in de buurt en die spelen ook veel buiten. Het is hier een hele veilige buurt met alleen bestemmingsverkeer en doodlopende weggetjes. Wel water in de buurt maar daar blijven ze ver vandaan. Ze spelen zowel in de speeltuinen verderop als in de tuinen van buren of hier, wij hebbben een trampoline dus dat is wel favoriet bij veel kinderen.
Ik denk dat opbouwen het belangrijkste is, duidelijke grenzen die je steeds wat kan verleggen. In het begin ging ik om de haverklap kijken, nu laat ik haar gerust een half uurtje haar ding doen. Meestal hoor ik haar ook wel en de andere ouders houden de kinderen ook in de gaten.
<<

Anoniem242

Bericht 12 Mei 2018 17:04

Re: Alleen buitenspelen en buurtkindjes

Pippa schreef:
Stuiterbal schreef:Mijn zoon was 5 toen hij met zijn fiets al alleen op straat speelde. Nu wordt hij 9 en fiets het hele dorp door, is de hele dag buiten zodra het droog is.
Hier staan de hele dag kinderen aan de deur of zijn in huis of waar dan ook. Super leuk en vooral stimuleren. Altijd beter dan voor een beeldscherm hangen.
Gewoon laten gaan, komt vast helemaal goed.


Je doet net alsof er niks tussenzit.. hier zal alleen buiten niet haalbaar zijn ivm auto’s, maar dat betekent niet dat zoon straks alleen maar voor een scherm zit ;)


Dat is dan denk ik hoe jij het opvat en je daarin aangesproken voelt. Want ik bedoel dat helemaal niet zo.
En ben eerlijk, hoeveel kinderen spelen er nog buiten tegenwoordig?
Niet aanvallend naar iemand toe bedoeld. Ik ging vorige week skates kopen voor mijn zoon, de oude waren te klein. Jemig ze zijn amper nog te krijgen. De collectie is slap. De verkoper zei dus ook al, dit wordt haast niet meer verkocht. Het is voornamelijk tablet ect.

Het buiten spelen in deze tijd is helemaal niet meer te vergelijken met de tijd toen ik klein was. Dat heeft ook ermee te maken dat de omgeving misschien onveilig is. Maar ook dat ouders meer beschermend zijn geworden. Dat geld niet voor iedereen!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers