Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kdv perikelen..

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 08 Mei 2018 11:28

Re: Kdv perikelen..

Als ze allemaal gevoerd moeten worden lijkt mij dat aantal niet haalbaar.
Kom je als leidster armen tekort.
Onze gastouder heeft er max 5 en dat is soms al lastig met lunch als ze het brood niet zelf pakken.
2016
<<

yeano86

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 07 Dec 2013 08:37

Bericht 08 Mei 2018 20:19

Re: Kdv perikelen..

Ik sta zelf op een peutergroep, kinderen van 2 tot 4 jaar.
8 per leidster mogen wij. Ligt ook aan de groeps ruimte, is die kleiner dan mag je er 7 per leidster.
Gelukkig kunnen alle kinderen zelf eten, dat scheelt wel. Maar het blijft aanpoten hoor.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Mei 2018 05:44

Re: Kdv perikelen..

Op de peuterspeelzaal bij mijn jongste mogen er ook 16 kinderen in de groep op twee leid(st)ers (haha, leider klinkt wel raar in dit geval, maar hij heeft 1 meester). Ik moet wel zeggen dat ik het heel fijn vind dat de groepen op de dagen dat mijn zoon gaat meestal een stuk kleiner zijn (maximaal 8 kinderen), een volle groep lijkt mij erg druk!

Mickey, weet je al wat je gaat doen? Ik zou ook voor die periode wat anders zoeken. Ik heb laatst (noodgedwongen, de gastouder stopte ermee) ook nog andere opvang voor mijn zoon van 2 geregeld. Het is ook maar voor een half jaar, misschien iets langer, en ik zag er erg tegenop, want hij was net lekker gewend bij zijn vorige gastouder. Hij gaat nu naar zijn nieuwe gastouder en het gaat supergoed al! Hij komt er nu ruim een maand, maar het voelt al veel langer, zo vertrouwd. Een periode van 7 maanden is voor een kind best wel lang.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Mei 2018 07:56

Re: Kdv perikelen..

Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt om bij een ander kdv te kijken. Hoe langer ik er over na denk en ook jullie reacties hier lees, hoe meer ik er tegenop zie om hem nog 7 maanden te brengen met een knoop in mijn maag. Want die zit er inmiddels wel.
Al moet ik ook zeggen dat ik er niet naar uit kijk om te vertellen waarom L gaat stoppen bij hun.. Eerst maar eens kijken hoe L het volgende week vindt :)
07.12.2011
11.12.2014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 09 Mei 2018 08:23

Re: Kdv perikelen..

Mickey schreef:Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt om bij een ander kdv te kijken. Hoe langer ik er over na denk en ook jullie reacties hier lees, hoe meer ik er tegenop zie om hem nog 7 maanden te brengen met een knoop in mijn maag. Want die zit er inmiddels wel.
Al moet ik ook zeggen dat ik er niet naar uit kijk om te vertellen waarom L gaat stoppen bij hun.. Eerst maar eens kijken hoe L het volgende week vindt :)



Ik zou dan toch een gesprek aanvragen met de eigenaar/leidinggevende en mededelen wat jou dwars zit. Misschien komen er toch oplossingen uit en anders weet je genoeg. Kijken bij een ander kdv is ook een optie en als dat beter aanvoelt dan is de overstap zo gemaakt.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem248

Bericht 09 Mei 2018 12:09

Re: Kdv perikelen..

Ik zou niet hopen/wachten op een oplossing van het kdv zelf maar gewoon aangeven waarom je stopt, en direct overstappen. Anders blijft het misschien nog een paar maanden doorsukkelen en dan is het wél nog maar een hele korte periode om over te stappen. En eigenlijk, van wat ik lees, heb ik er ook een hard hoofd in dat dit allemaal ineens, na een gesprek, wel goed zou gaan. En wat iemand eerder ook al zei: als leidsters structureel te laat betaald worden is uiteindelijk de kans op verloop van leidsters ook erg groot.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers