Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijna 13 maanden proberen

<<

Anoniem301

Bericht 23 Okt 2013 22:48

Re: Bijna 13 maanden proberen

Atelier Madame schreef:Je zou in de ochtend de rechtstreekse bus richting de uit.hof kunnen pakken, iig neem aam dat je naar academisch ziekenhuis gaat? Die doet er vanaf de hoek bij bedrijventerrein nog geen half uur over! En dan rennen :yes: of gewoon fietsen?

Oja je kan natuurlijk ook met de bus! Dan is het 10 minuutjes fietsen naar het station vanaf ons huis. Is nog wel krap, maar moet lukken.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Okt 2013 23:19

Re: Bijna 13 maanden proberen

Bij Kruidvat hebben ze tarwekiemolie capsules, 100 st voor 2, 99 euro. Ben er ook mee begonnen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem119

Bericht 24 Okt 2013 06:34

Re: Bijna 13 maanden proberen

Ach lieve Carrie, volgens mij ben jij inderdaad de geduldheid zelve. Je lieve rustige reacties hier alleen al.
Wel moest ik lachen om je potje-naar-het-ziekenhuis-vervoer verhaal. Dat mag toch wel beetje ondanks dat de reden niet leuk is? Wat raar dat het daar niet kan. Misschien toch eens vragen?
Het lijkt me dat die test een goede vervolg stap is.
Ik zou denk ik een stuk ongeduldiger zijn dan jij en nu al meer willen weten.
Hopelijk hoef je niet echt helemaal de medische molen is, maar mocht t wel moeten vergeet dan niet dat dat voor een goed doel is en dat ze tegenwoordig veel kunnen en weten!
Succes, ik wist eigenlijk niet dat jullie al weer meer dan een jaar aan het proberen waren! Spannend hoor!
<<

Anoniem173

Bericht 24 Okt 2013 08:24

Re: Bijna 13 maanden proberen

Carrie schreef:
Atelier Madame schreef:Je zou in de ochtend de rechtstreekse bus richting de uit.hof kunnen pakken, iig neem aam dat je naar academisch ziekenhuis gaat? Die doet er vanaf de hoek bij bedrijventerrein nog geen half uur over! En dan rennen :yes: of gewoon fietsen?

Oja je kan natuurlijk ook met de bus! Dan is het 10 minuutjes fietsen naar het station vanaf ons huis. Is nog wel krap, maar moet lukken.

Denk idd dat je dan best binnen een uur er kan zijn :).

Heel veel succes iig! :)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 24 Okt 2013 08:40

Re: Bijna 13 maanden proberen

Haha ja die kamertjes zou je wel verwachten, maar helaas ;). Ik zou het als ik hem was in de wc doen, een beetje afgelegen. Hoe verser, hoe beter, haha.
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 24 Okt 2013 08:50

Re: Bijna 13 maanden proberen

Oh, Carrie, ik herken je gevoel zo goed!
Wij zitten nu in de 13e maand (en ook cyclus). Vorige maand hebben we ook een zaadonderzoek gehad, gelukkig zit alles goed. Ik wilde het liefst gelijk door, voor bloedprikken en echo bij mij. Als alles goed zit, wil ik het best nog wat langer proberen, maar als er iets niet goed is... Helaas was onze huisarts (in opleiding) tijdens het eerste gesprek een stuk positiever over doorverwijzen voor onderzoek bij mij, dan na de uitslagen van het onderzoek bij mijn man. Ik ben bang dat hij 'teruggefloten' is over het doorverwijzen. Bij onze huisartsenpraktijk verwijzen ze weinig door op allerlei gebied. Nu had hij het opeens over nog een jaar proberen gezien onze leeftijd, daarvan hebben we gelijk aangeven dat we dat te lang vinden. Daarna kwam hij met april, maar ook dat vind ik lang. Ik wil het nu aankijken tot januari. November is een drukke maand voor ons en ook met de feestdagen is het niet ideaal, al zou ik het er allemaal voor over hebben.Natuurlijk zijn we nog jong (23/26) en hebben we tijd genoeg, maar wij willen net zo graag als iemand die 10 jaar later besluit ervoor te gaan. Dat voelt wel een beetje oneerlijk.

Inmiddels slikken we allebei zink en ik nog tarwekiem naast de mamavitamines. Ik ben benieuwd of het effect heeft...
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem66

Bericht 24 Okt 2013 09:21

Re: Bijna 13 maanden proberen

Teada, kan je niet een doorverwijzing eisen? Volgens mij kunnen ze het je afraden, maar niet ontzeggen?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 24 Okt 2013 09:24

Re: Bijna 13 maanden proberen

Kan dat? Ik wilde er in januari inderdaad wel op aandringen, maar wist niet dat je dit kan 'eisen'.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem301

Bericht 24 Okt 2013 10:20

Re: Bijna 13 maanden proberen

Marin schreef:Ach lieve Carrie, volgens mij ben jij inderdaad de geduldheid zelve. Je lieve rustige reacties hier alleen al.
Wel moest ik lachen om je potje-naar-het-ziekenhuis-vervoer verhaal. Dat mag toch wel beetje ondanks dat de reden niet leuk is? Wat raar dat het daar niet kan. Misschien toch eens vragen?
Het lijkt me dat die test een goede vervolg stap is.
Ik zou denk ik een stuk ongeduldiger zijn dan jij en nu al meer willen weten.
Hopelijk hoef je niet echt helemaal de medische molen is, maar mocht t wel moeten vergeet dan niet dat dat voor een goed doel is en dat ze tegenwoordig veel kunnen en weten!
Succes, ik wist eigenlijk niet dat jullie al weer meer dan een jaar aan het proberen waren! Spannend hoor!


Haha tuurlijk mag je daar om lachen, het is toch ook hilarisch :D Het zou zo een scene uit een comediefilm kunnen zijn om dat spul daar binnen een uur te krijgen. Dank voor je lieve woorden!
<<

Anoniem119

Bericht 24 Okt 2013 11:44

Re: Bijna 13 maanden proberen

Haha ja zo zag ik het wel een beetje voor me ja! :-)
<<

Anoniem123

Bericht 24 Okt 2013 12:18

Re: Bijna 13 maanden proberen

Carrie schreef:
Susan schreef:
Carrie schreef:Ah dat is lief SDL. En van de rest ook, bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

SDL potje en formulier liggen hier al klaar, voor als het nu niet gelukt is. Dan nog bedenken hoe we dat spul binnen een uur daar krijgen in Utrecht :). Want je kunt/ mag het blijkbaar niet daar doen.


Kan het niet stiekem op het toilet, of zou dat opvallen?

Haha ja daar zaten wij ook al aan te denken! Maar stel dat het echt niet mag en ze dat goed in de gaten houden? Misschien kan hij ze eens bellen. Dat wordt ook een awkward telefoongesprek :D
Ik dacht altijd dat ze daar kamertjes voor hadden inderdaad, met boekjes enzo. Net als op televisie :P

Mijn man heeft het toen bij S wel gewoon in een wc gedaan :thumbup: :angel: Hij schaamde zich rot maar het moest wel...
<<

Anoniem123

Bericht 24 Okt 2013 12:20

Re: Bijna 13 maanden proberen

Ik zou volgende maand weer bij de huisarts zitten. Want voordat je aan de beurt bent in het ziekenhuis ben je alweer maanden verder.
Wij zijn toen na ruim 2 jaar naar de huisarts gegaan, maar mijn man durfde niet eerder.
<<

Anoniem66

Bericht 24 Okt 2013 12:40

Re: Bijna 13 maanden proberen

In het ziekenhuis waar wij zaten hadden ze wel gewoon een rukkamertje die hij mocht gebruiken. Anders zouden wij ook een uur moeten rijden om dat spul daar te brengen. Nah, dacht het niet.

Taeda, als je huisarts niet door wil verwijzen kun je altijd nog buiten hem om contact opnemen met de gyneacoloog. Maar ik zou er vooral gewoon op aandringen dat je nu een doorverwijzing wil.
<<

Anoniem57

Bericht 24 Okt 2013 13:13

Re: Bijna 13 maanden proberen

Ik zou inderdaad het heft in eigen handen nemen Taeda, desnoods buiten de huisartsenpraktijk om.
Jij beslist over je eigen lijf.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Okt 2013 14:19

Re: Bijna 13 maanden proberen

Herkenbaar Carie. Wat rot voor je. Je moet ' gewoon' doen waar jij je het fijnst bij voelt. (En waar je vriend zich fijn bij voelt)

Ik ben inmiddels al wel bij de gyn (na 7 maanden) geweest omdat mijn menstruatie niet op gang kwam. Alles is gecheckt en het zag er goed uit, ik kon ook een traject in van medicijnen enzo maar ik wil eerst dat mijn lichaam het zelf doet. Ik weet ongeveer wel de oorzaak. Mijn vriend is voor de zekerheid wel getest (goede toiletten in het zh :wink:) maar dat was prima in orde.

Anyway, ik wens je veel sterkte en succes. Soms is het gewoon heel rot om geduldig te zijn, dat weet ik. :hug:
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 25 Okt 2013 11:43

Re: Bijna 13 maanden proberen

Carrie schreef:
Stokstaartje schreef:het moet idd juist zo vers mogelijk zijn. Langer dan een uur beïnvloed juist het onderzoek. Ook mag je geloof een paar dagen (volgens mij was het 3 dagen) ervoor geen zaadlozing hebben gehad, maar de laatste zaadlozing voor de ingeleverde mag ook weer niet langer dan 7 dagen geleden zijn. Correct me if i'm wrong :D

Heb gister vluchtig het formulier gelezen, maar daar stond in dat onthouding juist niet nodig was. Wel dat alles erin komt en als dat niet goed gelukt is ze graag willen weten of het eerste of tweede gedeelte er niet goed in is gekomen :P


Ooow dan moet je dat aanhouden natuurlijk!! :thumbup: Kan best zijn dat het veranderd is ofzo...

Luce schreef:In het ziekenhuis waar wij zaten hadden ze wel gewoon een rukkamertje die hij mocht gebruiken. Anders zouden wij ook een uur moeten rijden om dat spul daar te brengen. Nah, dacht het niet.

Taeda, als je huisarts niet door wil verwijzen kun je altijd nog buiten hem om contact opnemen met de gyneacoloog. Maar ik zou er vooral gewoon op aandringen dat je nu een doorverwijzing wil.


Hier moest ik toch echt even om lachen!!! :redface:
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 25 Okt 2013 11:54

Re: Bijna 13 maanden proberen

SoGood schreef:Herkenbaar Carie. Wat rot voor je. Je moet ' gewoon' doen waar jij je het fijnst bij voelt. (En waar je vriend zich fijn bij voelt)

Ik ben inmiddels al wel bij de gyn (na 7 maanden) geweest omdat mijn menstruatie niet op gang kwam. Alles is gecheckt en het zag er goed uit, ik kon ook een traject in van medicijnen enzo maar ik wil eerst dat mijn lichaam het zelf doet. Ik weet ongeveer wel de oorzaak. Mijn vriend is voor de zekerheid wel getest (goede toiletten in het zh :wink:) maar dat was prima in orde.

Anyway, ik wens je veel sterkte en succes. Soms is het gewoon heel rot om geduldig te zijn, dat weet ik. :hug:


Dank je wel, en een :hug: terug :) Wat is zo ongeveer de oorzaak dan, of wil je dat liever voor jezelf houden?
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers