Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer stoppen met middagslaapje?

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 07 Mei 2018 21:24

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Hier slaapt mijn ruim 4-jarige nog als hij thuis is. Doordeweeks gaat dat niet want dan is hij van 8-16 van huis ivm kdc(hij valt dan wel eens in slaap in de taxi). Maar de weekenden stuur ik hem gewoon nog even naar bed. S’avonds slaapt hij dan ook prima in. En mijn 2-jarige slaapt zo’n 2,5-3 uur in de middag nog en ook die heeft geen enkel probleem met s’avonds inslapen. Wij houden de slaapjes er dus nog mooi even in, ik vind die momenten echt heerlijk!
<<

Anoniem281

Bericht 08 Mei 2018 07:20

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Tobias heeft gister niet kunnen slapen bij mijn schoonouders dus hij stortte in toen-ie thuiskwam. Niet handig.. Dus even op bed gelegd rond drieën voor een uurtje, maar 't duurde onwijs lang voordat hij weer een beetje te pruimen was. Conclusie: wij wachten iig nog een poos :smile:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 08 Mei 2018 08:27

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Bazinga schreef:Tobias heeft gister niet kunnen slapen bij mijn schoonouders dus hij stortte in toen-ie thuiskwam. Niet handig.. Dus even op bed gelegd rond drieën voor een uurtje, maar 't duurde onwijs lang voordat hij weer een beetje te pruimen was. Conclusie: wij wachten iig nog een poos :smile:

Wij gingen laatst een dagje weg en T sliep om 12 uur een klein uurtje in de auto.
Zo kwamen wij er achter dat dit echt nog niet wil en hebben hier ook echt 2 dagen drama door gehad.
Totaal oververmoeid. Zo gek.
Thuis slaapt hij ruim 2 uur. Ik merk dat hij nu die regelmaat ineens erg nodig heeft.
Terwijl hij eerder rustig in de auto of buggy kon tukken.
2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Mei 2018 11:34

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Y was er met twee jaar en een paar maanden wel klaar mee, maar zij heeft relatief weinig slaap nodig, dat is nog steeds zo. E heeft veel langer middagslaapjes gedaan en soms doet hij ze nog in de snoezel of in de auto, maar hij heeft dan weer een heel onvoorspelbaar slaapritme, de ene keer slaapt hij de klok rond en de andere keer slaapt hij maar een paar uurtjes in een nacht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem243

Bericht 09 Mei 2018 20:45

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Bij J is het sinds een paar weken helemaal klaar, dus met ruim 3 jaar. Hij heeft eerder ook wel fases gehad dat hij 's avonds slechter ging slapen of juist heel vroeg wakker werd als hij smiddags sliep maar dat ging dan na een tijdje altijd weer beter. Pas sinds hij de dag echt goed doorkomt zonder middagslaapje en hij langere tijd echt vroeger wakker werd zijn we er helemaal mee gestopt. Alleen bij uitzondering (na een slechte nacht of een extreem drukke ochtend) laat ik hem smiddags nog een klein uurtje tukken.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 17 Mei 2018 13:58

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Mijn dochter van 5,5 jaar zou dagelijk nog een middagslaapje kunnen doen en gaat gewoon rond 19 uur weer naar bed. Met school kan dat dus niet maar op sommige woensdagmiddagen of weekenden slaapt ze een kleine 2 uurtjes met haar broertjes mee. In de meivakantie heeft ze bijna elke dag een middagslaapje gedaan.

De middelste is 3 jaar en slaapt smiddags 2 uurtjes altijd.

De jongeste is 1 jaar en slaapt ochtends nog en smiddags.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Aug 2018 12:48

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Ik zat even mijn eigen post van mei terug te lezen.
Het is nu een kleine 4 maand verder en het middagslaapje wordt echt korter nu.
Hij ligt er nog direct na de boterham in. Maar het duurt al best lang voordat hij slaapt. En hij wordt na 1,5 uur ook echt zelf wakker. 's avonds ligt hij altijd te teuten van 20 - 21.00. Inslapen duurt dan ook erg lang.

We gaan vrijdag op vakantie dus op zich wel relaxt dat hij met minder slaap overdag kan. Als hij dan een uurtje pakt onderweg is het ook prima.

Hoe gaat het met de andere 2 jarigen?
2016
<<

Anoniem321

Bericht 21 Aug 2018 12:51

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Mijn zoon is nu 2 jaar en 9 maanden. Hij heeft nog echt zijn middagslaapje nodig en slaapt toch wel ruim 2 uren meestal.
's Avonds gaat hij rond half 8 naar bed. Ik denk wel dat hij 's middags met iets minder slaap toe zou kunnen, omdat hij 's avonds in bed vaak nog minstens een half uur liedjes zingt voordat hij in slaap valt.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Aug 2018 13:03

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Bo wordt eind november 3 jaar. Ze slaapt nog steeds tussen de middag, gemiddeld tussen de 1 en 2 uur. Vaker ruim een uurtje nog.

Rond 19.00 uur brengen we naar haar boven, douchen, tanden poetsen, pyjama aan, verhaaltje enz. En dan gaat ze slapen rond 19.30. Tussen 6.00 en 7.00 wordt ze wakker.
<<

Anoniem281

Bericht 21 Aug 2018 13:44

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Mijn tweejarige slaat het middagslaapje steeds vaker over, denk dat we nu op 2 keer in de week wél een slaapje zitten, tegenover 5 keer wakker blijven dus. Ik wist in het begin niet goed wat ik ervan vond, miste ergens eigenlijk wel het beetje tijd voor mezelf, maar het went wel heel snel en vind het nu fijn dat we meer dingen kunnen ondernemen.

Op maandag, donderdag en vrijdag maak ik m wakker om 7:10 omdat ie naar de opvang moet. Andere dagen wordt ie uit zichzelf wakker tussen half 8 en half 9. Hij gaat savonds tussen 19:00 en 20:00 naar bed.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 21 Aug 2018 13:55

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Soms gebeurt het dat L. (2 jaar, 5 maanden) haar middagslaapje overslaat. Dagje uit, op familiebezoek of als ze 's ochtends laat wakker is geworden. Op kdv sliep ze ook niet. Meestal gaat dat prima, vaak merk je dan wel dat ze aan het eind van de middag erg moe en sneller opstandig is en soms blijkt dat dus achteraf niet zo'n goed plan. Is ook geen goede slaper 's nachts. Ik moet er vrijwel elke avond nog wel 1 of 2 keer naartoe en ze is meestal vroeg wakker. Dus ik ben blij dat ze 's middags vaak nog wel een uurtje slaapt. Ik en oudste vinden dat uurtje ook wel even heel fijn. En stiekem verheug ik me op dat uurtje rust voor mezelf wanneer oudste over 2 weken naar school gaat en ik jongste dan nog even kan laten slapen totdat ik oudste op moet halen van school om 14 uur.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem328

Bericht 21 Aug 2018 14:11

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

D is 2 jaar en 8 maanden en slaapt nog 1,5 uur tot 2 uur 's middags. Gelukkig want ik vind het heerlijk dat beide kinderen na de middag slapen. Hij vraagt er ook echt om rond half 1. Dan wil hij graag naar bed.
Maar als we een dag weggaan dan redt hij het sinds kort ook wel zonder slaapje of met een powernap in de auto. Dat is wel super handig want dan hoeven we er geen rekening mee te houden. Hij is dan 's avonds ook niet extra moe, zo gek!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 21 Aug 2018 14:11

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Ik denk dat het echt kind afhankelijk is. Mijn dochter wordt over 2 weken 5 en is een gevoelig meisje en neemt veel in zich op. Haar hele humeur is afhankelijk van haar slaap. Zij doet nu nog geregeld een middagdutje (1-2uur, en dan moet ik haar echt wakker maken) en gaat 's avonds om 19.00 uur op bed. Als ze naar school moet gaat ze zelfs al rond 18/18.30 uur op bed.
Zoon is nu 3 jaar en 3 maanden en doet sinds kort geen middagslaapje meer. Het werd iedere dag steeds later. Kan nu wel merken dat hij om 19.00 uur echt op is.

Ik heb een nichtje (nu 2 jaar en 2 maanden) die vanaf 1.5 jaar al geen middagslaap meer doet. Ik zou dit zelf niet hebben gedaan maar ze trekt dit prima.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Aug 2018 15:41

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Olijfje schreef:D is 2 jaar en 8 maanden en slaapt nog 1,5 uur tot 2 uur 's middags. Gelukkig want ik vind het heerlijk dat beide kinderen na de middag slapen. Hij vraagt er ook echt om rond half 1. Dan wil hij graag naar bed.
Maar als we een dag weggaan dan redt hij het sinds kort ook wel zonder slaapje of met een powernap in de auto. Dat is wel super handig want dan hoeven we er geen rekening mee te houden. Hij is dan 's avonds ook niet extra moe, zo gek!


Gek hè van die powernap. 2 uur slapen, 1 uur of maar en half uur. Maakt voor T geen verschil qua energie.
En hij slaapt s avonds ook niet eerder. Best gek.
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Aug 2018 17:20

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

T is 3 jaar en 4 mnd en slaapt vaak nog, tot wel 2 a 2,5u. Fantastisch :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Geel

Bericht 21 Aug 2018 17:50

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

M is bijna 2,5 en slaapt sinds kort weer uit tot een uur of 8. Ze kwam er steeds om 7 uur 'al' uit, en achteraf was dat een combinatie van nieuw peuterbed waar ze zelf uit kon klimmen, dat het vroeg licht was en vier doorkomende kiezen. Ook het middagdutje duurde soms ineens maar 1 of 1,5 uur, terwijl ze normaal echt twee uur sliep. Haar humeur was ook slecht en ze was vaak om 11 uur al hartstikke moe.

We hebben heel vaak gezegd dat ze zich gewoon lekker mag omdraaien en verder slapen als ze wakker wordt. En toen werden de nachten weer langer donker en waren de kiezen door en nu is ze rond 8 uur wakker, slaapt ze van 1 tot 3 of half 4 en gaat ze 8 uur weer naar bed. Echt niks te klagen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Aug 2018 21:13

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Hmh oké dat klinkt herkenbaar Geel. T krijgt nu ook zijn kiezen en slaapt korter overdag.
Inslapen duurt ook eventjes dus wie weet is het straks weer over. Hij is wel moe dat merk ik gewoon.
Zijn peuterbed komt over 3 weken maar we twijfelen nog even of we wachten tot na het tandenfeestje.
2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 23 Aug 2018 14:10

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Mijn jongste is nu 2 jaar en 1 maand en als we thuis zijn (of ze is het op kdv/bij mijn ouders) dan slaapt ze nog gewoon overdag, gemiddeld zo'n 2 uurtjes. We gaan ook regelmatig dagjes/middagjes weg en dan slaapt ze niet. Ze kan daar heel goed tegen en wordt niet lastig ofzo, dus dat is wel echt handig. Vaak slaapt ze dan wel op de terugweg of als we naar de auto wandelen in de buggy.

Mijn oudste was denk ik 20 maanden toen hij stopte met zijn middagslaapje. Ik vond dat nog best jong, dus heb hem wel nog een hele tijd elke middag als ik thuis was in bed gelegd. Dan ging hij meestal niet slapen, maar kon hij toch even snoozen in bed. Dan haalde ik hem er na een uurtje ofzo weer uit.
2012 & 2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 23 Aug 2018 19:26

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Carrie schreef:Bo wordt eind november 3 jaar. Ze slaapt nog steeds tussen de middag, gemiddeld tussen de 1 en 2 uur. Vaker ruim een uurtje nog.

Rond 19.00 uur brengen we naar haar boven, douchen, tanden poetsen, pyjama aan, verhaaltje enz. En dan gaat ze slapen rond 19.30. Tussen 6.00 en 7.00 wordt ze wakker.


Echt precies dit!
Oh nee niet helemaal, S wordt begin december 3 ;)
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Dec 2018 08:13

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

T is nu 2 jaar en 7 maanden en hier hebben we de langste tijd ook wel gehad.
Gistermiddag heeft hij een uur gek gedaan in bed. Toen ben ik er naartoe gegaan en heb gezegd dat hij moest gaan slapen. Uiteindelijk toch nog een uurtje geslapen. Toen heb ik hem wakker gemaakt. Nouja ik deed de deur open en hij vloog rechtop dus diep sliep hij niet.
'S avonds ligt hij ook weer bijna een uur te kletsen voordat hij slaapt. rond 21.00 is het stil en dan slaapt hij tot 06.30.
Maar nu.. hij kan echt nog niet zonder. Een uurtje is zat maar hij heeft het wel nodig. Lastige tussenfase hoor.
Ik zit er in ieder geval aan te denken om hem niet meer direct na de lunch erin te leggen maar iets later. Uurtje slaap trekt hij het prima op.
Hoe doen jullie dat? Gewoon in bed leggen zodat hij toch wat rust pakt.

En belangrijker. Hoe delen jullie de dag in als het slaapje vervalt. Ik weet overigens zeker dat als ik de auto pak hij wel in slaap valt.
2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 18 Dec 2018 08:38

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Wij zijn nu echt van het middagslaapje af helaas. Op de opvang slaapt ze nog wel, en dan ook echt 2 uur. Thuis vertikt ze het gewoon. Maar de laatste tijd merk ik dat ze het ook niet meer zo nodig heeft en het ook echt wel trekt tot ‘s avonds. Neemt niet weg dat ik het jammer vind, want het was best even lekker die twee uur dat Ella even sliep. Al slaapt ze nu ‘s ochtends wel vaak langer, soms zelfs tot 8u.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Dec 2018 12:55

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Ik leg hem gewoon in bed. Hij zegt vaak dat hij niet wil slapen, maar als hij eenmaal ligt slaapt hij toch wel even . Ik moet hem nog steeds vaak wakker maken als we zijn zus uit school moet laten.
We slaan ook wel eens een of twee middagen over. Maar dan is hij wel echt moe aan het eind van de dag.
Of hij valt in de auto in slaap als we ergens heen geen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem291

Bericht 18 Dec 2018 12:59

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

We hebben een hele tijd gehad dat hij s avonds pas om 21 uur ging slapen, maar zonder middagslaapje was echt nog te kang. Nu zegt hij s middags vaak dat hij niet wil slapen maar is zo vertrokken en als ik hem z’n gang laat gaan slaapt hij zo 2 tot 3 uur. Meestal maak ik hem na 1,5 tot 2 uur wakker en gaat hij s avonds tussen 19 en 19:30 naar bed en slaapt bijna gelijk.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 18 Dec 2018 22:55

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Mijn dochter is 2 jaar en 2 maanden en ik moet er heel eerlijk gezegd (en zeker met nu de tweede op komst) niet aan denken dat ze geen middagslaapje meer heeft. De ene keer slaapt ze wel in de middag, zo'n 1.5 tot 2 uur en de andere keer slaapt ze niet. Sowieso heeft ze vaak ook een halfuur tot een uur nodig om in slaap te komen, terwijl je echt denkt, die is mega moe.
In de avond ligt ze vaak ook nog best lang te kletsen en te spoken, waardoor ik dan het gevoel heb van die heeft geen middagslaapje meer nodig.

Op het kinderdagverblijf slaapt ze niet in de middag. Lukt gewoon nooit. Ze vind het allemaal veel te interessant denk ik en als ik haar dan in de avond op bed leg, is ze meteen vertrokken en het middagslaapje de volgende dag gaat dan weer perfect. 1 grote zoektocht haha.

Ik vind het zelf ook zo heerlijk als ze in de middag nog slaapt. Dan ga ik zelf ook slapen of dingen in huis doen of gewoon lekker niets.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 19 Dec 2018 09:14

Re: Wanneer stoppen met middagslaapje?

Het lijkt mij ook pittig Sunshine. Ik geniet die 1,5 uur echt enorm haha. Eerst ff wat op de laptop en dan nog een Neflix serie. Ik ben benieuwd vanmiddag. Gisteren sliep hij bij oma wel 1,5 uur maar daar ligt hij nog in een ledikant.
2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers