Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamvisite

<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 04 Mei 2018 11:07

Kraamvisite

Hoe ging dat bij jullie? Iedereen die heel dicht bij ons staat is in de dagen na de geboorte geweest(en ook voor een 2eof 3e keer). Maar er zijn ook 2 vriendinnen van wie ik echt weinig of niets hoor en die ook geen afspraak maken om op visite te komen. Vind ik toch jammer. Ooms en tantes, collega's beginnen nu ook te komen en ik vind het toch gek dat die 2 vriendinnen bijvoorbeeld nog niet geweest zijn. Ben ik nu een meut, dat ik daar van baal?
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 04 Mei 2018 11:18

Re: Kraamvisite

Misschien denken zij we geven ze eerst wat rust en de kans om familie te laten komen.
Bij mij is m'n broertje nog niet geweest. Hij wilde de zaterdag na haar geboorte komen. Maar dan net in mijn rusttijd. Dus ik had gezegd dat dat niet ging. Anders lukte ook niet bij hem. Daarna niets meer van hem gehoord.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 04 Mei 2018 11:21

Re: Kraamvisite

Ik snap je helemaal. Misschien willen ze je eerst even wat rust geven idd, dat doe ik ook meestal.
Een 'vriend' van J is nog steeds niet geweest en E is maandag 1 geworden. Hij heeft ze 1x perongeluk gezien toen hij iets op kwam halen en zij toevallig laat op bed lag.
Ik merk ook dat ik gewoon echt een beetje bozig op hem ben daarom. Ik kan het ook niet loslaten, dat vind ik dan weer stom van mezelf. Het is nl niet mijn vriend maar die van J dus het zou me eigenlijk weinig moeten uitmaken.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mei 2018 11:25

Re: Kraamvisite

Ik vind het als vriendin zijnde vrij normaal om eerst even de ouders de rust te geven en de familie de kans te geven langs te komen. Maar na verloop van tijd zou 't wel mogen natuurlijk. Kan jij het zelf niet initiëren? Beetje stom, maar misschien wachten ze gewoon wel tot het jou schikt.
Let's discover the world together.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 04 Mei 2018 11:28

Re: Kraamvisite

Ik heb al gezegd via de app dat ze hem maar snel moeten komen bewonderen. Maar ook via de app weinig contact, dit is een heel groots iets in mijn leven waar ik hen ook van wil laten meegenieten. Hopelijk komen ze binnenkort!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Mei 2018 11:37

Re: Kraamvisite

Balen Flore! Zitten ze misschien in een andere levensfase waardoor dit minder bij ze leeft ofzo? (Niet dat je dan minder aandacht voor je vrienden moet hebben natuurlijk)

Raven dat van jouw broertje vind ik echt superstom zeg. Ik zou heel boos zijn!!
#teammaple🍁
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 04 Mei 2018 12:09

Re: Kraamvisite

Wat jammer dat je er zo van baalt Flore. Maar weten je vriendinnen wel dat je er een beetje op zit te wachten? Ik zie dat je zoon nu 3 weken is, toen mijn dochter drie weken was, was ik net weer een beetje op de been. Ik was enorm onzeker over alles, ze huilde veel en ik schaamde me dan een beetje voor bezoek, dus het bezoek kwam hier ook wat later op gang. Ik had er erg weinig behoefte aan die eerste weken. Wellicht dat je vriendinnen je wat ruimte willen geven en zich niet realiseren dat je er juist wel behoefte aan hebt?
december 2016
juli 2019
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 04 Mei 2018 12:53

Re: Kraamvisite

"Ik wil je graag voorstellen aan mijn kindje, wanneer kun je/kom je morgen?" Mochten ze daar niet op ingaan, prima dan weet je waar je aan toe bent. Ik heb ook een vriendin die niet zoveel van zich liet horen. Ze had niet helemaal door hoe belangrijk het voor mij was, als vrijgezel zonder kinderen en zo met andere dingen (carriere, muziek, nieuwe liefde) bezig snapte ik dat ook wel. Na deze uitnodiging stapte ze de dag erna binnen en is niet meer weggegaan.
<<

Anoniem316

Bericht 04 Mei 2018 13:04

Re: Kraamvisite

Ik snap dat je daar van baalt. Ik ben zelf zo'n vriendin die denkt 'ze zitten nog helemaal niet op mij te wachten'. Misschien hebben zij dat ook wel?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Mei 2018 13:08

Re: Kraamvisite

Niet leuk nee! Hebben ze wel interesse over de app of dat ook niet? Ik heb wel eens gehoord dat je bij een tweede of derde veel minder kraambezoek krijgt, stom he. Maar ik denk dat dat dan oudtantes zijn en zo, niet je (beste) vriendinnen. Ik zou ook gewoon iets typen als ik hen zin om jullie te zien en voor te stellen aan *naam baby*.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 04 Mei 2018 13:49

Re: Kraamvisite

Hebben ze zelf kinderen? Ik moet bekennen me ook hieraan weleens schuldig gemaakt te hebben. Ik had geen idee hoe levensveranderend het is. Enkel gehoord dat het zwaar was, dus ik viel ze dan liever niet lastig. Om die reden neem ik het ook niemand kwalijk als ze niet op bezoek komen, maar ze zijn wel welkom.

Vrienden hebben wij uitgenodigd toen wij eraan toe waren. Zij wachtten af tot wij er klaar voor waren en de dichtbije familie geweest was. Na 2 weken kwamen de eerste vrienden langs.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Mei 2018 13:53

Re: Kraamvisite

Pleun schreef:Na deze uitnodiging stapte ze de dag erna binnen en is niet meer weggegaan.
Dat zou dan voor mij weer niet hoeven.
#teammaple🍁
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 04 Mei 2018 13:58

Re: Kraamvisite

Nan schreef:Hebben ze zelf kinderen? Ik moet bekennen me ook hieraan weleens schuldig gemaakt te hebben. Ik had geen idee hoe levensveranderend het is. Enkel gehoord dat het zwaar was, dus ik viel ze dan liever niet lastig. Om die reden neem ik het ook niemand kwalijk als ze niet op bezoek komen, maar ze zijn wel welkom.



Precies dit had ik voorheen ook. Ik voel me nu ook wel schuldig dat ik niet heel veel interesse heb getoond destijds bij anderen en dat ik nu van hun wel heel veel interesse krijg.

@Flore: Vervelend dat je ook via de app weinig contact hebt. Wellicht willen ze je inderdaad wat meer de ruimte geven, ik hoop dat ze toch snel langskomen! Wonen ze in de buurt of juist iets verder weg?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Mei 2018 14:07

Re: Kraamvisite

Mijn vader en broertje zijn slechts 1x geweest, en ook pas na een maand. Het kwetst mij ook erg, maar weet dat ik er niks van kan zeggen, wil ik de vrede een beetje bewaren. Ik ben het al best gewend, maar toch gek hoe een kind alles wat dat betreft weer op nul zet he, qua verwachtingen. Ik had toch gehoopt dat het even anders was...

Zelfde geldt voor sommige vriendinnen hoor. Je zou natuurlijk het voortouw kunnen nemen en gewoon een datum voorstellen :) Dan weten ze zeker dat je kunt en hoeven ze zich misschien niet bezwaard te voelen (als dat de reden is dat ze nog niet zijn geweest :) ).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 04 Mei 2018 14:10

Re: Kraamvisite

Islandgirl schreef:
Nan schreef:Hebben ze zelf kinderen? Ik moet bekennen me ook hieraan weleens schuldig gemaakt te hebben. Ik had geen idee hoe levensveranderend het is. Enkel gehoord dat het zwaar was, dus ik viel ze dan liever niet lastig. Om die reden neem ik het ook niemand kwalijk als ze niet op bezoek komen, maar ze zijn wel welkom.



Precies dit had ik voorheen ook. Ik voel me nu ook wel schuldig dat ik niet heel veel interesse heb getoond destijds bij anderen en dat ik nu van hun wel heel veel interesse krijg.

@Flore: Vervelend dat je ook via de app weinig contact hebt. Wellicht willen ze je inderdaad wat meer de ruimte geven, ik hoop dat ze toch snel langskomen! Wonen ze in de buurt of juist iets verder weg?


Ze wonen niet om de hoek, maar ze werken beide in het onderwijs dus nu 2 weken vrij.
Als het over hun probleempjes gaat weten ze me altijd wel te vinden, misschien vind ik het daarom extra zuur, nu gaat het eens over mij en dan ineens afstand. Misschien moet ik ook maar eens conclusies trekken hieruit. Blegh!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 04 Mei 2018 16:23

Re: Kraamvisite

Ik snap we dat je daar van baalt. Zo iets groot in je leven wil je toch delen. Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriendinnen nauwelijks wat lieten horen en ook geen afspraak maken als ze nu vakantie hebben.

Van een vriendin hoorde ik na de bevalling ook niets. Ja 1x gefeliciteerd en hoe het was en verder niets (had mijn verhaal gedaan, maar daar had ze nooit meer op gereageerd) Vond ik ook raar. Na een paar weken vroeg een andere vriendin of ze mee ging op kraambezoek toen kreeg ik opeens een appje van haar. Vraag mij af wanneer ze zelf had gereageerd. Merk dat sindsdien de vriendschap wel anders is geworden. We hebben elkaar nauweijks meer gezien (liepen daarvoor de deur niet bij elkaar plat, maar zagen elkaar wel een stuk of 6x per jaar. Heb haar in het afgelopen jaar 2x gezien geloof ik.

Hopelijk laten je vriendinnen snel wat van zich horen en kan je kleine L. showen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 04 Mei 2018 22:41

Re: Kraamvisite

Urban Naked schreef:
Pleun schreef:Na deze uitnodiging stapte ze de dag erna binnen en is niet meer weggegaan.
Dat zou dan voor mij weer niet hoeven.

Goed punt :-).
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 04 Mei 2018 22:59

Re: Kraamvisite

Ik vind het eigenlijk niet zo raar dat je vriendinnen nog niet langs zijn geweest als je baby pas 3 weken oud is. Ik ben echt nog nooit zo snel bij iemand op kraamvisite geweest. Weet ook niet beter dat de eerste weken voor de naaste familie zoals ouders en broers en zussen zijn en dat overige visite dan vanaf week 2/3 kan komen. Ik dacht dat dat de ongeschreven etiquette regels voor kraambezoek zijn, maar nav de reacties hier klopt dit niet.
Wel vind ik het raar dat ze amper interesse lijken te tonen. En dat zij in een totaal andere levensfase zitten vind ik juist geen excuus, iedere idioot begrijpt toch wel hoe belangrijk een geboorte is voor de ouders.
<<

Anoniem244

Bericht 04 Mei 2018 23:02

Re: Kraamvisite

Weet niet hoe closed die vriendinnen zijn? Maar moet zeggen dat ik zelf ook niet zo snel bij vriendinnen op kraamvisite ga, meestal pas na een maand. Meer eigenlijk omdat ik ze eerst wat rust gun en tijd voor dierbaren die dichter bij staan.
Bij mijn beste vriendin ben ik gelijk dezelfde dag op visite geweest maar bij de rest allemaal pas wat later
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 04 Mei 2018 23:11

Re: Kraamvisite

Ik ben ook bij al mijn vriendinnen binnen een week geweest, behalve bij één die dat niet wilde, maar daar zei ik tegen; geef maar aan wanneer je wel wilt, en dat deed ze. Ik zou dus ook teleurgesteld zijn als ze weinig van zich laten weten en geen afspraak plannen.
Wie weet denken zij jou zo de rust en tijd te gunnen? Misschien kun je zelf het initiatief nemen. Straks wordt het een ding terwijl niemand het verkeerd bedoelde.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Mei 2018 10:53

Re: Kraamvisite

Vriendin van mij is 7 feb bevallen, en ik heb meerdere pogingen gedaan langs te komen. Ze hadden een moeilijke start etc, dus heb ze die tijd ook gegund. Nu heeft ze ook aangegeven dat ze liever geen kinderen erbij heeft, dus oppas regelen. En ze komt veelal met opties van zaterdagen. En dan kan mijn vriend niet. En nu ik zelf hoogzwanger ben houd ik de boot ook even af. Dus geen idee ik denk dat het een gecombineerde visite wordt als wij de baby ook hebben.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 06 Mei 2018 11:51

Re: Kraamvisite

Een vriendin heeft geappt voor een afspraak eind mei. Vrij laat, maar ze komt!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 06 Mei 2018 13:09

Re: Kraamvisite

Bij goede vriendinnen ga ik wel altijd snel langs op babybezoek. Dat hebben al mijn goede vriendinnen bij mij ook gedaan, maar ik vond dat ook altijd helemaal prima. Fijn dat er toch al één vriendin een afspraak heeft gemaakt, Flore. Ik snap wel dat je daarvan baalt hoor!
2012 & 2016
<<

Anoniem247

Bericht 06 Mei 2018 13:32

Re: Kraamvisite

Ik vind 3-4 weken niet echt laat voor kraambezoek hoor. Ik vond het juist prettig dat er een aantal wat later kwamen. Zelf sta ik ook niet binnen 2 weken voor de deur voor kraambezoek. Ik heb zoiets als ze maar langskomen voordat ik weer aan het werk ga is het goed. Bij beide kinderen ben ik na 11 weken weer aan het werk gegaan en op een enkeling na is iedereen binnen die tijd langs geweest die ik ook had verwacht.
<<

Anoniem252

Bericht 06 Mei 2018 14:04

Re: Kraamvisite

Viel mij de eerste weken ook wat tegen hoor de kraamvisite. In het begin natuurlijk gelijk ouders, broers en zussen etc. Beste vrienden ook. Maar toen viel het even stil. En toen ineens weer een enorme aanvoer van mensen die ons meisje wilden ontmoeten en werd het weer te druk Haha.
Ik hoop dat je vriendinnen snel langs komen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny