Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel tijd voor A diploma?

Peiling eindigt op 13 Mei 2018 18:00

Hoeveel tijd voor A diploma?

6 maanden
2
11%
12 maanden
2
11%
18 maanden
8
44%
24 maanden
3
17%
Langer
3
17%
 
Aantal stemmen : 18
<<

Anoniem255

Bericht 03 Mei 2018 18:00

Hoeveel tijd voor A diploma?

Hoe lang heeft jouw kind over zijn/haar diploma gedaan (via de reguliere weg, dus niet via versneld afzwemmen)
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1957

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 03 Mei 2018 18:07

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Mijn oudste had zwemlessen van één uur in de week, ook in de vakanties. Hij heeft er anderhalf jaar over gedaan. Dochter heeft nu zwemlessen van anderhalf uur per week, ook in vakanties. Zij is in september begonnen en mag waarschijnlijk eind mei afzwemmen.
2011 2012 2017
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 03 Mei 2018 18:56

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

mijn oudste in september begonnen en eind mei afgezwommen, dus 10 maanden, 1x per week een dubbele les
Mijn middelste zwemt nu ook vanaf sept en mag wrs in de eerste week van juni afzwemmen, dus eigenlijk t zelfde als haar broer

oh en id schoolvakanties zwemmen ze dan niet.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Mei 2018 19:27

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

De jongste had ‘m met anderhalf jaar. Die had 1x per week 45 minuten les. De oudste deed er 26 maanden over.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 03 Mei 2018 20:19

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

En hoe oud waren jullie kids dan toen ze begonnen met zwemles?

Is het echt dat ze het sneller halen als ze op wat latere leeftijd beginnen?
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1957

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 03 Mei 2018 20:27

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

MissBitchy schreef:En hoe oud waren jullie kids dan toen ze begonnen met zwemles?

Is het echt dat ze het sneller halen als ze op wat latere leeftijd beginnen?

Dat laatste is meestal wel het geval. Vaak zijn kinderen dan sterker en kunnen ze gemakkelijker en met meer kracht de zwemslagen maken. Wil echter niet zeggen dat ze het diploma niet snel op jongere leeftijd kunnen halen. Mijn oudste begon met 4 jaar en 9 maanden, dochter een week voor haar 5e verjaardag. Ze waren allebei zeer watervrij en wilden dolgraag op zwemles.
2011 2012 2017
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 03 Mei 2018 20:35

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

De oudste is met net 4 jaar begonnen en heeft er ruim twee jaar over gedaan. Hij was ook heel iel, had geen kracht om zichzelf boven te houden.

Met de jongste wacht ik tot hij 5 is.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem239

Bericht 03 Mei 2018 20:40

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Hier begonnen met 4 jaar. Hij heeft er 1,5 jaar over gedaan met 1x per week 45 min excl vakanties. Zijn B haalde hij 6 weken daarna.

Met A wordt tegenwoordig zo'n grote basis al gelegd voor bijna alle zwemslagen al, dat B bijns alleen een kwestie was van langere afstanden.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 03 Mei 2018 21:39

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Mijn dochter is begonnen toen ze net 5 was en heeft net binnen een jaar haar diploma gehaald met 1 keer per week 45 minuten zwemles.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 03 Mei 2018 21:42

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

T. is begonnen toen ze 5 jaar en 3 maanden was. Iets minder dan 10 maanden daarna had ze haar a diploma. 2 maanden later had ze haar b en nu heeft ze haar 5e les voor c gehad en ik denk dat het niet lang duurt voor ze weer mag afzwemmen.

Oh zwemles is hier 1uur per week.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Mei 2018 21:42

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Mijn dochter was net 6 toen ze begon met zwemles (op aanraden van mijn stiefvader, lang zwemleraar geweest). 45 min les per week. Ze had binnen een jaar haar ABC. Diploma A binnen een half jaar.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 03 Mei 2018 22:07

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Zoon begon met 4 jaar en 9 maanden. Hij heeft er zo'n 28 maanden over gedaan. Hij is nu bezig met b en waarschijnlijk mag hij volgende maand afzwemmen. Daar heeft hij dan ongeveer 9 maanden over gedaan.

Voor hem is dit allemaal nog redelijk snel en hij doet ook echt heel goed zn best. Ik ben heel trots dat hij zoveel doorzettingsvermogen heeft. Hij wil zelfs nog voor zn c hierna.
2010 2012
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 04 Mei 2018 07:55

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Hier waren ze beide 5,5 jaar precies. Eerder zou ik echt niet beginnen persoonlijk, ze hebben zoveel kracht nodig.
Mijn zoon heeft toen A&B gehaald, nu is hij net 8 en is hij begonnen voor zijn C diploma, en nu zie je al enorm veel verschil in kracht en uithoudingsvermogen.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 04 Mei 2018 08:19

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Mijn zoon is begonnen met 5 jaar. Nu mag hij volgende week afzwemmen voor a en is dan 17 maanden bezig geweest. 1 les per week van 1 uur.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 04 Mei 2018 10:02

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Onze zoon is vorige jaar mei begonnen met 6 jaar. Deze maand ontvangt hij zijn A diploma met 1 keer per week een les van 50 min en in de vakanties zijn er geen zwemlessen. Hij zat in een groep met alleen maar 4 jarige. Zijn drive en kracht was vele male groter als zijn groepsgenootjes, wat nu ook resulteerde dat hij van de groep zo snel zijn a diploma heeft, terwijl de anderen nog 2 badjes te gaan hebben. Mij is het erg goed bevallen om later te starten.
<<

Anoniem247

Bericht 04 Mei 2018 11:50

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Hier heeft het echt lang geduurd. Hij heeft over A 1 jaar en 10 maanden gedaan (1 les per week van 3 kwartier). Hij was 5 toen we begonnen. De eerste 12 lessen deed hij amper wat. Hij wilde het water niet in en als hij er eenmaal in zat dan deed hij niks :laughcry: Daarna had hij B en C binnen 4 maanden.

Met de jongste starten wij als hij 5,5 is en hij gaat dan 2 keer per week.
<<

Anoniem255

Bericht 04 Mei 2018 14:54

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Onze zoon zwemt nu 2 jaar en bijna 2 maanden en A is voorlopig nog niet in zicht. Hij wil wel en doet ook zijn best maar vanwege geen goede communicatie tussen zijn spieren en hersenen én zijn concentratieproblemen is het voor hem wat lastiger allemaal. Op de zwemles willen ze niet met mij meedenken. De groepen zijn voor hem eigenlijk te groot.

Nu zit ik over een ander zwembad na te denken maar het enige waarvan ik weet dat ze goede resultaten boeken op relatief korte termijn daar zijn ze ontzettend streng. Iets waar hij zo ontzettend gevoelig voor is. Daar kan hij echt niet tegen. (Zo'n juf geeft hier ook les en na die ruime 2 jaar duikt hij nog steeds in elkaar als hij haar ziet...)

Inmiddels betalen we 50.- per maand voor 1u per week zwemmen (exclusief diploma) bestaan de groepen vaak uit 10-12 kinderen, doen de douches het meestal niet, is de verlichting uut vanwege bezuinigingen en omdat ze niet met me mee willen denken begin ik redelijk moedeloos te raken.
<<

Anoniem236

Bericht 04 Mei 2018 15:04

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Mien schreef:Onze zoon zwemt nu 2 jaar en bijna 2 maanden en A is voorlopig nog niet in zicht. Hij wil wel en doet ook zijn best maar vanwege geen goede communicatie tussen zijn spieren en hersenen én zijn concentratieproblemen is het voor hem wat lastiger allemaal. Op de zwemles willen ze niet met mij meedenken. De groepen zijn voor hem eigenlijk te groot.

Nu zit ik over een ander zwembad na te denken maar het enige waarvan ik weet dat ze goede resultaten boeken op relatief korte termijn daar zijn ze ontzettend streng. Iets waar hij zo ontzettend gevoelig voor is. Daar kan hij echt niet tegen. (Zo'n juf geeft hier ook les en na die ruime 2 jaar duikt hij nog steeds in elkaar als hij haar ziet...)

Inmiddels betalen we 50.- per maand voor 1u per week zwemmen (exclusief diploma) bestaan de groepen vaak uit 10-12 kinderen, doen de douches het meestal niet, is de verlichting uut vanwege bezuinigingen en omdat ze niet met me mee willen denken begin ik redelijk moedeloos te raken.


Ah joh wat vervelend allemaal, bij ons zwembad hebben ze een uur gereserveerd voor kinderen die om wat voor een reden extra zorg/ aandacht nodig hebben. Hier staat niets over op de website maar ik hoorde het toevallig van een moeder met een dochter die concentratie problemen heeft. Max 6 kindjes zitten er in die les. Misschien eens rondbellen bij andere baden?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Mei 2018 15:16

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Mijn jongste heeft bijzondere zwemles gedaan. Dat is met max. 4 kindjes. Ik denk dat zoiets goed kan werken voor jullie, maar dan moet het wel aangeboden worden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem255

Bericht 04 Mei 2018 16:32

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Ik zal eens wat rondbellen. Dan maar verder weg. Dit schiet gewoon echt niet op.

Bedankt voor de reacties!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 04 Mei 2018 18:49

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Ik zou ook gaan kijken voor andere zwemles. Omdat het voor mijn zoon ook allemaal een stuk moeilijker is heeft hij les in een klein zwembad hier in de buurt met max 4 kinderen. Ik betaal 75 euro per maand voor 1x per week 45 minuten les. Maar voor hem werkt het wel. Het duurt lang maar hij kan inmiddels wel echt goed zwemmen.
2010 2012
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 04 Mei 2018 20:59

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Begonnen toen hij 5 jaar en 2 maanden was. Na 11 maanden overgestapt naar een andere zwemschool omdat de groepen tot 15 kindjes en 1 "badrandjuf" groeiden. Daar na 6 maanden zijn A. Na 3 maanden B en na 2 maanden C. Hij had 1x per week les.
Afbeelding
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 05 Mei 2018 09:05

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Dochter: begonnen met 5jr. 1u p/w pin grote groepen. Haar A in 1jr gehaald. ABC had ze in 1.5jr. Helaas vp nden we dat ze alsnog slecht zwom. 2jr later in een ander zwembad nog een keer AB en C gehaald. In kleine groepjes. In een half jaar had ze haar diploma's opnieuw en kan ze nu top zwemmen.

Zoon: zijn nu bijna 2jr bezig. Eerste half jaar in zwembad met grote groepen en 1u p/w. Dit werkte niet voor hem. Overgestapt naar ander zwembad. Kleine groepjes en 40min per week. De kwaliteit van deze lessen is vele malen beter. Maar duurt dus wel een stuk langer. Maar dan kan hij straks wel heel goed zwemmen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 05 Mei 2018 19:37

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Heb 2 jaar ingevuld maar daar zit b diploma bij in. Hij heeft er 1,5 jaar over gedaan voor z’n A diploma.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 07 Mei 2018 20:08

Re: Hoeveel tijd voor A diploma?

Onze oudste heeft haar Easyswim diploma in 13 maanden gehaald. Dat is ABC ineen. Niet versneld, maar wel in een klasje met maar 4 kindjes. Daardoor kreeg ze veel meer aandacht en was ze alle zwemlestijd aan het zwemmen, ze stond niet op de kant te wachten. Er zat wel enige verdeling in. Ze heeft na ongeveer 9 maanden A gehaald, daarna volgden B en C tegelijk
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers