Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic #2

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 22 Nov 2020 21:02

Re: Naai topic #2

Wat voor voetje heb je dan nog meer Rebecca?

Zo'n naaiweekend of -dag lijkt me ook erg leuk. Maar eerst weigerde A de fles, nu is er vrij weinig te beleven op dat gebied. Daarom als alternatief maar naailes. Erg fijn, elke week 2 uurtjes met gelijkgestemden en even geen kinderen.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Nov 2020 21:03

Re: Naai topic #2

Kan me goed voorstellen dat je je aan het begin even verloren voelde, maar fijn dat het uiteindelijk wel echt heel leuk was. Komen daar dan ook vaak deels dezelfde mensen? Dat je een volgende keer al wel herkenning hebt? Jammer dat je in maart dan sowieso niet mee kunt, maar hopelijk dan in oktober wel, en kan het dan ook allemaal wel gewoon doorgaan. Die waar ik heen zou gaan is een vol jaar opgeschoven, half november volgend jaar, dus ik ga maar weer aftellen ;)
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Nov 2020 21:06

Re: Naai topic #2

Naailes is ook al heel fijn ja! Mijn Naailes gaat, na 1 les in september, alweer al die tijd niet door wegens Corona, ik mis het zo!

Het is een voetje met aan de rechterkant een geleider, zodat je stof niet verder naar rechts kan.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Nov 2020 08:55

Re: Naai topic #2

Rebecca schreef:Kan me goed voorstellen dat je je aan het begin even verloren voelde, maar fijn dat het uiteindelijk wel echt heel leuk was. Komen daar dan ook vaak deels dezelfde mensen? Dat je een volgende keer al wel herkenning hebt? Jammer dat je in maart dan sowieso niet mee kunt, maar hopelijk dan in oktober wel, en kan het dan ook allemaal wel gewoon doorgaan. Die waar ik heen zou gaan is een vol jaar opgeschoven, half november volgend jaar, dus ik ga maar weer aftellen ;)


Ja, ik denk dat zeker de helft dan weer bekend is. Sommige mensen gaan af en toe mee, anderen gaan altijd mee. Ik zit nu in een appgroepje met nog 7 dames met wie ik het afgelopen naaiweekend bij elkaar zat. Ze hadden een klein naaiweekendje georganiseerd, maar toen kon ik helaas niet mee. Maar er is dus zeker wel contact nog en dus zijn er de volgende keer sowieso bekenden inderdaad. Dus het is even 1 keer door de zure appel bijten.

Ik ga overigens ook regelmatig naar een naaidag, lekker een hele dag samen met anderen naaien, kletsen, meestal ook avondeten. Ik vind dat wel echt lekker, om ook eens niet in mijn uppie te zitten en om dan niet gestoord te worden door mijn kinderen of man die iets van me willen. Maar ja die naaidagen gaan dus ook niet door nu. Echt zo jammer.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 23 Nov 2020 10:28

Re: Naai topic #2

Volgens mij zit ik ook in die groep van naaidagen, Pompoen. Vind dat ook wel spannend om een keer aan te sluiten. Tot dusver dus nog niet gelukt vanwege het flesweigeren en corona. Zou het nu ook wel lastig vinden een dag voor mezelf te claimen omdat bij mijn vriend zo'n beetje alles aan sociale activiteiten weggevallen is.

Erg jammer dat je lessen weer weggevallen zijn Rebecca! Is er al uitzicht op starten? Ik hoor zoveel verschillende dingen van naaijuffen. Afgelopen 2 weken hebben we ook weer gezoomd, omdat de gemeente geen uitsluitsel kon geven of ze door mocht. Nu werken we met halve groepen en mondkapjes. Als de regels strenger zijn het grootste deel via zoom, met dan degenen die echt niet vooruit kunnen een uurtje privéles. Dat laatste kies ik dan weer niet voor, dan zit ik een uur in de auto voor een uurtje les. Kan altijd wel vooruit, als ik ergens in vastloop pak ik gewoon iets anders.

Hé, Pompoen, je kost me nu geld! Ik twijfelde al vreselijk over dat vossenstofje waarin je die Foras gemaakt hebt. Nu ik hem in jurkvorm gezien heb kan ik het stofje niet meer uit mijn hoofd zetten. Die ga ik straks toch maar kopen dan. :ja:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Nov 2020 20:34

Re: Naai topic #2

Jaja, lekker is dat, krijg ik daar de schuld van :laughcry: .

En die naaidagen zijn echt leuk hoor, er zijn een aantal mensen die er echt bijna altijd zijn (hoe dan? Met kinderen en alles) en verder wisselt de samenstelling. Hier ook wel echt iets wat ik af moet stemmen met mijn man, we hebben drie kinderen dus het is niet zo dat ik alles uit mijn handen kan laten vallen en weg kan gaan zonder dat het consequenties heeft voor mijn kinderen en mijn man. Hij vindt wel dat ik dingen voor mezelf moet doen dus ik ga met enige regelmaat. Of nou ja, tussen alle coronaregels door dan.

Heb jij normaal zo ver weg je naailes of is dat dan in haar eigen woonplaats of zo?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 23 Nov 2020 21:18

Re: Naai topic #2

Vandaag heb ik het er meteen over gehad met mijn vriend. Hij zou ook wel naar dit soort dagen willen, maar dan met programmeerdingessen enzo. Dus, dat is ons voornemen nu. Als corona op zijn retour is, ieder een paar keer per jaar zoiets doen. Bij mijn vriend is ook echt alles weggevallen, dus dan voelt het niet helemaal fair. A zal er ook nog aan moeten wennen, die is nooit langer dan 4 uur bij me vandaan geweest.

Ik volg naailes bij degene bij wie ik het 8 jaar geleden ook deed. Toen heb ik het nooit echt doorgezet en naaide alleen tijdens de lessen. Nu dus weer terug. Vanuit ons dorp ben je toch al gauw 20 minuten onderweg naar de stad, zij zit dus op een half uur. In ons dorp zit alleen maar iemand die echt mode opleidingen geeft.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 23 Dec 2020 18:05

Re: Naai topic #2

Ik heb deze maand "vakantie" dus ben eindelijk weer eens volop voor mezelf aan het naaien.

Deze week een leuke nieuwe uitdaging aangegaan: knuffels met kleertjes voor mijn meiden.

Waren eigenlijk kerstcadeautjes maar S vond de doos waar ze in zaten en was meteen smoorverliefd op haar olifant. Ze kreeg meteen een naam en toen ik zei dat ze hem eigenlijk nog niet mocht hebben begon ze zo hartverscheurend te huilen dat ik ze maar alvast heb gegeven.

Afbeelding

En verder maakte ik vorige week een winterjas voor mijn schoonmoeder:
Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Dec 2020 18:12

Re: Naai topic #2

Ze zijn ook wel bijzonder leuk Fiwen!! Tof gedaan! Zelf bedacht?

Mijn lockmachine was helemaal van de leg. Ik naaide een keer per ongeluk op een speld. Toen ging alles mis. M’n man heeft nieuwe mesjes er in gezet maar het bleef maar mal doen.. gelukkig kon m’n naaimachinewinkel binnen een dag een reparatie uitvoeren dus morgen kan ik weer aan de slag 😍
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 23 Dec 2020 18:13

Re: Naai topic #2

Wat leuk en knap Fiwen!

Ik moet mijn machine ook hoognodig wegbrengen. Ik kan m alleen niet zo lang missen! Even binnenkort informeren hoe lang het daadwerkelijk duurt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 23 Dec 2020 18:21

Re: Naai topic #2

Dank je wel.
Het is een patroon van Violet Field Threads. Ze hebben een stuk of 8 verschillende dieren knuffels in de collectie en van heel veel kinderkleding patronen hebben ze ook een poppen versie die ook weer passen bij de knuffels.
Ga dus nog een keer matching jurken maken voor dochters en hun knuffels.

Balen zeg die niet goed werkende machines. Mijn locker was begin november ook helemaal van slag. Gelukkig met een onderhoudsbeurt weer opgelost maar duurde wel een week voor ik hem weer terug had.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 23 Dec 2020 18:22

Re: Naai topic #2

Die van mij werkt nog wel goed hoor, maar na twee jaar moet ie wel een keertje weg..
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 23 Dec 2020 18:48

Re: Naai topic #2

Ohw dat scheelt weer, gelukkig maar.
En inderdaad wel goed bijhouden, anders krijg je op den duur wel problemen.
Hier gaan ze elke 1,5 jaar voor onderhoud.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Dec 2020 19:02

Re: Naai topic #2

Jip ik was er ook bang voor, maar mijn winkel deed het echt snel! Ik bracht hem gisteren weg en heb hem vandaag al weer terug.
#teammaple🍁
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 23 Dec 2020 20:54

Re: Naai topic #2

Leuk die knuffels Fiwen! En mooie jas heb je gemaakt!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 28 Dec 2020 08:37

Re: Naai topic #2

Weten jullie of er een goed doel is waar je stoffen aan kan doneren? Ik ken stichting jurk maar die stoppen ermee. Maar ik zit te denken om te stoppen met naaien omdat ik er gewoon geen tijd meer voor heb en zo zonde om die stoffen maar te laten liggen dan
08-03-2010
08-02-2016
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 28 Dec 2020 14:15

Re: Naai topic #2

Ipv stichting jurk is er nu ‘the foundation for kids’. Geen idee of je daar je stoffen ook aan kunt doneren, maar het is het vragen waard toch!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Dec 2020 20:04

Re: Naai topic #2

Ik neem mijn oude stoffen altijd mee naar mijn werk (middelbare school) voor kunstvakken of handvaardigheid.
⁠♡♡♡
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 29 Dec 2020 11:06

Re: Naai topic #2

Heeft iemand van jullie tips voor het maken van zwangerschapskleding? Patronen die aan te raden zijn?
Ik ga nu op basis van gewoon patroon zelf een poging doen voor een positie flared legging. Ik ben benieuwd, heb zeer lage verwachtingen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 29 Dec 2020 11:11

Re: Naai topic #2

De Alcott van Cashmerette heb ik zelf een aantal keer (ok, 10 keer :smile: )als gewone jurk gemaakt. Kun je eventueel ook mee voeden. Als je de zwangerschapsversie maakt, kun je hem na de bevalling gemakkelijk ombouwen tot gewone jurk (zoom verleggen).
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 29 Dec 2020 11:43

Re: Naai topic #2

Ik weet even niet meer welke van de 2, heb beide gisteren uitgebreid bekeken, maar new horizons of Sinclair heeft diverse patronen waarbij je maternity add ons kunt kopen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 08 Jan 2021 08:03

Re: Naai topic #2

Even een stomme vraag. Voor degenen die bij de GratisNaaipatronen-pagina op Facebook zijn aangemeld: zien/vinden jullie die pagina nog? Hij is bij mij opeens verdwenen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Jan 2021 08:05

Re: Naai topic #2

Zowel kids als hulpgeroep en de gewone kan ik vinden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 08 Jan 2021 08:08

Re: Naai topic #2

Huh? Dan lijkt het wel alsof ik geblokkeerd ben. Geen idee waarom.

Dan maar aangemeld bij de andere. Maar vind het zo vreemd.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Jan 2021 08:12

Re: Naai topic #2

Ja gek!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers