Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij een lange vakantie?

<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 27 Apr 2018 19:05

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

ChiQ schreef:
Bimbam schreef:Dat klinkt als een gave reis Chiq, maar hoe doe je dat met school? J heeft geen 8 weken vakantie neem ik aan.


Nee, 6 weken zomervakantie en we vliegen 1 week eerder en komen 1 week later terug. Met natuurlijk goedkeuring van school maar ik verwacht geen problemen, aangezien we zelfstandig zijn.

Wij mogen op mijn werk (ik ben leerkracht op een basisschool) geen verlof verlenen voor vakanties in de weken rondom de zomervakantie. Ik zou dit toch even checken bij de basisschool van je zoon hoe dit zit.

Wij gaan in de zomer rond de twee weken weg, dat vind ik echt lang genoeg. Dan wil ik echt graag weer naar huis.
2011 2012 2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Apr 2018 19:34

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

ik vind een week vakantie lang zat. Ben niet een vakantieganger. Zie nu ook al op tegen de vakantie in juni. Ene moment veel zin in en dan vind ik het vreselijk
Afbeelding
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:02

Bericht 27 Apr 2018 19:43

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Minimaal 3 weken vind ik "lang op vakantie" zeker als we verder weg gaan is dat wel het minimale wat we dan gaan.
Ook met zoontje is dat het minimale en we vervelen ons geen moment, ondanks dat we savonds idd gebonden zijn aan de accomodatie. (dit jaar prive villa met zwembad) Maar na een intensieve/ondernemende dag vinden wij dat prima.

Het langste wat wij weg zijn geweest is 5 weken, was ook de bestemming naar.

Ik heb meestal heimwee als we weer thuis zijn. :smile:
<<

Anoniem249

Bericht 27 Apr 2018 19:47

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

@ChiQ: Waarom ga je 8 weken weg als je normaal gesproken al na 2 weken mensen van thuis en je spullen van thuis mist? Ben je niet bang dat je het na 4 weken helemaal niet meer ziet zitten?

@Sarah: ga je ook echt ver weg? Of zou je eerder naar huis kunnen als je t echt niet leuk vindt?
<<

Anoniem301

Bericht 27 Apr 2018 21:10

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Moet iedereen nu verantwoorden waarom ze graag na een poosje weer naar huis willen? Jeetje.

Ik vind vanaf 14 dagen lang, mijn langste vakantie is 21 dagen in Brazilië. Wij boeken doorgaans vakanties van 8 dagen, precies goed voor ons, ook toen we nog geen kind hadden.
<<

ChiQ

Bericht 27 Apr 2018 21:13

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Indigo schreef:
ChiQ schreef:
Bimbam schreef:Dat klinkt als een gave reis Chiq, maar hoe doe je dat met school? J heeft geen 8 weken vakantie neem ik aan.


Nee, 6 weken zomervakantie en we vliegen 1 week eerder en komen 1 week later terug. Met natuurlijk goedkeuring van school maar ik verwacht geen problemen, aangezien we zelfstandig zijn.

Wij mogen op mijn werk (ik ben leerkracht op een basisschool) geen verlof verlenen voor vakanties in de weken rondom de zomervakantie. Ik zou dit toch even checken bij de basisschool van je zoon hoe dit zit.

Wij gaan in de zomer rond de twee weken weg, dat vind ik echt lang genoeg. Dan wil ik echt graag weer naar huis.


Is al gecheckt, hoor. Bedankt voor de tip maar we komen niet uit een ei, he!
<<

ChiQ

Bericht 27 Apr 2018 21:15

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Claire**** schreef:@ChiQ: Waarom ga je 8 weken weg als je normaal gesproken al na 2 weken mensen van thuis en je spullen van thuis mist? Ben je niet bang dat je het na 4 weken helemaal niet meer ziet zitten?

@Sarah: ga je ook echt ver weg? Of zou je eerder naar huis kunnen als je t echt niet leuk vindt?


Uh, nee. Verder voel ik echt 0,0 drang om me te verantwoorden.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Apr 2018 21:32

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Drie weken of langer. Ik vind twee weken toch altijs nog wel kort. Dan heb ik altijd de eerste week een beetje een "ik ben er net" gevoel en de tweede week "ik ga al bijna weer weg". Terwijl drie weken dan veel eindelozer voelt.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Apr 2018 21:40

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ik vind langer dan 15 dagen lang. Wij gaan de laatste jaren eigenlijk altijd 8 dagen, ik vind dat prima. Verveel me vrij snel :silent: Dit jaar gaan we 10 dagen maar wel in drie verschillende hotels/steden, dus dan zal het wel gaan qua verveling. Langer wil ik niet weg, vind ik ook zielig voor mijn katten, die zijn altijd zo van slag als we op vakantie gaan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Apr 2018 03:56

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

De afgelopen jaren ben ik steeds twee weken op vakantie geweest en dat vind ik al best lang. Wel zaten we toen steeds op meerdere locaties, waardoor het niet zo lang aanvoelde. Twee weken vind ik dan ook een prima vakantieduur, langer hoeft van mij niet. Ben alleen ooit drie weken van huis geweest toen ik in een animatieteam op een camping in Zeeuws-Vlaanderen ging werken, verder niet. En toen ging ik er eigenlijk voor twee weken heen en ik stond een week reserve, hoorde daar pas dat ik er een extra week zou blijven.
❤ 7 juni 2018
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 28 Apr 2018 07:10

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Wij gaan deze zomer voor het eerst in 10 jaar langer dan een week op vakantie (12 dagen) en dat vind ik dus al heel lang :laughcry:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 28 Apr 2018 07:38

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Alles na 10 dagen, langer zijn we nooit weggeweest.
Laatst gewijzigd door Thunder op 28 Apr 2018 12:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 28 Apr 2018 10:40

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Langer dan 3 weken vind ik een lange vakantie. Ik ging in de zomervakanties altijd 3 weken weg met mijn ouders. Dat vond ik altijd heerlijk.

De langste reis die ik gemaakt heb was 6 weken. Dit jaar gaan we met een groepsreis mee die 24 dagen duurt. Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden. Ben bang dat ik na een dag of 17, 18 de groep een beetje beu word.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Anoniem252

Bericht 28 Apr 2018 10:46

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Normale vakantie is tussen 8-10 dagen, 14 iets langer en 3 weken voor mijn gevoel echt lang. Ben zelf paar keer 6/7 weken van huis geweest dat vond ik echt lang.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Apr 2018 10:48

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

3 weken of langer vind ik lang. Ik ben geloof ik maximaal 4 weken op reis geweest. Had wel langer gewild maar kwam er niet van met studie of werk. Nu met kinderen vind ik twee weken al best lang.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 28 Apr 2018 12:19

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Vanaf 3 weken vind ik het een langere vakantie, maar ik wil die niet 3 weken op dezelfde plek doorbrengen. Als kind ging ik altijd 4 weken naar Frankrijk, wel naar verschillende campings. Mijn langste reis was bijna 3 maanden. Ik maak graag ongeveer 1x in de 2 a 3 jaar een verdere reis en wil dan graag minimaal 3 weken weg zijn omdat ik het anders de moeite niet vind (en zonde van een duur ticket) om ver weg te gaan.
Edit: Ik heb geen kinderen, misschien denk ik er dan heel anders over en vind ik 2 weken al lang :wink:
<<

Anoniem249

Bericht 28 Apr 2018 12:33

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Carrie schreef:Moet iedereen nu verantwoorden waarom ze graag na een poosje weer naar huis willen? Jeetje.

Ik vind vanaf 14 dagen lang, mijn langste vakantie is 21 dagen in Brazilië. Wij boeken doorgaans vakanties van 8 dagen, precies goed voor ons, ook toen we nog geen kind hadden.

Het is toch een forum? Ik ben gewoon benieuwd naar het waarom achter sommige dingen. Je hoeft je niet te verantwoorden, ik ben gewoon nieuwsgierig en stel een redelijk normale vraag. Je hoeft uiteraard niet te antwoorden, dat staat vrij.
Ik vraag gewoon of ze niet bang is om dan heimwee te krijgen. Lijkt me niet echt een rare vraag, omdat ze aan gaf normaal gesproken na 2 weken het wel gezien te hebben.
<<

Anoniem249

Bericht 28 Apr 2018 12:35

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Scandic schreef:Ik vind langer dan 15 dagen lang. Wij gaan de laatste jaren eigenlijk altijd 8 dagen, ik vind dat prima. Verveel me vrij snel :silent: Dit jaar gaan we 10 dagen maar wel in drie verschillende hotels/steden, dus dan zal het wel gaan qua verveling. Langer wil ik niet weg, vind ik ook zielig voor mijn katten, die zijn altijd zo van slag als we op vakantie gaan.
Oh dat vind ik ook altijd zielig! Mijn kat kan het redelijk goed hebben, maar ze moet toch altijd weer een beetje aan ons wennen. Vooral na een lange vakantie.
<<

Anoniem249

Bericht 28 Apr 2018 12:37

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Palmyra schreef:Langer dan 3 weken vind ik een lange vakantie. Ik ging in de zomervakanties altijd 3 weken weg met mijn ouders. Dat vond ik altijd heerlijk.

De langste reis die ik gemaakt heb was 6 weken. Dit jaar gaan we met een groepsreis mee die 24 dagen duurt. Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden. Ben bang dat ik na een dag of 17, 18 de groep een beetje beu word.

Dat is precies de reden waarom ik nog nooit op een groepsreis ben geweest! Ben bang dat er dan een aantal tussen zitten die ik na een tijdje helemaal klaar mee ben en dat je daar dan steeds mee opgescheept zit. Ben heel benieuwd hoe je t vindt! Je kunt natuurlijk ook geluk hebben en in een super leuke groep terecht komen.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 28 Apr 2018 13:57

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Claire**** schreef:
Palmyra schreef:Langer dan 3 weken vind ik een lange vakantie. Ik ging in de zomervakanties altijd 3 weken weg met mijn ouders. Dat vond ik altijd heerlijk.

De langste reis die ik gemaakt heb was 6 weken. Dit jaar gaan we met een groepsreis mee die 24 dagen duurt. Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden. Ben bang dat ik na een dag of 17, 18 de groep een beetje beu word.

Dat is precies de reden waarom ik nog nooit op een groepsreis ben geweest! Ben bang dat er dan een aantal tussen zitten die ik na een tijdje helemaal klaar mee ben en dat je daar dan steeds mee opgescheept zit. Ben heel benieuwd hoe je t vindt! Je kunt natuurlijk ook geluk hebben en in een super leuke groep terecht komen.


Heb wisselende ervaringen met een (single)groepsreis. Een was erg leuk, hebben na al die jaren nog steeds contact, maar ook een keer een vreselijke groep die ik na een week zat was. Gelukkig vonden nog 2 anderen dat. Hebben toen ons eigen plan getrokken. Nu ga ik niet alleen, heb altijd nog mijn vriend. Qua leeftijd is de groep gemengd en dat is meestal een goed teken.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 28 Apr 2018 19:57

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

ChiQ schreef:
Indigo schreef:
ChiQ schreef:
Nee, 6 weken zomervakantie en we vliegen 1 week eerder en komen 1 week later terug. Met natuurlijk goedkeuring van school maar ik verwacht geen problemen, aangezien we zelfstandig zijn.

Wij mogen op mijn werk (ik ben leerkracht op een basisschool) geen verlof verlenen voor vakanties in de weken rondom de zomervakantie. Ik zou dit toch even checken bij de basisschool van je zoon hoe dit zit.

Wij gaan in de zomer rond de twee weken weg, dat vind ik echt lang genoeg. Dan wil ik echt graag weer naar huis.


Is al gecheckt, hoor. Bedankt voor de tip maar we komen niet uit een ei, he!

Ik las het als dat jullie nog toestemming moesten vragen. Officieel mag het namelijk niet, gelijk na de zomervakantie verlof. Veel ouders weten dit niet, maar heel fijn voor jullie dat de basisschool van jullie zoon een oogje dichtknijpt. Lijkt me heel een hele gave reis!
2011 2012 2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Apr 2018 20:21

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Indigo het is wel zo. Als blijk dat vanwege het werk van ouders het niet anders kan scholen er bijzonder verlof voor kunnen geven. Ik heb een school gewerkt waarbij een leerling 2 weken voor de zomer vakantie op vakantie ging. Zijn vader had een eigen bedrijf en kon daardoor in de zomervakantie van de scholen niet weg.

OT. Ik van vanuit thuis verwend en wij gingen altijd 20 dagen op vakantie. Ik vond het heerlijk, maar ik merk nu wel dat ik op zich na 16 dagen vakantie wel weer ‘opgeladen’ ben.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 28 Apr 2018 20:50

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Silly-One ik heb het over de week na de zomervakantie, niet over die ervoor of ergens anders in het schooljaar. Dat een basisschool vakantieverlof mag geven is mij ook bekend, alleen in de twee weken gelijk na de zomervakantie mag dit niet.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ntie-nemen
2011 2012 2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Apr 2018 21:01

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Ach, er zijn altijd wel maze in de wet te vinden. Voor nu heeft de school van Chiq het goedgekeurd en als zij daar mee in de problemen komen is dat niet de verantwoordelijkheid van Chiq. Zij hebben het netjes aangevraagd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem336

Bericht 28 Apr 2018 21:06

Re: Wat vind jij een lange vakantie?

Los daarvan vind ik het argument alszijnde zelfstandige hier niet opgaan. Kennelijk kun je prima in de schoolvakantie weg, er worden twee extra weken aan vast geplakt. Waarom zou een zzp-er dat wel mogen, en een ouder in loondienst niet.

Het is geen verwijt oid, gewoon een vraag. Zou het zelf niet fair vinden wanneer mijn school hier onderscheid in zou maken. Stel je kunt in die zes weken niet weg als zzp-er, dan vind ik het anders. Maar is die regel überhaupt niet wat achterhaald?
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers