Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Met de babyfoon naar de buren

<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 25 Apr 2018 14:45

Re: Met de babyfoon naar de buren

Ja hoor geen probleem mee.
We gaan ook nog wel eens rondje lopen als de kinderen slapen. Uiteraard blijven we dan in ons wijkje.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem304

Bericht 25 Apr 2018 15:35

Re: Met de babyfoon naar de buren

Indigo schreef:Nee, ik zou dit niet doen. Ik voel me daar niet fijn bij.

Ik ook niet.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Apr 2018 15:37

Re: Met de babyfoon naar de buren

Ik zou het wel doen. Ik ben ook wel eens naar de supermarkt hier geweest met de babyfoon en ook met oud&nieuw en buurtbbq leg ik ze gewoon op bed en neem de babyfoon mee.
R. 2013
D. 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 25 Apr 2018 15:42

Re: Met de babyfoon naar de buren

Ik wil heel stoer zeggen dat ik het zou doen maar ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik denk er niks over wanneer anderen het wel doen. Voorwaarde voor mij zou wel zijn dat je binnen enkele seconden thuis kunt zijn. Mijn dochter kan van 0 naar 100 in 3,2 seconden, dus vandaar.
L2014 & H2017
<<

Anoniem301

Bericht 25 Apr 2018 15:44

Re: Met de babyfoon naar de buren

Taeda schreef:Wij doen dit met de app Baby3G, gaan dan ook naar mijn ouders (3min fietsen).

Oeh, hier schrik ik wel een beetje van. 3 minuten fietsen ja?

Ik zou het niet doen, ook niet bij de buren met een huis ertussen. (De buren echt meteen ernaast wel). Voelt gewoon niet prettig. Dan stel ik mij zo voor dat ik haar helemaal alleen in het huis zie liggen in haar bedje. Vind ik zielig.
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 25 Apr 2018 15:48

Re: Met de babyfoon naar de buren

Lotus schreef:Ja hoor, zolang het kind maar niet uit zn bed kan komen.

Wij hebben tegenwoordig ook geregeld wat met buren maar dan regelen we toch oppas. Onze 5 jarige zou namelijk maar beneden of zolder gaan als et iets is, sneu als er dan niemand is. Van te voren zeggen dat hij dan ons door de babyfoon zou roepen, zou het niet gaan slapen vermoed ik.



Dat doet me denken aan toen ik zelf nog klein was. Ik werd avonds wakker, en ging naar beneden op zoek naar papa en mama, maar die waren er niet. Blijkbaar zaten ze bij de buren in de tuin. Mijn zus, die overigens wel wist waar ze waren had me wijs gemaakt dat ze "weg" waren. Helemaal overstuur was ik. Kan het me nog zo goed herinneren!
Huilend op de trap, en mijn zus naast me maar lachen :(

15-11-2019
14-05-2023
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Apr 2018 15:54

Re: Met de babyfoon naar de buren

Ik douche ook met de deur dicht en hoor dan ook niet direct huilen, dan zal er vast ook wel eens een een minuut of vijf tot tien huilen. De jongste heeft z'n hele eerste jaar gehuild, die paar minuten meer of minder maken me niet zoveel uit. Klinkt hard maar het gebeurd echt maar heel zelden hoor, dat ze wakker worden 's avonds.
R. 2013
D. 2016
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 25 Apr 2018 16:01

Re: Met de babyfoon naar de buren

Ja hoor zou ik wel doen, mits ze niet uit bed kunnen komen. Wij hebben het niet meer gedaan toen de oudste naar een groot bed ging.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 25 Apr 2018 16:18

Re: Met de babyfoon naar de buren

Cotton schreef:
Indigo schreef:Nee, ik zou dit niet doen. Ik voel me daar niet fijn bij.

Ik ook niet.


Ik ook niet.
10-08-2017 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 25 Apr 2018 16:30

Re: Met de babyfoon naar de buren

Oh, nee, dat doe ik niet. Ik ga niet eens naar vuilnisbak buiten aan het einde van de straat... vind het idee niet fijn als er iets is, dus nee, echt niet.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Apr 2018 16:39

Re: Met de babyfoon naar de buren

InweCulnamo schreef:
Lotus schreef:Ja hoor, zolang het kind maar niet uit zn bed kan komen.

Wij hebben tegenwoordig ook geregeld wat met buren maar dan regelen we toch oppas. Onze 5 jarige zou namelijk maar beneden of zolder gaan als et iets is, sneu als er dan niemand is. Van te voren zeggen dat hij dan ons door de babyfoon zou roepen, zou het niet gaan slapen vermoed ik.



Dat doet me denken aan toen ik zelf nog klein was. Ik werd avonds wakker, en ging naar beneden op zoek naar papa en mama, maar die waren er niet. Blijkbaar zaten ze bij de buren in de tuin. Mijn zus, die overigens wel wist waar ze waren had me wijs gemaakt dat ze "weg" waren. Helemaal overstuur was ik. Kan het me nog zo goed herinneren!
Huilend op de trap, en mijn zus naast me maar lachen :(


Ik kan me dit ook nog heel goed herinneren. Werd wakker, papa en mama nergens in huis. Ik in paniek m’n zusje wakker gemaakt en toen hebben we beide zitten huilen en roepen door de brievenbus, in onze nachtponnetjes. Mijn ouders waren aan de overkant (gracht ertussen) en het duurde best even voor ze ons hoorden...echt een angstige herinnering.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem253

Bericht 25 Apr 2018 17:46

Re: Met de babyfoon naar de buren

Indigo schreef:Nee, ik zou dit niet doen. Ik voel me daar niet fijn bij.


Ik ook niet.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 25 Apr 2018 18:04

Re: Met de babyfoon naar de buren

Champagne schreef:
Indigo schreef:Nee, ik zou dit niet doen. Ik voel me daar niet fijn bij.


Ik ook niet.


Ik ook niet. Nooit gedaan ook maar aan school zie ik toch best wat moeders die toch kind weg brengen of halen terwijl jonger kind in bed ligt.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem291

Bericht 25 Apr 2018 18:09

Re: Met de babyfoon naar de buren

Femm schreef:
Champagne schreef:
Indigo schreef:Nee, ik zou dit niet doen. Ik voel me daar niet fijn bij.


Ik ook niet.


Ik ook niet. Nooit gedaan ook maar aan school zie ik toch best wat moeders die toch kind weg brengen of halen terwijl jonger kind in bed ligt.


Naar school brengen valt voor mij wel in een andere categorie. Dat zou ik namelijk noet doen en bij de buren inmiddels wel. Ik ga ook niet naar de supermarkt als hij op bed ligt, maar zet wel de vuilnisbak aan de weg bv.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Apr 2018 18:14

Re: Met de babyfoon naar de buren

Wij doen dat wel.
Of we nou bij de buren zitten of achterin onze eigen tuin met babyfoon, is dezelfde afstand. Zo lang de babyfoon maar bereik heeft. Als er iets is kunnen we binnen 20 seconden boven staan.

Echt weggaan naar het dorp of familie ofzo met die app die hier genoemd wordt zou ik nooit doen. Dat vind ik echt te ver weg mocht er iets zijn.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 25 Apr 2018 18:29

Re: Met de babyfoon naar de buren

Ja wij gaan wel met de babyfoon naar de buren. Ze worden hier eigenlijk nooit s’avonds/s’nachts wakker. Ik wacht wel altijd tot ze slapen. En zit niet altijd even rustig. Maar het duurt vanaf de buren misschien 10 seconden langer voor ik bij ze ben dan wanneer ik in ons eigen huis beneden zit.
<<

Anoniem294

Bericht 25 Apr 2018 18:43

Re: Met de babyfoon naar de buren

Carrie schreef:
Taeda schreef:Wij doen dit met de app Baby3G, gaan dan ook naar mijn ouders (3min fietsen).

Oeh, hier schrik ik wel een beetje van. 3 minuten fietsen ja?


Oh ja jeetje, ik ook! Wat nou als er brand oid is? Dan zijn 3 min heel erg lang. Of overgeven en verslikken/stikken.



Ik heb het nooit gedaan en zou het ook niet doen.
Mijn oom en tante hebben en vroeger wel gedaan en toen heeft mijn neefje ze ook gezocht. Het heeft jarenlang geduurd voor hij daar overheen was. Als ik dan kwam oppassen durfde hij ook niet te slapen. Is pas over gegaan toen hij een tiener was. Heeft zijn ouders ook heel lang niet vertrouwd en bleef bij speeltuinen aan je zijde, bang om alleen achter gelaten te worden.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 25 Apr 2018 18:46

Re: Met de babyfoon naar de buren

Denk dat ik t ook niet zou doen, voelt gewoon niet goed, het idee van m’n kleine hummel helemaal alleen in huis.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Apr 2018 19:20

Re: Met de babyfoon naar de buren

Ja dat doen wij. We brachten in ons oude huis ook wel eens de babyfoon bij de buren, zodat zij oppasten, en dan gingen wij naar een verjaardag voor een paar uurtjes.

Ergens heen fietsen of beneden in de bar van het hotel gaan zitten zou ik persoonlijk niet doen. Daar zou ik me niet fijn bij voelen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 25 Apr 2018 19:37

Re: Met de babyfoon naar de buren

Carrie schreef:
Taeda schreef:Wij doen dit met de app Baby3G, gaan dan ook naar mijn ouders (3min fietsen).

Oeh, hier schrik ik wel een beetje van. 3 minuten fietsen ja?

Ik zou het niet doen, ook niet bij de buren met een huis ertussen. (De buren echt meteen ernaast wel). Voelt gewoon niet prettig. Dan stel ik mij zo voor dat ik haar helemaal alleen in het huis zie liggen in haar bedje. Vind ik zielig.


Wij doen dit ook regelmatig, zie er echt geen probleem in.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 25 Apr 2018 19:40

Re: Met de babyfoon naar de buren

Als mijn zoon wakker wordt is die hard aan het huilen en overstuur al na een minuut, als ik dan nog naar huis zou moeten fietsen en naar hem toe lopen stikt ie half, ik zou dat echt niet durven.. ook met bv brand, ik wil in hetzelfde pand zijn.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 25 Apr 2018 19:41

Re: Met de babyfoon naar de buren

Naar de buren wel. Of een tijdje geleden met de buurt bbq op het plein voor ons huis. Dus wel zo dat ik binnen een paar stappen bij ons huis ben. Ik zet ook wel de container aan de straat als dochter slaapt, maar even naar de supermarkt of zoiets zou ik niet doen.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem231

Bericht 25 Apr 2018 20:00

Re: Met de babyfoon naar de buren

Container aan de straat zetten doe ik ook maar dat is hier maar 3 meter en dan hoor ik ze dus nog gewoon.
Maar echt van huis af, nee absoluut niet en al helemaal niet op de fiets. Vind dat zelfs onverantwoord eerlijk gezegd. Misschien hard maar er kan zoveel gebeuren.
En ik laat ook de buren niet met een babyfoon zitten hoe verleidelijk dat ook is als het bv hard regent en ik moet zoon halen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 25 Apr 2018 20:02

Re: Met de babyfoon naar de buren

Ja dat doe ik wel. Gewoon als ik bij de buren op bezoek ben maar ze helpen mij ook wel eens om via de babyfoon op te passen. We hebben een twee onder een kap dus ze zijn heel dicht bij. Maar ik steek ook wel eens de straat over dat haalt de babyfoon ook en daar zit ik ook wel eens.
Die van ons is vrij gevoelig en reageert ook door middel van lichtjes. Dus ik zet hem dan voor me neer en zo'n lichtje zie je meteen dus luister ik even goed maar 9 van de 10 keer draaien ze zich dan om in bed.

Zo'n verhaal dat er dan iemand in huis is geweest dat kan hier eigenlijk niet gebeuren omdat ik dat meteen zou moeten zien op de babyfoon. En de deuren zijn op slot, dus als je iets in het slot steekt dan reageert de babyfoon daar ook al weer op.
:heart: :heart: 2011
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 25 Apr 2018 20:55

Re: Met de babyfoon naar de buren

Het komt hier eigenlijk nooit voor, behalve dat ik wel eens een vuilniszak weg ga brengen met oudste terwijl de jongste haar middagdutje doet. Dat is aan het begin van onze straat, waarbij ik gewoon zicht heb op ons huis én de babyfoon bij me heb. De voordeur laat ik daarbij zelfs altijd op een kiertje; mocht er dan toch op die 50 m iets met mij gebeuren dan hebben mensen snel genoeg door waar ze moeten zijn en is dochter niet onhoorbaar en onbereikbaar achter een gesloten deur. Verder dan dat ga ik niet. Ik wil mijn kind kunnen horen en het huis in zicht.

Overigens zie ik genoeg moeders die dat anders doen. Iemand die altijd gerust haar oudste ging ophalen van school, echt om de hoek maar was daarbij zo 15 minuten weg buiten zicht en gehoor van haar jongste die dan op bed lag. Mijn moeder en vrienden daarvan brachten regelmatig de babyfoon bij elkaar, achter elkaar liggende straten en een paar minuten loopafstand. Zelf voel ik me daar niet prettig bij, maar ik denk dat één en ander ook wel echt afhangt van leeftijd kind, slaapgedrag, afstand etc.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers