Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Valuta Indonesie.

<<

caribbeanlover

Bericht 19 Apr 2018 08:47

Valuta Indonesie.

Alweer een Bali/Indonesietopic zullen sommigen denken ja idd.
In een van de Balitopics had ik het ook kunnen vragen, maar dan valt het minder op.

Omdat wij altijd gewend zijn aan dollars en dat makkelijker meenemen is is indonesisch geld wat lastiger. Ze tellen daar in miljoenen. Als wij zeg maar € 300,00 hier willen wisselen nemen we een enorm dik pakket mee wat me niet zo handig lijkt.
Daar wisselen vind ik riskant heb opgelicht in het buitenland gezien vandaar.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Apr 2018 08:52

Re: Valuta Indonesie.

Ik ben nog nooit in Indonesië geweest maar genoeg landen met vreemde valuta. We nemen een bedrag x in dollars mee want dat is altijd handig om te hebben en de rest pinnen we daar in lokale valuta. Het enige wat lastig was, was Myanmar, toen moest je gloednieuwe dollars meenemen, anders willen ze het niet wisselen en pinnen kon daar toen nog niet. Maar in andere Aziatische landen konden we prima op straat pinnen bij een bank. Wel altijd bij een bank, nooit bij losse straatverkopers (maar dat lijkt me nogal wiedes) en als je 't bij een pinautomaat niet vertrouwd even bij de bank naar binnen lopen.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Apr 2018 09:23

Re: Valuta Indonesie.

Marin schreef:Ik ben nog nooit in Indonesië geweest maar genoeg landen met vreemde valuta. We nemen een bedrag x in dollars mee want dat is altijd handig om te hebben en de rest pinnen we daar in lokale valuta. Het enige wat lastig was, was Myanmar, toen moest je gloednieuwe dollars meenemen, anders willen ze het niet wisselen en pinnen kon daar toen nog niet. Maar in andere Aziatische landen konden we prima op straat pinnen bij een bank. Wel altijd bij een bank, nooit bij losse straatverkopers (maar dat lijkt me nogal wiedes) en als je 't bij een pinautomaat niet vertrouwd even bij de bank naar binnen lopen.


We gaan absoluut niet wisselen in van die winkels of andere vage plekjes. Als ze een hoge toonbank hebben, dan moet je het al helemaal niet vertrouwen daar. Eronder stoppen ze dan geld weg oftewel ze stelen van je.
Ga die afl. nog eens kijken voor de zekerheid en heb mijn man het ook laten kijken dat moest van mij zodat hij wist hoe het eraan toe gaat daar. Ik had het al verteld, maar dat kan ik niet goed en je moet het echt zelf zien.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 19 Apr 2018 09:27

Re: Valuta Indonesie.

Wij hebben op het vliegveld van Denpasar gewoon gepind, we hadden niks mee genomen.
Verder heb je in de meeste plaatsen gewoon een pinautomaat en in restaurants en hotels ook.
<<

Anoniem248

Bericht 19 Apr 2018 09:36

Re: Valuta Indonesie.

Ik ben nog nooit in Indonesië geweest maar ik denk dat het wel meevalt met die grote pakketten. Je gaat heus niet voor €300 alleen maar in briefjes van 1000 rupiah meekrijgen, als je dollars wissels naar euro’s krijg je ook niet alleen maar briefjes van €5. Het GWK en de bank snappen ook wel dat een dikke portemonnee vol met papiergeld op reis niet handig is :) En anders gewoon bij het wisselen aangeven?

Ik zal het morgen eens aan mijn collega vragen, die is meerdere malen in Indonesië geweest. Ik zal proberen het niet te vergeten maar m’n hoofd is een beetje een vergiet dus vergeef me alvast als ik het vergeet te vragen, want na morgen is ze op reis.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Apr 2018 09:41

Re: Valuta Indonesie.

Ja gewoon bij de bank geld opnemen of geld wisselen en niet bij louche tentjes. Als je het niet vertrouwd, niet doen, meestal is je gevoel daarin wel correct. En verder klinkt het alsof je gewoon ook kan pinnen bij veel restaurants, dat klinkt al een heel stuk westerser dan ik gewend ben van andere landen. Komt vast goed joh! En qua groot pak geld in je portemonnee, dan moet je het een beetje uitdoseren, niet driehonderd euro in één keer wisselen / opnemen bijvoorbeeld.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Apr 2018 09:54

Re: Valuta Indonesie.

Maple schreef:Ik ben nog nooit in Indonesië geweest maar ik denk dat het wel meevalt met die grote pakketten. Je gaat heus niet voor €300 alleen maar in briefjes van 1000 rupiah meekrijgen, als je dollars wissels naar euro’s krijg je ook niet alleen maar briefjes van €5. Het GWK en de bank snappen ook wel dat een dikke portemonnee vol met papiergeld op reis niet handig is :) En anders gewoon bij het wisselen aangeven?

Ik zal het morgen eens aan mijn collega vragen, die is meerdere malen in Indonesië geweest. Ik zal proberen het niet te vergeten maar m’n hoofd is een beetje een vergiet dus vergeef me alvast als ik het vergeet te vragen, want na morgen is ze op reis.


Ja idd het GWK weet wel hoe het gaat. Normaal gesproken haal ik het altijd, maar laat mijn man het nu doen denk ik.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Apr 2018 10:07

Re: Valuta Indonesie.

Je kunt toch gewoon pinnen op de luchthaven? Het is geen 3e wereld land.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Apr 2018 10:23

Re: Valuta Indonesie.

Ik heb toen ook gepind op de luchthaven. Pas wel even op, daar pakken mensen direct de koffer voor je op en dragen het naar buiten. Alleen daar moet je voor betalen. Zelfs ik was niet alert genoeg erop na een vliegreis van 20 uur.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Apr 2018 14:27

Re: Valuta Indonesie.

Caro schreef:Ik heb toen ook gepind op de luchthaven. Pas wel even op, daar pakken mensen direct de koffer voor je op en dragen het naar buiten. Alleen daar moet je voor betalen. Zelfs ik was niet alert genoeg erop na een vliegreis van 20 uur.


Dank je voor de waarschuwing. Wij letten daar altijd erg goed op, want zijn gewend dat ze het altijd vragen. We rijden ze zelf wel naar buiten is maar een klein stukje. Mocht het echt gebeuren, dan zullen de kosten niet hoog zijn neem ik aan. We zullen dan wel betalen, maar wel erbij zeggen dat zij ongevraagd onze koffers hebben gepakt en dat we eigenlijk niet zouden moeten betalen.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers