Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rokende buren

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Apr 2018 14:38

Re: Rokende buren

Jeetje. Zo leer je wat ;-)
<<

Anoniem328

Bericht 18 Apr 2018 14:40

Re: Rokende buren

Er is geen protocol maar als Dee het vlak daarvoor met de buurvrouw erover gehad heeft dan had de buurvrouw best even kunnen zeggen dat ze gingen barbecuen. Dan had Dee de was eventueel ergens anders of binnen kunnen hangen.

Ik neem aan dat het hier gaat om dé babywas die je eenmalig voor de geboorte doet. Daarvan wil je dus niet dat het ook maar iets naar barbecue ruikt.
<<

Anoniem245

Bericht 18 Apr 2018 14:42

Re: Rokende buren

Aanbellen en zeggen dat je gaat barbecueën heb ik ook nog nooit gehoord. Als je echt overal iets van vind en nergens tegen kunt of "wat van denkt" moet je lekker vrij gaan wonen.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Apr 2018 14:46

Re: Rokende buren

Mja wij hadden al 1000 jaar dezelfde buren en ik weet niet, dat zeiden we dan gewoon even tegen elkaar.

Ik weet niet hoe dat nu gaat, maar als buuf zo enthousiast is over haar babywas zou ik het zeker wel even zeggen, dan kan ze het binnen hangen.
<<

Anoniem245

Bericht 18 Apr 2018 14:50

Re: Rokende buren

In zo'n gesprek zou ik dat denk ik ook aangeven. Maar ik zou dan zelf geen rekening houden in de zin van dat ik dan maar niet of later ga barbecueën.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Apr 2018 14:51

Re: Rokende buren

Kira schreef:In zo'n gesprek zou ik dat denk ik ook aangeven. Maar ik zou dan zelf geen rekening houden in de zin van dat ik dan maar niet of later ga barbecueën.

Nee dat zou ook wel een beetje vreemd zijn. Zegt iemand dat dat 'moet'? Dan heb ik daar overheen gelezen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 18 Apr 2018 14:52

Re: Rokende buren

Caro schreef:Nou, ik weet niet of het vreemd is. Ik sta er niet bij stil. Als ik de BBQ aansteek dan kijk ik niet naar de buren en hun was. Moet ik dan wachten met de BBQ? Of wat is dan het protocol? :smile:

wat Cotton zegt dus, we lopen dan even heen om het te melden zodat de was binnen gehaald kan worden. Het is nog niet voorgekomen dat ze niet thuis waren, dan zouden ze gewoon pech hebben.

Geen idee of dat op andere plekken ook normaal is. Toen we hier net woonden kwamen de buren dat bij ons melden dus wij zijn daar ook op gaan letten. Meestal doe ik het raam/ventilatieschuifjes op de slaapkamer dicht zodat er geen rook naar binnen trekt en dan zie ik direct of er was hangt, dus kleine moeite.
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Apr 2018 14:52

Re: Rokende buren

Er begint me iets te dagen. Met baby-was bedoelen jullie echt de was die je doet voordat je kindje er is?

Kijk, als de een tegen de ander zegt 'hee, wat ruikt je was lekker'. En dan gaat BBQ'en dan snap ik dat alsnog.
Als de een zegt 'hee wat ruikt je baby-was lekker. Wat fijn he, alles zo de eerste keer voor je kindje wassen' en dan de BBQ aansteekt zonder iets zeggen, dan snap ik Dee beter.
<<

Anoniem316

Bericht 18 Apr 2018 16:44

Re: Rokende buren

Ja dat is wat ik bedoelde met de babywas inderdaad. Die allereerste. Zo'n mooie roze waslijn vol met naar Zwitsal ruikende inimini kleertjes :P
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 18 Apr 2018 18:00

Re: Rokende buren

Kira schreef:Aanbellen en zeggen dat je gaat barbecueën heb ik ook nog nooit gehoord. Als je echt overal iets van vind en nergens tegen kunt of "wat van denkt" moet je lekker vrij gaan wonen.


Ik bel wel altijd even aan bij de buren, ik weet dat ze een hekel aan de lucht heeft die van de bbq komt en zij haalt haar was dan altijd naar binnen :)

Fijn dat je er gisteren geen last van had Jip!
<<

Anoniem231

Bericht 18 Apr 2018 19:32

Re: Rokende buren

Wij zeiden dat ook altijd tegen de buren als de bbq aan ging. De buurvrouw had iets met haar ademhaling dus dan ging ze naar binnen. Gelukkig deden we niet zo vaak de bbq aan stoken en als we met familie waren, dan probeerden wij dat bij een ander te doen. Kleine moeite om rekening te houden met de buren. Daarom ook zo blij met onze buurman.

Ik snap dee ook goed. Vooral de eerste was. Had het dan even gezegd maar waarschijnlijk denken ze daar niet over na. Net als onze buurman toen niet nadacht over de rooklucht naar mijn kinderen.
<<

Anoniem246

Bericht 19 Apr 2018 07:57

Re: Rokende buren

Mijn vorige buurman blowde en mijn man hield van barbecueën. Beide geuren waren in elkanders huis te ruiken. We hebben elkaar er nooit op aan gesproken, in dit geval was het leven en laten leven. De nieuwe buurman, die er sinds een paar maanden woont, rookt niet en ik probeer wel zo min mogelijk overlast te veroorzaken met mijn rooklucht. Dat houdt ook in dat als hij thuis is, ik bij de voordeur rook i.p.v. op het balkon. Of het moet al zo zijn dat de wind verkeerd staat, wat zou inhouden dat ik de rook regelrecht in zijn slaapkamer blaas, dan ga ik wel op het balkon zitten. Ik mag dan roken, ik vind het een verschrikkelijke geur. Ik zou het niet erg vinden als ik erop wordt aangesproken, al kan ik me ook voorstellen dat een ander er niet van gediend is. Blijft een moeilijke kwestie. Want in principe doen ze helemaal niets verkeerd, ook al ruikt het wel verschrikkelijk verkeerd.
<<

ChiQ

Bericht 19 Apr 2018 08:25

Re: Rokende buren

Ja in mijn oude woonplaats hangt iedereen de was buiten met mooi weer, als dan de bbq aan ging moesten we even aanbellen bij de buren, als ze er niet waren haalde mijn moeder hun was binnen haha! Kon gewoon..
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 19 Apr 2018 08:55

Re: Rokende buren

Wij hebben een buurt app, en als iemand gaat barbecueën zet die het even op de app. Toch fijn dat je dan even je ramen dicht kan doen zodat je 's avonds niet in de rooklucht hoeft te slapen.

@Jip, je kunt het altijd proberen bespreekbaar te maken toch? Misschien realiseren ze zich helemaal niet dat het jullie overlast geeft en kan het makkelijk opgelost worden door ergens anders te roken. Dat wil dan niet zeggen dat ze niet meer mogen roken in hun eigen huis/tuin, maar als het goede buren zijn willen ze misschien best wel mee denken over een oplossing.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Apr 2018 13:03

Re: Rokende buren

Aanbellen bij bbq'en heb ik nog nooit gedaan/van gehoord sinds nu.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Apr 2018 14:12

Re: Rokende buren

Als mijn ex en ik de vuurkorf aan hadden, zeiden we of over de schutting heen, of met even aanbellen, dat ook tegen de buren zodat ze de ramen dicht konden doen. Zooo vies als die geur je huis binnenkomt. Als mijn buurvrouw dan niet thuis was en ze had was buiten hangen, haalde ik dat er ook af. Maar met die buurvrouw hadden we heel goed contact. BBQ is wel iets minder erg qua geur, maar als ik enigszins redelijk contact met mijn buren zou hebben, zou ik het wel aangeven als ik zie dat zij was buiten hebben. Al vind ik ook weer niet dat het fout is als je het niet doet.

Ontopic: ik denk dat je het best kun aangeven bij de buren, dat je daar last van hebt (mocht het nog veel vaker gebeuren). Zonder te verwachten dat ze het nooit meer zullen doen. Maar wie weet weten ze het niet of realiseren ze zich het gewoon niet en willen ze er best rekening mee houden.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 20 Apr 2018 15:21

Re: Rokende buren

Als ik ga bbqen, zeg ik dat eigenlijk ook nooit tegen iemand. Ik snap wel dat mensen er last van kunnen hebben, onze buren bbqen momenteel bijna iedere avond en wegens hele kleine tuinen, komt alle rook mijn tuin in waardoor buiten zitten niet prettig is wegens stank en prikkende ogen. Bovendien stinkt heel mijn huis naar de bbq iedere avond. Dus dat is wel even flink balen!

Over je rokende buren... Ik had hetzelfde probleem een beetje, maar dan met blowen. Mijn buren doen dat ontzettend vaak en op gegeven moment ging mijn hele huis naar de wiet stinken. Ze blowden heel veel binnen en in de achtertuin, maar door onze kleine tuinen (balkonformaat) en omdat zij een gebouw achter hun tuin hebben, kwam alle lucht in mijn tuin en kon ik mijn ramen en deuren niet meer open zetten overdag. We hebben toen gevraagd of ze in de voortuin willen blowen, dan kan de lucht alle kanten op en heb ik er zelf geen last van. Deden ze gelukkig helemaal niet moeilijk over :)
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 21 Apr 2018 17:09

Re: Rokende buren

Bij ons mag je niet met kolen bbqen.
Rook zou ik wel bespreekbaar maken. Toen ik nog rookte, zou ik daar wel rekening mee houden
<<

Anoniem249

Bericht 21 Apr 2018 17:56

Re: Rokende buren

Surya schreef:Bij ons mag je niet met kolen bbqen.
Rook zou ik wel bespreekbaar maken. Toen ik nog rookte, zou ik daar wel rekening mee houden

Van wie mag dat niet?
<<

Anoniem248

Bericht 21 Apr 2018 18:13

Re: Rokende buren

Fred schreef:Helaas denk ik van niet. Met raam open slapen doet namelijk ook niet iedereen. Ik in ieder geval niet.

Hartstikke gezond juist. Hier staat in de winter zelfs nog het raam open, ik kan niet eens slapen met het raam dicht.

Wat het roken betreft kun je er idd weinig aan doen. Wij hebben het helaas ook zo nu en dan.
<<

Anoniem248

Bericht 21 Apr 2018 18:14

Re: Rokende buren

Claire**** schreef:
Surya schreef:Bij ons mag je niet met kolen bbqen.
Rook zou ik wel bespreekbaar maken. Toen ik nog rookte, zou ik daar wel rekening mee houden

Van wie mag dat niet?

Wij wonen in een appartement, bij ons mag dat ook niet. Huisregels.
<<

Anoniem249

Bericht 21 Apr 2018 18:15

Re: Rokende buren

Claire**** schreef:
Surya schreef:Bij ons mag je niet met kolen bbqen.
Rook zou ik wel bespreekbaar maken. Toen ik nog rookte, zou ik daar wel rekening mee houden

Van wie mag dat niet?

Oh wacht, heb je he over het bbq verbod in Amsterdam? Dat geld niet in je tuin hoor haha. Dat is alleen voor openbare plekken (parken). In je tuin mag je gewoon bbq-en. Zo toch wat zijn als ze gaan bepalen dat je niet meer mag bbq-en in je tuin.
<<

Anoniem249

Bericht 21 Apr 2018 18:16

Re: Rokende buren

Maple schreef:
Claire**** schreef:
Surya schreef:Bij ons mag je niet met kolen bbqen.
Rook zou ik wel bespreekbaar maken. Toen ik nog rookte, zou ik daar wel rekening mee houden

Van wie mag dat niet?

Wij wonen in een appartement, bij ons mag dat ook niet. Huisregels.

Nee maar het lijkt me sowieso logisch dat je niet op een balkon gaat bbq-en.
<<

Anoniem248

Bericht 21 Apr 2018 18:17

Re: Rokende buren

Oh, gas en elektrisch gaat prima! Edit: en we hebben een huge balkon.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 22 Apr 2018 00:47

Re: Rokende buren

Klopt, we wonen dan wel in een benedenhuis maar van een appartementencomplex en door de vve is bepaald dat er alleen electrisch gebbqt mag worden.
Ik moet zeggen dat ik er in mijn vorige woning wel last van had. De buren barbecueden heeeeel vaak een iedere keer was mijn slaapkamer vergeven van de vleeslucht. Niet zo fijn voor een veganist ;-). Maar ik heb er verder nooit over geklaagd. Ik ben met van leven en laten leven.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers