Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeur vervoersmiddel

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 12 Apr 2018 16:02

Voorkeur vervoersmiddel

Ik had laatst een discussie met een vriendin van me, wij zouden samen gaan uit eten en ik had haar geappt of ze langs mij wilde fietsen. Ze woont een paar minuten fietsen van mij vandaan en dan was het nog 10 minuten fietsen naar het restaurant. Ze wilde niet fietsen. Teveel gedoe. Dus ze ging met de auto. En vond pas op de derde parkeerplaats een plekje en was uiteindelijk dus te laat.

Tot zover de aanleiding van deze post :P maar die vriendin haat fietsen. Alles doet ze met de auto, hoe kort de afstand ook is. Ik pak zoveel mogelijk de fiets. En als ik een langer eind moet reizen, zeker als het naar een grote stad is, overweeg ik eerst het ov en als laatste optie pas de auto. Moet wel zeggen dat sinds onze dochter er is, de auto wel wat meer gebruikt wordt, omdat we vaak veel zooi mee moeten nemen. Maar ook vriend heeft voorkeur voor fiets, dan ov en dan pas auto. En ik was benieuwd hoe het hier zit. Nog meer fietshaters? Of juist niet?
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Apr 2018 16:04

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ja ik haat fietsen. Of haten. Het komt onderaan. Ik wandel het liefst en waar ik niet kan wandelen ivm afstand, pak ik de auto. Fietsen komt als laatste optie.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Apr 2018 16:06

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik hou ook van lopen of de fiets! En treinen vind ik ook fijn. Als er ook nog bussen aan te pas komen ga ik liever met de auto.

Ik ken best wat mensen die gewoon geen fiets hebben, al wonen ze in de stad. Daar kan ik me dus niks bij voorstellen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem248

Bericht 12 Apr 2018 16:08

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik heb natuurlijk nog geen auto, nog niet eens een rijbewijs, maar als ik straks wel een auto/rijbewijs heb, ben ik echt wel bang dat de drempel heel laag is om even de auto te pakken.

Nu is het puur afhankelijk van de afstand maar op 1 staat bij mij toch wel lopen, dan de fiets, dan OV.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Apr 2018 16:11

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik heb wel een hekel aan fietsen, maar pak ook niet snel de auto. Naar het centrum hier is bv 10min fietsen, maar ik ga vaak met ov of lopen. Of heen lopen en terug bus.
En ik reis sowieso graag per trein. Ik pak alleen liever de auto als het echt veel tijd scheelt.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Apr 2018 16:15

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Teun schreef:Ik hou ook van lopen of de fiets! En treinen vind ik ook fijn. Als er ook nog bussen aan te pas komen ga ik liever met de auto.

Ik ken best wat mensen die gewoon geen fiets hebben, al wonen ze in de stad. Daar kan ik me dus niks bij voorstellen.

Ik heb al een hele tijd geen fiets en woon in de stad. Af en toe wel onhandig hoor. Maar ik loop dus of ga met de bus en mis een fiets niet eens erg.
<<

Anoniem249

Bericht 12 Apr 2018 16:21

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik fiets alles, pas als het langer dan 40 minuten is ga ik denken aan de auto. Het OV heb ik de grootste hekel aan, daar kan ik echt niks mee.
<<

Anoniem246

Bericht 12 Apr 2018 16:22

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Wij 'moeten' alles met de auto doen. Het OV is bagger, we hebben geen treinen (geen spoor) die rijden en bussen rijden om het uur. Willen we wat, dan moeten we de auto pakken. Mijn man fietst graag, dat houdt zijn spieren soepelder en ik wandel het liefst. Maar de auto is onze gezamenlijke favoriet.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Apr 2018 16:22

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik loop het allerliefst. Als iets zeg 45 min lopen is, doe ik dat - mits ik tijd heb natuurlijk. Bij grotere haast pak ik de fiets, of het OV. Ik rijd geen auto.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Apr 2018 16:26

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik heb een rijbewijs maar ik rij nooit, vreselijk vind ik rijden.

Ik fiets het liefst, dan de trein en daarna lopen denk ik. Maar ik vind een combinatie van bus en trein met twee kleine kinderen ook niet ideaal moet ik toegeven en dan vind ik het wel prettig dat mijn man wel rijdt en we tegenwoordig een auto hebben. Maar die hebben we pas sinds iets meer dan een jaar en daar voor redde we ons prima. Wel een bakfiets met maxicosi zodat de baby al vanaf een maand of 4 mee op de fiets kon want ik vond het echt behelpen die maanden dat dat niet kon.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Apr 2018 16:29

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik heb sinds ik een nieuwe fiets heb, pas de swung te pakken om de fiets te pakken. Daarvoor was ik ook zo'n lui kreng dat altijd de auto pakte voor korte stukjes. Ik had oo kwel echt een baggerfiets hoor, sinds mijn nieuwe fietsje gebruik ik die. Behalve als het regent.

Voor langere stukken ga ik liever met de auto dan de trein, maar als het zo uitkomt maak ik ook geen issue van de trein.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 12 Apr 2018 16:33

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik haat fietsen ook. Mijn volgorde is denk ik auto - lopen - OV - fietsen.
<<

Anoniem236

Bericht 12 Apr 2018 16:35

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Een restaurant op 10 minuten fietsen zou ik gaan fietsen, al is het alleen maar om het wijntje erbij.

Maar het centrum is vanaf ons iets verder fietsen, en pak dan toch snel de auto. En als ik wijn wil dan de bus.
Verder ben ik wel gemakkelijk met de auto pakken eigenlijk, met de trein reis ik niet meer sinds ik kinderen heb, de bus dus af en toe ook en de fiets ook af en toe. In de lente/zomer ook eerder dan de winter.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 12 Apr 2018 16:38

Re: Voorkeur vervoersmiddel

In de stad loop of fiets ik alles en maakt het me ook niet zoveel uit hoe ver het is, de alternatieven (OV en auto) zijn sowieso minder relax. Maar alles daarbuiten doe ik met de auto en af en toe met OV als het zo uit komt. Maar ik heb een leaseauto die ik ook prive rijd dus ik ga het liefst met de auto. Ten eerste omdat ik lui ben en ten tweede omdat het me dan niks extra's kost (tenzij parkeerkosten maar dat is meestal minder dan ov kosten).
<<

Anoniem315

Bericht 12 Apr 2018 16:46

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik ga het liefst op de fiets. Daarna komt lopen en dan de auto.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Apr 2018 16:55

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Lopen - auto - fietsen.

Helaas is het van m'n huis af net te ver om lekker naar het centrum te wandelen dus de auto staat qua gebruik op 1.
<<

Anoniem288

Bericht 12 Apr 2018 16:55

Re: Voorkeur vervoersmiddel

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 19:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Apr 2018 17:07

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Wij hebben maar 1 auto. En wonen niet op loopafstand van de winkels. Als het kan ga ik zo veel mogelijk op de fiets. En anders de auto.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem281

Bericht 12 Apr 2018 17:22

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik ben dol op fietsen! Maar met Tobias en naar opa en oma moeten brengen 2 keer per week, pak ik daar vaak de auto voor, al wonen ze dichtbij. Lopen vind ik niet leuk! Dus tis fietsen - auto - wandelen. Ov is niet echt aan de orde, alles zit op fietsafstand. Als we naar Amsterdam gaan, hangt t af van de hoeveelheid mensen met wie we gaan. Soms is t goedkoper om met de trein te gaan dan parkeergeld te betalen, hoewel ik vaker kies voor de snelheid, gemak en weg-kunnen-wanneer-ik-wil en dus de auto pak.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Apr 2018 17:46

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Het hangt er heel erg vanaf waar ik naar toe moet.
Binnen mijn woonplaats doe ik nagenoeg alles -behalve de weekboodschappen- op de (bak)fiets.
Met mooi weer wandel ik ook met de kinderwagen.

Naar m’n werk is de trein het handigst. In Amsterdam zelf fiets ik.

Voor de rest; de auto.

Ik hou heel erg van autorijden, maar door de week heeft mijn man de auto mee.
Fietsen vind ik ook fijn en m’n dochters vinden de bakfiets geweldig.
Lopen duurt me te lang als ik echt iets moet. Voor m’n plezier vind ik het wel oké.

Uiteten zou ik zeker op de fiets doen. Al is het maar om een drankje te kunnen doen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem231

Bericht 12 Apr 2018 17:48

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Voorkeur heeft bij mij auto. Dan fietsen, wandelen en als allerlaatste ov.
Ik doe wel steeds meer op de fiets maar moet er nog aan wennen dat alles dichtbij is en ik niet voor iedere scheet de auto hoef te pakken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Apr 2018 17:51

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik fiets alles binnen 15 minuten (en het niet super hard regent). Ik wandel ook graag maar dan max 30 min. Daar buiten pak ik de auto, OV vind ik niet zo fijn. Ik woon vlakbij de stad dus dan is de fiets ook handig vind ik, kun je overal vlakbij je fiets stallen. Mijn vriend pakt altijd de auto, zelfs voor de snackbar om de hoek (soms lopen we dit wel samen). Dat vind ik echt heel raar, hij fietst alleen voor de lol zegt ie, als het mooi weer is of als hij moet omdat hij gaat drinken.

Mensen die fietsen haten, wat haat je daar dan aan? Heb je als kind wel (veel) gefietst of fietsten je ouders wel (vaak)?. Ik kom ook wel uit een fietsfamilie en heb ook veel moeten fietsen, naar school of naar werk (was beide niet om de hoek).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Apr 2018 18:02

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Hangt vanaf waar ik heen moet maar meestal auto. En hier in het dorp sinds kort fiets of lopend. Ik kan niet ver fietsen dan krijg ik heel veel pijn . Openbaar vervoer geen optie trein rijd hier niet en bus wel maar niet handig naar mijn werk toe
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Apr 2018 18:10

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik ben nu een hekel aan fietsen, maar vroeger niet. Fietste 12km heen en weer naar school en dat was vaak gezellig. Met de familie deden we alles in de buurt ook op de fiets. Geen idee waarom dat veranderd is. Ik loop nu het liefst als ik er tijd voor heb, daar had ik vroeger dan weer een hekel aan.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 12 Apr 2018 18:18

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Hier eerst de fiets, dan lopen, de auto en als laatste het ov. Vooral omdat we gewoon in een dorp wonen waar de verbindingen bar slecht voor zijn. Lopen of fietsen niet zozeer omdat ik dat zo leuk vind, maar ik wil gewoon genoeg bewegen omdat het gezond is. Ik vind de auto stiekem wel erg handig en makkelijk, maar kan hem ook niet vaak gebruiken gezien we er maar 1 hebben en man die gebruikt voor zn werk.
Juli 2015
Maart 2017
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers