Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeur vervoersmiddel

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 13 Apr 2018 08:26

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Als ik naar werk of naar de stad ga dan ga ik op de fiets. Ik heb wel een hekel aan fietsen maar aan de bus nog meer. En ik vind dat ik die 20 minuten moet fietsen en niet moet zeuren. Als ik verder wegga dan liever met de auto. Ik heb het niet zo met het ov.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Apr 2018 08:30

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Absoluut fietsen! Ik vind dat zó fijn! ‘s Ochtends naar m’n werk als de stad net ontwaakt en de laatste toeristen de kroegen uit komen :) Van werk naar huis lopen vind ik ook heel fijn! Dat is 4km dwars door de binnenstad, muziekje op.. heerlijk! Ik heb echt een enorme hekel aan het ov!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 13 Apr 2018 08:50

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Meestal ga ik met de auto. Als ik een middagje naar de stad ga pak ik, vanwege de parkeerkosten, liever de bus.
De supermarkt is op loopafstand van mijn huis.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Apr 2018 11:06

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik heb geen auto, maar ik mis het ook niet echt meer.
Nu pak ik vooral de fiets. Boodschappen doe ik vaak lopend, want dat is ook een lekker moment ontspannen.
Nu dag ik met mijn motor naar het werk ( 80km), maar met slecht weer of in de winter pakte in de trein. Net zo prettig.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 13 Apr 2018 11:39

Re: Voorkeur vervoersmiddel

In de stad doe ik alles op de fiets, met de auto duurt het veel langer en parkeren is een gedoe. Buiten de stad alles met de auto ga nooit meer met het openbaarvervoer sinds ik een auto heb.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Apr 2018 13:04

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik pak veel de auto. In het dorp loop ik veel. Maar nu met mooi weer fiets ik ook wel. Ik ben een mooi weer fietser :smile:.
2014 2016
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Apr 2018 13:07

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Op dit moment de auto. Ik heb een enkele reisafstand van 70 km naar m’n werk, dus ik rijd 3x per week 140 km op een dag. Mijn familie woont ook op die afstand, dus daarvoor hebben we ook de auto nodig.
Kleine boodschappen doe ik lopend met de wandelwagen en voor de weekboodschappen pak ik de auto.
Zodra dochter kan zitten komt er een mamafiets en zal ik meer gaan fietsen. Mijn huidige fiets is kapot, dus die kan ik niet eens gebruiken.
Heb geen hekel aan fietsen, want ik heb een racefiets en wil er graag weer op uit met dat ding.
Openbaar vervoer is hier geen optie, dan ben ik volgens mij uuuuren onderweg.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem294

Bericht 13 Apr 2018 13:20

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Dubbel
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 13 Apr 2018 18:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem294

Bericht 13 Apr 2018 13:22

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Dat ligt eraan of ik alleen reis of met kinderen. Ik fiets het liefst maar hoe we gaan is afhankelijk van diverse factoren. Ik ben nu pas bezig met mijn rijbewijs en man heeft ook geen rijbewijs dus tot nu toe hebben we alles met het ov en de fiets gedaan.

Met kinderen fiets ik in de stad tot afstanden van ongeveer 15-20 minuten. Als het verder is zal ik de auto straks wel pakken omdat ik het nog steeds tricky vindt om te fietsen met 2 7-jarigen en bij een langere rit te chagarijnig wordt van al die onbenulligheden tijdens het fietsen.

Als ik alleen met een vriendin fiets met 1 vd kinderen achterop dan fiets ik ook wel tot een 45-60 min, als het weer er naar is.

Naar mijn ouders zal ik dan ook de auto pakken omdat we met ov van deur tot deur 50 min kwijt zijn, met de auto 25 min en als we daar zijn ook vaak nog bij anderen op bezoek gaan.

Maar als we naar Arnhem gaan winkelen of dierentuin dan pakken we de auto naar het station en vanaf daar de trein want man en kinderen reizen gratis en ik met korting. De parkeerkosten alleen zijn denk ik al 3x zo duur en dan de brandstof nog.

Naar schoonfamilie zullen we voortaan wel altijd met de auto gaan, dat is 1,5 uur. Met ov is het 2,5 uur en ik vind lange ov ritten met de kinderen echt waardeloos. Lange ov ritten alleen vind ik wel fijn.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 13 Apr 2018 18:31

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Binnen het dorp ga ik vaak lopend met de kinderwagen, die staat altijd klaar en mijn fiets vind ik vaak een gedoe om te pakken. Zonder A ga ik vaak wel even op de fiets.
Buiten het dorp is het al snel minimaal een half uur fietsen als ik ergens naar toe wil, dus dan pak ik vaak de auto. Openbaar vervoer heb ik al jaren niet gebruikt, hier zijn de verbindingen heel slecht en ik heb altijd een auto tot mijn beschikking.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Apr 2018 18:44

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Hoe bevalt de Dubatti nu eigenlijk op de lange termijn, Taeda? En hoe ga je het straks doen met twee kiddos?
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 13 Apr 2018 19:05

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Marin schreef:Hoe bevalt de Dubatti nu eigenlijk op de lange termijn, Taeda? En hoe ga je het straks doen met twee kiddos?

Goed! Hij rijdt echt heel fijn. Enige nadeel vind ik de kleine boodschappenmand, omdat ik toch wel vaak naar de supermarkt loop voor wat melk, brood etc. Een tas is dan al snel wat zwaarder.
We hebben een Bugaboo Donkey aangeschaft, dus de Dubatti gaat een poosje naar de zolder. Misschien wil een vriendin hem overkopen, dat zou ik prima vinden. Marktplaats gaan we niet doen, dan bewaar ik hem liever voor als deze baby weer alleen in de wagen zit. Al ga ik dan dus wel die boodschappenmand weer missen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 13 Apr 2018 20:00

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik ga met de auto naar mijn werk. Heb een hekel aan het OV. Met de auto is 20 min met het OV ruim een uur.

Als ik naar de stad ga of naar de winkelstraat waar de supermarkt ook is, ga ik lopend.
Ik fiets niet zo vaak, gedoe met dochter en mis dan de kinderwagen waar alle boodschappen onderin kunnen.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 14 Apr 2018 06:35

Re: Voorkeur vervoersmiddel

In de stad doen we bijna alles met de fiets. De afgelopen maanden door E ook veel met de bus. Naar mijn. Werk ga ik met de bus. Ik heb niet echt een voorkeur. Wandelen, fiets of met de bus, ik vind het allemaal prima.
10-08-2017 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Apr 2018 07:26

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ja dat is wel weer voordeel van de Donkey. Slim dat je 'm nog even houdt hoor, zou ik ook doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem306

Bericht 14 Apr 2018 07:57

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Van favoriet naar minst favoriet: lopen, fietsen, auto, ov. Ik heb een hekel aan het ov en probeer het zo min mogelijk en kort mogelijk te gebruiken. Bijvoorbeeld als we naar schoonfamilie gaan, ben ik met de auto 20 minuten bezig en met het ov ruim een uur. Dan heb ik al zoiets van laat maar.
<<

Anoniem250

Bericht 14 Apr 2018 08:14

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Lopen - auto - fiets - ov. Voor mijn werk heb ik sowieso een auto nodig. In mijn vrije tijd loop ik het liefste. Bij slecht weer of haast pak ik de auto. Fietsen doe ik alleen bij mooi weer. Ov is niet te doen. De bus komt maar 2x per uur en we hebben nauwelijks bushaltes. Ik ben veel langer onderweg met ov.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 14 Apr 2018 08:27

Re: Voorkeur vervoersmiddel

ligt er maar net aan wat het doel is.

ik gebruik vooral de fiets. Sowieso pak ik liever de fiets dan dat ik moet lopen, al zal ik de komende zomer meer moeten lopen met een kleine die nog niet mee mag op de fiets.
naar het centrum van de stad ga ik het liefst met de bus. Prima verbinding en geen parkeergedoe. Overige dingen met de auto (als passagier).
Afbeelding
<<

Anoniem278

Bericht 14 Apr 2018 08:53

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik heb geen rijbewijs en ik mag niet fietsen, dus dan houd ik maar weinig over.
Mijn cirkel is lang heel erg klein geweest ;-)

Nu doe ik alles lopend en met de trein en bus. In mijn stad rijden alleen nog belbussen dus nu meestal trein en lopen. Vind ik allebei prima. Ik fietste ook wel graag. In auto's zitten vind ik niet zo fijn, maar ik vind het wel praktisch dat die gewoon naar de plek van bestemming kunnen ipv 'ergens in de buurt'.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Apr 2018 09:17

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Momenteel doe ik alles met de auto. Maar tot ik ging samenwonen heb ik nooit een auto gehad, dus toen deed ik alles op de fiets en met het openbaar vervoer. Was daar ook helemaal aan gewend, zat regelmatig een paar uur in de trein naar m'n moeder in het oosten bijvoorbeeld.
Fietsen vind ik nog steeds fijn, alleen nu ik zwanger ben even niet. Hoop dat dat straks wel weer beter gaat. Nu ik een auto tot mijn beschikking heb, ben ik wel minder enthousiast over de trein. Auto is gewoon makkelijk.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem321

Bericht 14 Apr 2018 17:01

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik fiets graag, en doe dat ook tot ongeveer 20 min fietsafstand enkele reis. Tenzij het regent of heel hard waait, dan pak ik liever de auto.
Lange afstanden doe ik ook het liefst met de auto. Ik zou niet gauw met het ov reizen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Apr 2018 18:12

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Fiets! Ik vind het heerlijk, ben blij dat ik weer op fietsafstand van mijn familie en vriendinnen woon :) Boodschappen enz. doen we wel met de auto en als het regent pak ik hem ook wel, maar liever de fiets. OV is hier niet in het dorp (ja een buurtbus 1x per uur) dus die optie heb ik niet meer, maar ik kan nog wel naat het station fietsen om de bus/trein te pakken en dat vind ik ook prima om te doen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 14 Apr 2018 19:49

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Zeker fietsen! Het meeste is hier ook max 15 minuten fietsen vandaan, dus dat is echt prima.
Toen E. nog in de wandelwagen zat, ging ik ook vaak met haar lopen. Het centrum bijvoorbeeld is iets van 25 minuten dan. Vond ik op die manier altijd fijn, maar met een peuter die 5 keer zo langzaam loopt en overal naar moet kijken, is het minder handig, haha.
Auto pak ik zelf niet snel, ben niet zo'n autorijder.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers