Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeur vervoersmiddel

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Apr 2018 18:19

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik ben niet dol op fietsen maar het is vaak wel de snelste optie in amsterdam. De auto parkeren is alleen in mijn wijk gratis (vergunning), voor de rest van de stad betaal ik parkeerkosten. Ov is nog wel te doen.
Met uit eten gaan ben ik vaak de zeur die niet wil fietsen. Ik vind fietsen dan zo’n domper en zeker als het meer dan 15 minuten is. Helaas kiezen zowel m’n man als m’n vrienden vaak restaurants die in noord liggen, of in het havengebied. Hartstikke leuk maar lang fietsen EN op de pont, dat doe ik dus niet en dan wordt het dus taxi.

Ah eigenlijk pak ik veel te vaak de auto. Sowieso naar m’n werk. Op vrijdagochtend ga ik altijd babyzwemmen en dat zou ik best per fiets kunnen bereiken (15min) maar ik pak dan toch ze car.

Alleen naar de school van m’n kleuter ga ik op de fiets of lopend, en als ik naar de kroeg ga of naar een winkel/de bieb.
#teammaple🍁
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 12 Apr 2018 18:22

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Mijn voorkeur vervoersmiddel is echt wel de auto. Het geeft me een gevoel van vrijheid en het is vaak de snelste manier om van A naar B te komen. Lekker warm en droog ook, muziekje aan... Hier in het dorp fiets ik ook regelmatig, even naar een winkel/ het station/ de sportschool. Als het lekker weer is, vind ik het heerlijk om te fietsen, maar helaas is het in Nederland vaak koud/nat/guur en dan heb ik er al minder zin in.

Als ik in het centrum een grote stad, zoals Utrecht, moet zijn, dan ga ik het liefst met de trein, maar als ik in steden een beetje betaalbare parkeerplaats weet, ga ik liever met de auto. As ik met de trein ga, moet ik bijna altijd overstappen en dat levert vaak gedoe op. Plus dat ik de trein best duur vind.

Wandelen doe ik graag, maar meestal niet echt met een doel. Gewoon een rondje in het bos of in de wijk. En boodschappen doe ik bijna altijd te voet, want hier om de hoek zit een klein winkelcentrum.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Apr 2018 18:30

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Lot schreef:Mensen die fietsen haten, wat haat je daar dan aan? Heb je als kind wel (veel) gefietst of fietsten je ouders wel (vaak)?. Ik kom ook wel uit een fietsfamilie en heb ook veel moeten fietsen, naar school of naar werk (was beide niet om de hoek).


Ik vind de fiets uit de garage halen al zo veel gedoe :palm: in de tijd dat ik dat doe, ben ik lopend al bijna bij de winkels.
Ik fietste als tiener wel naar school maar wel dichtbij. Ik heb altijd vaak maar niet grote afstanden gefietst. In m'n zwangerschap kon ik niet fietsen en de eerste maanden met een baby ook niet. Nu gaat het wel weer maar alles is hier of zo dichtbij dat ik liever loop, of zo ver weg dat ik liever met de auto ga. En met een kind dat nog niet loopt is van a naar b met de fiets wel te doen maar eenmaal op locatie, is het dan weer niet handig, tenzij je direct ergens bent zonder te hoeven lopen. Ik ben meer een lopert.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Apr 2018 18:48

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik hou zeker wel van fietsen maar ik heb zo’n hele zware Batavus mambo en dat fietst gewoon best pittig. Ik zeg steeds dat ik er een racefietsje bij moet kopen maar daar komt het steeds weer niet van :s
#teammaple🍁
<<

Anoniem271

Bericht 12 Apr 2018 18:57

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik heb sinds kort weer een auto maar ik gebruik nog steeds het meest mijn fiets, ik vind fietsen heerlijk. Ik woon vlakbij mijn werk en de sportschool, dat doe ik dus sowieso op de fiets. Kleine boodschappen doe ik met de fiets. Alleen voor grote boodschappen of als ik wat verder weg ga pak ik de auto. En als het echt slecht weer is, is het toch wel weer erg fijn dat ik een auto voor de deur heb staan die ik kan pakken.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 12 Apr 2018 19:00

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ligt echt aan mijn gemoedstoestand haha. Maar ik denk dat het het een beetje zo gaat in mijn hoofd:

0-15 minuten lopen (dan moet ik wel de tijd nemen. Want met de fiets ben ik de helft zo snel).
5-15 minuten fietsen (winter, slechter weer. Geen regen).
5-25 minuten fietsen (zomer, mooi weer, vrije tijd)
Alles buiten de stad = auto.
Werk buiten de stad is ook altijd auto, terwijl het soms wel binnen het half uur fietsen ligt. Maar ik heb gewoon veel te veel haast 's morgens.
Regen = auto (of lopen naar de supermarkt met een paraplu)
Zon & warm = fietsen
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Apr 2018 19:02

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik ben ook geen fiets die-hard meer hoor. Mijn zus zegt ook altijd fiets je mee daar en daar heen? Maar dat doe ik niet als het te ver is (+15 min), regent, vriest of ik daarna snel naar huis wil.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Apr 2018 19:08

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik fiets heel graag, dus als het enigszins doenbaar is, kies ik die optie.
Voor verdere afstanden (of bij slecht weer) kies ik altijd de auto. Ook als ik naar een stad ofzo moet rijden, ik vind het OV echt niet fijn en ook duur (woon in een dorp, dus moet dan eerst een bus pakken ergens heen en dan zou ik nog een trein moeten nemen en tig keer overstappen).

Ik kies dus fietsen (of wandelen, als het niet te ver is) - auto - OV.
2012 & 2016
<<

Anoniem247

Bericht 12 Apr 2018 19:13

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Door mijn 1e bevalling kan ik helaas geen langere stukken fietsen en dat vind ik echt heel jammer. Nu ga ik eerder te voet of pak ik de auto. Van het OV maak ik nauwelijks gebruik.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Apr 2018 20:18

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik pak te vaak te auto, ook voor een snelle boodschap. Maar dat komt ook omdat mijn band eigenlijk lek is. (Oppompen houd hij 1 dag vol). Verder hangt het af van waar ik naar toe ga.
Als ik naar een stad ga (Amsterdam of Utrecht of zo) dan pak ik liever de trein en ter plekke een OV-fiets (of ik loop vanaf het station). Of ik rij mijn auto naar een gratis parkeren in de buurt en pak vanaf daar de trein/metro.
Thuis pak ik wel de fiets als ik wat ga drinken in de stad, aangezien parkeren een ellende is en ik dan wijn kan drinken.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 12 Apr 2018 20:20

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik vind fietsen echt heerlijk en dit heeft dan ook echt mijn voorkeur. Ik heb er een hekel aan om met de auto naar de binnenstad te rijden, te zoeken naar parkeerplekken, vervolgens daarna weer ergens anders naartoe te rijden, zelfde verhaal. Sinds we in onze woonplaats wonen, nu 2,5 jaar, heb ik dat nog maar 1 keer gedaan. Voor de rest pak ik altijd de fiets. Lopen doe ik ook graag.

De auto pak ik alleen als iets niet of fietsafstand is.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Apr 2018 20:23

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik vind fietsen best leuk, zeker met m’n zoon voorop, maar dat doe ik eigenlijk niet vaak. Ik fiets dan ook liever “gewoon” een rondje, dan dat ik ergens op de fiets heen ga. Mijn werk zit nu op een half uurtje fietsen dus dat doe ik af en toe wel, maar ik vind het zo irritant dat ik dan helemaal bezweet aan kom. (Al wordt dat vast minder als ik het vaker zou doen, haha!)
Lopen vind ik ook leuk, maar daar geldt eigenlijk hetzelfde voor.
Als ik ergens naartoe moet pak ik dus meestal de auto. OV vind ik echt vreselijk, dat doe ik eigenlijk nooit. Ik vind het gemak van de auto de eventuele parkeerkosten wel waard.

♥♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Apr 2018 20:38

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Auto, fiets en dan pas lopen. Ik hou echt niet van lopen en autorijden vind ik leuk. Fietsen neutraal.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem317

Bericht 12 Apr 2018 20:42

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik gebruik het meest de auto. Ik woon in een dorp en voor de meeste dingen moet ik een stuk rijden. Dat is op te fiets te ver. In het dorp loop ik veel. Alles is dichtbij elkaar en vind het wel lekker om dan even te lopen. Fietsen vind ik ook niet erg, maar merk dat ik toch meer loop dan dat ik fiets. In mijn vrije tijd vind ik het heerlijk om te mountainbiken. Eigenlijk vind ik zowel de auto als de fiets als lopen niet erg. Ik ben alleen niet zo’n fan van het openbaar vervoer.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Apr 2018 21:10

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Auto, lopen, fiets.
Maar daar komt hopelijk verandering in als ik de elektrische fiets van mijn vader overgenomen heb.
<<

Anoniem298

Bericht 12 Apr 2018 21:32

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Absoluut fietsen. Daarna lopen en als het echt niet anders kan (bij noodweer of verder dan x aantal kilometer) pak ik de auto.
<<

Anoniem257

Bericht 12 Apr 2018 23:28

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Auto
<<

Anoniem280

Bericht 12 Apr 2018 23:48

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Auto, puur omdat wij in een buitengebied wonen. Geen winkel in het dorp etc.
Met de auto ben ik in 5 minuten in een dorp verderop, waar wel winkel is, hier ga ik niet lopende heen (5km tot waar bord begint, maar dan moet ik zeker nog 2km lopen tot ik bij de winkel ben) met de fiets ben ik 20/25 minuten onderweg.
Als ik ga lopen, dan loop ik het natuurgebied in, soms naar het dorp (waar niets is, maar waar wij wel bijhoren)
Heen en terug in ongeveer 40 minuten lopen.
Groot dorp, andere kant, is ook ongeveer 5km verderop, maar ben langer onderwg, omdat het centrum nog verder weg zit dan 5km.
Mijn werk is 12 minuten rijden, maar ook hier pak ik de auto voor (8,5km enkel).


Voordat wij naar hier verhuisden, liep ik veel en pakte met regelmaat de fiets.
En na bijna 3 jaar mis ik het dorp nog steeds.

Ik ben echt auto afhankelijk.
Ov (bus) rijdt hiet volgens mij 1x in het uur, bushalte hebben wij zowat voor huis, maar maak ik geen gebruik van.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 12 Apr 2018 23:51

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik haat fietsen!!
En ik vind autorijden leuk (ik rij ook motor, nog leuker, maar niet altijd handig) Ik heb ook een hekel aan het OV maar ik pak dan nog liever een bus of tram dan de fiets.

Ik kan ook echt niet rustig fietsen, ik fiets altijd hard met het gevolg dat ik dan ergens helemaal bezweet en buiten adem aankom.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 13 Apr 2018 06:41

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik zou het liefst overal heen fietsen (er vanuit gaande dat het droog is, want aan fietsen in de regen heb ik een hekel). Maar helaas is dat niet mogelijk, mijn werk is op 70km afstand dus dat is me wat te ver fietsen.
Binnen het dorp loop ik dar weer meestal omdat het heel dicht bij is, meer tijd kost om de fiets uit de garage te halen en je hem nergens kunt stallen in het dorp.
Maar toen het zaterdag zulk mooi weer was, ben ik 17km naar de stad gefietst ipv met de auto te gaan. Ik heb eigenlijk gewoon een hekel aan autorijden, mensen zijn zo verschrikkelijk asociaal en egoïstisch op de weg, ik erger me groen en geel. Maar het is toch wel heel praktisch om een auto te hebben.
<<

Anoniem245

Bericht 13 Apr 2018 07:04

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik rij scooter en doe bijna alles op dat ding. Met mooi weer loop ik naar het dorpje/winkels maar als het slecht weer is doe ik dat ook op de scooter.
Verder fiets ik alleen met mooi zonnig weer en als ik tijd heb. (Dus echt bijna nooit).
Om uit eten te gaan zou het niet eens in mij opkomen om met de fiets te gaan.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 13 Apr 2018 08:08

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Als het weer het toelaat lopen of fietsen.
Nu vaker de auto, omdat onze dochter nog niet op de fiets kan. En we veel mee moeten slepen.

Wij hebben ook maar één auto. Vriend gaat op de fiets naar het werk dat is 10 minuten.
Ik ga met de auto naar het werk (na mijn verlof weer) dan kan ik de kinderen afzetten en ophalen bij het kdv.

Toen we nog geen kinderen hadden deden we bijna alles op de fiets centrum is 15 minuten fietsen. Met de auto doe je er bijna even lang over door stoplichten en betaal je ook parkeerkosten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 13 Apr 2018 08:17

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik vind de keuze vooral fijn. Binnen het dorp loop ik alles, dat is dan enkele reis een kilometer of 3. Onder de 10 vaak de fiets en daarboven de auto. Ik vind het niet goed te verantwoorden naar mezelf om voor kleine stukjes de auto te nemen. 's avonds neem ik wel sneller de auto.
OV neem ik als ik naar de 2 naastgelegen steden ga. Paar keer geen parkeerplek kunnen vinden, dan is de trein zoveel sneller. En soms snijd ik een stukje wandeling af met de bus, maar niet vaak, want hij rijdt maar 1x per halfuur en is ook niet heel betrouwbaar qua tijden.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 13 Apr 2018 08:40

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik ben ook geen fan van fietsen. Fiets eigenlijk alleen als ik ergens heen ga waar ik weet dat er gedronken gaat worden. Als het in de buurt is ga ik liever wandelen. Met mooi weer pak ik vaak de scooter. De auto pak ik met regen, of als ik boodschappen moet doen. Mijn voorkeur is scooter, wandelen, auto en dan de fiets.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 13 Apr 2018 09:07

Re: Voorkeur vervoersmiddel

Ik heb voor mezelf de regel dat ik alles in ons stadje op de fiets of lopend doe. Ik zal alleen bij echt heel erg slecht weer de auto pakken. Vind onnodig gebruik van de auto zonde.

Eerder vond ik het ov geen probleem, maar nu ik er niet meer dagelijks gebruik van maak, vind ik het maar gedoe en geef ik altijd voorkeur aan de auto.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers