Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de eerste keer basisschool brrrrr

<<

Anoniem266

Bericht 11 Apr 2018 18:48

Voor de eerste keer basisschool brrrrr

Hoi hoi,

Het duurt nog een aantal maanden voor mijn zoontje naar de basisschool gaat maar ik heb er nu al de rillingen van.
Gewoon eng om hem los te laten en een hele nieuwe fase.

Na de zomer vakantie gaat de school over op een continurooster met de woensdagmiddag vrij.

Hoe kijken jullie tegen een continu rooster aan ?
Wat geven jullie zoal mee ?
Alles bij elkaar in 1 rugzakje ? Wordt dat gestuurt door de juf? (Anders eet mijn zoontje alles ineens in de ochtend al op)
Geef je reserve kleertjes mee ?

Geef je pakjes drinken mee of juist flesjes/ bekers ?

Hij is helemaal zindelijk en kan zelf naar het toilet maar nog niet zijn broek zelf open maken en zijn billen afvegen word daar nog een beetje bij geholpen?

Mijn zoontje gaat op zijn verjaardag voor de 1ste keer naar school omdat dat een halve dag is en op een woensdag valt.
Hij mag 1 keertje komen oefenen een dagdeel meer doen ze niet aan.

Ik vind het nu toch wel erg erg erg erg spannend worden allemaal.

Groetjes reep
<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 13:50

Bericht 11 Apr 2018 18:54

Re: Voor de eerste keer basisschool brrrrr

Mijn kinderen krijgen fruit voor 's ochtends mee, een broodtrommel met de lunch (meestal 2 boterhammen en iets erbij zoals een gekookt eitje, stukje komkommer, cherrytomaatjes, crackertje). De ene krijgt een beker ranja en water mee, de ander krijgt twee bekers ranja mee. Bij ons worden de trommeltjes en de bekers voor tussen de middag in een koelkast gezet.

Ze hebben nooit extra kleding meegekregen. Bij ongelukjes kregen ze een broek van school aan.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 11 Apr 2018 19:09

Re: Voor de eerste keer basisschool brrrrr

Reep schreef:Hoi hoi,

Het duurt nog een aantal maanden voor mijn zoontje naar de basisschool gaat maar ik heb er nu al de rillingen van.
Gewoon eng om hem los te laten en een hele nieuwe fase.

Na de zomer vakantie gaat de school over op een continurooster met de woensdagmiddag vrij.

Hoe kijken jullie tegen een continu rooster aan ?
Heerlijk, je hoeft niet de hele dag heen en weer naar school of opvang voor tussen de middag te regelen.
Wat geven jullie zoal mee ?
Fruit voor in de ochtend met een beker limonade of water, tussen de middag 2 boterhammen en een pakje drinken
Alles bij elkaar in 1 rugzakje ? Wordt dat gestuurt door de juf? (Anders eet mijn zoontje alles ineens in de ochtend al op)
Alles gaat mee in zijn rugzak. Fruit en drinken voor de ochtend kunnen wij zelf in een bak neerzetten en de lunch blijft in de tas zitten en pakken ze als ze gaan lunchen.
Geef je reserve kleertjes mee ?
Heb ik in het begin wel gedaan omdat hij weleens in zijn broek plaste.

Geef je pakjes drinken mee of juist flesjes/ bekers ?
Voor in de ochtend een beker en bij de lunch een pakje.

Hij is helemaal zindelijk en kan zelf naar het toilet maar nog niet zijn broek zelf open maken en zijn billen afvegen word daar nog een beetje bij geholpen?
Ik zou dat even melden bij de juf en dan zal ze vast een handje helpen.

Mijn zoontje gaat op zijn verjaardag voor de 1ste keer naar school omdat dat een halve dag is en op een woensdag valt.
Hij mag 1 keertje komen oefenen een dagdeel meer doen ze niet aan.
Was met M. hier ook, omdat hij na de zomer pas startte en er anders te lang tussen zat dus 1 keer vonden ze genoeg.

Ik vind het nu toch wel erg erg erg erg spannend worden allemaal.
Het gaat helemaal goedkomen, het is even wennen maar je vind je weg er wel in.

Groetjes reep
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem247

Bericht 11 Apr 2018 19:11

Re: Voor de eerste keer basisschool brrrrr

Jaa spannend he :) Ik vond/vind het ook helemaal niks dat loslaten. Maar tot nu toe gaat het mij toe best goed af. En mijn zoon gaat met veel plezier naar school en dat scheelt ook heel wat.

Mijn zoon is nu iedere vrijdag vrij. En bij het volgende schooljaar om de week op vrijdag vrij. Hij gaat dan van 8.30 tot 14.15. Ik merk aan hem dat hij op dag 3 toch best vermoeid is. Voor mezelf is het wel fijner een continuerooster anders moet je tussen de middag op en neer naar school. Voor de kinderen is het ook fijn dat ze alle dagen op dezelfde tijden naar school gaan. Meer structuur zeg maar.

Hij krijgt dan 1 bakje fruit mee voor de ochtend, voor de lunch krijgt hij een broodtrommel mee met 2 boterhammen en een eierkoek/rijstwafel/stuk komkommer/soepstengels of iets anders wat redelijk gezond is. En hij neemt 2 flesjes ranja mee. Het was hem vrij snel duidelijk wat hij kon eten op wel tijdstip. Dat wordt dan door de juf gezegd en hij ziet het natuurlijk van de andere kindjes. Als hij naar de wc gaat dan maakt de juf zijn knoop open maar billen afpoetsen moeten ze zelf doen of ze moeten echt vragen dat ze geholpen willen worden.

Mijn zoontje is 1x wezen oefenen voor 3 uurtjes. Dit was in de week voordat hij echt naar school ging.

Veel succes :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Apr 2018 19:13

Re: Voor de eerste keer basisschool brrrrr

Continurooster - handig, scheelt veel op en neer fietsen, en tussen de middag is er toch amper tijd, dus dan ben je alleen maar aan het haasten.
Wat geven jullie zoals mee - in de ochtend meestal een appel, soms cheesedippers, een banaan, een klein bakje appelmoes of rozijntjes, in de middag een bolletje met pindakaas of soms een krentenbol
Alles bij elkaar - het hapje voor de ochtend gaat bij binnenkomst altijd in een bak en het brood blijft in de tas tot de pauze.
Reservekleren mee - nee, nooit gedaan, ze hebben op school reservekleren als het nodig is
Pakjes of bekers mee - ze krijgt een beker of Dopper met water en een pakje Roosvicee Multivit, heel in het begin kreeg ze twee pakjes Roosvicee Multivit maar dat heb ik gehalveerd in het kader van minder suiker.

Tip: koop een ruime tas. Ik had in het eerste schooljaar een piepklein schooltasje voor Y, heel schattig, maar het was echt proppen om alles erin te krijgen, heel irritant. Ze heeft nu een lekkere ruime tas en dat is veel fijner.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 11 Apr 2018 19:31

Re: Voor de eerste keer basisschool brrrrr

Continurooster vind ik heel fijn voor de kinderen. Ik heb er ervaring mee op mijn werk en mijn eigen kinderen hebben het ook. Mijn dochter draaide gelijk hele dagen mee, mijn zoon bleef eerst de middagen nog thuis. Dit is maar net wat je kind aan kan en vaak wel bespreekbaar met de leerkracht.

Ben je al voor een kennismakingsgesprek bij de leerkracht geweest? Daar worden alle vragen die je hier stelt beantwoord. Dat neemt voor jou misschien ook wel een stukje angst weg.

Op elke school gaat het vaak weer wat anders. Je kunt er in ieder geval zeker van zijn dat de leerkracht erop let dat je zoon op het juiste moment het juiste eet en drinkt. Vaak moet je dat bij de kleuters bij binnenkomst al in verschillende bakken doen (voor elke pauze een bak). Ik zou je zoon meegeven wat hij anders ook eet. Wat je wel en niet mee mag geven hangt wel van de school af. Er zijn scholen die hier een bepaald protocol voor hebben.

Reservekleding zou ik alleen meegeven als je zoon nog veel ongelukjes heeft. Voor incidentele ongelukjes heeft de leerkracht wel reservekleding liggen die je zoon dan even kan lenen. Of de leerkracht nog helpt bij het billen afvegen hangt echt van de leerkracht af.
2011 2012 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers