Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij dit vragen?

<<

Anoniem316

Bericht 08 Apr 2018 08:08

Zou jij dit vragen?

Ik vierde gisteravond mijn verjaardag en kreeg van mijn ouders ook een financiële bijdrage. Dit bedrag is al sinds jaar en dag hetzelfde bedrag maar nu kreeg ik €10 minder. Nu vraag ik me af of ik dit in tussen tijd verloren ben of dat er echt minder in zat dan normaal. Zou jij dit vragen aan je ouders? Ik vind het zelf nogal ondankbaar over komen maar ik vind het toch ook wel vreemd ofzo.. Haha.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Apr 2018 08:10

Re: Zou jij dit vragen?

Nee, ik zou dat niet vragen. Denk ik, haha. Zou ook wel nieuwsgierig zijn namelijk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 08 Apr 2018 08:16

Re: Zou jij dit vragen?

Ik zou er niets over zeggen, ik zou waarschijnlijk denken dat ze dit keer verkeerd geteld hebben haha.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 08 Apr 2018 08:21

Re: Zou jij dit vragen?

Zoiets zou ik aan mijn moeder wel kunnen vragen hoor, ik raak nogal snel iets kwijt namelijk. Het is ook maar net hoe je het vraagt/brengt. Aan ieder ander persoon zou ik niks vragen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 08 Apr 2018 08:25

Re: Zou jij dit vragen?

Nee ik zou dat niet vragen. Zou waarschijnlijk echt heel makkelijk kunnen aan mijn ouders en miss zou het ook wel ter sprake komen hoor. Maar ik denk het niet. Als er geen reeele kans is dat je het vergeten bent heb je je antwoord al en maakt het waarom uit? Wil je het weten als ze een foutje gemaakt hebben (en ze zich daar dan miss lullig over voelen ala je het vraagt) of expres minder geven omdat ze zelf miss iets krapper zitten? Is mij geen tientje waard. En als er wel een goeie kans is dat je het bent verloren, tjah, alsof je een verloren tientje over het algemeen terugvindt...

Nee ik zou het lekker laten. Nieuwsgierigheid zakt wel weer.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Apr 2018 08:32

Re: Zou jij dit vragen?

Ik had toevallig vorig jaar op mijn verjaardag hetzelfde met mijn tante, zij geeft altijd 50 euro en ineens was dat de helft. Ik heb daar niets over gezegd. Bij mijn moeder zou ik dat ook niet doen denk ik, om de redenen die Whatever aangeeft.

♥♥
<<

Anoniem246

Bericht 08 Apr 2018 08:42

Re: Zou jij dit vragen?

Wij krijgen geen financiële bijdrage, maar we krijgen wel elk jaar exact hetzelfde bedrag. Een klein bedrag en soms iets groter, maar niet noemenswaardig. Mocht het voorkomen dat we een kleiner bedrag krijgen, dan weet ik dat dit is, omdat ze het simpelweg niet kunnen missen. Maar dat weten we ook van elkaar. Dus als ik met een kleiner bedrag aankom, dan weten ze dat ze later 'de rest' krijgen. Al met al zou ik het, in het geval van grote bedragen, niet gaan vragen. Al kunnen ze natuurlijk altijd een telfout hebben gemaakt. Maar dat zou mij niet uitmaken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Apr 2018 08:55

Re: Zou jij dit vragen?

Raphanus Sativus schreef:Wij krijgen geen financiële bijdrage, maar we krijgen wel elk jaar exact hetzelfde bedrag. Een klein bedrag en soms iets groter, maar niet noemenswaardig. Mocht het voorkomen dat we een kleiner bedrag krijgen, dan weet ik dat dit is, omdat ze het simpelweg niet kunnen missen. Maar dat weten we ook van elkaar. Dus als ik met een kleiner bedrag aankom, dan weten ze dat ze later 'de rest' krijgen. Al met al zou ik het, in het geval van grote bedragen, niet gaan vragen. Al kunnen ze natuurlijk altijd een telfout hebben gemaakt. Maar dat zou mij niet uitmaken.



Ok.. je weet dat je jezelf in de eerste 2 zinnen gigantisch tegenspreekt? Geen financiële bijdrage maar wel elk jaar exact hetzelfde bedrag, maar soms klein en soms groter..
:confused:
<<

Anoniem317

Bericht 08 Apr 2018 09:05

Re: Zou jij dit vragen?

Nee, ik zou dat niet vragen. Ben het met Whatever eens.
<<

Anoniem246

Bericht 08 Apr 2018 09:14

Re: Zou jij dit vragen?

Lejow schreef:
Raphanus Sativus schreef:Wij krijgen geen financiële bijdrage, maar we krijgen wel elk jaar exact hetzelfde bedrag. Een klein bedrag en soms iets groter, maar niet noemenswaardig. Mocht het voorkomen dat we een kleiner bedrag krijgen, dan weet ik dat dit is, omdat ze het simpelweg niet kunnen missen. Maar dat weten we ook van elkaar. Dus als ik met een kleiner bedrag aankom, dan weten ze dat ze later 'de rest' krijgen. Al met al zou ik het, in het geval van grote bedragen, niet gaan vragen. Al kunnen ze natuurlijk altijd een telfout hebben gemaakt. Maar dat zou mij niet uitmaken.



Ok.. je weet dat je jezelf in de eerste 2 zinnen gigantisch tegenspreekt? Geen financiële bijdrage maar wel elk jaar exact hetzelfde bedrag, maar soms klein en soms groter..
:confused:


Nooit meer dan € 20.00. Groot vind ik € 20.00 en klein € 10.00. Dus nee, in mijn zinnen spreek ik mezelf niet tegen. Ik kan me wel voorstellen dat anderen dit zo zien, omdat ik niet in bedragen spreek. Maar hierbij de bedragen, dan maakt het het misschien wat makkelijker om te zien dat ik mezelf niet tegenspreek.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 08 Apr 2018 09:21

Re: Zou jij dit vragen?

- Wij krijgen geen financiële bijdrage
- We krijgen elk jaar exact hetzelfde bedrag

Ieder bedrag, al is het 10 cent, is een financiële bijdrage. Dus je spreekt jezelf wel degelijk tegen.
<<

Anoniem246

Bericht 08 Apr 2018 09:22

Re: Zou jij dit vragen?

ellibre schreef:- Wij krijgen geen financiële bijdrage
- We krijgen elk jaar exact hetzelfde bedrag

Ieder bedrag, al is het 10 cent, is een financiële bijdrage. Dus je spreekt jezelf wel degelijk tegen.

Ik vind dat een verjaardagscadeau, aangezien ik hetzelfde bedrag ook net zo vaak teruggeef. Geen financiële bijdrage, want dan spreek ik in honderden euro's en niet in simpele tientjes.

Exact hetzelfde bedrag is dan € 40.00 en dat geven we ook terug. We krijgen € 40.00, we geven € 40.00. En dan mag het nog tien cent zijn, maar dat krijgen we dus niet. Het zijn verjaardagscadeautjes evenredig aan elkaar.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 08 Apr 2018 09:29

Re: Zou jij dit vragen?

Jullie geven gewoon elkaar steeds een financiele bijdrage als verjaardagscadeau haha! Een financiele bijdrage zegt niets anders dan dat je iemand geld geeft. Zelfs een euro voor je rapport is een financiele bijdrage.
<<

Anoniem246

Bericht 08 Apr 2018 09:31

Re: Zou jij dit vragen?

Whatever schreef:Jullie geven gewoon elkaar steeds een financiele bijdrage als verjaardagscadeau haha! Een financiele bijdrage zegt niets anders dan dat je iemand geld geeft. Zelfs een euro voor je rapport is een financiele bijdrage.


Ik zie dat als een teller die steeds weer op nul eindigt. Maar in dat opzicht mag het ook een financiële bijdrage noemen, al houd je er aan het eind geen cent van over. Het is een beetje stuivertje wisselen.
<<

Anoniem249

Bericht 08 Apr 2018 09:58

Re: Zou jij dit vragen?

Hoe kan exact hetzelfde bedrag af en toe 10 euro van elkaar verschillen? Exact hetzelfde bedrag is 11,15 euro en dan is dat elk jaar exact 11,15 euro. Als het soms 11,20 euro is dan is het niet exact hetzelfde bedrag, maar ongeveer hetzelfde bedrag.
Het verschil tussen 10 en 20 euro is een verdubbeling van het bedrag. Dat vult dus niet onder ongeveer hetzelfde bedrag en al helemaal niet onder exact hetzelfde bedrag.
<<

Anoniem246

Bericht 08 Apr 2018 10:08

Re: Zou jij dit vragen?

Claire**** schreef:Hoe kan exact hetzelfde bedrag af en toe 10 euro van elkaar verschillen? Exact hetzelfde bedrag is 11,15 euro en dan is dat elk jaar exact 11,15 euro. Als het soms 11,20 euro is dan is het niet exact hetzelfde bedrag, maar ongeveer hetzelfde bedrag.
Het verschil tussen 10 en 20 euro is een verdubbeling van het bedrag. Dat vult dus niet onder ongeveer hetzelfde bedrag en al helemaal niet onder exact hetzelfde bedrag.


Ook al krijgen we het niet op de dag zelf, we krijgen het altijd. Idem dito voor de andere kant van de familie. Geef je man tien euro minder, dan geef je vrouw 10 euro meer. Al met al komt de meter aan het eind van het jaar op 0 te staan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Apr 2018 10:35

Re: Zou jij dit vragen?

Ik zou het wel vragen, zonder na te denken ook. Niet omdat ik die laatste tien euro wil, maar uit nieuwsgierigheid. M'n ouders zouden de vraag ook niet raar vinden. Bij anderen dan mn ouders zou ik het niet vragen.
<<

Anoniem248

Bericht 08 Apr 2018 10:49

Re: Zou jij dit vragen?

Huh dus als jij en je man normaalgesproken ieder 25 euro krijgen en jij krijgt een keertje 20, dan krijgt je man de keer daarop 30 omdat jij maar 20 gekregen hebt? En dat houden je ouders ook echt bij?

Ontopic: ik zou het ook niet vragen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 08 Apr 2018 10:52

Re: Zou jij dit vragen?

Als ht mijn moeder betreft dan zou ik het niet vragen, maar dat is meer omdat ze er zelf altijd op terug komt. Maar wel onder 4 ogen (of nou ja 6 als mijnvader er ook bij is). Dan komt er weken later iets wat ik nog tegoed had of een uitleg hoe het bedavht was.
<<

Anoniem271

Bericht 08 Apr 2018 11:06

Re: Zou jij dit vragen?

Ik zou het niet vragen, om de reden die Whatever zegt.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 08 Apr 2018 12:10

Re: Zou jij dit vragen?

Ik denk ook dat mijn moeder er zelf wel op terug zou komen. Omdat ik dat weet, zou ik het niet vragen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 08 Apr 2018 15:19

Re: Zou jij dit vragen?

Nee ik zou er niets over zeggen. Dit jaar hebben mijn schoonouders en schoonzus&zwager mij ook niets gegeven voor mijn verjaardag. Dat vond ik wel apart, want meestal geven ze wel wat. Maar ik heb er niet naar gevraagd. Wie weet komt het nog en anders niet
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 08 Apr 2018 16:02

Re: Zou jij dit vragen?

Ik zou het niet vragen, ook om de reden die Whatever zegt.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem246

Bericht 08 Apr 2018 16:44

Re: Zou jij dit vragen?

Zo dwangmatig gaat het natuurlijk niet, Maple. We proberen wel altijd, zowel wij als onze ouders, om op hetzelfde bedrag te komen. Maar op de weegschaal ligt het niet.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 08 Apr 2018 16:47

Re: Zou jij dit vragen?

Ik denk wel dat ik het zou vragen, als er kans zou kunnen zijn dat je het kwijt bent geraakt.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers