Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

<<

Anoniem20

Bericht 22 Okt 2013 21:55

Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Bedacht mij laatst hoe meerlingouders de namen van de kinderen (zelfde geslacht) toe zouden wijzen...

Benoem je de baby al in de buik? Of pas na de bevalling...nr 1 heet a, nr 2 heet b...?

Ik vroeg het laatst aan een collega met tweeling en ze had er eigenlijk niet over nagedacht voordien. Ik zou het denk ik al in de buik een naam geven.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Okt 2013 22:06

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Oh.. wat een goede vraag!! Nooit overna gedacht haha..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem166

Bericht 22 Okt 2013 22:12

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

En wat ik me wel eens afvraag: hoe hou je de baby's uit elkaar de eerste uren/dagen? Stel, ze lijken enorm op elkaar, vrij heftige bevalling. Je noemt de één Piet, de ander Kees. Dan ga je douchen en dan kijk je in de wieg en zie je twee dezelfde kinderen liggen, aangekleed en wel. En dan, wie was ook alweer Piet en wie was Kees? Ga je gelijk na de bevalling zoeken naar een onderscheidend kenmerk?
<<

Anoniem20

Bericht 22 Okt 2013 22:14

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

ik zou er stiekem 1 een stip met een watervaste stift geven...onder de voet ofzo.
<<

anoniem213

Bericht 22 Okt 2013 22:15

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Ze krijgen volgens mij standaard een bandje om met hun naam. Ook voor de kraamzorg.

Bij een vriendin van me hadden de ouders gewoon afgesproken dat de eerste die geboren werd de ene naam had en de tweede de andere naam.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Okt 2013 22:51

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

juani schreef:ik zou er stiekem 1 een stip met een watervaste stift geven...onder de voet ofzo.


:lol:
Dit wilde ik ook zeggen!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem11

Bericht 22 Okt 2013 23:29

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Haha, grappig, hier hadden mijn vriend en ik het van de week ook over. Wij zouden natuurlijk ook eerst een tweeling krijgen en denken daar nog best wel eens aan. Toen hadden we het over precies hetzelfde als wat in de openingspost staat.
Ik dacht eigenlijk ook dat ze ze wel zouden markeren met stift ofzo. Maar idd, babys krijgen ook naambandjes, niet aan gedacht.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Okt 2013 23:38

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Sanne schreef:En wat ik me wel eens afvraag: hoe hou je de baby's uit elkaar de eerste uren/dagen? Stel, ze lijken enorm op elkaar, vrij heftige bevalling. Je noemt de één Piet, de ander Kees. Dan ga je douchen en dan kijk je in de wieg en zie je twee dezelfde kinderen liggen, aangekleed en wel. En dan, wie was ook alweer Piet en wie was Kees? Ga je gelijk na de bevalling zoeken naar een onderscheidend kenmerk?


Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, of identieke tweelingen in de periode net na de geboorte niet nog een paar keer van naam wisselen door verwarring.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 23 Okt 2013 00:19

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Ik neem aan dat je dan bepaalt hoe de eerste baby zal heten die geboren wordt en hoe de tweede.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 23 Okt 2013 00:32

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Misschien wachten ouders wel tot ze de kindjes zien en kijken dan welke naam (van de twee namen die ze bedacht hebben) ze bij welk kindje vinden passen. Dat is dus ook nog een mogelijkheid.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Okt 2013 01:02

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Een vriendin van mij heeft een tweeling. Zij wisten van te voren niet dat ze 2 jongens kregen.
Maar de eerst geborende jongen kreeg de naam L.uuk omdat dit het mooiste bij de meisjes naam zou passen.
De meisjes naam stond alvast bij de eerste (ook een zoon).
2014 2016
<<

Anoniem7

Bericht 23 Okt 2013 06:50

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

In de buik al een naam geven lijkt me vrij lastig omdat gewicht en lengte in de buik vaak een schatting zijn. Stel je krijgt twee kinderen van hetzelfde geslacht en je noemt in je buik de zwaarste al Jan en de lichtste Piet, de zwaarste wordt geschat op 3 kilo en de lichtste op net twee... Stel, de eerste baby die eruit komt weegt keurig 3100 gram, die noem je dus Jan. Blijkt nummer 2 gewoon de zwaarste te zijn met 3400 gram, dat zou dus officieel al Jan zijn. Lijkt me lastig waar te maken dus.
<<

Anoniem5

Bericht 23 Okt 2013 07:41

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Parisienne schreef:Misschien wachten ouders wel tot ze de kindjes zien en kijken dan welke naam (van de twee namen die ze bedacht hebben) ze bij welk kindje vinden passen. Dat is dus ook nog een mogelijkheid.


Dit is ook hoe wij het wilden doen als we twee jongens of meiden zouden krijgen.
<<

Anoniem64

Bericht 23 Okt 2013 08:50

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Wij wisten sowieso de geslachten niet, dus ik had een heuse theorie over vernoemen naar de ouders :)
De eerstgeborene kreeg die naam en de tweede die. Ik wist in de buik ook nooit wie er bewoog of wie waar lag, ik vond het maar een gewirwar van benen en armen in mijn buik. Vind het altijd knap als moeders dat wel kunnen voelen.

En verwisselen kon ook niet, de eerste die werd geboren kreeg meteen een bandje met Baby 1, pas met de controles kregen ze beide hun naam om.
Mijn schoonvader zegt ook weleens voor de grap : 'misschien heb je ze ooit wel verwisseld' maar dat weet ik zeker dat het nooit is gebeurd, in de kraamtijd hadden ze sowieso hun bandjes nog om en daarna kregen ze een armbandje met naam die ze nu nog om hebben.
Wat ik nu wel erg lastig vind, in het begin vond ik ze helemaal niet zo op elkaar lijken dus foto's zou ik ook zo herkennen. Niet dus, heel veel foto's weet ik niet zeker wie wie is. Echt jammer.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 23 Okt 2013 09:01

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Bij mij liggen ze nu altijd op hun eigen plekje, de 1 links en de ander rechts. Rechts is dan kind 1. Bij de bevalling zullen ze dat ook goed bekijken wie er als eerste komt, sowieso zal er 1 uiteindelijk als eerste goed voor gaan liggen.
We zijn half uit de namen en ik merk dat ik ze in de buik al een naam wil geven :-).
Kan me ook voorstellen dat we ze na de geboorte nog eens goed bekijken om te zien of de naam past voor ons gevoel :-).
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 23 Okt 2013 09:47

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Sterrin, dat is wel jammer van die foto's. Kun je het misschien achterhalen met een foto waarbij je ze wel uit elkaar houdt en dan die foto vergelijken met andere foto's?

LCN, wat schattig dat ze altijd op dezelfde plek liggen. Doen ze dat al lang? Ook toen ze nog alle ruimte hadden?
<<

Anoniem178

Bericht 23 Okt 2013 09:55

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Ik heb ook weleens gehoord dat ze een nageltje lakten van beide babies, elk een andere kleur.
<<

Anoniem64

Bericht 23 Okt 2013 10:06

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

@sanne, dan nog valt het tegen. Zo in levende lijve heb ik er geen moeite mee maar van foto's is het vaak een gok. Gelukkig heb ik er veel waar ze samen op staan, krijgen ze gewoon een dubbel album ieder ;)

Teennageltje lakken doen jongensmama's soms, maar dan juist altijd bij 1 jongetje, anders moet je de kleuren ook nog onthouden. :p
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 23 Okt 2013 10:25

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

@sanne: ja eigenlijk wel, wel bijzonder. Altijd ook met angelsound duidelijk links en rechts hartje gehoord. De grootste ligt altijd links, al heeft de rechtse de achterstand bijna helemaal ingehaald. Eerst liep deze een kleine week achter.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 23 Okt 2013 11:28

Re: Tweelingmama's zelfde geslacht, hoe naam toekennen

Ik wist ook precies waar beide baby's lagen en wie wie was.
Als ze de voetjes bewogen, wist ik natuurlijk niet wie het was, maar verder hadden ze ieder hun eigen bewegingen en eigen plekje. Al heel goed te herkennen.

Ik zou de naam aan de hand van de uitspraak bepalen. Dus de oudste de ene naam en de jongste de andere naam.
Ik vind bijvoorbeeld Jasmijn en Julia veel mooier klinken dan Julia an Jasmijn en naar mijn idee zeg je de naam van de oudste altijd als eerste.

Hele aparte theorie, haha.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers