Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6124

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Mrt 2018 08:54

Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Naar aanleiding van het topic van LG vraag ik me af hoe jullie de opvang hebben geregeld. Thank god is het bij ons nog niet zo ver maar het ouderschapsverlof van mijn man loopt binnenkort op een einde dus zijn we er net voor gaan zitten en dat viel nog best tegen. Overblijven vind ik in principe geen probleem maar naschoolse opvang wil ik liever voorkomen en dat is ons nu gelukt, als onze werkgevers daar ook mee akkoord zouden gaan tenminste.

We hebben nu bedacht dat mijn man iig de woensdagmiddag vrijneemt. Vraag me nu af of ik dan ook niet veel mis als moeder aan zo'n vrije middag.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Mrt 2018 09:19

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik werk ma t/m woe, mijn man ma t/m za en is op woensdag vrij.
Op maandag gaat mijn dochter naar mijn vader, die haalt haar uit school. Ik rij er uit mijn werk heen en dan eten we macaroni met z'n drietjes, dinsdag gaat ze naar de bso, op woensdag is mijn man vrij en donderdag en vrijdag ben ik vrij.

Hier dus 1 dag bso en dat vind ik prima. In de vakantie gaat ze ook en gaan ze vaak enorm leuke dingen doen.

Zowel man als ik zijn niet in de mogelijkheid om te schuiven met werktijden, dus het is zoals het is.
<<

Anoniem239

Bericht 31 Mrt 2018 09:27

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Onze oudste zit in groep 2 en heeft continurooster tot 14:00 uur. Hij gaat daarnaast 3 dagen per week naar de BSO. De jongste gaat 3 dagen naar het KDV. In juni start de jongste ook op school en dan zal hij het rooster van zijn broer volgen. Ik ben er nu wel mee bezig om mijn werkuren aan te passen zodat we minder BSO nodig hebben maar daarvoor moet ik eerst weer volledig reïntegreren op het werk en nog bespreekbaar maken met mijn directeur.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Mrt 2018 09:28

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Hier is het ook nog lang niet zo ver maar ik werk dinsdag, donderdag en vrijdag.
Dinsdag passen schoonouders op. Die zullen hem dan ook van school halen als het zo ver is.
Donderdag en vrijdag moet hij dan naar de bso tot 16.30. Mijn man haalt hem nu op van de gastouder op die tijd.
Momenteel is de school hier nog tot 15.30 dus hij zal dan maar een uurtje naar de bso moeten.
2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 31 Mrt 2018 09:32

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Toen de oudste naar school ging ben ik op woensdag en vrijdag gaan werken. Zo hadden de jongens een lekkere lange dag bij de oma’s. Ze haalden de jongste thuis op en brachten de oudste naar school. Toen de jongste ook naar school ging bracht ik ze beide en zij haalden ze op. Nu heb ik een nieuwe werkgever en heb ik de maandag en donderdag als werkdagen. In principe verandert er niets, de oppasdagen zijn opgeschoven. De oudste gaat zelf naar school, de jongste met de taxi. Er moet een volwassene thuis zijn als hij wordt thuisgebracht. De oma’s komen dus rond 3 uur naar ons huis. De oudste is er dan al, maar die kan wel even alleen thuis zijn.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem250

Bericht 31 Mrt 2018 09:44

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik ga twee hele dagen werken, mijn ouders halen ze dan op van school. De andere drie dagen werk ik tijdens de schooluren. Ik ben er dus 's middags als ze vrij zijn. De school heeft een continurooster. Ik zit alleen met de vakanties. Vooral omdat ik geen gebruik maak van bso.
<<

Anoniem236

Bericht 31 Mrt 2018 09:58

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Mijn kleuter is iedere vrijdag vrij.

Hij blijft 3x per week over, ook als ik die dag toevallig wel vrij ben.
Ik werk drie dagen, ben doorgaans vrijdag vrij en vaak ook op woensdag
1x mijn ouders, ik breng hem naar school, hun halen de jongste in de ochtend bij ons op en halen de oudste uit school
1x bso
1x regelen we zelf (man vroeg ik laat, man laat werk ik tot 16.00, ik werk een weekenddag, ouders passen een keer extra op)

Tijdens schoolvakantie s gaat de jongste gewoon naar kdv en de oudste naar Mn broer of schoonmoeder ofzo, alleen nu kwamen we erachter dat we voor 4 euro netto meer 52 wkn afnemen en dan bekijken we per vakantie hoe en wat. Hij vindt de bso niet zo leuk dus proberen dat wel te vermijden tijdens zijn vakanties
Laatst gewijzigd door Anoniem236 op 31 Mrt 2018 10:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem236

Bericht 31 Mrt 2018 09:59

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

HollyGolightly schreef:Ik ga twee hele dagen werken, mijn ouders halen ze dan op van school. De andere drie dagen werk ik tijdens de schooluren. Ik ben er dus 's middags als ze vrij zijn. De school heeft een continurooster. Ik zit alleen met de vakanties. Vooral omdat ik geen gebruik maak van bso.


Je kan soms ook alleen een vakantie contract afsluiten?
<<

Anoniem247

Bericht 31 Mrt 2018 10:02

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik werk nu woensdag hele dag en donderdag + vrijdag een halve dag. En over een paar weken krijg ik twee volle dagen.

Op woensdag is mijn man thuis en op de overige dagen haalt mijn moeder ze uit school en gaat dan naar ons huis. Kookt dan ook eten en wacht tot wij thuis zijn en dan gaat ze weer. Mijn schoonmoeder paste eerst ook een dag op maar die is ermee gestopt.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 31 Mrt 2018 10:12

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik werk onregelmatig en mijn vriend 40 uur. Hij heeft wel de mogelijkheid om thuis te werken.
De kinderen gaan vanaf 1 april naar een flexibele BSO. De ene week is dat 1 middag maar meestal 2. De kinderen gingen naar een gastouder maar dat beviel niet. Gisteren moest ik werken en was de BSo dicht, toen pasten mijn schoonouders op die vrij waren. Of ik ruil een dienst en vriend neemt vrij.

Ik blijf het wel een gedoe vinden.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem250

Bericht 31 Mrt 2018 10:16

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Lotus schreef:
HollyGolightly schreef:Ik ga twee hele dagen werken, mijn ouders halen ze dan op van school. De andere drie dagen werk ik tijdens de schooluren. Ik ben er dus 's middags als ze vrij zijn. De school heeft een continurooster. Ik zit alleen met de vakanties. Vooral omdat ik geen gebruik maak van bso.


Je kan soms ook alleen een vakantie contract afsluiten?


Dat zou heel fijn! Ik heb het nog niet als optie gezien bij de bso die in de school zit, maar ik ga er naar vragen.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mrt 2018 10:48

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Hier zijn we allebei 1 dag per week thuis en nemen we dus 3 dagen BSO af. Mijn kind vindt het daar leuk dus ik heb daar totaal geen moeite mee. Wat denk je te missen aan de woensdagmiddag, TO? Ik ben op de woensdag thuis - dat is echt zo’n standaarddag die handig is qua werk, omdat veel ouders die dag thuisblijven en grote meetings etc niet op woensdag worden gepland. Ik zit nu juist te denken dat ik misschien beter de woensdagen juist kan gaan werken, omdat er bij de bso voor woensdag geen wachtlijst is (wij gaan verhuizen naar een kindvriendelijke wijk met 3 BSO’s die allemaal al voor de komende jaren vol zitten). Nu ik thuis ben op woensdag vind ik het vooral geren en gevlieg: met peuter de oudste naar school brengen, snel boodschappen, kopje koffie en paar wassen draaien, dan alweer oudste ophalen, snel de jongste in bed, want rond 14:15 moeten we weer de deur uit voor de zwemles van de oudste, rond 16h thuis, wat spelen, huishouden, koken en eten. Dan heb ik altijd erg veel behoefte aan een glas wijn. Ik zit liever op kantoor ;)
Ik vind het wel heel chill dat we op dit moment geen VSO afnemen omdat ik de oudste naar school kan brengen. Dat is ook echt altijd gezellig. Als dat met een volgende baan niet meer lukt, dan is dat zo, maar voor nu geniet ik er wel van.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Mrt 2018 11:41

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik werk op ma/di/Wo/do, m’n man werkt onregelmatig maar heeft over het algemeen de woensdag vrij.
M’n jongste gaat op ma, di en do naar de opvang.
M’n oudste gaat naar school en op ma+di naar de BSO. Donderdagmiddag haal ik hem op uit school.

Ik ben donderdagmiddag en de vrijdag thuis, m’n man de woensdag.
#teammaple🍁
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 31 Mrt 2018 13:30

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik werk drie dagen en op deze dagen gaan onze dames naar de voorschoolse opvang, tussenschoolse (overblijf) en naschoolse opvang.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2835

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 31 Mrt 2018 14:51

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik werk 20 uur, 2 om 3 dagen en mijn man 36 uur.
De dinsdag en woensdag brengt mijn man Luuk naar school en 's middags gaat hij naar de bso. Nora is dan op het kdv. 1 van ons haalt de kinderen dan op tussen 16.45-17.30. De maandag om de week dat ik werk gaat hij 's middags naar mijn schoonouders. Nora is daar dan ook.
Luuk heeft continuerooster. 4 dagen tot 14.15 en de woensdag tot 12.30. Vanaf groep 3 is het 5 dagen tot 14.15.
Laatst gewijzigd door Noor op 31 Mrt 2018 15:15, in totaal 2 keer gewijzigd.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem315

Bericht 31 Mrt 2018 15:00

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik werk momenteel 3 dagen: maandag, dinsdag en vrijdag. Op maandag en dinsdag gaat de jongste naar het kdv en de oudste naar school tot 14.15u en daarna bso tot 18.00u. Mijn man brengt haar 's ochtends en begint dan zelf iets later op zijn werk.

Op de vrijdag gaat de jongste afwisselend naar opa/oma en pake/beppe. Opa en oma brengen en halen de oudste naar en van school.

Op woensdag en donderdag doe ik het.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Mrt 2018 15:19

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik werk op maandag, dinsdag en donderdag.
De oudste gaat op die dagen tot 14.45 u naar school en daarna tot 18.00-18.15 uur naar de bso.
De jongste gaat die dagen naar het kdv tot 18.15-18.30 uur.

Op woensdag en vrijdag ben ik vrij met de jongste. De oudste gaat tot 12.15 naar school.

Ophalen en brengen doen we afwisselend, maar net wat het beste uitkomt met onze werkagenda’s.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 31 Mrt 2018 15:21

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik heb geen vaste dagen, maar ik werk in ieder geval 3 hele dagen. Mijn man werkt 5 hele dagen en op zaterdag vaak ook nog, maar dan ben ik zelf sowieso thuis.

De jongste zit nog op het kdv. Daar gaat ze 2 dagen per week heen en 1 dag gaat ze naar mijn ouders. Mijn oudste zit op school en moet meestal 2 dagen naar de voorschoolse opvang en 3 dagen naar de naschoolse opvang. Hij vindt het er gelukkig fijn, want wij krijgen het anders niet geregeld. Schoonouders wonen vlakbij maar kunnen/willen momenteel niet oppassen, wie weet kunnen ze in de toekomst wel één dag naschoolse opvang op zich nemen. Mijn ouders wonen helaas te ver weg en passen ook op het zoontje van mijn zus waardoor het niet erg praktisch is om hem van school te halen (plus dat mijn zus haar oudste ook op (een andere) school zit).

In de vakanties past mijn moeder sowieso 1 dag op beide kinderen en probeer ik meestal wel 1 dag vrij te nemen die week zodat ik maar 2 dagen moet werken. De andere dag gaat mijn jongste dan naar het kdv en mijn oudste gaat dan naar de Speelvogels, een organisatie vanuit de gemeente om kinderen op te vangen in de vakanties. Oh, en hij gaat vaak ook een hele dag bij zijn beste vriend spelen en andersom, zijn beste vriend een hele dag hier zodat we allebei een dag opvang uitsparen en de kinderen het ook leuk hebben.
2012 & 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 31 Mrt 2018 21:37

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik werk drie dagen, maandag dinsdag en donderdag.
Woensdag en vrijdag zijn nu nog de dagen dat ze tot 12 uur school hebben. Vanaf groep 5 op vrijdag ook tot half 3.
Maandag gaan ze naar de bso, dinsdag halen mijn ouders ze uit school en als het kan eet ik daar dan savonds mee, vaak werk ik die dag ook wat langer voor wat overuren die ik dan weer ergens anders op kan nemen. Woensdag ben ik vrij, donderdag gaan ze weer naar de bso en op vrijdag ben ik ook vrij.

De school heeft continurooster en mijn dochters zijn dan dus om half 3 vrij. (woensdag en vrijdag nu nog 12 uur)

In de vakanties zou ik ze naar de bso kunnen laten gaan, dat moet dan wel nog extra betaald worden. Maar we proberen het nu vaak zo te regelen dat mijn vriend alle vakanties vrij neemt. Hij is verder natuurlijk vaak weg dus als hij in de vakanties vrij neem ziet hij de meiden ook wat meer. En waar mijn ouders kunnen willen ze best een dagje extra oppassen.
:heart: :heart: 2011
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 31 Mrt 2018 21:59

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik werk 3 dagen ma t/m wo. De oudste gaat vanaf 9 april naar school. Hij gaat dan 3 dagen naar de bso. De jongste gaat 3 dagen in de week naar het kdv. Ik breng beide om half 8 weg. Zij zorgen dat K op school komt en halen hem ook weer op.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 31 Mrt 2018 23:30

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Man en ik werken allebei 32 uur. Ik ben ma-di-woe vrij, man werkt op maandag en dinsdag lange dagen. Op woensdagmiddag zijn we samen vrij. Op donderdag werkt hij tot 14 en ik begin om 15. Ik werk een 24-uursdienst en haal vrijdag na mijn werk direct de oudste van school. Jongste gaat op vrijdag naar mijn moeder, middelste gaat na het peuterzwemmen met mijn man ook naar mijn moeder. Man werkt de vrijdagmiddag. Tegen het einde van de middag ontmoeten we elkaar allemaal bij mijn ouders en eten we daar. Ik werk om de week een 24-uursdienst van zaterdag op zondag. Man is dan vrij.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 31 Mrt 2018 23:49

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Mijn vriend werkt fulltime maandag t/m vrijdag. Ik werk woensdagmiddag, vrijdagmiddag en 1 dag in het weekend. Vriend brengt de oudste 4 dagen per week naar school, op woensdag breng ik hem. Maandag, dinsdag en donderdag is hij om 15.00 klaar op school en haal ik hem op. Woensdag en vrijdag gaat hij naar de bso. In schoolvakanties gaat hij ook beide dagen naar de bso. De jongste gaat op woensdag de hele dag naar het kdv, op vrijdag gaat hij alleen de middag naar het kdv. Als de jongste naar school gaat, gaat hij ook op woensdag en vrijdag naar de bso. In mijn huidige werk is er niks te veranderen aan de werkuren. Wellicht ga ik dan wel nog ergens anders een paar uur werken onder schooltijd.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem255

Bericht 01 Apr 2018 10:22

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik werk op dinsdag van 09u tot 17u. Die middag gaan ze naar de BSO. Op woensdag werk ik van 09u tot 19u en is mijn man thuis. Extra uren werk ik onder schooltijd of als mijn man thuis is (wisselende diensten).
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2866

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 01 Apr 2018 12:28

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Onze zoon gaat niet naar school maar naar een kdc. Hij is van 8-16 van huis. Op maandag ben ik vrij, op dinsdag ga ik naar mijn werk zodra hij opgehaald is en ben ook weer thuis zodra hij thuis komt, woensdag vso en nso, donderdag ben ik vrij en vrijdag weer vso en nso. Ik mis eigenlijk niet heel veel meer dan als hij niet naar de bso zou gaan. 2x een uurtje in de ochtend en 2x1,5 uur in de middag.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 01 Apr 2018 13:11

Re: Schoolgaande kinderen, werkende ouders en opvang

Ik werk wisselende diensten. Mijn man brengt ze naar school als ik vroeg moet werken en haalt ze op als ik avonddienst heb. Als man naar het buitenland moet neem ik vrij en mijn moeder komt dan ook regelmatig oppassen. Ze gaan dus niet naar de bso. Gelukkig hebben we het zo kunnen regelen want zoon was geen kdv kind en ook geen kind om naar de bso te gaan. Hij is inmiddels wel veranderd en nu zou het wel gaan als het 1 of 2 middagen per week zouden zijn maar tot een jaar of 6 was dat echt geen optie.
2010 2012
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers