Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cotton is bevallen!

<<

Anoniem284

Bericht 01 Apr 2018 15:19

Re: Cotton is bevallen!

Gefeliciteerd! Erg mooie naam.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 02 Apr 2018 13:48

Re: Cotton is bevallen!

Helemaal gemist dat je ook een eigen topic hebt. Wat naar dat jullie nog moeten blijven, maar gelukkig zijn jullie nu wel samen en hopelijk worden jullie in het ziekenhuis ook een beetje vertroeteld. Leuke naam!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem234

Bericht 02 Apr 2018 15:45

Re: Cotton is bevallen!

Gefeliciteerd cotton!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Apr 2018 15:48

Re: Cotton is bevallen!

Gefeliciteerd cotton!
Hopelijk kunnen jullie snel beginnen met t echte genieten!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem243

Bericht 02 Apr 2018 20:51

Re: Cotton is bevallen!

Gefeliciteerd! Wat naar dat jullie nog niet lekker thuis zijn, je ziet je kraamweek toch heel anders voor je. Hopelijk knapt ze snel op en kunnen jullie (nog meer) gaan genieten!
<<

Anoniem304

Bericht 12 Apr 2018 11:32

Re: Cotton is bevallen!

Ons meisje is nu 2 weken oud! Tijd voor het hele verhaal.

Woensdag 28 maart om half 7 's ochtends ging de wekker van m'n vriend en ging ik naar beneden om te plassen. Na het plassen moest ik hoesten en toen was m'n broek ook nat, maar het was geen grote hoeveelheid. Maandverbandje in gedaan en weer naar boven gegaan. Na wat twijfel toch maar de VK gebeld en omdat het vocht wat gelig was dacht ze eerder aan urine dan aan vruchtwater, maar uiteraard zou ze die ochtend even langskomen. 10 minuten later was alles zeiknat en het vocht lichtroze, duidelijk vruchtwater dus. VK maar weer gebeld dat het toch wel echt m'n vliezen waren.
Ik had nog geen weeën verder, dus m'n vriend ging met frisse tegenzin naar het werk. Hij was nog niet lang weg of ik kreeg ook weeën. Mooi, daar hoefde ik iig niet op te wachten. Ondertussen kwam m'n vriend ook weer naar huis want ik wilde toch wel graag dat hij bij me zou zijn, haha. En zo kabbelde dat de dag wat door. We deden wat was, keken wat TV en ondertussen had ik al heel regelmatig weeën die best goed op te vangen waren. De VK was ook een paar keer langs geweest en alles ging goed. Rond een uur of 4 was de VK net weg toen de weeën ineens enorm heftig werden en ik kon ze met geen mogelijkheid opvangen. Ik raakte er compleet van in paniek, wat een pijn!! De VK kwam terug en deed inwendig onderzoek, 2cm. Whut??? Hele dag weeën gehad voor niks zo voelde het. Ondertussen stond/hing/zat ik de helft van de tijd op de WC omdat het vruchtwater maar bleef lopen en kon ik alleen maar huilen. Het deed zo'n pijn en ik kon het niet opvangen en ik voelde me zo vies, vreselijk.
De VK zag dat ik het niet aan kon en na overleg met m'n vriend wilde ze me graag doorsturen naar het ziekenhuis voor een ruggenprik. Yes please! Maar hoe ging ik daar komen?? Ik kon niet eens van de WC af of staan/lopen. Daarbij bleef ik ook maar overgeven, al vanaf 's ochtends, maar het werd steeds erger. Uiteindelijk tussen de weeën door schoenen aan gedaan en de auto in. Er was een VK stagiaire bij en die zat samen met mij achterin bij m'n vriend in de auto dus ik kon haar mooi fijn knijpen als ik een wee had. De rit naar het ziekenhuis ging best vlot gelukkig. Inmiddels was het bijna 6 uur.
Eenmaal op de verloskamers werd ik overgedragen en zag de VK eigenlijk meteen wel dat ik het zo zonder pijnstilling niet ging redden om te wachten op de ruggenprik dus kreeg ik eerst een morfinepomp. Dat ging best goed! Nog steeds pijnlijk, maar wel op te vangen. Rond een uur of 8 kreeg ik de ruggenprik waar ik echt bang voor was, maar dat ging zo vlot en soepel, ik heb het eigenlijk niet eens gemerkt.
En toen was alles relax! We kregen wat te eten en ik had geen pijn meer, maar ook niet zoveel weeën, dus ik kreeg weeën opwekkers. Prima, ik voelde toch niks. Toen was het ongeveer 11 uur in de avond en kreeg ik koorts, hoge koorts. Ik lag zo hard te schudden in bed dat m'n vriend bang was dat ik eruit zou vallen en ik was zo vreselijk moe. Ze zeiden allemaal dat ik moest proberen te slapen, maar ik lag alleen maar te schudden en als m'n ogen eens dichtvielen ging die stomme bloeddrukmeter weer aan die m'n arm afkneep en dan was ik weer wakker.
Voor de hoge koorts kreeg ik antibiotica, maar dat kon niet bij m'n infuus in, dus moest er nog een infuus geprikt worden. Inmiddels had ik dus ook overal draadjes hangen, want de baby had ook zo'n ding op het hoofd.
Na een tijdje begon de antibiotica te werken en lag ik niet meer zo te schudden, maar ik voelde de weeën weer... WTF was dat nou weer??? Het was tegen 1en en dus inmiddels al donderdag en ik was zo moe. Ik heb wel duizend keer geroepen dat ik niet wist hoe ik de baby eruit moest krijgen straks omdat ik zo moe was. Ergens in de tussentijd was de baby ook nog als sterrenkijker gedraaid en moest ik op m'n zij liggen in de hoop dat ze weer ging draaien. Gelukkig deed ze dat wel, maar ik had nog steeds maar 7cm ontsluiting en ik was kapot en ik had weer zo'n pijn van de weeën. De antibiotica bleek de ruggenprik tegen te werken.
De gynaecoloog werd uit bed gebeld en stond een kwartier later aan mijn bed. Hij vertrouwde het niet en besloot een keizersnede te gaan doen. Ik kon zelf de monitor van de baby niet zien want ik lag de andere kant op, maar de baby haar hartslag ging zo omhoog tijdens een wee dat m'n vriend er inmiddels beroerd van was. Voordat de gynaecoloog er was is hij ook naar de VK geweest om te vragen of het allemaal wel goed kwam, hij zat echt zo in de stress. Gelukkig heb ik daar niks van gemerkt. Uiteraard was ik zelf alweer beste vrienden met de spuugzak door de pijn en mocht ik niks drinken (dat kwam er toch ook weer uit), maar ik had zo'n droge mond en spoelen hielp niks natuurlijk.
Daarna ging het allemaal best snel. Operatie shirt aan, richting de OK, daar kreeg ik verdoving en dat voelde ook nog eens verschrikkelijk aan m'n benen toen dat ging werken. Ik heb heel veel gehuild en ben veel half in paniek geweest de hele dag. Maar toen op de OK was er een hele lieve man om mij gerust te stellen en voordat ik het wist mocht ik mee kijken en werd ons meisje geboren!! Ze huilde meteen heel hard en poepte alles eronder :D. Inmiddels was ik ook weer rustig geworden want het OK team was zo leuk, veel grapjes enzo. En toen na alle checks werd ze bij me gelegd en werd die donderdag toch de mooiste dag van m'n leven. Ze is zo mooi!! :love:
Die woensdag kan me wel echt gestolen worden, wat een hell.
Vaginaal bevallen had niet gekund. De grote baby voor kleine moeder zei de gyn.

Vrijdagochtend kwam de gynaecoloog voor controle en mochten we naar huis. Hij was verbaasd hoe snel ik alweer rondliep en alles. Ik was al ontslagen toen de bloeduitslagen van de baby terugkwamen. Omdat ik koorts had tijdens de bevalling was haar bloed op donderdagochtend en vrijdagochtend geprikt en haar ontstekingswaardes waren verhoogd. Dus in plaats van naar huis gingen we naar de kinderafdeling waar ons meisje van kwalijk 1 dag oud opgenomen werd incl. infuus en ruggenprik om hersenvocht af te nemen. Wat een vreselijke dag was dat :(
Uiteindelijk bleek ze tijdens de bevalling de zijn besmet met de GBS bacterie/kraamvrouwenkoorts en hebben we nog 7 dagen in het ziekenhuis gelegen om haar antibioticakuur af te maken. Je loopt dus echt zomaar een infectie op als de verbinding met je baby 'open' is nadat je vliezen gebroken zijn.
Anyway, ze was gelukkig niet zichtbaar ziek en had geen koorts dus al met al viel het mee, maar een leuke kraamweek hebben we helaas niet gehad.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 12 Apr 2018 12:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 12 Apr 2018 11:47

Re: Cotton is bevallen!

Wow, dat klinkt heel pittig! Wel fijn dat je zo snel weer op de been was.
Heel erg jammer van jullie kraamweek. Maar gelukkig dat het goed gaat met jullie meisje!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Geel

Bericht 12 Apr 2018 12:01

Re: Cotton is bevallen!

Pff, wat een ramp met die koorts en dat overgeven joh, verschrikkelijk. En als ik het goed begrijp had, heeft je dochter die infectie opgelopen waardoor jíj koorts kreeg? Of had zij ook koorts oid?
<<

Anoniem304

Bericht 12 Apr 2018 12:47

Re: Cotton is bevallen!

Ja als vrouw kan je die bacterie bij je dragen en deze kan in het geboortekanaal terecht komen. Als de vliezen dan gebroken zijn staat die verbinding open en kan de baby een infectie krijgen waar je dan zelf ook weer op reageert (bij mij dus koorts). Toen ze geboren werd had ze ook koorts, maar de volgende dag gelukkig niet meer.

Bij een volgende zwangerschap moet ik aan het einde dus ook aan de antibiotica (als ik vaginaal kan bevallen) om dit te voorkomen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43713

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Apr 2018 12:59

Re: Cotton is bevallen!

Jeetje joh wat een bevalling. Wat een pech met die koorts en infectie. Geen fijne start maar nu wel alles goed en fijn thuis toch? Wen je al een beetje?
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Apr 2018 13:01

Re: Cotton is bevallen!

Wat een heftige bevalling zeg. Fijn dat je op haar geboortedag wel goed terug kijkt!
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Apr 2018 13:18

Re: Cotton is bevallen!

Heftig zeg! Klinkt heel erg als mijn eerste bevalling. Weeen weeen weeen en geen vordering... zo moedeloos word je daarvan he. En overgeven vond ik ook zo erg, echt bijna oneerlijk ofzo haha alsof je nog niet genoeg ellende hebt :p wat fijn dat je bij de geboorte zelf niet meer in paniek was en dat het fijn was! Toch mooi om op terug te kijken :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Apr 2018 15:43

Re: Cotton is bevallen!

Oei dat klinkt echt pittig man! Maar you did it & you survived! Nu lekker genieten van die kleine!
❤ 7 juni 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 12 Apr 2018 15:50

Re: Cotton is bevallen!

Wat een heftige bevalling! Hopelijk kun je het allemaal een plekje geven en ben je nu lekker aan het genieten van jullie dochter!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem244

Bericht 12 Apr 2018 17:23

Re: Cotton is bevallen!

Heftige bevalling Cotton
Nu lekker genieten jullie 3
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Apr 2018 17:47

Re: Cotton is bevallen!

Poe wat een verhaal! Uiteindelijk klinkt die keizersnede als een verstandige keuze. Gelukkig gaat alles goed en kunnen jullie nu thuis genieten van elkaar!
08/2018
05/2021
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Apr 2018 19:12

Re: Cotton is bevallen!

Jeetje zeg, wat een bevalling!
Hoeveel woog jullie dochter uiteindelijk?
2012 & 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Apr 2018 20:02

Re: Cotton is bevallen!

Wat een heftige bevallen en ook geen fijne start zo met haar in het ziekenhuis.
Fijn dat jullie nu lekker thuis zijn en alles goed gaat.
Veel geluk met elkaar.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 12 Apr 2018 21:47

Re: Cotton is bevallen!

Poeh wat een verhaal.
Hopelijk heb je het een plekje gegeven. En geniet je nu intens van je baby. Onvoorwaardelijke liefde
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 13 Apr 2018 07:28

Re: Cotton is bevallen!

Wat een heftige bevalling Cotton. En ook de eerste dagen nog meer zorgen gehad.
Fijn dat jullie nu thuis zijn met elkaar en je daarvan kan gaan genieten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 18 Apr 2018 09:43

Re: Cotton is bevallen!

Jeetje Cotton wat een verhaal! Ik herken het half in paniek zijn en het niet meer op kunnen vangen van de weeën. Wel ontzettend fijn dat op de OK ze je gerust hebben kunnen stellen en heerlijk om te lezen dat ze gelijk de boel onder poepte. Dat werkte gelijk goed dus!

Wel jammer dat je nu niet van de kraamweek hebt kunnen genieten. Heb je wel het idee dat je met 2 dagen kraamzorg genoeg bagage had om het alleen te kunnen? Ik weet dat ik het ziekenhuis een hele veilige bubbel vond en het eng vond om die te verlaten. En met 2 dagen kraamzorg zou ik me nog niet zo zelfverzekerd hebben gevoeld om het alleen te kunnen. Of hebben ze je in het ziekenhuis ook wel veel dingen uitgelegd wat de kraamzorg normaalgesproken doet?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 21 Apr 2018 11:17

Re: Cotton is bevallen!

Nog gefeliciteerd, Cotton! Ik ben al ongeveer 2 jaar niet hier geweest dus ik heb het even gemist dat je zwanger was. Het klinkt wel als een heftige bevalling trouwens (zo te horen zelfde ziekenhuis als waar ik ben bevallen, ook keizersnede). Hie gaat het nu met jou en je dochter? Heel veel geluk gewenst en lekker genieten.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2018 15:14

Re: Cotton is bevallen!

Lookie schreef:Nog gefeliciteerd, Cotton! Ik ben al ongeveer 2 jaar niet hier geweest dus ik heb het even gemist dat je zwanger was. Het klinkt wel als een heftige bevalling trouwens (zo te horen zelfde ziekenhuis als waar ik ben bevallen, ook keizersnede). Hie gaat het nu met jou en je dochter? Heel veel geluk gewenst en lekker genieten.

Ik ben bevallen in S! Het gaat goed met ons, wat leuk dat je even een bericht achter laat. Met kans dat je dit niet leest, maar ik vraag het toch, woon je nog steeds hier vlakbij? Hoe gaat het met jullie?
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2018 15:18

Re: Cotton is bevallen!

Islandgirl schreef:
Wel jammer dat je nu niet van de kraamweek hebt kunnen genieten. Heb je wel het idee dat je met 2 dagen kraamzorg genoeg bagage had om het alleen te kunnen? Ik weet dat ik het ziekenhuis een hele veilige bubbel vond en het eng vond om die te verlaten. En met 2 dagen kraamzorg zou ik me nog niet zo zelfverzekerd hebben gevoeld om het alleen te kunnen. Of hebben ze je in het ziekenhuis ook wel veel dingen uitgelegd wat de kraamzorg normaalgesproken doet?

Ja in het ziekenhuis hadden we eigenlijk ook een soort van kraamzorg, dus het was in die 2 dagen thuis vooral 'wennen' aan thuis. Ze is in totaal ook maar 6 uurtjes geweest verdeeld over die 2 dagen, want het ging wel heel erg goed en het was meer gezellig thee drinken haha.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels