Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten?

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 30 Mrt 2018 16:49

Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten?

Er zijn behoorlijk wat topics over babykriebels of het gaan voor een (volgende) kindje, maar ik zat me net juist te bedenken wat ik graag zou willen doen als over een halfjaartje mijn beide kinderen op de basisschool zitten en ik wat minder heen en weer hoef te hollen.

- zuurdesembrood bakken (nu bak ik nog gistbrood met de broodbakmachine)
- het huis ontdoen van alle zooi waarvan ik weet dat het er is, maar waar ik nu nog niet genoeg tijd voor heb om het uit te zoeken
- twee keer per week (buitenshuis) gaan sporten
- i.p.v. nespresso zelfgemalen koffie drinken uit mijn koffiepotje (een paar jaar geleden gekregen, in onbruik geraakt doordat ik er het geduld/de tijd niet meer voor heb met twee kinderen)
- de weekboodschappen in mijn eentje doen

Hebben jullie nog wensen/plannen/voornemens voor als het zover is? Of gaat het je helemaal niet meer vrije tijd brengen omdat je (veel) werkt?
<<

Anoniem250

Bericht 30 Mrt 2018 16:55

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Wat een heerlijke voornemens. Ik ga alle uren dat de kinderen op school zijn werken. Dus het geeft mij niet meer tijd voor mezelf.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 30 Mrt 2018 16:59

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

HollyGolightly schreef:Wat een heerlijke voornemens. Ik ga alle uren dat de kinderen op school zijn werken. Dus het geeft mij niet meer tijd voor mezelf.
Scheelt het je ook helemaal geen tijd dat je ze alledrie op dezelfde plek kunt afzetten en ophalen?
<<

Anoniem239

Bericht 30 Mrt 2018 17:00

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik zit er aan te denken om mijn uren aan te passen. 28 uur verdeeld over 5 dagen ipv 3 om 4 werken. Mocht mijn werkgever dit niet willen dan zou ik graag 24 uur werken en dan in de 2 dagen dat zij naar school zijn buitenshuis gaan sporten en op mijn gemak het huishouden.
<<

Anoniem250

Bericht 30 Mrt 2018 17:02

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Nee dat is nu ook al. Ik ga straks mijn uren verspreiden over 5 dagen in plaats van over 4. Dat is het enige verschil.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Mrt 2018 17:05

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Tegen die tijd, en dat duurt nog minstens zes jaar bedacht ik me laatst, zou ik wel iets van vrijwilligerswerk willen gaan doen. In de bibliotheek of (onderwijs) begeleiding van jongeren met leerachterstand, daar zit een mooi project hier in de buurt. Als dat dan nog bestaat natuurlijk. En anders ga ik wel veel taarten bakken.
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 30 Mrt 2018 17:08

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ohja, ik wil ook meer gaan helpen op school en mocht ik het huis spic en span hebben en daarnaast nog tijd en energie over hebben, wil ik graag een betaalde baan zoeken, al is het maar voor een paar uurtjes per week. Oh en mijn hobby weer oppakken, heb ik laatst tijdelijk stopgezet omdat ik er niet de tijd en energie in kan steken die ik zou willen.

En blijkbaar ga ik ook af en toe taart eten bij Marin. :cheering:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Mrt 2018 17:15

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Haha wees welkom.

Ik sluit trouwens niet uit dat ik op den duur ook weer een betaalde baan ga zoeken hoor. Of een ander eigen bedrijf in een andere richting. Ik sluit niet zoveel uit. Ik zie het tegen die tijd wel waar ik behoefte aan heb.

En jeetje joh, gaat de jongste alweer bijna naar de basisschool. Hoop dat het je wat meer rust gaat geven!
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Mrt 2018 17:43

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Niks bijzonders, werken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem236

Bericht 30 Mrt 2018 17:45

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik zou dan graag i.p.v. 24 uur 28 uur gaan werken
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mrt 2018 17:49

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Behalve de dagelijkse dingetjes als boodschappen doen, was draaien, et cetera, ben ik voornamelijk bezig met schrijven, wat dan weer varieert van ideeën opschrijven en die ideeën uitwerken tot een eerste versie tot herschrijven en verbeteren. Daar ben ik elke dag mee bezig, vaak ook 's avonds. Ik ben nu klaar met de huidige versie van mijn manuscript en had me voorgenomen om het een paar dagen te laten rusten, gisteren grote schoonmaakdag gehouden en vandaag had ik geen idee. Toch nog een paar dingetjes gedaan aan mijn manuscript, een verhaaltje voor de fun geschreven, even naar de kringloopwinkel geweest. Ik ben nooit zo goed in echt een dag voor mezelf nemen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 30 Mrt 2018 17:51

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik denk dat ik dan van 32h naar 36h ga. Maar, tot nu toe is mijn thuisdag de woensdag, dus effectief heb ik niet veel tijd zonder de kinderen, van 8:30 tot 12:30. Dus het gaat niet veel schelen als de jongste straks naar school is.

Verandert er voor jullie partners, als je die hebt, ook iets?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 30 Mrt 2018 18:07

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Pfoe duurt hier gelukkig nog even.
Ik heb, net als caulfield, de woensdag vrij. Ik ga dan ook de woensdagochtend werken. En misschien neem ik dan op dinsdag of donderdag weer een paar uur op, zodat ik haar dan uit school kan halen, weet ik nog niet.

Mijn man heeft nu de maandag vrij. Ik denk dat hij gaat switchen naar de vrijdag. En/of net zoals ik z’n uren anders indelen zodat hij 2x smiddags thuis is met/voor haar.

(Als we toch nog een 2e kindje mogen krijgen veranderen die plannen natuurlijk weer :))
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 30 Mrt 2018 18:12

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Mijn kinderen zitten sinds januari allebei op school.

Ik heb tegenwoordig de woensdagochtend, donderdag tot 14.30 en de vrijdagochtend zonder de kinderen.
Ma en di zijn ze bij hun vader, maar werk ik.

Woensdag slaap ik heerlijk uit, want ik hoef ze pas om 12.15 op te halen en niet te brengen.
Donderdag eerst met de oudste naar dyslexie training, daarna in mijn uppie rustig de weekboodschappen.

Id middag en de vrijdagochtend huishouden/ extra luxe broodje/ extra kopje koffie/ wat vaker achter de naaimachine / nog even naast mijn vriend terug in bed kruipen als hij ook thuis is ;).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mrt 2018 18:46

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Duurt hier nog 2.5 jaar denk ik, maar ik zie voor mezelf niet heel veel veranderen. Ik denk dat ik 5 dagen ga werken i.p.v. 4 en dan niet om meer uren te draaien, maar om te werken tijdens de schooluren. Ik hoop het zo te kunnen doen, dat m'n zoon niet naar de BSO hoeft of zo.

Voor mijn man verandert zijn vrije dag; nu werkt hij vrijwillig alle zaterdagen en is hij dinsdag vrij, omdat weekenden nu nog niet zoveel zeggen. Straks gaat hij naar de maandelijkse verplichte zaterdag en zal-ie verder gewoon meer doordeweeks werken.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 30 Mrt 2018 19:09

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Caulfield schreef:Ik denk dat ik dan van 32h naar 36h ga. Maar, tot nu toe is mijn thuisdag de woensdag, dus effectief heb ik niet veel tijd zonder de kinderen, van 8:30 tot 12:30. Dus het gaat niet veel schelen als de jongste straks naar school is.

Verandert er voor jullie partners, als je die hebt, ook iets?
Voor mijn man verandert er in eerste instantie niets, hij werkt fulltime tijden min of meer sta daard kantooruren. Maar als ik kan werken, kan hij hopelijk naar 36 uur of misschien wel naar 32 uur, zodat hij meer tijd met de kinderen kan besteden. Dat zouden we allemaal wel heel fijn vinden.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 30 Mrt 2018 19:11

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik hoop dat ik dan eindelijk kan gaan sporten! Nu heb ik alleen de maandag zonder kinderen, maar dan werk ik tot 16.00 en doe ik in de avond liever iets sociaals. Lijkt me heerlijk om te sporten als ze beide op school zijn.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 30 Mrt 2018 19:18

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Dat duurt hier nog jaren! Wel hadden toevallig mijn man en ik het er laatst over. Hij heeft de ambitie om minder te gaan werken en zo'n 3 dagen na schooltijd thuis te zijn. Zelf ben ik nu alleen op woensdag vrij, dat zou ik zo wel willen houden. Dan zou ik dus ooit een vrije woensdagochtend hebben, ideaal om te gaan sporten, boodschappen doen of slapen. Dat zien we dan wel weer!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Mrt 2018 19:31

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Over twee jaar ga ik denk ik een dag meer werken, of niks inplannen en per dag kijken wat er kan. Waarschijnlijk paardrijden of iets anders wat niet te doen is met kinderen erbij.
<<

Patsy

Bericht 30 Mrt 2018 19:33

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik wil dan iets meer gaan werken en ik wil een racefiets kopen zodat ik dan kan gaan fietsen.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Mrt 2018 19:33

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Lonely Goatherd schreef:
Caulfield schreef:Ik denk dat ik dan van 32h naar 36h ga. Maar, tot nu toe is mijn thuisdag de woensdag, dus effectief heb ik niet veel tijd zonder de kinderen, van 8:30 tot 12:30. Dus het gaat niet veel schelen als de jongste straks naar school is.

Verandert er voor jullie partners, als je die hebt, ook iets?
Voor mijn man verandert er in eerste instantie niets, hij werkt fulltime tijden min of meer sta daard kantooruren. Maar als ik kan werken, kan hij hopelijk naar 36 uur of misschien wel naar 32 uur, zodat hij meer tijd met de kinderen kan besteden. Dat zouden we allemaal wel heel fijn vinden.


Oh, dat is inderdaad fijn hee! Lekker toch, dat je de boel weer ff opnieuw kan indelen. Ik ben er door dit topic ook ineens over aan het nadenken. Misschien ga Ik de woensdag wel gewoon werken, en twee middagen vrij nemen. Dan hebben we minder bso nodig. Of ik neem 1 middag vrij. Sowieso kijk ik er best naar uit, vanwege logistieke redenen: eindelijk allebei de boys op 1 plek.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 30 Mrt 2018 19:55

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Caulfield schreef:Sowieso kijk ik er best naar uit, vanwege logistieke redenen: eindelijk allebei de boys op 1 plek.
Dat zal voor mij ook de grote winst zijn, ze zitten nu op twee verschillende locaties met ook nog eens behoorlijk verschillende tijden, dus ik fiets me het leplazerus en heb dan na het wegbrengen van de één bv. driekwartier thuis voordat ik de ander moet ophalen . Wel jammer dat ik dan minder één-op-één tijd met ze zal hebben, dat gaan we heel bewust in het weekend moeten plannen.

Afhankelijk van hoe je kind is, kan minder BSO volgens mij echt heel fijn zijn. :)
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 30 Mrt 2018 20:06

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Lonely Goatherd schreef:
Caulfield schreef:.


Afhankelijk van hoe je kind is, kan minder BSO volgens mij echt heel fijn zijn. :)


Even hierop inhaken, want dat is hier echt zo. Elena ging een tijdje 2 dagen per week naar de bso, maar dat was echt te veel voor haar. Bso was stom, ze was moe, nukkig, chagrijnig. Nu alweer een tijdje maar 1 dag en ze kijkt er nu weer naar uit, i.p.v. dat ze het stom vind.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 30 Mrt 2018 20:07

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Ik wil, als we verhuisd zijn, gastouderopvang gaan doen. Dus minder tijd voor mezelf dan dat ik nu heb.
<<

Geel

Bericht 30 Mrt 2018 20:20

Re: Wat ga jij doen als je kinderen op de basisschool zitten

Meer werken. Ik denk dat mijn man dan wat minder gaat werken en evt. een studie zou gaan doen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers