Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

<<

Anoniem252

Bericht 28 Mrt 2018 14:28

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Lotus schreef:
Atelier Madame schreef:Wij gebruiken Nutrilon, onze kraamhulp vond dat toch wel de beste van allemaal. Maar volgens mij is in Nederland alle kV getest en goed. In elke voeding zitten soms net weer andere hulpstoffen voor de smaak.

Hero schijnt trouwens qua smaak het beste op bv te lijken.


Iedereen kiest uiteraard zelf welke voeding, maar ik ben dan toch wel heel benieuwd waarom een kraamhulp dat de beste van allemaal vond? Wat vond ze er dan beter aan? Groeide de kinderen harder, spuugde ze minder, stonk de voeding minder, minder klonten of wat is er beter aan, waar baseert ze dat op?

Persoonlijk merkte ik bij de normale voeding geen enkel verschil tussen nutrilon en Kruidvat. Ik heb het alleen niet geproefd dus de smaak weet ik noet.


Waarom precies heb ik niet gevraagd Haha ik wilde het sowieso zelf ook kopen. Misschien wel van de oude stempel hoor toen er alleen nog Nutrilon bestond. Ik weet het ook niet precies. Weet wel dat als je eenmaal een soort kiest je voorzichtig moet overstappen voor de darmpjes als je iets anders wil.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2018 14:33

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Ik heb ook geprobeerd te beargumenteren naar mezelf waarom ik liever Nutrilon geef dan een b merk. Het maakt echt niet uit volgens mij. Al steun ik wel graag onderzoek altijd dus als dat indirect door de duurdere pakken gesteund wordt dan vind ik dat ook wel weer prima. Maar dat lees ik nu pas, een week voordat we gaan afbouwen. Ik vond het gewoon het fijnste gevoel geven en dat vond ik al argument genoeg. Overigens voelde 't voor mij ook super lastig bij de kassa toen ik voor 't eerst Nutrilon kocht. Voor m'n gevoel stond er echt MOMFAIL op m'n hoofd getatoeëerd. Zoooo'n dikke onzin maar ja.. Ik vond het echt wel een ding terwijl dat nergens op slaat.
Let's discover the world together.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 28 Mrt 2018 14:44

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Denk dat het een kwestie is van gevoel en kijken hoe je kindje erop reageert..
Wij gebruiken Hero omdat ze dit ook in t ziekenhuis gebruikten.
Hadden eerst de gewone Hero in pak en nu nutrasence ivm krampen en die zit in blik.
Onze dochter gaat over paar weken naar de opvang en daar gebruiken ze nutrilon dus even kijken of ze dat gaat drinken of dat ik de voeding meegeef.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 28 Mrt 2018 15:41

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Wij zijn gestart (na de bv) met Nutrilon Omneo en zijn daarna overgegaan op Hipp. Ik wilde namelijk maltodextrine vermijden en die zit niet in Hipp opvolgmelk.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Mrt 2018 15:58

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Exogenesis schreef:Hier hebben we gewoon een huismerk gegeven. Wel pas na een halfjaar ivm borstvoeding tot die tijd, dus nr 1 heb ik nooit gehad.


Precies dit, wij geven AH eigen merk, de AH zit overal en heeft ruime openingstijden dus het is altijd wel te krijgen en ik zorg gewoon dat er altijd minimaal 1 pak op voorraad is. M heeft nooit een ander merk gehad.

Op het kinderdagverblijf hebben ze geen flesvoeding omdat iedereen de voorkeur voor een ander merk heft, dus dat moeten we mee geven, daar hoef ik dus geen rekening mee te houden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Geel

Bericht 28 Mrt 2018 16:01

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Wij gaven Etos hypoallergeen en dat is eigenlijk nooit een probleem geweest. Ik heb daar toen wel echt op gezocht en recensies van verschillende kunstmelk gelezen. A-merken waren voor ons te duur, anders was ik voor Hipp gegaan. En qua B-merken las ik over Etos hypoallergeen net wat betere dingen dan van die andere merken.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Mrt 2018 16:02

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Hero omdat hij dit in het ziekenhuis kreeg. Ik mocht daar overigens zelf kiezen tussen Hero en Nutrilon.
Toen heb ik naar de prijs gekeken.
Toen hij geopereerd is in het umcg kreeg hij ineens Nutrilon. Ik ging er vanuit dat ze daar ook wel Hero hadden.
Nutrilon vond hij veeeeeel lekkerder bleek. Dronk ineens als een malle (of natuurlijk doordat de pijn weg was na de operatie. Maar dat weten we nooit zeker). Toen ben ik thuis ook Nutrilon gaan geven.
2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Mrt 2018 16:03

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Bij de oudste Nutrilon gegeven, tussendoor 1x Hipp gegeven bij gebrek aan nutrilon. Vond ze ook prima.
Hipp was hier toen nog niet zo makkelijk verkrijgbaar.

Bij de jongste alleen Hipp gegeven.

Beide hebben overigens alleen nr.1 voeding gehad en geen opvolgmelk of iets.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 28 Mrt 2018 16:12

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Ik ben overgestapt van bv naar Kruidvat, gaat prima! €6.79 voor een pak. Op de opvang lever ik zelf de voeding aan, ze bestellen via de AH dus hebben geen Kruidvat op voorraad & dat geld krijg ik gewoon terug.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem242

Bericht 28 Mrt 2018 16:33

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Wij hebben ook kruidvat huismerk gegeven. Beviel prima. Enige waar je wel op moet letten als hij/zij naar een kdv gaat en daar de voeding incl is. Stel dat dit Nutrilon is, dan moet je dus zelf de voedingen mee geven.
S reageerde wel erop als het veranderde zeg maar dus wij hebben de voeding mee gegeven.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 28 Mrt 2018 16:34

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Hier Nutrilon, maar dat komt omdat wij Hypo Allergeen geven, omdat ze combinatie kregen van BV en KV. Hierdoor bij Nutrilon gebleven en nu bij Isa ook weer.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem231

Bericht 28 Mrt 2018 17:45

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Lady volgens mij heeft jumbo ook forte.

Ik heb bij de oudste hero en etos (en heel kort kruidvat) gebruikt en bij de jongste jumbo.
Merkte iets verschil met die van de kv, die klonterde snel.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Mrt 2018 20:13

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Hoe zit Hero qua prijs, er wat tussenin waarschijnlijk?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 28 Mrt 2018 20:23

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Bij de eerste na de bv ben ik melk van de kruidvat gaan geven. Met name vanwege de kosten, want scheelt gewoon de helft. Bij de tweede na de bv overgestapt op jumbo eigen merk, omdat de kruidvat door verhuizing niet meer om de hoek zit en de jumbo wel. Over beide voedingen uiterst tevreden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 28 Mrt 2018 20:25

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Bij de oudste hebben we Hero gegeven. Nu bij de jongste waren we begonnen met Nutrilon maar al snel over gestapt op kruidvat voeding. Op het kdv krijgt ze nutrilon. Ze heeft gelukkig nooit last van de wisselingen gehad.

Lady, Hero zit qua prijs inderdaad tussen Nutrilon en huismerk voeding in. Precieze prijs weet ik zo niet meer.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 28 Mrt 2018 21:14

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Hier hebben wij nutrilon gegeven .
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 28 Mrt 2018 22:09

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Bij zowel dochter als zoon na de bv kruidvat huismerk gegeven. Geen problemen gehad. Op kdv moeten we sowieso zelf flesvoeding meegeven. Schoonzus gaf trouwens mede om die reden, maar ook ivm reclames, iedere keer een ander merk. Dus 1 pak ene merk, dan weer ander merk etc
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2018 22:10

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Op nummer 1 melkpoeder mag geen korting worden gegeven noch geadverteerd worden, Elro. Maar misschien deed ze dat later?
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 28 Mrt 2018 22:11

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Ohja dat kan wel kloppen, want ze heeft een klein half jaar bv gegeven
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2018 22:13

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Ja dat zal dan wel idd. Ik zie nog steeds eigenlijk nooit aanbiedingen moet ik zeggen. Wel reclame.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Mrt 2018 07:17

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Onze zoon kreeg in het ziekenhuis na de grboorte Nutrilon. Daarom hebben we het thuis eerst ook gegeven. Met het oog op het kostenplaatje zijn we toen geleidelijk overgegaan op kruidvat melkpoeder. (Gemixt en verhouding nutrilon/kruidvat steeds meer aangepast totdat er alleen nog kruidvat overbleef} zoon heeft hier goed op gereageerd, gelukkig. Anders waren we wel op nutrilon doorgegaan.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 29 Mrt 2018 20:29

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

We begonnen bij de laatste met Etos voeding. Daar waar de meiden het goed op deden deed X. dat niet. Kruidvat hetzelfde verhaal dus uiteindelijk zijn we overgestapt naar Hero.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem316

Bericht 02 Mrt 2021 13:50

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Even een up voor dit topic.
De tweeling heeft vanaf de geboorte nutrilon gehad. Met 1 tikt dat al aan, laat staan met 2🙈
Nu raadde de kinderarts van het ziekenhuis aan om pas met 3 maanden over te gaan. Dat zijn ze nu bijna, dus zijn we nu een paar dagen bezig met overgaan naar kruidvat voeding.
De poeder van kruidvat heeft een heel andere structuur dan nutrilon en ik heb ook het idee dat het minder vult. Herkennen mensen dit? De kinderen zijn veel onrustiger. Normaal waren ze na de fles zo verzadigd dat ze gelijk gingen slapen. Maar nu, sinds kruidvat voeding, moet ik echt moeite doen om ze in slaap te krijgen en worden ze te pas en te onpas wakker.🤷🏼‍♀️
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2021 13:53

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Dee schreef:Even een up voor dit topic.
De tweeling heeft vanaf de geboorte nutrilon gehad. Met 1 tikt dat al aan, laat staan met 2🙈
Nu raadde de kinderarts van het ziekenhuis aan om pas met 3 maanden over te gaan. Dat zijn ze nu bijna, dus zijn we nu een paar dagen bezig met overgaan naar kruidvat voeding.
De poeder van kruidvat heeft een heel andere structuur dan nutrilon en ik heb ook het idee dat het minder vult. Herkennen mensen dit? De kinderen zijn veel onrustiger. Normaal waren ze na de fles zo verzadigd dat ze gelijk gingen slapen. Maar nu, sinds kruidvat voeding, moet ik echt moeite doen om ze in slaap te krijgen en worden ze te pas en te onpas wakker.🤷🏼‍♀️

Het schijnt dat veel kraamverzorgsters deze ervaring wel hebben. Ik had het er bij A met m'n kraamverzorgster over en ze zei dat veel baby's in de kraamweek met Kruidvat onverzadigd blijven en dan stappen ze over naar wat anders en dan is het goed. Dat 'anders' hoeft niet eens meteen Nutrilon te zijn. Het is alleen Kruidvat dat 'problemen' geeft, zei ze.

Maar of het echt zo is weet ik dus niet. Wij gaan zodra A naar nr.2 mag over op Etos voeding. Regelmatig in de aanbieding en beviel bij G ook goed. Maarja, ik heb maar 1 baby en ze drinkt niet super veel dus heel duur is die Nutrilon in ons geval niet echt.
<<

Anoniem308

Bericht 02 Mrt 2021 14:27

Re: Eigen merk kunstvoeding tov Nutrilon

Bij zulke onrust zou ik toch echt bij m’n oorspronkelijke merk blijven, ze zijn nog zo klein. Ik kan niet in jullie portemonnee kijken natuurlijk maar die paar tientjes per maand zou mij een onrustige baby niet waard zijn.

In het programma van de keuringsdienst van waarde zeiden ze trouwens dat je gewoon kan overstappen en het geen drol uitmaakt.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers