Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Forward helix piercing

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 15 Nov 2020 17:49

Re: Forward helix piercing

Ik wil ook heel graag een oor piercing erbij, maar ik denk dat ik wacht tot ik geen mondkapje meer op hoef met werken. Het lijkt me vervelend als dat blijft haken of ik er per ongeluk aankom met mijn handen.
Ik kijk hier nog steeds mee voor inspiratie!
Mooie plek die bliksemflits, chiq!
<<

Anoniem315

Bericht 16 Nov 2020 19:41

Re: Forward helix piercing

Een vraag:
Er zit wat opedroogd bloed rond de wonduitgangen. Ik vind dit wat te opvallend en wil het weghalen. Maar na 2x douchen (op 2 dagen) en gister met een zoutoplossing en een wattenstaafje voorzichtig wat geprutst te hebben, zit het er nog steeds. Wat zouden jullie doen?

Het jeukt overigens behoorlijk en doet geen pijn. Ik kan er ook op slapen, dat is heel fijn.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Nov 2020 19:48

Re: Forward helix piercing

Even gekopieerd van een ander forum waar ik zit:

“Ik maak een zoutoplossing door 1 theelepel zeezout (zonder jodium, tip van dit topic) in een koffiekopje te doen (het chillste is als je een koffiekopje hebt die iets lager en breder is, een laag klein thee glas werkt ook wel) en dan bijna tot aan de rand te vullen met water. Ik doe 50/50 gekookt en koud water, officieel moet je alles koken en dan laten afkoelen maar ik heb daar geen zin in want dan duurt het echt vooreeuwig voor ie te juiste temperatuur is en dit werkt ook wel. En dan een timer zetten, of een leuke podcast, en 5-10 minuten met je hoofd op dat kopje liggen zodat je oor helemaal in het water hangt.

Het klinkt heel lame, en ik vind het ook echt veel werk omdat je dus moet wachten tot dat water je oor niet meer verbrand, maar het werkt echt! Volgens mij werkt het een beetje volgens het principe wan osmose, dus het zout droogt de piercing uit door water uit de bult te onttrekken, het warme water verwijdt de vaten in je oor waardoor aan/afvoer van bloed richting die plek wordt gestimuleerd wat natuurlijk ook fijn is.”

Het laatste stukje is niet op jou van toepassing Exo maar wellicht heb je er wat aan. En door het weken kan je het bloed vast voorzichtig met een wattenstaafje weg halen erna. En dan eraf blijven daarna.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 16 Nov 2020 20:10

Re: Forward helix piercing

Carrie schreef:Even gekopieerd van een ander forum waar ik zit:

“Ik maak een zoutoplossing door 1 theelepel zeezout (zonder jodium, tip van dit topic) in een koffiekopje te doen (het chillste is als je een koffiekopje hebt die iets lager en breder is, een laag klein thee glas werkt ook wel) en dan bijna tot aan de rand te vullen met water. Ik doe 50/50 gekookt en koud water, officieel moet je alles koken en dan laten afkoelen maar ik heb daar geen zin in want dan duurt het echt vooreeuwig voor ie te juiste temperatuur is en dit werkt ook wel. En dan een timer zetten, of een leuke podcast, en 5-10 minuten met je hoofd op dat kopje liggen zodat je oor helemaal in het water hangt.

Het klinkt heel lame, en ik vind het ook echt veel werk omdat je dus moet wachten tot dat water je oor niet meer verbrand, maar het werkt echt! Volgens mij werkt het een beetje volgens het principe wan osmose, dus het zout droogt de piercing uit door water uit de bult te onttrekken, het warme water verwijdt de vaten in je oor waardoor aan/afvoer van bloed richting die plek wordt gestimuleerd wat natuurlijk ook fijn is.”

Het laatste stukje is niet op jou van toepassing Exo maar wellicht heb je er wat aan. En door het weken kan je het bloed vast voorzichtig met een wattenstaafje weg halen erna. En dan eraf blijven daarna.


Dit doe ik ook altijd bij nieuwe piercings. Of een wattenschijfje helemaal verzadigen in bovenstaand water en dat op m´n oor leggen. Komt altijd veel troep uit dan (ten minste, als het aan het ontsteken is) maar ben er wel snel vanaf.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Nov 2020 20:19

Re: Forward helix piercing

Ik heb nu net weer water gekookt en zout er door geroerd met een meegekookt lepeltje en na het afkoelen elke keer met een wattenstaafje in dat lauwwarme water gedipt. Er is weer wat af, maar nog niet alles. De piercingplek is ook super lastig om echt goed bij te komen. Morgen maar met een kopje proberen dan ?? Lekker met mn oor weken ?
<<

Anoniem301

Bericht 16 Nov 2020 22:47

Re: Forward helix piercing

Had ik ook wel eerder moeten weten PBC met mijn forward helix! Maar goed hij is al een poosje geheeld, misschien voor een andere oorpiercing.

Haha succes Exo!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 16 Nov 2020 23:00

Re: Forward helix piercing

Carrie hoe is het met jouw septum?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 17 Nov 2020 09:59

Re: Forward helix piercing

Meneer de Uil schreef:Carrie hoe is het met jouw septum?


Ja, gaat hartstikke goed! Omdat hij naar binnen geklapt zit geneest hij hartstikke goed want hij zit nergens in de weg zeg maar. Ik zou volgende week een ringetje mogen maar ik wacht nog even denk ik. Maar de genezing gaat prima!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 17 Nov 2020 19:26

Re: Forward helix piercing

Wat fijn om te horen! Ik vind het echt zo stoer.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem315

Bericht 17 Nov 2020 21:24

Re: Forward helix piercing

Super, Carrie! Een fijn ringetje staat je vast fantastisch!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Nov 2020 19:57

Re: Forward helix piercing

Fijn dat het goed geneest Carrie.
Hoe is met je Daith Exo?

Ik ben vandaag naar de piercer geweest omdat mn conch blijft vervelen. Daarna en tripje naar de opticien want het was idd 'beweeg irritatie' en dus ws van mn bril.
Hopen dat het nu snel beter gaat.

En omdat ik er toch was heb ik toch ook maar gelijk een Daith laten zetten. Viel me reuze mee!
Het sieraad is echt heel groot in mn oor nu maar als het genezen is komt er een kleinere.

Afbeelding
30-04-2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 25 Nov 2020 20:18

Re: Forward helix piercing

O wat tof Kees!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Nov 2020 20:56

Re: Forward helix piercing

Stoer, Kees!

Mijn Daith houdt zich tot nu toe goed. Vanaf het prikken tot nu geen centje pijn. Wel veel jeuk, maar dat zal een goed teken zijn. En er zit nog wat opgedroogd bloed/een korstje van het zetten, wat maar niet weg wil, maar ik zit er niet te veel aan. Ik kan er vanaf dag 1 trouwens ook gewoon op slapen. Ideale piercingplek!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Nov 2020 21:10

Re: Forward helix piercing

Dat haalde me over de streep idd. Ik slaap nl op alle kanten van mn lijf en kan echt niet slapen als ik daar in beperkt wordt. (Zelf met 40 weken zwanger moest ik nog even 15min op mm buik liggen om in slaap te kunnen vallen)

Fijn dat het goed gaat. Vervelend dat je de korstjes er niet af krijgt. Ook niet na je zoutbadje met een wattenstaafje of keukenrol?
30-04-2017
<<

Anoniem315

Bericht 25 Nov 2020 21:12

Re: Forward helix piercing

Afbeelding

Huidige status. Mijn ringetje lijkt wel kleiner dan de jouwe, Kees. Of mijn oor is enorm.

Nee, ik heb al geweekt, maar er gebeurde weinig. Ik heb het idee dat het nu eindelijk wat begint te verkruimelen. Maar goed, hij zit er ook nog geen 2 weken, dus geduld, geduld.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 25 Nov 2020 21:54

Re: Forward helix piercing

Heel tof die piercing!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 26 Nov 2020 00:21

Re: Forward helix piercing

Mooi!
Die van jou lijkt idd kleiner. Ik heb 10mm denk?
Maar heb sowieso mini oortjes, dat hoor ik van meer 'oor-mensen'.
Oordopjes blijven bij mij bijv ook niet zitten.
30-04-2017
<<

Anoniem315

Bericht 17 Dec 2020 11:21

Re: Forward helix piercing

Kees, hoe gaat het met je piercings? Is die ene al wat tot rust gekomen? En je Daith? Is-ie een beetje goed aan het genezen?

Mijn daith zit er bijna 5 weken in en is erg lief voor me. Geen migraine gehad sindsdien en slechts 1 keer hoofdpijn. Geen bultjes tot zover en gewoon geheel pijnloos, alsof-ie er altijd al zat.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Dec 2020 11:34

Re: Forward helix piercing

Met beide gaat het heel goed. De conch is nu goed aan het genezen, voelt veel beter en het bultje is aan het weg gaan.
De daith is echt een droompiercing, geen centje pijn aan gehad.
Hoop wel dat ik er snel een kleiner sieraad in kan laten doen want deze is wel echt groot.

Wat fijn dat het bij je migraine lijkt te helpen! Had je het eerst vaak?
30-04-2017
<<

Anoniem315

Bericht 17 Dec 2020 11:53

Re: Forward helix piercing

Klinkt goed! Fijn dat je conch nu ook beter wordt.

Ik heb elke 6 tot 8 weken een migraine aanval, maar inmiddels is de laatste aanval van 16 oktober, dus dat gaat goed! Niet te wijten aan de Daith denk ik. De hoofdpijn is wél opvallend. Ik had minstens een keer per week hoofdpijn en nu dus 1 keer in deze 5 weken.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 17 Dec 2020 11:58

Re: Forward helix piercing

Wat fijn dat ie bij jou zo goed tegen de hoofdpijn lijkt te helpen Exo. Misschien moet ik er gewoon aan de andere kant ook nog een laten zetten, dat het aan die kant wel werkt :P
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Dec 2020 12:02

Re: Forward helix piercing

Haha, ja, wie weet MdU.
Heb je een foto van je huidige?

Fijn dat het iig tegen de hoofdpijn helpt Exo, migraine wachten we nog even af dan 😉
30-04-2017
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 17 Dec 2020 19:55

Re: Forward helix piercing

Afbeelding

Afbeelding

Die anti tragus is echt een hel kwa heling..maar het gaat eindelijk de goede kant op. Binnenkort, als het weer maar, in die anti tragus en conch in mijn rechteroor een ringetje.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Dec 2020 20:15

Re: Forward helix piercing

Oeh, leuke oren!!
Anti-tragus vervelend ja? Staat eigenlijk nog wel op m'n wensenlijstje.
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Dec 2020 20:35

Re: Forward helix piercing

Klinkt goed Exo, van die hoofdpijn! Of juist geen hoofdpijn dus. Ik heb ook vaak hoofdpijn en wil sowieso nog graag een daith, dus misschien toch maar eens langs de piercingshop als ze weer open zijn. Zie alleen wel weer op tegen het genezingsproces dan.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers