Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 28 Mrt 2018 07:32

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Wat mooi om te lezen Marsy! Hopelijk zet dit zo door

15-11-2019
14-05-2023
<<

Anoniem306

Bericht 28 Mrt 2018 08:49

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Wat super fijn dat het al een paar nachten goed gaat. Ik hoop dat hij de smaak te pakken krijgt en het zo blijft doorgaan.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2018 09:06

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Jaaah, net gewoon alweer een dikke 'win'! Eerst vandaag al voor elkaar gekregen dat hij bij schoonmoeder in portacot binnen 6 minuten lekker zelf in slaap viel en nu net kreeg ik allemaal kusjes en knuffels tijdens het naar bed zingen en ging hij binnen 3! minuten zonder huilen of teuten gewoon lekker slapen.
Serieus, waarom heb hier ooit over getwijfeld haha
Salome, het enige wat we anders hebben gedaan is hem klaarwakker in bed leggen en dan met de 2-4-8-12 regel te werken. Maar dat hoefde niet eens, want we hebben niet 1 keer de 12 gehaald.. Hij was hier gewoon hartstikke aan toe, zo voelt het voor mij.

Man is wat drinken met vrienden en ik zit met voeten omhoog op bank, met wijn en eten en ik vind dit een geweldig gevoel. Na 10.5 maand dan eindelijk eens positiviteit, en een blij en voldaan gevoel. Voel onwijze liefde voor alles en iedereen (en dat is met een PND echt lastig!). Ik zie dit echt als een nieuwe start en straks in nieuwe huis als nieuw begin.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem242

Bericht 28 Mrt 2018 09:18

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Wat fijn Marsy! Echt ik ben zo blij voor jullie.
<<

Anoniem316

Bericht 28 Mrt 2018 10:09

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Wat ontzettend fijn Marsy. Ik gun je nog vele van zulke avondjes! Geniet er van.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 28 Mrt 2018 10:52

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Super fijn dat hij nu dus zelfstandig in slaap kan vallen!
Geniet van jullie avond
2016
<<

Anoniem239

Bericht 28 Mrt 2018 15:30

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Ik ben echt oprecht blij voor jullie Marsy! Wat heerlijk om straks in jullie nieuwe huis met een positief gevoel te starten.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 28 Mrt 2018 15:44

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Jeetje, wat een ommezwaai, ik sta er echt van te kijken! Hij slaapt nu beter dan J en ik heb het idee dat die vrij gemiddeld is (met ups en downs). Erg fijn dat je straks een mooie nieuwe start kan maken.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 30 Mrt 2018 09:20

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Hoe gaat ie inmiddels? :) Nog meer goede nachten gehad? En overdag al wat verbetering? Al is daar veel beter mee te leven dan ‘s nachts denk ik :)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Mrt 2018 10:49

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Hoi!

Het is beetje wisselend, vannacht was hij opeens toch weer paar keer wakker. Maar we zetten gewoon door. En zijn morgenslaapje gaat perfect maar het middagslaapje stribbelt hij enorm tegen. En hij is nog niet klaar voor 1 slaapje want hij valt na 2.5 uur 'smorgens om van de slaap. En van 12 tot 19 uur is ook weer te lang, dus hij 'moet' nog wel klein middagslaapje. Hij huilt helemaal niet bij ochtendslaapje en nachtslapen neerleggen maar 's middags is echt hard huilen en zitten etc.
Dit weekend gaat de klok hier achteruit dus ben benieuwd of we schema dan zo mooi vast kunnen houden, ben nu elke dag 10 minuutjes aan het rekken zodat hij morgenavond om 20.00 uur in bed gaat en dan 7 uur weer wakker wordt. We zullen zien..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 30 Mrt 2018 11:01

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Ik wou idd de tip geven om alvast in kleine stapjes naar de nieuwe tijd te gaan.
Doorzetten nu lijkt me het beste. Jullie zijn goed bezig!
30-04-2017
<<

Geel

Bericht 30 Mrt 2018 12:31

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Superslim met die kleine stapjes naar nieuwe tijd toewerken, dan heb je daar straks weinig last van.

Één slaapje is idd nog te weinig, meestal ga je daarnaar over rond 1,5, soms iets eerder. Volg je nu min of meer het 2-3-4-ritme? Je zou dan bijv zijn ochtendslaapje op een uur kunnen houden, hem dan wekken en drie uur later weer op bed leggen. Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je zijn oefenen om langere rukken slaap te maken ook niet wilt verstoren. Vaak ist ook een fase, zeker een sprong of een groeispurt kan tijdelijk roet in het eten gooien. Maar als jij gewoon netjes z’n ritme en slaapsignalen blijft volgen, voegt ie zich vanzelf weer en wil ie vast wel weer slapen.

Zo blij voor je dat jullie nu eindelijk rust krijgen! Good job woman!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 03 Apr 2018 09:02

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Hoe gaat het nu marsy?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 03 Apr 2018 14:03

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Ben ook benieuwd Marsy!
2012 & 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Apr 2018 21:55

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Ik lig op de logeerkamer, het is bijna 7uur en beide mannen slapen nog. Krijg straks update hoe vaak hij wakker is geworden vannacht maar in 1 week heeft hij elke nacht doorgeslapen!! Dus hopelijk vannacht ook. Hij kwijlt en bijt echter zo dus ben bang voor tandjes en daar hoort wakker worden ook bij. Zijn ochtendslaapje gaat ook super maar ‘s middags verzet hij zich enorm en slaapt maar half uur, maar dat heeft hij wel echt nodig dus we blijven volhouden.
Maar echt, wát een verandering! En een hyperactief kind ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 03 Apr 2018 22:17

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Oh Marsy, wat is dit zo ontzettend fijn om te lezen. Hij had het blijkbaar ook echt nodig dat doorslapen, fijn dat je nu zo'n vrolijk (en hyperactief :)) kind hebt! Heeft hij zijn ochtendslaapje nog echt nodig nu hij 's nachts zo goed slaapt of zou je kunnen proberen hem over te laten gaan op één slaapje en hem dan dus wat later op bed leggen (rond de middag)?
2012 & 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Apr 2018 05:28

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Hi Snoes! Ja ben ook dolblij!!! En de steun hier heeft zeker geholpen.
Nee hij stort ‘s morgens nog behoorlijk in dus wel echt nodig na max 3 uur.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Apr 2018 06:40

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Echt heel goed Marsy! Wat een ander kind dan. En jij, hoe ga jij op meer slaap? En je man?

Dat eerste ochtend slaapje heeft O ook nog keihard nodig hoor, geen zorgen dat die er gauw af zou moeten. Lekker hier op voortborduren.
Let's discover the world together.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 04 Apr 2018 06:56

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Wow wat super fijn dat het zo goed gaat Marsy!

Hier ook nog steeds een slaapje in de ochtend. Na 4 uurtjes wakker is ze gewoon helemaal op en dan slaapt ze tussen de 2 en 3 uur dus ze heeft het echt nodig. Slaapje in de middag is er wel al een hele tijd vanaf maar dat ochtend slaapje later is echt nog geen optie.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem231

Bericht 04 Apr 2018 07:00

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Fijn dat het zo goed gaat!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 04 Apr 2018 07:30

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Wat fijn om te lezen Marsy! Je berichtjes stralen een en al energie uit, kan me voorstellen dat jullie hier allemaal ontzettend aan toe waren. Hopelijk zet het zo door, het zal vast af en toe een nachtje minder gaan, maar dat kun je dan ook beter aan nu jullie wat meer uitgerust zijn.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem301

Bericht 04 Apr 2018 09:07

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Wat fijn en fantastisch Marsy. Zie je, dit is hét bewijs dat steeds naar je kind gaan als het huilt helemaal niet altijd goed hoeft te zijn. En dat het dus ook niet altijd zielig is of verwaarlozing of wat is er nog allemaal meer gezegd. Dit had hij gewoon echt even nodig om te leren zelf in slaap te vallen. Dus soms kun je wel degelijk laten huilen in belang van je kind.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Apr 2018 10:03

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Juist Carrie. Want ik verzeker je dat zijn elk uur gehuil veel erger was (hij werd ws zelf ook wanhopig dat hij ons nodig had in de macht altijd) dan nu soms een paar minuten en dan hele nacht niet.
We hebben allemaal meer energie en ik kan nu eindelijk ook beginnen met aan mezelf denken en dit trauma verwerken, ik was vooral steeds met hem bezig, dat hij er niks van merkte en dat ik er voor hem was. Nu nog natuurlijk maar nu moet ik ook echt zorg. Wat een klotejaar. Maar hij is zo vreselijk gezellig, knuffelig en hij kan echt uren zelf spelen. Geef hem 2 stenen en een stokje en hij vermaakt zich prima, zo heerlijk om naar te kijken. Iedereen kent hem hier ook omdat hij zo’n sociaal dier is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Apr 2018 10:03

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Oh en nogmaals: zonder jullie steun niet gered!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 04 Apr 2018 10:06

Re: Gecontroleerd huilen (slaaptraining)

Mooi om te lezen dat je jezelf nu de tijd kan geven om dingen te gaan verwerken.
Erg knap dat jullie dit nu voor elkaar hebben gekregen. Bewondering ook voor jullie relatie die niet alleen alles doorstaan heeft, maar zelfs sterker is geworden.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers