Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe storend is een oneffen tafelblad?

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 17 Mrt 2018 10:51

Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Ik zie de laatste tijd zo veel leuke eetkamertafels met een oneffen blad. Zoals bijvoorbeeld deze:
https://goo.gl/images/nnwDBh

https://goo.gl/images/A74piB

Maar hoe praktisch is dit in het gebruik? Je kunt hem niet even met een doekje afnemen en als je iets wilt schrijven zal het ook wel irritant zijn.

Wie heeft een tafel met een oneffen blad en kan haar ervaring vertellen?
<<

Anoniem231

Bericht 17 Mrt 2018 11:06

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Wij hadden er een dik tafelzeil op liggen zodat we wel konden poetsen. Het zal even uitkijken zijn met glazen neerzetten. Die van ons was niet zo erg maar praktisch is het niet.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Mrt 2018 11:09

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Ons blad is niet effen, maar ook zeker niet zo oneffen als op die plaatjes. Die van ons is wel glad, maar niet vlak zeg maar. Dus wel gewoon goed schoon te maken.

Zo oneffen als op die plaatjes lijkt me heel erg onhandig.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Mrt 2018 11:19

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Die van ons is ook redelijk oneffen. Tijdens het eten gebruiken wij placemats of een kleed. Een doekje over de tafel gaat redelijk. Schrijven is wel kut maar ik leg er altijd een tijdschrift/placemat of iets onder. Als je aan tafel met een computer gaat werken is een muismat wel aan te raden :smile:

♥♥
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 17 Mrt 2018 11:21

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Ik vind het eerste plaatje erg mooi, maar het lijkt me niet praktisch. Ik hou bijvoorbeeld van puzzelen en ik studeer nog, dus schrijf veel. Ik zou er gek van worden denk ik. Daarnaast lijkt het me lastig om goed schoon te houden als er stof of vuil in terecht komt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Mrt 2018 11:23

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Voor stof en (droog) vuil pak ik altijd de stofzuiger. Maar ons blad is niet zo oneffen als op de foto.

♥♥
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 17 Mrt 2018 11:25

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Wij hebben een tafelblad van oud en gebruikt hout. Het blad is wel oneffen, maar niet zo erg als op jouw plaatjes. Ik vind het nog steeds een prachtige tafel, maar er zitten wel wat minpunten aan. Het hout is niet gelakt of geolied dus als je met eten iets vettigs knoeit krijg je het niet meer weg. Als ik iets wil schrijven dan leg ik er altijd iets onder, doe ik dat niet dan wordt het zo ribbelig dat het lijkt of ik gedronken heb ofzo. Een derde nadeel, dat krijg ik regelmatig van anderen terug, is dat je soms met je kleding aan de randen van de noesten blijft hangen. Als oplossing voor al deze problemen hebben we nu een doorzichtig tafelzeil erop liggen. Niet super mooi, maar dat is helaas niet anders. Ondanks de nadelen zou ik toch nooit een glad tafelblad willen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 17 Mrt 2018 11:28

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Mijn vriendin heeft zo'n salontafel, minstens zo erg als deze. Het lijkt mij vreselijk onhandig, maar volgens mij heeft ze hem al 2 jaar en heb haar er nog niet over horen klagen.

Ik zag de kinderen al cakejes uitsmeren tussen die kieren enzo.
<<

Anoniem249

Bericht 17 Mrt 2018 11:34

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Lijkt mij heel onhandig. Naast omvallende glazen, kun je er niet eens een kaartje op schrijven. Ik werk vaak aan de eettafel bijvoorbeeld.
Ik weet niet of je kinderen hebt, maar met knutselen, puzzelen, bordspelletjes etc lijkt het me ook niet ideaal.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Mrt 2018 11:51

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Lijkt me vreselijk onhandig.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 17 Mrt 2018 12:25

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Ik heb een riviera maison tafel, ook zo’n soort blad. Liever zet ik m vandaag nog op MP want het is mega irritant.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Mrt 2018 12:32

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Hier ook RM, niet handig nee, wel mooi.

Voorheen hadden we al een hele robuuste eetkamertafel, dat was ook nog eens gaan werken. Die hebben we verkocht, ik was bang dat er een kop thee ofzo op mijn dochter zou vallen.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 17 Mrt 2018 12:43

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Wij hebben zo'n soort tafel, maar dan met een dikke glasplaat erop. Super handig ook met kinderen/tekenen enzo, want hij is zo schoon.
Afbeelding
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 17 Mrt 2018 12:51

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Zoals op de foto's in de OP vind ik niks, op mijn werk hebben we zo'n tafel en het is eigenlijk in elke situatie irritant. Je bord wiebelt al als je eet, wijnglazen vallen om, je laptop staat niet stabiel.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Mrt 2018 14:10

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Heel onhandig. Mijn vriend heeft een salontafels die niet volledig effen is en ook kieren heeft. Super mooi ding maar ik heb al met een rietje yoghi tussen de kieren uit zitten zuigen en er zit ook al een smartie in die we er met geen mogelijkheid meer uit krijgen.
2015 💙
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 17 Mrt 2018 14:39

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Ik vind deze echt te grof, dat zou me gaan storen denk ik. Wij hebben ook een vrij ongelijk blad, het is een hele oude tafel. Maar hij is wel gewoon goed af te nemen. Dat vind ik wel een pre. Verder moeten we er iets onder leggen als we op de tafel willen schrijven/tekenen/kleuren, maar dat vind ik geen nadeel. Zo grof als op de plaatjes zou ik dus niet doen, maar helemaal glad is ook niet per se nodig.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 17 Mrt 2018 14:45

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Erg mooi, maar inderdaad onhandig. Wij hebben een oneffen tafelblad, veel minder dan deze maar wel met kieren ertussen. Hier valt van alles tussen en met spelen moet er altijd een kleed overheen. Inderdaad komen er vlekken in, hierom ga ik hem binnenkort schuren en lakken met een doorzichtige niet glanzende lak. Even opletten waar je je glas zet inderdaad.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Mrt 2018 15:26

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Bisq schreef:Wij hebben een tafelblad van oud en gebruikt hout. Het blad is wel oneffen, maar niet zo erg als op jouw plaatjes. Ik vind het nog steeds een prachtige tafel, maar er zitten wel wat minpunten aan. Het hout is niet gelakt of geolied dus als je met eten iets vettigs knoeit krijg je het niet meer weg. Als ik iets wil schrijven dan leg ik er altijd iets onder, doe ik dat niet dan wordt het zo ribbelig dat het lijkt of ik gedronken heb ofzo. Een derde nadeel, dat krijg ik regelmatig van anderen terug, is dat je soms met je kleding aan de randen van de noesten blijft hangen. Als oplossing voor al deze problemen hebben we nu een doorzichtig tafelzeil erop liggen. Niet super mooi, maar dat is helaas niet anders. Ondanks de nadelen zou ik toch nooit een glad tafelblad willen.


Ja inderdaad. Wij hebben een 6 pp-tafel maar eten er maar met z'n drieen aan natuurlijk dus de helft van de tafel ziet er al heel anders uit dan de andere helft haha. Ach, we draaien 'm gewoon soms en dan komt er op de andere helft ook weer wat karakter :smile:

Met schrijven is het wel stom idd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Mrt 2018 21:15

Re: Hoe storend is een oneffen tafelblad?

Wij hebben een salontafel met generfd hout, die is ook een beetje oneffen maar niet echt scheef. We hebben hem destijds met matte lak behandeld. Dat zie je bijna niet, maar het blijf wel een stuk mooier doordat er geen vet, vocht of ander vuil intrekt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron