Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verlatingsangst!

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Okt 2013 12:09

Verlatingsangst!

Ik kan niet meer een seconde uit beeld verdwijnen of R begint te brullen, tot ik terug kom, dan lacht hij weer.

In huis niet heel handig (want ik kan niet al het huishouden in zijn slaapjes proppen), maar als ik ga werken is het helemaal zielig.

Tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan?
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Okt 2013 12:11

Re: Verlatingsangst!

Ik las een keer ergens dat je kiekeboespelletjes moet spelen zodat hij leert dat je als hij je niet ziet het niet betekend dat je ook persé weg bent én dat het leuk kan zijn als hij je niet meer ziet.
Lucas reageert echter nauwelijks op kiekeboe.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Okt 2013 12:12

Re: Verlatingsangst!

Hij vind kiekeboe heel leuk, als ik maar wel snel genoeg terug kom. Andersom kiekeboe vind hij nog leuker; wij duiken steeds weg voor zijn speelgoed of voor mijn vriend. Of voor een filmpje van Woezel en Pip :)
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 22 Okt 2013 12:26

Re: Verlatingsangst!

Is gewoon een fase waar je doorheen moet helaas. Julian had het ook, tot in den treure kiekeboe gespeeld en het ging ook over maar dat was misschien ook zo geweest zonder kiekeboe. Thuis deed ik hem overal waar ik ook was, onze woonkamer is zo ingericht dat je de keuken niet ziet, dus als ik in de keuken dingen moest doen dan legde ik zijn kleed daar en hem erop.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Okt 2013 12:30

Re: Verlatingsangst!

Dat is vlot, nu al last van!

Heb je een draagdoek/zak?
Ik kook bijvoorbeeld vaak met zoon op m'n rug. Hij heeft nog geen verlatingsangst, maar ik vind het wel makkelijk zo. De was en stofzuigen enzo lukt ook prima.

Verder heeft het gewoon tijd nodig. Bij dochter was het met 10 maanden op z'n ergst, dacht ik.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Okt 2013 13:32

Re: Verlatingsangst!

Ik heb wel mijn Mei Tai, maar ik kan/wil hem niet de hele dag dragen.

En als hij gaat huilen bij iemand anders op schoot, moet hij dat blijven zitten 'want daar leert hij van', of gewoon bij mij nemen? Ik gok dat dat tweede niet gaat zorgen voor een goede sfeer.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 22 Okt 2013 14:19

Re: Verlatingsangst!

Caroow schreef:Ik heb wel mijn Mei Tai, maar ik kan/wil hem niet de hele dag dragen.

En als hij gaat huilen bij iemand anders op schoot, moet hij dat blijven zitten 'want daar leert hij van', of gewoon bij mij nemen? Ik gok dat dat tweede niet gaat zorgen voor een goede sfeer.


Dat tweede zorgt toch juist voor een betere sfeer? Want dan stopt tie met huilen. Of snap ik het verkeerd?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 22 Okt 2013 14:21

Re: Verlatingsangst!

Hoort er allemaal bij en gaat vanzelf wel weer over.

Wbt het bij je nemen of laten zitten bij een ander. Ik liet haar eerst even zitten, keek het even aan en vaak gaven mensen haar dan weer aan mij of mijn vriend terug. En als ik het zelf teveel vond pakte ik haar ook gewoon weer. Nooit problemen mee gehad of mensen die me daarop raar aankeken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Okt 2013 14:22

Re: Verlatingsangst!

Als hij niet meer bij mijn (schoon)ouders op schoot 'mag' dan gaan ze dat niet leuk vinden, dat bedoelde ik.

Ik vraag mezelf ook af, moet ik hem maar gewoon veilig bij mij op schoot laten of hem laten wennen aan het feit dat je niet de hele dag bij mama kan zitten.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 22 Okt 2013 14:22

Re: Verlatingsangst!

Het maakte mij geen zak uit wie hem op dat moment vast had als hij moest huilen maar wij pakten hem meteen bij ons. Hij weet op dat moment niet dat degene bij wie hij zit ook veilig is en zelf zit ik persoonlijk ook niet bij iemand die ik niet goed ken en dus ook niet weet of hij of zij veilig is.

Wel laat ik Julian wennen aan iemand door dichtbij te gaan spelen en hem al spelend aan die persoon laten wennen.
<<

ChiQ

Bericht 22 Okt 2013 14:24

Re: Verlatingsangst!

Caroow schreef:Als hij niet meer bij mijn (schoon)ouders op schoot 'mag' dan gaan ze dat niet leuk vinden, dat bedoelde ik.

Ik vraag mezelf ook af, moet ik hem maar gewoon veilig bij mij op schoot laten of hem laten wennen aan het feit dat je niet de hele dag bij mama kan zitten.


Julian huilde niet bij opa en oma's, maar echt bij mensen die hij haast nooit zag, dus het kan zo zijn dat R ook niet bij je ouders en schoonouders huilt.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 22 Okt 2013 14:30

Re: Verlatingsangst!

Herkenbaar Caroow, maar jammer dat ze het niet leuk vinden. Het is gewoon zo op dat moment en je moet doen wat goed voelt voor jou/ jullie op zo'n moment.

N. ging ook altijd huilen bij mijn schoonmoeder, voelde zich gewoon niet op haar gemak blijkbaar.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Okt 2013 14:35

Re: Verlatingsangst!

Caroow schreef:Als hij niet meer bij mijn (schoon)ouders op schoot 'mag' dan gaan ze dat niet leuk vinden, dat bedoelde ik.

Ik vraag mezelf ook af, moet ik hem maar gewoon veilig bij mij op schoot laten of hem laten wennen aan het feit dat je niet de hele dag bij mama kan zitten.


Gaat hij iedere keer huilen als je schoonouders hem beet hebben?

Wij deden (en doen) hetzelfde als CCC beschrijft. Mijn zoon huilt eigenlijk alleen als hij moe is, honger heeft, of gewoon geen zin heeft. We nemen hem dan over.

Ik vind het goed als kinderen aan anderen wennen. Ik ben vrij makkelijk met m'n baby bij iemand op schoot laten. Maar als hij ervan gaat huilen of overprikkeld gaat, dan doe ik het niet. Ik wil dat hij vertrouwen in me blijft houden, bij een ander op schoot laten huilen lijkt me niet prettig
<<

anoniem213

Bericht 22 Okt 2013 14:38

Re: Verlatingsangst!

Pompoen schreef:Ik las een keer ergens dat je kiekeboespelletjes moet spelen zodat hij leert dat je als hij je niet ziet het niet betekend dat je ook persé weg bent én dat het leuk kan zijn als hij je niet meer ziet.
Lucas reageert echter nauwelijks op kiekeboe.


:nopompom: Daar sta je dan met je goede ideeën.
<<

anoniem213

Bericht 22 Okt 2013 14:39

Re: Verlatingsangst!

Dat kiekeboe verhaal klinkt wel goed trouwens.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Okt 2013 14:46

Re: Verlatingsangst!

Bij mijn schoonmoeder huilt hij vrijwel nooit, bij mijn schoonvader iets vaker. Mijn ouders ziet hij niet zo vaak en daar huilt hij dus een stuk sneller. Maar soms is niks goed en huilt hij zelfs bij mijn vriend, hij wil dan echt alleen maar bij mij zitten.

Ik blijf hem gewoon bij iedereen op schoot zetten en als hij gaat huilen dan pak ik hem weer, behalve bij mijn vriend.

En ondertussen kiekeboe-en we lekker verder :)
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Okt 2013 14:58

Re: Verlatingsangst!

June schreef:
Pompoen schreef:Ik las een keer ergens dat je kiekeboespelletjes moet spelen zodat hij leert dat je als hij je niet ziet het niet betekend dat je ook persé weg bent én dat het leuk kan zijn als hij je niet meer ziet.
Lucas reageert echter nauwelijks op kiekeboe.


:nopompom: Daar sta je dan met je goede ideeën.


Ja, dat is wel vaker bij Lucas, ben je enthousiast "komt een muisje aangelopen" aan het spelen en dan reageert hij gewoon niet. Hij kan dus ook gewoon heel goed tegen kietelen. En als ik kiekeboe speel met een doek dan wil hij gewoon alleen maar die doek hebben, dus zodra dat gelukt is is hij blij... :laughcry:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Okt 2013 15:03

Re: Verlatingsangst!

Weet je wat Ravi ook heel leuk vind? Als je een sok om je hand doet en dan "Ik ga jou opeten.. Ik ga jou opeten.. Nonomnomnom" op zijn gezichtje doet. Misschien is L daar ook wel voor te porren?
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 22 Okt 2013 15:22

Re: Verlatingsangst!

ooh R. moet ook zo hard lachen als ik haar ga ''opeten'.

Hier begint ze ook steeds vaker te huilen als we haar bij een 'vreemde' neer zetten. Ze had mijn broer al een tijdje niet gezien en begon heeel hard te huilen. Bij mijn vriendin hetzelfde. Ook als er een vreemde in de kinderwagen kijkt moet ze huilen.
<<

anoniem213

Bericht 22 Okt 2013 16:05

Re: Verlatingsangst!

Pompoen schreef:Ja, dat is wel vaker bij Lucas, ben je enthousiast "komt een muisje aangelopen" aan het spelen en dan reageert hij gewoon niet. Hij kan dus ook gewoon heel goed tegen kietelen. En als ik kiekeboe speel met een doek dan wil hij gewoon alleen maar die doek hebben, dus zodra dat gelukt is is hij blij... :laughcry:


:lol: Ik moet er wel om lachen. Ik zie het gewoon zo voor me. Dat jij je helemaal uit staat te sloven en dat hij gewoon de doek wil.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers