Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 11 Mrt 2018 11:56

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Maple schreef:Lot: bij ons staat daarin eigenlijk geen richtlijn beschreven in ons beleid. Een koortsstuip kan ontstaan bij snel oplopende koorts, en nou ben ik verder geen medicus maar dan lijkt het me verder niet zinvol om een kind te weren dat al 38,5 heeft.


Nu ben ik ook geen medicus, maar helaas wel ervaren wat betreft koortsstuipen. Ieder voor zich om te bepalen of het zinvol is om een kind te weren, maar ik wil even inhaken op je stukje over koortsstuipen. Koortsstuipen komen niet per definitie voor bij de stijging van geen koorts naar koorts, maar ook gerust bij een (snelle) stijging 38,5 naar 39,5 bijvoorbeeld. Mijn zoon krijgt er gerust eentje als hij al een halve/hele dag koorts heeft.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Mrt 2018 12:16

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Maar dat zegt Maple toch ook Ysa? Volgens mij bedoelt ze dat het thuishouden geen zin heeft, omdat die stuip sowieso kan komen, of het kindje nou al koorts heeft of niet.

♥♥
<<

Anoniem248

Bericht 11 Mrt 2018 12:22

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Wat Elliot zegt, inderdaad. Als een kind al 38,5 heeft is het risico er, maar heeft een kind 37,9 of 38,2 is dat risico er evengoed. Dan lijkt me die richtlijn met een koortsstuip als argument niet heel reëel. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat ik een koortsstuip en het risico erop niet serieus neem.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Mrt 2018 12:28

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Los van de eventuele koortsstuipen is het dus ook de visie dat een ziek kind meer zorg en persoonlijke aandacht nodig heeft dan wij in een groep kunnen bieden. Bij ons worden ook kinderen met een zetpil gebracht, vaak zet het dan toch wel door na een aantal uur. Ik weet dat kinderen vaak ziek zijn dus soms vind ik het ook wel vervelend voor de ouders als ik ze moet bellen maar ik kan me wel vinden in de visie. Daarnaast bellen we natuurlijk ook als een kind ziek oogt maar geen koorts heeft en houden we ouders ook goed op de hoogte over hoe het gaat.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 11 Mrt 2018 12:31

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ik snap hoe je het bedoelt Maple, mijn quote is niet helemaal passend, aangezien jij op het verhaal van Lot reageert. Ik sluit mij bij je aan wat betreft die richtlijn als argument.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Mrt 2018 13:03

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Noor schreef:
Exogenesis schreef:Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik zonder overleg paracetamol geef. Ik vraag altijd aan de ouders, zodra ze een halfziek kind afleveren, of het een optie is of ouders geven het zelf al aan. En, zoals ik zij, bij twijfel, bel ik altijd.


Je gaf aan aangezien je groep 4/5 hebt dat de kinderen zelf wel weten of ze 's ochtend wat hebben gehad en bij twijfel dat je dan zou bellen. Dat vatte ik op als dat je het ook zonder toestemming van ouders gaf.
Maar duidelijk zo. Dan hebben we elkaar verkeerd begrepen.


Gelukkig :)
Ik heb het er ook wel wat (te) open neergezet.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Mrt 2018 19:32

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ik zit nu dus wel in dilemma. T heeft al de hele dag diarree. Breng ik hem morgen wel naar school met de redenatie gaat het niet haal ik hem op. Of houd ik hem thuis om juf te besparen dat ze hem niet extra hoeft te verschonen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 11 Mrt 2018 19:37

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Kun je het niet morgenochtend aankijkrn hoe het dan gaat? Wellicht dat het komende nacht nog verandert.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Mrt 2018 19:44

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Tom schreef:Kun je het niet morgenochtend aankijkrn hoe het dan gaat? Wellicht dat het komende nacht nog verandert.


Ja dat kan zeker. Dus wel gewoon uitgaan van dat hij rustig naar school gaat. Zelf verwacht ik vanacht ook niks, maar pas als hij gegeten heeft.
<<

Anoniem231

Bericht 11 Mrt 2018 19:47

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Hier hebben ze ook diarree en ik zou ze thuis houden. Zoon klaagt de hele dag van buikpijn, laat vieze scheten en ieder half uur een zure, dunne ontlasting die ook nog eens pijn doet aan de billen (nog in de luiers).
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 11 Mrt 2018 19:56

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Exogenesis schreef:
Noor schreef:
Exogenesis schreef:Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik zonder overleg paracetamol geef. Ik vraag altijd aan de ouders, zodra ze een halfziek kind afleveren, of het een optie is of ouders geven het zelf al aan. En, zoals ik zij, bij twijfel, bel ik altijd.


Je gaf aan aangezien je groep 4/5 hebt dat de kinderen zelf wel weten of ze 's ochtend wat hebben gehad en bij twijfel dat je dan zou bellen. Dat vatte ik op als dat je het ook zonder toestemming van ouders gaf.
Maar duidelijk zo. Dan hebben we elkaar verkeerd begrepen.


Gelukkig :)
Ik heb het er ook wel wat (te) open neergezet.


:thumbup:
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 11 Mrt 2018 19:58

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Silver, hoe is hij er zelf onder? Idee dat hij bijvoorbeeld buikpijn heeft? En red hij het om op tijd op de wc te zijn? Kan me voorstellen dat als het geregeld fout gaat hij zich daar misschien niet prettig bij voelt op school.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Mrt 2018 20:56

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Hij heeft de hele dag al wat buikpijn. Vanmiddag met de lunch kwam zijn brood er nog beetje spugend uit. En nadat we joggingsbroeken aan gedaan hebben zijn de “ongelukjes” wat beperkt.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 12 Mrt 2018 13:22

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Met diarree had ik hem ook nog gewoon thuis gelaten, want ook dat is "besmettend" in mijn ogen..maargoed ieder zijn ding.

Onze oudste ook nog steeds spugende hier (met name 's nachts) en wij mogen ons vanmiddag bij de HA. melden. Heb der om 12.00 opgehaald van school, ze had iets van haar fruit gegeten (10.00 break) en net bij thuiskomt wat happen van haar brood...
Nu net 10min terug vertelde me letterlijk waar ze last van had, dat wat we al dagen proberen te vragen/willen weten, en ik denk dat ze last heeft van een soort reflux...

Kan dat nu nog op deze leeftijd? Bedoel, als baby of iets, heeft ze er nooit last van gehad...
Laatst gewijzigd door YEX op 12 Mrt 2018 14:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem247

Bericht 12 Mrt 2018 13:34

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Als mijn oudste migraine heeft of flinke (buik)griep dan blijft hij thuis. Dat doe ik zelf ook. Voor mijn jongste geld hetzelfde maar die heeft geen migraine en die laat ik meestal een dag langer thuis omdat hij altijd iets langer de tijd nodig heeft om te herstellen van iets. Mijn oudste is gelijk fit maar mijn jongste blijft echt langer vermoeid.

Mocht ik twijfelen geef ik dat aan bij de juffen en zeg ik ook dat ze mij mogen bellen als het niet gaat en dan kom ik ze gelijk halen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 12 Mrt 2018 21:00

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

YEX: ja, dat kan. Mijn vriend heeft het nog steeds. Je hebt bij langdurig medicijngebruik van die maagbeschermers, ik weet de naam even niet meer, die mag hij slikken als hij veel last heeft en dit helpt ook wel goed. Verder groot gebruiker van Rennies hier.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 13 Mrt 2018 19:00

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Y. krijgt aangepaste medicatie ivm haar leeftijd. Op basis van Ranitdine (zantac). Nu wachten op de uitnodiging van de kinderarts om het daadwerkelijk vast te stellen dat ze het heeft. (HA en wijzelf zien er nu wel een regelmaat is ondanks aangepaste voeding oa).
Zoja, krijgen we de vloeibare versie vergoed, want dan is het chronisch. Nu moet ik een flesje kopen a 52,- (word nergens vergoed) helaas. Maar pilletjes gehalveerd, mag ze dan wel. Dus moet ze het daar maar even mee doen. Vanmiddag opgehaald. :-)
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Mrt 2018 21:40

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ik heb ook niet echt richtlijnen, ik zie het wel aan hem wanneer hij echt ziek is en niet naar school kan. Hij wil zelf meestal wel gewoon graag gaan. Hij blijft sowieso niet snel thuis, maar als hij zich echt niet goed voelt, zou hij van mij wel thuis mogen blijven.
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers