Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dublin

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Mrt 2018 15:39

Dublin

Eind van de maand gaan mijn man en ik een paar dagen naar Dublin.

We gaan donderdag heen, begin van de middag. Vrijdagavond gaan we daar naar een concert en zaterdag aan het begin van de middag vliegen we weer terug.

We hebben de hele vrijdag dus om leuke dingen te doen. Hebben jullie tips? Toffe winkeltjes, restaurantjes en echte must sees?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 07 Mrt 2018 17:52

Re: Dublin

Dublin! :heart:

Ik zou vooral de sfeer proeven in de diverse pubs. Er zitten er veel in Temple bar. In de meeste pubs is live-muziek. Ik hou zo van dat sfeertje! Verder is Trinity college leuk om doorheen te lopen. De bibliotheek daar. The Book of Kells ligt bij Trinity in het museum, ik vond dat heel tof om te zien.

Winkels zijn er wel maar ik vind het zelf niet zo bijzonder. In de winkelstraat zitten wat ketens maar ik ben daar altijd snel doorheen.

Restaurant tips heb ik niet. Wij eten eigenlijk altijd in de pubs of bij een curry restaurant. XD
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 08 Mrt 2018 12:50

Re: Dublin

Ik ben daar vorig jaar in de kerstvakantie een paar dagen geweest met mijn man en wij vonden het een leuke stad. We hebben een hele middag doorgebracht in de brouwerij van Guiness. Leuk om te zien hoe dat bier gebrouwen wordt, een mooi gebouw en bovenin de bar heb je een mooi uitzicht over de stad. Trinity college is inderdaad ook leuk en Temple bar om 's avonds een drankje te doen of een hapje te eten.

Wij zijn ook nog een dagje naar Howth geweest met de trein, een kustplaatje vlakbij Dublin.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 08 Mrt 2018 20:03

Re: Dublin

Alle :heart: voor Dublin. Wij gaan binnenkort ook weer als het goed is.
Bij mooi weer zeker door Phoenix Park, groot en mooi park, wandelen of fietsen.
Als je van kerken en kathedralen houdt, is St. Patricks Cathedral de moeite waard.
En natuurlijk Trinity College.
En wij hebben de eerste keer de tip gekregen om naar de hondenraces te gaan, maar dat is er beide keren niet van gekomen. Staat dus nog wel op mijn lijstje.
Om te eten gaan wij ook gewoon ergens in een pub zitten (met live muziek), gezellig en lekker en eet dan zeker een keer stew.
Qua winkelen niet echt tips, zelfde ervaring ook als Carra.

Heel erg veel plezier!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Mrt 2018 20:44

Re: Dublin

Dublin is prachtig! Wandelen door het Phoenix park is inderdaad superleuk! Tinity College vond ik ook mooi. Verder vond ik het gewoon een hele fijn sfeer in de stad zelf. Wij hebben ook in pub gegeten toen en ook daarbij sfeer zo leuk!

Geniet!
⁠♡♡♡
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mrt 2018 20:50

Re: Dublin

Ik wilde net als zonnetje de Guinnessbrouwerij tippen, wij hebben daar ook een middagje doorgebracht en het was echt leuk om te zien.

♥♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Mrt 2018 07:41

Re: Dublin

Dank voor jullie tips, ik ga me er even in verdiepen.
Een middag naar de brouwerij vind ik wat zonde, we hebben maar 1 hele dag om dingen te doen, die besteed ik liever anders ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Mrt 2018 10:18

Re: Dublin

Oh, zo leuk Dublin. Wij vonden ook Trinity College heel leuk om te bezoeken. Ook zijn we naar een heel leuk museum geweest, weet echt niet meer hoe het heet, maar ze hebben er in ieder geval heel veel archeologische vondsten uit de tijd van de Kelten. Verder weet ik niet eens zo goed meer wat ze nog meer hadden, wel dat het een mooi museum was. Goede tip dit haha!
Verder vond ik het vooral een hele leuke en gezellige stad. Qua eten zou ik ook gewoon een leuke pub opzoeken ergens.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Okt 2019 15:38

Re: Dublin

Even een upje voor dit oude topic! Ik ga volgende week naar Dublin.

Iemand nog leuke tips? Ik ben niet zo van de brouwerijen en drukke bezienswaardigheden. Mooie wijkjes, fijne restaurants, bijzondere expo’s vind ik wel leuk.
Ik ga sowieso 1 dag naar Galway en de cliffs of moher, maar dan heb ik nog een paar dagen te vullen. Een leuke stadswandeling is ook welkom!
#teammaple🍁
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 31 Okt 2019 23:42

Re: Dublin

Ga je in een dag van Dublin met de auto op een neer naar Galway en Cliffs of Mohor? Dat is echt niet te doen in 1 dag. Sowieso zou ik dan halverwege Clonmacnoise mee pakken. Dit is een van de meest historische plaatsen van Ierland.

Dublin zelf is St. Patricks Catredal nog een mooie optie. Een stadswandeling met is Dublin Castle, Penny Bridge en het park dat op central park New York is gebaseerd (ik ben de naam kwijt) is ook de moeite.

Wil je echt de drukte ontlopen zou ik een dagje naar de Wicklow Mountains gaan iets ten zuiden van Dublin met je Powerscourt garden en Glendalough Valley waar de kerk van het gedachtegoed van St. Patrick staat. Echt een mini kerkje met begraafplaats in een vallei. Prachtig mysterieuze plaats. Ook is daar in de omgeving de film Braveheart opgenomen (gaat over Schotland, maar is dus in Ierland opgenomen... Staan bordjes langs de weg van).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Nov 2019 10:02

Re: Dublin

Zeker is dat wel te doen hoor Fred, ik vertrek die dag smorgens om 7.00 en kom savonds weer terug. Hoop wel dat het droog is. Ik ga met de bus btw, ik huur geen auto daar, vind ik ook niet praktisch in een stad.

Bedankt voor je tips! Daar ga ik zeker even naar kijken!
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Nov 2019 10:08

Re: Dublin

Ga je alleen? Veel plezier, het is echt een leuke stad!
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Nov 2019 10:16

Re: Dublin

Yes in m’n upje. Heb heel veel zin in alleen zijn. Thanks!
#teammaple🍁
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 01 Nov 2019 10:28

Re: Dublin

Trinity College en de bijbehorende bibliotheek.
Zeker The Book of Kells bekijken!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Nov 2019 10:33

Re: Dublin

Urban Naked schreef:Yes in m’n upje. Heb heel veel zin in alleen zijn. Thanks!


Dat is ook heerlijk!
❤ 7 juni 2018
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 01 Nov 2019 10:51

Re: Dublin

Galway, super toffe stad, zeker ook met de cliffs in de buurt.
Vind het idd een heftige trip, gezien galway- cliffs 1,5 uur rijden is en dublin-galway ook nog dik 2 uur. Maaar.... Zeker de moeite waard! Ik vind de westkust van ierland sowieso erg mooi, dus ook in de bus al genoeg te zien. Galway is leuker dan Dublin vind ik.
Tips voor Dublin zijn genoeg gegeven, mee eens met bovenstaande.
Leuke stad, hoewel ik het in mn eentje denk ik minder leuk zou vinden, het is echt een stad van de (vooral mannelijke) vriendengroepen die overal hangen. Wel erg veel gezelligheid daardoor.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Nov 2019 12:37

Re: Dublin

Eens met Pure. Galway is leuker dan Dublin omdat het wat kleiner en minder touristisch is. Leuk haventje heeft etc. Sowieso is de westkust mooier. Stadje Dingle vind ik ook leuk daar, ring of Kerry, Aran islands...
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Nov 2019 22:02

Re: Dublin

Ok! Mooi dat ik daar een dag heen ga dus, dat bedoel je?
#teammaple🍁
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 02 Nov 2019 06:56

Re: Dublin

Ik heb geen tips, maar wat heerlijk zeg een stedentrip in je eentje! Veel plezier!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers