Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schaatsen

<<

Anoniem335

Bericht 03 Mrt 2018 16:18

Schaatsen

Kunnen jullie kinderen schaatsen?

Wij wonen in Waterland en het viel ons deze dagen op hoe weinig kinderen er aan het schaatsen waren. Wij hebben vroeger beide schaatsles gehad toen we 8 waren en daarvoor stonden we ook als het kon op het ijs.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2018 16:54

Re: Schaatsen

Ik kan het zelf niet eens. Heb het vroeger wel geleerd en zou het misschien nog wel kunnen, maar ben veel te bang om te vallen en wat te breken.
Ik kom dus niet op schaatsen.
<<

Anoniem248

Bericht 03 Mrt 2018 17:01

Re: Schaatsen

Ik kan zelf niet schaatsen maar hier viel het mij juist op hoeveel kinderen wél (goed) kunnen schaatsen, ondanks dat we maar eens in de paar jaar echt goed ijs hebben. Hoe hebben al die kinderen dat ooit geleerd?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 Mrt 2018 17:04

Re: Schaatsen

Onze zoon is net 5 en we hebben van die glij ijzers. Hij kan het nog niet maar willen het hem wel leren.

Wij wonen in een waterrijke buurt en de laatste dagen zijn er enorm veel kinderen op het ijs aan het schaatsen. Super leuk!

Wij deden het vroeger zelf ook dus ik wil het mijn kinderen zeker meegeven als zij dat ook leuk vinden.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem276

Bericht 03 Mrt 2018 17:05

Re: Schaatsen

Ja hoor mijn dochter kan goed schaatsen! Ze is nu bijna 8.
Ze skeelert kn de zomer veel misschien dat dat helpt
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Mrt 2018 17:16

Re: Schaatsen

Mijn dochter van 5,5 heeft vandaag voor het eerst geschaatst op schaatsen met dubbele ijzers.

Ik zat vroeger zelf op schaatsles, denk dat ik toen een jaar of 7/8 was. En dan ieder jaar een klasje verder tot de middelbare school.
Maar ik woonde toen ook praktisch naast de ijsbaan.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 03 Mrt 2018 17:27

Re: Schaatsen

Mijn kinderen van 5 en 7 kunnen goed schaatsen, ze kunnen het denk ik zo goed omdat ze vaak skeeleren.
Mijn jongste van bijna 3 kan het op dubbele ijzers.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Mrt 2018 17:54

Re: Schaatsen

Ik kan niet schaatsen, ik wil niet schaatsen, ik vind schaatsen eng en ik vind schaatsen niet leuk..
Mijn dochter zal dus ook niet heel snel op het ijs te vinden zijn denk ik :palm:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 03 Mrt 2018 18:27

Re: Schaatsen

Maple schreef:Ik kan zelf niet schaatsen maar hier viel het mij juist op hoeveel kinderen wél (goed) kunnen schaatsen, ondanks dat we maar eens in de paar jaar echt goed ijs hebben. Hoe hebben al die kinderen dat ooit geleerd?

Skeeleren denk ik..
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem236

Bericht 03 Mrt 2018 18:32

Re: Schaatsen

En ik graag mij juist af hoe al die kinderen aan schaatsen komen, doen zij dat zo vaak dat ouders ieder jaar een nieuwe maat kopen? Of worden die dingen aangeschaft als er ijs komt?

Hier vorig jaar geprobeerd te schaatsen op zo n kerstmis nep baan, hij vond het niet leuk.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2018 18:39

Re: Schaatsen

Die easygliders gaan niet per schoenmaat iig. Dus die kan je wel voor meerdere jaren kopen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 03 Mrt 2018 19:18

Re: Schaatsen

Afbeelding

Die van ons heeft de afgelopen dagen ook heel wat op het ijs geschaatst. Heerlijk. Ondertussen schaatst hij best wel hard dat we hem beschermers hebben aangedaan. Jammer dat we niet elk jaar zulk ijs hebben. In mijn herinneringen vroeger hadden we elk jaar natuurijs en konden we volop schaatsen. Wij schaatsen elk jaar met onze zoon. Is het helaas niet op natuurijs dan wel op de on ice tenten in december/januari. Tegenwoordig wordt volgens mij in bijna elke gemeente wel een een on ice/ijsbaan rond deze periode neergezet. Wij maken daar ook altijd graag gebruik van. Het leren schaatsen vind ik wel belangrijk.

@lejow, vind jouw man het ook niet leuk? Anders zou hij het haar kunnen leren?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Mrt 2018 19:30

Re: Schaatsen

Wij gingen ook gewoon als uitje naar een binnenschaatsbaan. Elk jaar denk ik wel. Ik kon als kind ook skeeleren/rolschaatsen. Gewoon oefenen, voor mij hoort het ook bij de opvoeding net als skiën. Ik vind het persoonlijk raar als kinderen motorisch heel onhandig zijn, voor mijn gevoel kan een kind dat gewoon, net als springen, rennen en klimmen. Maar zoals ik al zei heb ik het dus ook echt geleerd en is het gestimuleerd/voor gedaan.
<<

Anoniem249

Bericht 03 Mrt 2018 19:33

Re: Schaatsen

Schaatsen leer je toch gewoon door het te doen? Ik heb nooit les gehad, maar kan prima schaatsen. De afgelopen 10 jaar heb ik misschien 2 a 3x geschaatst, het weer is er gewoon niet geschikt voor. Niet heel gek dat kids het dan niet kunnen.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mrt 2018 20:03

Re: Schaatsen

Mijn dochter van 4 heeft nu voor het eerst op schaatsen gestaan (2 ijzertjes, op 1 cm afstand) en ze doet het best oké.

Ik zag op de baan ook al andere jonge kinderen die heel netjes aan het schaatsen waren op enkele ijzers.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Mrt 2018 20:46

Re: Schaatsen

munk schreef:
Die van ons heeft de afgelopen dagen ook heel wat op het ijs geschaatst. Heerlijk. Ondertussen schaatst hij best wel hard dat we hem beschermers hebben aangedaan. Jammer dat we niet elk jaar zulk ijs hebben. In mijn herinneringen vroeger hadden we elk jaar natuurijs en konden we volop schaatsen. Wij schaatsen elk jaar met onze zoon. Is het helaas niet op natuurijs dan wel op de on ice tenten in december/januari. Tegenwoordig wordt volgens mij in bijna elke gemeente wel een een on ice/ijsbaan rond deze periode neergezet. Wij maken daar ook altijd graag gebruik van. Het leren schaatsen vind ik wel belangrijk.

@lejow, vind jouw man het ook niet leuk? Anders zou hij het haar kunnen leren?


Haha nee
Hier beide niet echt 'wintersport' genen meegekregen (of uberhaupt winter-genen). Ik zal ook nooit vrijwillig op wintersport gaan.
Zo vind ik dan dus ook niet dat dat bij de opvoeding hoort, zoals Lot zegt.
Laatst gewijzigd door Lejow op 03 Mrt 2018 21:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 03 Mrt 2018 20:52

Re: Schaatsen

Wij zijn een paar weken geleden naar een indoor schaatsbaan geweest. Toen kon hij op het einde kleine stukjes zonder rekje.
Op school hadden ze deze week ook een schaatsbaan gemaakt. En heeft af en toe geschaatst. Gisteravond zijn we ook op het ijs geweest en stond versteld hoe goed hij eigenlijk kan schaatsen sinds de eerste keer.

Ik heb dit jaar voor het eerst schaatsen gekocht. Van die meegroei schaatsen. Die past hij de komende jaren nog wel. En daarna pas ik ze :palm:
Ons boefje 24-08-2010
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 03 Mrt 2018 21:07

Re: Schaatsen

F. is ook op het ijs geweest op van die glij ijzers. Ging echt super goed, gisteren voor het eerst en goed vast gehouden maar vandaag heeft ze eigenlijk.heel de tijd los geschaatst.

Hier vind ik ook dat kinderen goed kunnen schaatsen. Nu was het hier vakantie en konden.de kids hele dagen maken.

Ik denk dat mensen schaatsen gaan kopen als.het nodig is. Heb ik ook gedaan!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem298

Bericht 03 Mrt 2018 22:23

Re: Schaatsen

Hier ook een hoop schaatsende kinderen, A. kon het ook best goed! Ik ben een keer een middagje naar de schaatsbaan geweest vorig jaar en nu stapte ze zo het ijs weer op en dat ging hartstikke soepel. Ik woonde vroeger met mijn ouders aan een meertje, waar we elke winter schaatsten. Dat was altijd zo'n fijne tijd, daarom vind ik het nu extra leuk om het met mijn dochter te kunnen doen.
<<

Anoniem272

Bericht 03 Mrt 2018 23:08

Re: Schaatsen

Mijn zoon van 9 kan mij bijna bijhouden met schaatsen. Het ziet er nog wel wat onhandig uit bij hem, haha. Hij heeft het zichzelf geleerd. Hij heeft niet het geduld om goed naar mijn instructies te luisteren / kijken.

Ikzelf kan flink doorschaatsen, maar weet eigenlijk niet hoe ik dat doe. Net als bij Jet.
Ik ben alleen in de winters dat het kon op natuurijs gaan schaatsen. Altijd als ik ga, heb ik de slag al gauw weer te pakken. Ondanks dat er soms dus jaren tussen zit.

Vandaag, met allebei de kinderen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem272 op 03 Mrt 2018 23:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Mrt 2018 23:11

Re: Schaatsen

Ik heb ook als kind leren schaatsen, gewoon van mijn vader, ik heb nooit les gehad (we hadden ook geen ijsbaan in de buurt). Later in mijn studententijd heb ik wel schaatscursussen gevolgd, omdat ik het leuk vond en beter wilde leren schaatsen. Ik ben nog steeds niet echt goed, haha, maar doe het graag. De laatste keer dat het kon heb ik met mijn man en een vriend van ons van Dokkum naar Leeuwarden geschaatst (aantal jaar geleden?), dat vind ik qua afstand ver genoeg (25 km?).

Wij zijn deze week ook twee keer wezen schaatsen. De jongste heeft nog geen schaatsen aangehad. We hebben voor onze dochter van die verstelbare schaatsen met twee ijzers, maar die zijn vanaf maat 24 en zo groot zijn zoons voeten nog niet. Zoon zat op de slee of liep over het ijs, dochter heeft wel geschaatst. Ze kan het nog niet zo goed, durft ook nog niet zo, maar het ging al wel een stuk beter dan vorig jaar. Misschien kopen we voor haar vijfde verjaardag wel skeelers/rolschaatsen!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem280

Bericht 04 Mrt 2018 00:02

Re: Schaatsen

Hier in januari 3 geworden en hebben sinds donderdag een aantal keren op het ijs gestaan met glij ijzers en met de prikslee. Schaatsen vind de 1 leuk, ander eng, maar het komt wel.
Mijn vriend en ik zijn beide ook van winter en schaatsen.
Dus hier zullen ze zeker vaker op schaatsen komen.
Ik was als kind erg moeilijk van het ijs te krijgen, geweldig en nog vind ik het leuk.
<<

Anoniem255

Bericht 04 Mrt 2018 19:00

Re: Schaatsen

Mijn dochter kan wel schaatsen.
Mijn man komt ook vooruit.
Ik zie het ijs vooral van heel dichtbij en zoon kan het niet. Maar goed, zijn spieren en hersenen werken niet goed samen dus dit soort dingen zal hij ook niet heel snel leren. Net als rennen en klimmem etc. Ik vind het overigens, net als Lejow, niet persé bij de opvoeding horen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 04 Mrt 2018 19:09

Re: Schaatsen

Lot schreef: Ik vind het persoonlijk raar als kinderen motorisch heel onhandig zijn, voor mijn gevoel kan een kind dat gewoon, net als springen, rennen en klimmen.


Wat een rare opmerking. Hoezo vind je het raar als kinderen motorisch onhandig zijn? En is het wel eens bij je opgekomen dat rennen en springen voor motorisch onhandige kinderen misschien ook niet zo vanzelfsprekend is?
2010 2012
<<

Anoniem255

Bericht 04 Mrt 2018 19:17

Re: Schaatsen

Inderdaad, Lexi.
Ik wilde er eigenlijk niet zoveel over zeggen maar het maakt me best een beetje boos. Wij weten sinds kort waarom het voor onze zoon allemaal niet zo vanzelfsprekend is. En hij heeft het er zelf al moeilijk genoeg mee.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron