Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 02 Mrt 2018 21:40

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Wat verstaan jullie eigenlijk onder sparen? Hoe lang zet je dat geld dan opzij? Een week, een maand, een jaar of langer?

Ik 'spaar' bijvoorbeeld voor reparaties en onderhoud aan mijn auto. Toch reken ik dit niet tot sparen omdat het zo'n concreet doel heeft op een redelijk korte termijn (minder dan een jaar).
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 02 Mrt 2018 22:00

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Green_Pepper schreef:Wat verstaan jullie eigenlijk onder sparen? Hoe lang zet je dat geld dan opzij? Een week, een maand, een jaar of langer?
Geen vaste periode, we boeken gewoon weer terug naar de betaalrekening als dat nodig is voor bv. onderhoud aan huis of auto of voor een grote aanschaf. Alleen de spaarrekening voor de kinderen komen we niet aan de komende tien jaar ofzo.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Mrt 2018 22:04

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

30% van ons gezamenlijk nettoloon gaat naar de spaarrekening.
2016
<<

Anoniem294

Bericht 02 Mrt 2018 23:03

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Wij sparen momenteel niks. Of ja, wel voor de kinderen maar niet voor onszelf. Mijn man is parttime gaan werken (en ik werk ook niet) en we genieten gewoon lekker van alle vrije tijd die we samen en als gezin hebben om leuke dingen te doen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 03 Mrt 2018 08:28

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Wij sparen 30% van ons netto inkomen. Hierdoor kunnen we nu in korte tijd veel extra buffer opbouwen. Wij hebben sowieso een buffer voor de auto en voorziene en onvoorziene kosten. Daarnaast sparen we doelgericht voor een bepaald einddoel.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Mrt 2018 09:15

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Ongeveer 15%. Ik zou meer willen sparen, maar helaas lukt dat niet met mijn inkomsten. Ik heb het niet slecht en ik heb ruimte om leuke dingen te doen en dat vind ik ook belangrijk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 03 Mrt 2018 10:13

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Wat een hoge percentages zeg! Ik durf het niet uit te rekenen, want ik weet al wel dat ik er bij lange na niet in de buurt kom :smile:
Er komt hier best wat binnen met 2 banen, maar er gaat ook enorm veel weer uit. Boodschappen voor 4 personen, crèche en bso, hypotheek (nu zelfs 2), verzekeringen, auto, reiskosten, energie, VVE - onze vaste lasten zijn sky high. Wat er dan over blijft, geven we ook weer best graag uit aan etentjes en borrels en kleren enzo, maar ik heb nooit het idee dat we dat overdreven veel doen. Ik vind het al heel wat dát we wat sparen. En huis aflossen kun je ook als sparen zien toch?
<<

Anoniem249

Bericht 03 Mrt 2018 10:56

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 15 Apr 2018 15:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Mrt 2018 11:21

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Percentage zegt niet zoveel. Je weet het inkomen en vaste lasten (oa hypotheek of huur niet).

20% van 1500 of 2500 euro scheelt bijv al 200 euro in de maand wat iemand meer of minder spaart.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Mrt 2018 11:43

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Fred, wat je zegt klopt wel ongeveer. Toch zijn er wel bepaalde verhoudingen die voor de meeste wel kloppen. Bijvoorbeeld dat 1/3 van je inkomsten opgaat aan woonlasten bijvoorbeeld. Dat is een richtlijn die bij de meeste personen wel kloppen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Mrt 2018 12:09

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Klopt, 1/3 Is het hier ook ongeveer hypotheek, verzekering woning en gas/water/electra.
<<

ChiQ

Bericht 03 Mrt 2018 12:27

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Claire**** schreef:
ChiQ schreef:
Claire**** schreef:Wat veel! Is daar een specifieke reden voor?
Ik spaar 25% van mn bruto loon, wat neerkomt op 50% van mn netto loon (het is maar hoe je t berekent natuurlijk). Mn vriend spaart netto meer, omdat hij minder uitgeeft en minde rbelastingen betaald.


Nee, nee hoor. Maar nadat alles is betaald, blijft er gewoon nog veel over. Sparen dan maar. Tikt heel snel aan, maar wij kunnen goed uitgeven hoor :smile:

Maar stel dat je 3K uit geeft per maand (wat me niet veel lijkt met een gezin), dan moet je meer dan 10K netto per maand verdienen om 75% te sparen. Dat lijkt me toch niet helemaal realistisch of werk jij ook?


Ik haal het zo weg, maar er komt ongeveer €xx netto binnen.
Laatst gewijzigd door ChiQ op 03 Mrt 2018 13:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2018 12:45

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Wat valt er eigenlijk onder die woonlasten wat gemiddeld 1/3 is?

De huur/hypotheek, woonverzekeringen, GWL en gemeente lasten?
<<

Anoniem316

Bericht 03 Mrt 2018 13:07

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Wow Chiq. Ik zou niet eens weten waar ik het aan op zou moeten maken haha.

Ik ben blij om zo'n bericht als die van Caulfield te lezen. Dacht dat wij bijzonder er in waren dat we niet veel sparen. De buffer die we hebben vinden we voor nu voldoende. De enige dikke bedragen die we sparen zijn teruggaves belastingdienst in mei, vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Dan heb je een mooi bedrag bij elkaar. Voor de rest blijft het een keer bij 100 of 200 per maand.
<<

Anoniem245

Bericht 03 Mrt 2018 15:36

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

15% ongeveer, en dat is voor mijn zoon en voor mijzelf.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Mrt 2018 16:09

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Dee schreef:Wow Chiq. Ik zou niet eens weten waar ik het aan op zou moeten maken haha.

Ik ben blij om zo'n bericht als die van Caulfield te lezen. Dacht dat wij bijzonder er in waren dat we niet veel sparen. De buffer die we hebben vinden we voor nu voldoende. De enige dikke bedragen die we sparen zijn teruggaves belastingdienst in mei, vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Dan heb je een mooi bedrag bij elkaar. Voor de rest blijft het een keer bij 100 of 200 per maand.


Dit geldt ook voor ons!
❤ 7 juni 2018
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 03 Mrt 2018 18:54

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Green_Pepper schreef:Wat verstaan jullie eigenlijk onder sparen? Hoe lang zet je dat geld dan opzij? Een week, een maand, een jaar of langer?
.


Wij hebben twee spaarrekeningen. Eentje waar geld op staat voor onvoorziene uitgaven zoals een nieuwe wasmachine oid. Dat is dus ook voor langere tijd. En die andere is max twee jaar en dat is voor vakantie, veranderingen in huis etc :) Wij sparen 20% van ons inkomen.
Wat als het lukt
<<

Anoniem282

Bericht 03 Mrt 2018 19:00

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Ik spaar iets minder 1/3 van m'n netto salaris per maand.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 04 Mrt 2018 19:23

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Guattari schreef:Ik spaar iets minder 1/3 van m'n netto salaris per maand.


Ik ook en dat spaargeld is ook echt van mij. Mijn vriend is niet zo’n spaarder, prima maar ik heb graag een flinke buffer.
Hij spaart trouwens wel op zijn zakelijke rekening voor tegenvallers en belasting.
Laatst gewijzigd door Emma op 04 Mrt 2018 19:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 04 Mrt 2018 19:24

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Ik spaar geen percentage van mijn salaris. Ik spaar belastinggeld, vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Verder als ik een keer een extraatje krijg gaat dit ook naar mijn spaarrekening.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 05 Mrt 2018 08:54

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Een beetje hoe het uitkomt, er staat voldoende buffer op de spaarrekening dus we hoeven niet te sparen, we betalen over het algemeen uitgaves van de lopende rekening en dan hebben we er maanden bij dat we niks sparen en maanden dat we best wel wat over houden. Vakantiegeld, 13de maand en belastingteruggave zijn over het algemeen echt extra's die we weg kunnen zetten of we gebruiken een klein deeltje voor de vakantie bijvoorbeeld.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem304

Bericht 05 Mrt 2018 09:10

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Green_Pepper schreef:Wat verstaan jullie eigenlijk onder sparen? Hoe lang zet je dat geld dan opzij? Een week, een maand, een jaar of langer?

Ik 'spaar' bijvoorbeeld voor reparaties en onderhoud aan mijn auto. Toch reken ik dit niet tot sparen omdat het zo'n concreet doel heeft op een redelijk korte termijn (minder dan een jaar).

1 spaarbult voor alles. Dus dat kan voor een kapotte wasmachine gebruikt worden, maar ook voor verbouwing of de toekomst.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Mrt 2018 09:16

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Een beetje vergelijkbaar met Minoes. Ik probeer zoveel mogelijk van mijn salaris en lopende rekening te betalen. Dat gaat over het algemeen wel aardig.
Ik denk dat ik gemiddeld 10 % van mijn salaris spaar op dit moment. Minder dan ik eigenlijk zou willen maar ik heb nog wel een redelijke buffer en ik vind het ook leuk om gewoon regelmatig leuke dingen te blijven doen.

Heb ook wel redelijk wat vaste lasten. Mijn woonlasten zitten denk ik al tussen de 40 en de 50 % van mijn salaris.
<<

Juli14th.

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 01 Feb 2018 14:26

Bericht 05 Mrt 2018 09:32

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Ongeveer 20% van mijn inkomen. Het liefst meer maar dit is toch wel mijn streven.
<<

Anoniem250

Bericht 05 Mrt 2018 10:03

Re: Hoeveel procent van je inkomen spaar jij?

Er gaat wel een vast bedrag per maand naar mijn spaarrekening. Maar dat is maar een klein percentage van mijn inkomen. De rest laat ik op mijn lopende rekening staan. Als ik daar maandelijks meer dan 1000-1500 euro overhoud, dan boek ik 1000 euro over naar mijn spaarrekening. Ik hoef mijn spaarrekening daardoor nooit aan te spreken.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers