Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 01 Mrt 2018 17:18

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Urban Naked schreef:Ik kan me zelf ook niet echt voorstellen dat ik vrienden zou uitnodigen voor de verjaardagen van mijn kinderen eigenlijk. Het zijn mijn vrienden, niet die van m’n kinderen. Andersom hoef ik dus ook niet naar de verjaardag van kinderen van vrienden.


Dit. De meeste van mijn vrienden denken er net zo over, dus we worden ook bijna niet uitgenodigd voor de verjaardagen van hun kids. De verjaardagen van mijn neefje en nichtje (kinderen van mijn schoonzus) gaan we wel heen, maar dat zie ik als directe familie. Zij nodigen, net als wij, ook alleen hun ouders en broers en zussen uit. Lijkt me ook meer dan genoeg voor een kinderverjaardag.
december 2016
juli 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Mrt 2018 20:21

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

HollyGolightly schreef:
Het beeld dat Marsy schetst, herken ik niet. Volgens mij ben je in de jaren 90 blijven hangen. Ik kom nooit meer op een verjaardag waar het zo gaat.

Haha dat komt natuurlijk wel zo ongeveer uit als ze hier al 15 jaar niet meer woont. De meeste verjaardagen in NL waar zij bij is geweest zullen zich in die tijd hebben afgespeeld.

Ik ga naar verjaardagen als ik kan en er zin in heb. Ik vind het gek om principieel te stellen niet naar kinderverjaardagen te gaan, om daar een harde grens te trekken zogezegd. Maar ik begrijp goed dat je geen zin hebt om ieder weekend naar een verjaardag te gaan. Bij ons zijn verjaardagen overigens vaak ook gewoon een soort bijeenkomsten met eten, inloop etc. Alleen de verjaardag van D. en die van mijn neefjes zijn op een gerichte tijd, wegens slaapjes. Al is dat bij mijn neefjes nu ook niet meer aan de orde.

♥♥
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Mrt 2018 22:59

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

HG, alhoewel Elliot het goed verwoord, is het toch nog steeds bij iedereen in mijn familie en vriendenkring zo. Gaf als voorbeeld dat met mijn man (vriend toen nog). En dat is super als andere mensen wel in parken enzo vieren maar het gaat ee toch niet om of het zo ís in Nederland. Ik geef aan dat het bij míj zo gaat en echt alleen in Nederland vaders/moeders/zussen/broers gefeliciteerd worden met de jarige en er nog steeds vaak in een kring gezeten wordt met een bepaalde volgorde aan eten: eerst koffie/thee met taart, dan borrel met borrelhapjes (die ik, eerlijk is eerlijk, heeerlijk vindt - augurk in ham, kaasblokjes mmmm). Dat er uitzonderingen zijn, ja duh. Maar echt álle mensen waar ik op verjaardag zou gaan doen het zoals ik het hier schets en dus vind ík dat helemaal niks want het is mijn omgeving. Ik had precies zo gereageerd als ik nog in Nederland woonde, ik hou er echt niet van.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 01 Mrt 2018 23:07

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 15 Apr 2018 16:58, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Mrt 2018 23:08

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Marsy31 schreef:HG, alhoewel Elliot het goed verwoord, is het toch nog steeds bij iedereen in mijn familie en vriendenkring zo. Gaf als voorbeeld dat met mijn man (vriend toen nog). En dat is super als andere mensen wel in parken enzo vieren maar het gaat ee toch niet om of het zo ís in Nederland. Ik geef aan dat het bij míj zo gaat en echt alleen in Nederland vaders/moeders/zussen/broers gefeliciteerd worden met de jarige en er nog steeds vaak in een kring gezeten wordt met een bepaalde volgorde aan eten: eerst koffie/thee met taart, dan borrel met borrelhapjes (die ik, eerlijk is eerlijk, heeerlijk vindt - augurk in ham, kaasblokjes mmmm). Dat er uitzonderingen zijn, ja duh. Maar echt álle mensen waar ik op verjaardag zou gaan doen het zoals ik het hier schets en dus vind ík dat helemaal niks want het is mijn omgeving. Ik had precies zo gereageerd als ik nog in Nederland woonde, ik hou er echt niet van.


Dat lijkt me ook niet leuk, dat iedereen die je in NL kent van die saaie feestjes geeft. Groot gelijk dat je ergens anders gaat wonen :smile:
Ik ken de kringfeestjes ook vooral van vroeger.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mrt 2018 23:16

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Ik kom ze nog steeds wel tegen. Niet mijn favoriet, maar ach. Het is een paar uur. Zolang er maar alcohol is. :drunken:
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Mrt 2018 23:19

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Niekske schreef:
Urban Naked schreef:Ik kan me zelf ook niet echt voorstellen dat ik vrienden zou uitnodigen voor de verjaardagen van mijn kinderen eigenlijk. Het zijn mijn vrienden, niet die van m’n kinderen. Andersom hoef ik dus ook niet naar de verjaardag van kinderen van vrienden.


Dit. De meeste van mijn vrienden denken er net zo over, dus we worden ook bijna niet uitgenodigd voor de verjaardagen van hun kids. De verjaardagen van mijn neefje en nichtje (kinderen van mijn schoonzus) gaan we wel heen, maar dat zie ik als directe familie. Zij nodigen, net als wij, ook alleen hun ouders en broers en zussen uit. Lijkt me ook meer dan genoeg voor een kinderverjaardag.


Ik sluit me bij jullie aan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem282

Bericht 01 Mrt 2018 23:41

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Ik heb heel veel neven en nichten die zelf ook weer kinderen hebben. Dan zou ik echt ieder weekend een paar uur aan het reizen zijn om naar die verjaardagen te gaan. Dat doet dus ook niemand bij mij in de familie. Bij vrienden wordt het ook niet van me verwacht dat ik kom voor hun jarige dochter of zoon en als ik weet dat er wel waarde aan wordt gehecht, zou ik wel gaan (maar dus niet uit mezelf).

Zag hier ook iets voorbij komen over verjaardag vieren op terras. Ik vier het zelf de laatste jaren in een kroegje en dat bevalt me heel goed, maar het is echt wel prijziger dan m'n verjaardag thuis vieren. Je verjaardag in een park vieren vind ik overigens wel echt een leuk idee, maar ik zou dan wel zelf de kosten voor m'n rekening nemen qua eten en drinken i.p.v. dat iedereen zelf daarvoor moet zorgen en betalen.
<<

Anoniem245

Bericht 02 Mrt 2018 07:43

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Ik ga wel naar de verjaardagen van de kinderen van mijn vriendinnen, mits ik kan want ik heb vaak concerten/repetities. Dat geldt ook voor normale verjaardagen overigens. Meestal ben ik er wel eventjes maar dan ben ik op tijd ook weer weg.
Familieverjaardagen houden wij eigenlijk sowieso niet, als iemand van ons gezin, dus mijn ouders, of iik jarig zijn dan gaan we uit eten en maken er een leuk avondje van maar we hebben niet de hele familie op de stoep staan.
Verjaardag van zoon is meestal buiten en dan schuift iedereen aan die wil overdag. Al denk ik dat we vanaf dit jaar zijn verjaardag gewoon 's avonds gaan houden. Wie zin/tijd heeft komt langs en anders niet. Afgelopen jaar was het een beetje in het water gevallen vandaar dat ik het anders wil gaan doen.
In een kringetje zitten vind ik ook niet leuk maar zou niet weten hoe dat in Nederland anders zou kunnen, ja de kroeg in maar dat kost wel wat.
<<

Anoniem231

Bericht 02 Mrt 2018 08:19

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Ik maak meestal verjaardagen mee waarbij iedereen in een kringetje zit. Alleen 's avonds bij vrienden niet, dan zijn het hangfeestjes. Maar dus wel het stereotype. Ik vind het saai want als je net toevallig naast iemand zit wat niet klinkt, kan zo'n feestje heel lang duren!
Zelf zou ik ook niet weten hoe anders.
Ik ga niet naar kinderfeestjes van vrienden (wij nodigen de vrienden niet uit als een kindje jarig is en bij andere net zo). Enige verjaardag is van kinderen van broers en zussen. En dan moet het net uitkomen.

Fred ik zou er niet teveel aandacht aan besteden, gewoon zeggen dat je niet komt als je uitgenodigd wordt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Mrt 2018 08:35

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Hoe anders: zitplekjes creëeren die niet cirkelvormig zijn :)

Paar sta-tafels neerzetten, hoekje met kussens op de grond. Mensen gaan vanzelf rouleren zo.

Ik ken cirkelverjaardagen alleen van m’n ouders en die generatie, maar onder leeftijdsgenoten maak ik dat niet meer mee.
#teammaple🍁
<<

Anoniem281

Bericht 02 Mrt 2018 09:09

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Ik vind kinderverjaardagen niet 't meest fantastische feestje, maar da's vooral om de kinderen vaak hun cadeautje aanpakken en vervolgens weg zijn om te spelen en je ze verder weinig ziet. Daarom probeer ik ook gewoon te denken aan 't feit dat 't een gezellig samenzijn is met familie en vrienden om toevallig te vieren dat een kind al x-aantal jaar leeft :nerd:

Ik nodig wel vriendinnen uit, niet al m'n vrienden of zo, maar ik heb een paar bevriende stellen met kinderen in de leeftijd van mijn zoon en dan vind ik het leuk om dat samen te brengen.

Dit jaar vieren we Tobias zijn verjaardag in een speeltuin die we afhuren (en dat wil ik eigenlijk komende jaren gewoon doen, heb ik me bedacht) en dan ben ik nog makkelijker met uitnodigen van vrienden.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 02 Mrt 2018 09:26

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Niekske schreef:
Urban Naked schreef:Ik kan me zelf ook niet echt voorstellen dat ik vrienden zou uitnodigen voor de verjaardagen van mijn kinderen eigenlijk. Het zijn mijn vrienden, niet die van m’n kinderen. Andersom hoef ik dus ook niet naar de verjaardag van kinderen van vrienden.


Dit. De meeste van mijn vrienden denken er net zo over, dus we worden ook bijna niet uitgenodigd voor de verjaardagen van hun kids. De verjaardagen van mijn neefje en nichtje (kinderen van mijn schoonzus) gaan we wel heen, maar dat zie ik als directe familie. Zij nodigen, net als wij, ook alleen hun ouders en broers en zussen uit. Lijkt me ook meer dan genoeg voor een kinderverjaardag.


Hier echt het tegenovergestelde. Vriendinnen van mij nodigen elkaar wel uit voor kinderverjaardagen en ik hun ook. Juist gezellig voor de kinderen onderling. Ook vriendinnen die eerder nog een kinderen hadden kwamen wel op de verjaardagen.
:heart: :heart: 2011
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 02 Mrt 2018 09:53

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Wij gaan eigenlijk naar alle verjaardagen waar we voor worden uitgenodigd. Inderdaad ook een boel kinderverjaardagen, maar wel alleen van vrienden. Maar eigenlijk viert niemand van die vaders en moeders hun eigen verjaardagen nog, dus zoveel is het niet. Wij vinden het juist allemaal wel gezellig, de kinderen vermaken elkaar, we hoeven geen oppas te regelen en we kunnen toch met elkaar bijkletsen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Mrt 2018 10:05

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Ik zit er niet op te wachten, gelukkig komt het hier nauwelijks voor. Nog heel weinig kinderen in de vriendenkring en naaste familie. Ik heb 1 vriendin met 2 kindjes, zij nodigt ons dus wel uit. Als we kunnen gaan we wel (met tegenzin, maar ach), maar als het niet uitkomt zeggen we af. Of we gaan een andere keer even gezellig op bezoek als we het kunnen combineren (ze wonen niet naast de deur) met wat anders en nemen dan een cadeautje mee. Ik weet dat zij er wel veel waarde aan hecht dus als we gaan doe ik het dan voor haar. Ik weet dat andere vriendinnen er hetzelfde over denken als ik trouwens, ik heb het met 1 vriendin weleens besproken. Als onze kleine er straks is ga ik mijn vrienden ook niet uitnodigen, zeker als het kindje nog klein is hebben ze daar niets aan, al die drukte. En ik wil hen ook niet het gevoel geven dat het een verplichting is trouwens. Als ze zelf graag willen komen zijn ze welkom, maar ik ga ze dus zelf niet uitnodigen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Mrt 2018 10:18

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Door al dat gemiep over kringverjaardagen krijg ik juist mega de neiging om alleen nog maar kringverjaardagen te organiseren.
Ik snap niet zo goed wat het probleem is, of je nou in een kring of in 8 vierkantjes staat, het gaat er toch om of het gezellig is?

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Mrt 2018 10:29

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Ja, dat snap ik ook niet zo goed Elliot. In veel huizen is dat nou eenmaal de handigste opstelling. Ik vind het ook niet zo leuk als er dan groepjes zijn waarbij mensen bij voorbaat al met de rug naar anderen zitten. En als ik kussens op de grond ga leggen weet ik wel zeker dat niemand daar gaat zitten. En hier wordt wel gewoon veel van plek gewisseld, of mensen gaan even ergens met een groepje staan kletsen, dus het is echt niet zo dat je de hele avond naast dezelfde moet zitten. Statafels vind ik trouwens ook best leuk en gezellig, dat hebben wij ook weleens gedaan (maar we hebben ze zelf niet, dus het is wel altijd gedoe met lenen, zeker nu we verhuisd zijn), maar de meeste mensen vinden de hele avond staan niet zo fijn, die zijn blij dat ze na een tijdje kunnen zitten haha.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 02 Mrt 2018 10:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Mrt 2018 10:30

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Er past niet eens een kring in m'n huiskamer.. Of nou, wel een kringetje en dan zelfs twee maar dat lijkt me ongezelliger dan het rechthoek waar wij vaak in belanden.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 02 Mrt 2018 10:38

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Studiebol schreef:Hier echt het tegenovergestelde. Vriendinnen van mij nodigen elkaar wel uit voor kinderverjaardagen en ik hun ook. Juist gezellig voor de kinderen onderling. Ook vriendinnen die eerder nog een kinderen hadden kwamen wel op de verjaardagen.
Hetzelfde als Studiebol. Onze vriendengroep nodigt elkaar ook altijd uit en wij gaan ook altijd naar de verjaardagen als we kunnen. Ik maak mijn zoon er juist wel blij mee als ik onze vrienden (+ kinderen) uitnodig. Ik nodig ook nog altijd een paar losse vriendinnen uit en als ze kunnen, komen ze ook altijd.

Afgelopen zomer heb ik met mijn zus (zelfde vriendengroep) een groot tuinfeest gegeven voor 3 van onze kinderen. Die zijn alledrie in 3 weken tijd jarig en zo moest onze vriendengroep niet drie keer naar een apart feestje komen. We hadden eten voorzien, een springkasteel gehuurd, een zwembadje opgesteld voor de kinderen, het was echt supergezellig. In de winter, als mijn zoon jarig is, doen we altijd binnen alle tafels aan kant en zetten we statafels en maken één grote speelhoek waar alle kinderen dan kunnen spelen.
2012 & 2016
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 02 Mrt 2018 10:42

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

In hoeverre denk jij dat de vorm van je kring bijdraagt aan de gezelligheid Bazinga?

Ik vind het ook geneuzel en ik herken het half. Ik ga sowieso nooit naast iemand zitten waar ik niks mee heb en voel al helemaal geen verplichting om daar de hele avond te blijven zitten.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Mrt 2018 11:02

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Twee kringetjes lijkt me ongezellig :nerd:
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 02 Mrt 2018 11:22

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Lady schreef:
Niekske schreef:
Urban Naked schreef:Ik kan me zelf ook niet echt voorstellen dat ik vrienden zou uitnodigen voor de verjaardagen van mijn kinderen eigenlijk. Het zijn mijn vrienden, niet die van m’n kinderen. Andersom hoef ik dus ook niet naar de verjaardag van kinderen van vrienden.


Dit. De meeste van mijn vrienden denken er net zo over, dus we worden ook bijna niet uitgenodigd voor de verjaardagen van hun kids. De verjaardagen van mijn neefje en nichtje (kinderen van mijn schoonzus) gaan we wel heen, maar dat zie ik als directe familie. Zij nodigen, net als wij, ook alleen hun ouders en broers en zussen uit. Lijkt me ook meer dan genoeg voor een kinderverjaardag.


Ik sluit me bij jullie aan.


Heel origineel, maar ik ook.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 02 Mrt 2018 12:08

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Ik heb weleens een sta-gedeelte met drank gemaakt en een zitgedeelte. Hele avond staan vind ik soms best vermoeiend, dus konden mensen kiezen. Nou, iedereen ging in het kringetje zitten. Prima toch?
Augurk met boterhamworst heb ik trouwens al een jaar of 20 niet meer gezien. Dat is vooral heel erg jaren '90.

Wij worden niet vaak uitgenodigd voor kinderverjaardagen, dat is ook prima. Wij zijn bevriend met de ouders, voor de kinderen zijn wij niet zo'n toevoeging. Vorige week wel naar de verjaardag geweest van de baby uit een klein groepje uit ons dorp. Gaan veel om met zijn viertjes en de baby's verschillen niet veel van elkaar. Nu is de onze nog niet echt in staat samen te spelen, maar kan me voorstellen dat ik als ze ouder is misschien wat leeftijdsgenootjes en ouders uitnodig.

J's eerste verjaardag willen we alleen familie uitnodigen. We doen haar waarschijnlijk niet echt een lol met een huis vol mensen die ook nog eens allemaal wat van haar willen. Tweede verjaardag zien we tegen die tijd wel weer. Ik zou alleen niet willen dat vrienden die verjaardag als een verplicht nummertje willen zien.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8167

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 02 Mrt 2018 13:47

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Meneer de Uil schreef:
Lady schreef:
Niekske schreef:
Dit. De meeste van mijn vrienden denken er net zo over, dus we worden ook bijna niet uitgenodigd voor de verjaardagen van hun kids. De verjaardagen van mijn neefje en nichtje (kinderen van mijn schoonzus) gaan we wel heen, maar dat zie ik als directe familie. Zij nodigen, net als wij, ook alleen hun ouders en broers en zussen uit. Lijkt me ook meer dan genoeg voor een kinderverjaardag.


Ik sluit me bij jullie aan.


Heel origineel, maar ik ook.

Ik doe mee; ik ook.
30-04-2017
<<

Anoniem247

Bericht 02 Mrt 2018 19:33

Re: Niet naar verjaardagen gaan van kinderen

Bij ons is de groep ook niet echt groot. 20 personen ongeveer. Mijn ouders, schoonouders, 2 tantes en 1 oom (mijn peetoom/peettante) mijn schoonzus/zwager/nichtje en vier vriendinnen waarvan er drie kinderen hebben en de ander is vrijgezel. Dit zijn de vriendinnen die ik het meeste zie en de mijn kinderen ook gewoon kennen. Ik kom ook bij hun kinderen op verjaardag. Ik heb nog meer vriendinnen maar net als UN zijn het mijn vriendinnen en niet van mijn kinderen. En mijn kinderen kennen ze ook niet echt dus wat hebben zij eraan als ze op hun feestje komen? Ik vind het wel prima zo.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers