Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

<<

Anoniem186

Bericht 27 Okt 2013 22:00

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

rapa nui schreef:Zit ik me sinds de start van dit topic al af te vragen: verwacht je de kinderen dan ook nog aan tafel met de warme maaltijd? zitten ze dan niet al vol van de dingetjes van de monkey platter? of mogen ze de hele dag dingetjes eten en hoeven ze dan tijdens de echte maaltijden niet aan tafel / niet echt eten?


Ik denk dat ik het ipv van het ontbijt of de lunch zou doen. En dan het diner gewoon zoals altijd.
<<

Anoniem20

Bericht 27 Okt 2013 22:01

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

o, denk dat het zeker zou kunnen helpen bij slechte eters!
ik vind het wel gezellig zo op een zondagmiddag. Wij een bord, hij een bordje.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 27 Okt 2013 22:50

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Wat een leuk idee zeg! En wat ziet het er allemaal lekker en gezellig uit!

Dit gaan we binnenkort ook maar eens doen. Al ben ik bang dat het schaaltje zo leeg is, haha.
Afbeelding
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 27 Okt 2013 23:08

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Susan schreef:Ik denk dat Yrsa de kaas en/of de aardbeien zou opeten en dan zou vragen om nog meer kaas en/of aardbeien, dat zijn de dingen die ze het lekkerste vindt. Ik betwijfel of ze die andere dingen ook opeens zou pakken.
Hier hetzelfde vrees ik, haha! Maar het is wel een leuk idee, misschien maar eens proberen. Al zou ik het denk ik niet ter vervanging van een maaltijd doen maar meer als tussendoortje ofzo.
<<

Anoniem121

Bericht 28 Okt 2013 16:08

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Afbeelding

Ze slapen nog maar als ze dit eens wisten...
<<

Anoniem20

Bericht 28 Okt 2013 16:16

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Wat een leuke schaaltjes, zit alles aan elkaar vast?
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Okt 2013 16:17

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

rapa nui schreef:Zit ik me sinds de start van dit topic al af te vragen: verwacht je de kinderen dan ook nog aan tafel met de warme maaltijd? zitten ze dan niet al vol van de dingetjes van de monkey platter? of mogen ze de hele dag dingetjes eten en hoeven ze dan tijdens de echte maaltijden niet aan tafel / niet echt eten?


Ja hoor :). Wij eten niet echt in drie maaltijden. Meestal als ze een uurtje uit bed zijn, krijgen ze trek en dan geven ze de hele dag door aan wanneer ze wat willen eten of ze pakken het zelf uit het keukenkastje waar ze in mogen komen. We eten wel standaard een keer warm, maar daar eten ze toch goed van. Na het avondeten eten de twee oudsten vaak ook nog wat. De oudste wil een uur later meestal nog twee boterhammen en wat fruit en de middelste iets van rozijntjes of een knijpfruitje.
<<

Anoniem121

Bericht 28 Okt 2013 16:22

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

juani schreef:Wat een leuke schaaltjes, zit alles aan elkaar vast?


Leuk zijn ze hè. Het blauwe zit aan elkaar vast en de rode bakjes kan je er aan hangen.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Okt 2013 16:34

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Dat ziet er echt leuk uit, pluis!
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Okt 2013 16:49

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Leuk Pluis! Was je hiervoor vernoemd naar een huishoudelijk apparaat?
<<

Anoniem121

Bericht 28 Okt 2013 16:55

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem121 op 29 Dec 2013 17:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 28 Okt 2013 17:37

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Afbeelding

10 minuten later:

Afbeelding
Mother of 3 adorable children
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 28 Okt 2013 17:38

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ziet er lekker uit allemaal! Krijg er zelf ook trek van :)

Merken jullie ook dat ze nu nieuwe dingen proberen of dingen eten waar ze normaal gesproken niet dol op zijn?
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 28 Okt 2013 17:41

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ja ik merk dat wel ze proberen van alles wat. Ik doe ook wel eens dat spelletje met de blinddoek en proeven wat ze eten dat werkt hier ook erg goed.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem121

Bericht 28 Okt 2013 17:44

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Dat ziet er goed uit Maia! Ik heb voor mezelf vanmiddag ook maar een bordje gemaakt... Jou kinderen houden ook niet van komkommer?
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 28 Okt 2013 17:45

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Haha, Maia, dat klinkt alsof jouw kinderen een stuk avontuurlijker zijn met eten dan N. :)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Okt 2013 18:06

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Twellie: Wat heb jij allemaal op dat bordje liggen voor je kinderen? Waar ze de hele dag door van kunnen pakken?
Foto? :)

Pluis: Dat ziet er heel gezellig en lekker uit. En wat een leuke bordjes.
Afbeelding
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 28 Okt 2013 18:07

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Komkommer is idd geen favoriet maar vooral J probeert vaak wel. N is erg geïnteresseerd in gezond en ongezond en hoe dat in je lichaam werkt dus hem leg ik uit dat je lichaam ook groente nodig heeft en daar is hij erg ontvankelijk voor. Ze lusten idd best veel maar tegen avondeten aan zijn ze vaak te moe dus vind ik het prettig dat ze op deze manier al best wat binnen krijgen.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem121

Bericht 28 Okt 2013 18:15

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Dat is ook de reden dat ik er mee begin. Vooral de oudste eet overdag van alles maar 's avonds zegt hij gewoon dat lust ik niet. Nu krijgen ze even goed van alles wat gezond is en zeurt hij niet de hele dag om snoep ;-)
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Okt 2013 18:18

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

@ Lana: Het is niet echt fotowaardig hoor! Ik doe het trouwens ook niet allemaal op een bordje, het is meer een monkey-keukenkastje. Ze kunnen pakken: gedroogde abrikozen en cranberries. Rozijntjes, soepstengels, brood en zelfgebakken bladerdeeghapjes met geitenkaas. Er liggen ook hazelnoten, maar die mag alleen mijn oudste dochter eten.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 28 Okt 2013 20:33

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ik had het voor d ook gemaakt. Banaan, komkommer, blauwe bessen, aardbeien, eierkoek, soepstengels en de komkommer en de banaan bleven liggen.
Ze vind het wel terug leuk!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Okt 2013 22:43

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ik ben wel gefascineerd door dit topic, ziet er zo gezellig uit :) Maar hebben jullie nou niet dat je koter alles achter elkaar naar binnen werkt? Als mijn moeder dit vroeger voor mij neer had gezet, had ik dat wel gedaan...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem83

Bericht 28 Okt 2013 22:51

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ik ga het ook eens proberen, al is het alleen al omdat het er zo leuk uitziet. Wij eten altijd 's Middags warm, maar 's avonds heeft met name dochter niet zoveel zin in eten (want: moe). Dit is dan natuurlijk wel leuk en lekker voor haar. En aangezien zoon het op een krijsen zet als hij niet hetzelfde krijgt zal hij het dus ook krijgen.
<<

Anoniem121

Bericht 29 Okt 2013 05:58

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Zora schreef:Ik ben wel gefascineerd door dit topic, ziet er zo gezellig uit :) Maar hebben jullie nou niet dat je koter alles achter elkaar naar binnen werkt? Als mijn moeder dit vroeger voor mij neer had gezet, had ik dat wel gedaan...


Dat dacht ik dus ook. Het meeste aten ze ook in een keer op en wat bleef liggen heb ik laten staan, daar begonnen ze een uurtje later zelf weer aan.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 29 Okt 2013 11:41

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Mijn dochter staat op dit moment te smikkelen van haar monkeyplatter. Ik heb er het volgende op gedaan; banaan, peer, appel, salami, runderrookvlees, druiven, kaas en rauwe worteltjes. Ze is meteen aangevallen op het vlees en staat nu op een wortel te knagen. Dat terwijl ze er eerst niets van moest hebben. Ik ga het zeker vaker doen en straks nog even wat extra dingen halen voor morgen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers