Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

<<

Anoniem186

Bericht 22 Okt 2013 20:06

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Caroow schreef:Ik doe het ook wel eens, op zaterdagavond, voor de visite :D


Haha ja alleen iets minder gezond. :razz:

Roze, vond A. het lekker? Wat had je gemaakt?
<<

Anoniem28

Bericht 22 Okt 2013 20:37

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Als ik mijn éénjarige een klein beetje in kan schatten gaat ze er vooral in lopen grijpen en de boel fijnknijpen om vervolgens aan de hond te geven die schooierend naast haar staat.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Okt 2013 21:12

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Rejoy schreef:Als ik mijn éénjarige een klein beetje in kan schatten gaat ze er vooral in lopen grijpen en de boel fijnknijpen om vervolgens aan de hond te geven die schooierend naast haar staat.


:lol:
Dat is ook een leerzaam proces. :D
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Okt 2013 23:42

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Nee, ze wilde er nauwelijks van eten. Maar ze had vandaag sowieso weinig trek overdag, wilde tussen de middag ook geen brood. Ik had een bordje voor haar gemaakt met paprika, komkommer, kaas, worst, aardbei en druiven. Van alles een klein beetje. Ze heeft wel wat op trouwens, een beetje paprika, een plakje worst en een beetje kaas. Ze vond het wel helemaal leuk, een bord met lekkers. Dus ik ga het gewoon vaker proberen! Als ze wel een beetje trek heeft dan denk ik dat ze er vast meer van zal eten. In elk geval een leuk idee, en het proberen waard.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Okt 2013 23:58

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ik denk dat Yrsa de kaas en/of de aardbeien zou opeten en dan zou vragen om nog meer kaas en/of aardbeien, dat zijn de dingen die ze het lekkerste vindt. Ik betwijfel of ze die andere dingen ook opeens zou pakken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 42

Bericht 23 Okt 2013 13:46

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ik doe dat ook voor de kinderen. Het staat gewoon in een keukenkastje dat ze zelf open mogen maken. Het verschilt per periode waar ze veel van eten. Oudste eet het liefste olijven, dus die gaan altijd wel snel op. Maar daarna heeft ze de ene keer zin in veel kaas en de andere keer in komkommer.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 23 Okt 2013 16:42

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Happydobby schreef:brr olijven :thumbdown:


Haha, mijn dochter vreet die echt het eerste op als ze dit voorgeschoteld zou krijgen... Grote fan ervan! (net als haar ouders overig... )
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem124

Bericht 23 Okt 2013 18:32

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Nadeel vind ik trouwens wel dat ik daarna de olijven tussen de bank vind, de worst van het parket kan schrapen en de banaan uit de speeltafel moet vissen. Ohja en de kat doet ook vrolijk mee. Gaan ze daar mee ophouden, met alles in het rond zeulen?
<<

Anoniem 82

Bericht 23 Okt 2013 19:22

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ik heb het vanavond een beetje gedaan met het avondeten. We hadden rijst met kip Siam, en daar is ze niet een heel grote fan van. Nu rijst en saus apart gedaan, en nog paprika en komkommer op haar bordje. Uiteindelijk overal wat van op, alleen de saus van de kip Siam niet. Maar wel kip en cashewnoten uit die saus gevist. Nu is het hier trouwens geen grote eter met het avondeten, maar ze krijgt in elk geval verschillende dingen binnen op deze manier. Denk dat ik het met name in de avond vaker wil doen, wat extra dingetjes aanbieden (die wel gezond zijn natuurlijk).
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 26 Okt 2013 23:48

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Even snel want ik ga lekker slapen. Hier is het ook een succes!

AfbeeldingAfbeelding
Mother of 3 adorable children
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Okt 2013 23:54

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ik krijg er trek van Maia, ziet er superlekker uit!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem20

Bericht 27 Okt 2013 07:19

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Leuk maia , voor 2 kinderen lijkt het mij wel makkelijker. Hier kan ik niet teveel aanbieden omdat het alleen voor de oudste is. Heb gisteren ook snel iets in elkaar geflanst
Laatst gewijzigd door Anoniem20 op 27 Okt 2013 07:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem20

Bericht 27 Okt 2013 07:19

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

[url]Afbeelding[/url]
<<

Anoniem2

Bericht 27 Okt 2013 10:04

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Gaia schreef:Wat grappig, dit doe ik eigenlijk al regelmatig. Verschillende gezonde dingen op een bord leggen en ze zelf laten kiezen wat ze willen, wel heb ik wat minder erop leggen.


+1
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 27 Okt 2013 10:10

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Maar sommige dingen zosls banaan en appel zijn toch niet lekker meer na een tijdje?
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 27 Okt 2013 10:14

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Leuk, maia en juani!

Juani, je kan natuurlijk ook lekker zelf mee eten! :D

Annie, het zal een beetje verkleuren, maar dat is niet zo erg. Volgens mij is het ook niet de bedoeling om het urenlang te laten staan.
<<

Anoniem 42

Bericht 27 Okt 2013 13:28

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Wow, wat een mooie creaties. Ziet er hier toch iets simpeler uit.
<<

Anoniem8

Bericht 27 Okt 2013 13:41

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Hier was het ook een succes. We deden dit al met fruit, maar nu met verschillende dingetjes:



Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 27 Okt 2013 13:52

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ik heb hier regelmatig wat op tafel staan, maar mijn dochter eet toch vrijwel niets. Dan vind ik het wel zonde om nog uitgebreider te doen, want ik denk dat ik alles kan weggooien helaas.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Okt 2013 13:59

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ziet er lekker uit! Toastjes maakte mijn moeder vroeger ook altijd overdag in het weekend. Lekker hoor.

Sanne, ja dat is dan zonde. Jammer hoor
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 27 Okt 2013 16:01

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ooh echt héél leuk! Ik zou daar denk ik niet opkomen maar ga het zeker onthouden! Ik vind het idee erachter echt heel goed! Én het is nog gezellig ook!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Okt 2013 16:06

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Zit ik me sinds de start van dit topic al af te vragen: verwacht je de kinderen dan ook nog aan tafel met de warme maaltijd? zitten ze dan niet al vol van de dingetjes van de monkey platter? of mogen ze de hele dag dingetjes eten en hoeven ze dan tijdens de echte maaltijden niet aan tafel / niet echt eten?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem25

Bericht 27 Okt 2013 16:07

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Ik krijg honger van die foto's
<<

Anoniem20

Bericht 27 Okt 2013 21:53

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

hmm...vandaag weer een bordje gemaakt, maar het is echt binnen no time op. Hij schranst ook echt, in plaats van zo nu en dan wat pakken. Vandaag lagen er wortelkoekjes, dadels, tomaatjes en roggebrood met forel op.

Hier raakt zo'n bordje dus altijd direct leeg...dat is echt een nadeel. Ik doe het dus alleen voor de 'leuk', maar niet omdat hij slecht eet....alles behalve.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Okt 2013 21:59

Re: Monkeyplatter, laat je koter kiezen.

Juani, heerlijk toch! Het is ook niet perse alleen voor slechte eters. Ik dacht dat het misschien een oplossing zou zijn voor kindjes die niet zo goed eten.
Maar zo lekker eten en veel variatie binnen krijgen is voor elk kind goed, ook voor de kinderen die sowieso al goed aten.
Leuk dat het zo'n succes bij jullie is!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron