Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stenen vloer

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Okt 2020 08:54

Re: Stenen vloer

Geen last van Minx. Hangt ook sterk af van wat je voor de rest in de ruimte hebt staan. Stoffen meubels etc..
Bovendien hebben de meeste mensen schoenen met demping aan en geen hakken. Als je er met sokken etc. over loopt hoor je al helemaal niets.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 19 Okt 2020 10:51

Re: Stenen vloer

Minx schreef:Even een flinke up, wat is jullie ervaring met geluid en tegels, we overwegen houtlook tegels tegen de tijd dat we een keer een huis gevonden hebben het enige waar ik over twijfel is of het dan niet heel snel hol gaat klinken?


En anders eventueel kijken naar PVC? Is helemaal geruisloos, zelfs als je iets erop laat vallen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Okt 2020 11:49

Re: Stenen vloer

Beachgirl schreef:
Minx schreef:Even een flinke up, wat is jullie ervaring met geluid en tegels, we overwegen houtlook tegels tegen de tijd dat we een keer een huis gevonden hebben het enige waar ik over twijfel is of het dan niet heel snel hol gaat klinken?


En anders eventueel kijken naar PVC? Is helemaal geruisloos, zelfs als je iets erop laat vallen.


Pvc is anders een overweging maar steen is over het algemeen toch harder. En j is nogal een onbenul en er valt nogal eens wat. Het gaat echt over de ruimte of die hol klinkt. Want dat wel een ding zijn dan klinkt het zo ongezellig.
2015 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 19 Okt 2020 11:50

Re: Stenen vloer

Wij hebben een PVC vloer en onze buren ook en zij hebben heel weinig spullen in hun huis staan waardoor het geluid soms best doorkomt. Vooral als kinderen erop rennen dreunt het best door. We zijn nog steeds heel blij met onze vloer, zeker in combinatie met vloerverwarming. Maar harde materialen geven wel meer geluid door.

Ik weet niet of steen hol klinkt. PVC valt wel mee wanneer je je huis voldoende hebt ingericht. Ik denk dat het bij onze buren best hol klinkt omdat er amper iets staat. Bij ons vind ik het niet hol klinken iig.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Okt 2020 13:26

Re: Stenen vloer

Minx, kun je niet gaan naar kennissen die een stenenvloer hebben dit zelf gaan ervaren?
Ik ben niet anders dan een stenen vloer gewend met vloerverwarming. Mijn ouders hebben dat ook en ik persoonlijk zou niet anders willen. Erg makkelijk met onderhoud namelijk. Stofzuigen en een keer zoveel tijd dweilen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Okt 2020 15:16

Re: Stenen vloer

Onze buren hebben keramiek in visgraadlook.
We horen ze de hele dag lopen in huis.
Als ze de stoelen op wieltjes rollen dan klinkt het alsof er een vrachtwagen langs buldert.
Ik heb er geen last van want ik ben zelf weinig thuis overdag en s' avonds na het eten wordt het stil. Ze hebben dan denk ik ook de schoenen uit.
Ook hoor je het stofzuigen heel hard
2016
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Okt 2020 15:43

Re: Stenen vloer

Ik heb ook buren met een stenenvloer die hoor ik nauwelijks. Dat ligt mogelijk ook aan de spouwmuur (dubbele).
Heel af en toe hoor ik zachtjes een stoel van ze schuiven.
Overigens als je stoelen op wieltjes hebt hoef je ze helemaal niet op stenen vloer goed te horen. Ik heb juist gekozen voor stoelen met wieltjes, maar deze wieltjes hebben wel vering dus mede daardoor hoor je ze niet.
Stofzuigen hoor je denk ik op alle ondergronden behalve tapijt wel goed, dus dat maakt niet zoveel uit.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 19 Okt 2020 17:57

Re: Stenen vloer

Wij hebben keramische houtlook tegels en bij ons klinkt het totaal niet hol. Ik ben er zo blij mee! Heerlijk met schoonmaken en lekker warm met de vloerverwarming.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 19 Okt 2020 18:26

Re: Stenen vloer

Wij hebben 60x60 vloertegels liggen en ik vind het totaal niet hol klinken hier in huis.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 19 Okt 2020 18:28

Re: Stenen vloer

Fantine schreef:Wij hebben een PVC vloer en onze buren ook en zij hebben heel weinig spullen in hun huis staan waardoor het geluid soms best doorkomt. Vooral als kinderen erop rennen dreunt het best door. We zijn nog steeds heel blij met onze vloer, zeker in combinatie met vloerverwarming. Maar harde materialen geven wel meer geluid door.

Ik weet niet of steen hol klinkt. PVC valt wel mee wanneer je je huis voldoende hebt ingericht. Ik denk dat het bij onze buren best hol klinkt omdat er amper iets staat. Bij ons vind ik het niet hol klinken iig.


Bij ons klinkt het ook niet hol (PVC) maar idd als je huis erg leeg is kan ik het me voorstellen. Pvc zelf is juist heel dempend. Wij waren toen in een vloerenzaak en de adviseur liet zijn sleutelbos vallen om het effect op verschillende vloeren te laten horen. Laminaat is mega gehorig, echt een harde pets. Daarna keramisch parket en daarna kwam pvc, je hoorde gewoon amper iets vallen. Ook qua schoonmaak en onderhoud vind ik het ideaal. En lekkere warme voetjes icm de vloerverwarming.
Je hebt trouwens ook PVC met betonlook en ook met natuursteenlook.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers