Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Extreme jeuk onderbenen

<<

Anoniem247

Bericht 24 Feb 2018 22:02

Extreme jeuk onderbenen

Ik heb heb echt zo’n droge huid bij mijn onderbenen. Het jeukt echt tot op het bot zeg maar. Nu heb ik daar ieder jaar wel last van in de winter maar nu is het echt extreem en mijn middeltjes die normaal enigszins werkte werken ineens niet meer. Ik smeerde in de ochtend het blauwe blik van Nivea op mijn benen en voor het slapen gaan die witte bodylotion van Vaseline. Maar dit helpt nog niet eens een klein beetje.. Iemand tips voor een goede creme? Ik word er echt gek van!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 24 Feb 2018 22:15

Re: Extreme jeuk onderbenen

Ik smeer twee keer daags met uiercreme, op advies van de huisarts. Verder niet te warm douchen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Feb 2018 23:34

Re: Extreme jeuk onderbenen

Het is dan wel buitenlands merk maar misschien kun je online bestellen: Aveeno. Het is een natuurlijk product en het enige wat helpt bij mijn jeukende droge huid. Ook voor baby's en kinderen ontzettend geschikt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 24 Feb 2018 23:37

Re: Extreme jeuk onderbenen

Ik gebruik Lipikar van laroche-posay. wel wat duurder, maar werkt bij mij heel goed.

15-11-2019
14-05-2023
<<

Anoniem247

Bericht 27 Feb 2018 21:44

Re: Extreme jeuk onderbenen

Ik zal eens beginnen met uiercreme en mocht dat niet helpen ga ik voor de Lipikar. Aveeno is alleen bij buitenlandse sites te bestellen. Bedankt voor de reacties!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Feb 2018 21:56

Re: Extreme jeuk onderbenen

Ik heb er ook erg last van momenteel. Ik zou (als je dat doet) even een periode niet ontharen en bij de apotheek een indifferente zalf of creme halen. Vaseline lanette of vaseline cetomacrogol. Die pret. Kost geen drol en blijft toch een van de neutraalste beste dingen voor de droge huid (zolang je geen wolvet-allergie hebt!). Heb ik laatst ook gedaan en daar ben ik flink van opgeknapt.
<<

Anoniem247

Bericht 27 Feb 2018 22:10

Re: Extreme jeuk onderbenen

Ik heb tijdens mijn zwangerschap hier ook erg last van gehad en toen heb ik idd zo’n grote tube vaseline (met nog iets gehad). Dat hielp toen niet zo goed. En menthol gel heb ik ook eens gebruikt en dat hielp ook niet. Zo erg als in de zwangerschap is het nu niet. Toen krante ik mezelf echt open. Het jeukte toen net als een grote muggenbult dat je maar blijft krabben. Nu is het ook erg maar anders. De jeuk zit ook bij m’n zij en nu begint het ook aan de binnenkant van mijn bovenbenen. Echt zo naar.. Het begint ook wanneer ik onder een deken op de bank zit of in bed lig. Dan krijg ik het warm en dan begint het.
<<

Anoniem260

Bericht 03 Mrt 2018 07:51

Re: Extreme jeuk onderbenen

Cetomacrogol of koelzalf helpen hier redelijk tegen extreem droge huid (mijn buik en bovenbenen-kapot-droog)
<<

Anoniem272

Bericht 03 Mrt 2018 08:27

Re: Extreme jeuk onderbenen

Onze zoon heeft dit ook. Je kunt via de huisarts een herhaalrecept voor de speciale vaseline krijgen. Scheelt weer iets in de kosten :)
<<

Anoniem260

Bericht 03 Mrt 2018 09:18

Re: Extreme jeuk onderbenen

Dat gaat dan toch van je eigen risico? :eyes:
<<

Anoniem248

Bericht 03 Mrt 2018 10:57

Re: Extreme jeuk onderbenen

Die vaseline moet je volgens mij gewoon zelf betalen, niet eens van je eigen risico maar gewoon aan de balie bij de apotheek.

Douche je misschien te heet?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Mrt 2018 20:18

Re: Extreme jeuk onderbenen

In de winter heb ik er ook makkelijker last van. Vaak helpt voldoende drinken ook een stukje en is het ook een stukje vochttekort
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem247

Bericht 03 Mrt 2018 23:00

Re: Extreme jeuk onderbenen

Ik smeer nu al een paar dagen uiercreme en ik heb gewoon geen jeuk meer! Hopelijk blijft het ook weg. Thanks voor de tip Gijs!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 04 Mrt 2018 10:12

Re: Extreme jeuk onderbenen

Het kan ook een allergie zijn voor de lotion? Dat had ik 2 jaar geleden, terwijl ik parfumvrije neutrale gebruikte.

Cetomacrogol helpt hier heel goed. En sinds een week hebben we een luchtbevochtiger op de slaapkamer staan. Die lijkt ook erg goed te helpen.
<<

Anoniem335

Bericht 04 Mrt 2018 12:16

Re: Extreme jeuk onderbenen

Mijn huisarts raadde een keer aan om na elke douchebeurt je onderbenen met koud water af te spoelen, ook tegen droogte.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers