Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slechte service Coolblue!

<<

caribbeanlover

Bericht 24 Feb 2018 18:08

Re: Slechte service Coolblue!

Dee schreef:Wauw CBL, doe es normaal. Ze legt je gewoon uit hoe de procedure werkt en waarom het dus 'zo lang' kan duren.


En ik zeg dat ik dat allang wist dat nutteloze info!
<<

Anoniem229

Bericht 24 Feb 2018 19:15

Re: Slechte service Coolblue!

caribbeanlover schreef:
Dobby schreef:Ik ben ook benieuwd hoe CBL zou reageren als iemand tegen haar zou briesen en blazen. Ik begrijp die felle aanvallende houding gewoon niet zo goed.
Ik snap heel goed dat je ergens pissig om kunt zijn - de vraag is echter hoe je daarmee om gaat. Dat gebries en gesnauw snap ik gewoon niet; meestal bries je tegen mensen die dat niet verdienen. En dan ben je waarschijnlijk ook nog eens heel verontwaardigd als mensen ook zo tegen jou zouden stomen.
Anyway.


Briezen en blazen wat lul je nou? Ik heb zulke dingen niet gedaan.


Nee inderdaad, je ben altijd de rust zelve. Niet iets met "idioot, achterlijk en belachelijk".
Ook de term "wat lul je nou?" bevestigt het.
Maar succes ermee. Niet mopperen dan als anderen jou zo benaderen.
<<

Anoniem248

Bericht 24 Feb 2018 19:26

Re: Slechte service Coolblue!

caribbeanlover schreef:
Dobby schreef:Ik ben ook benieuwd hoe CBL zou reageren als iemand tegen haar zou briesen en blazen. Ik begrijp die felle aanvallende houding gewoon niet zo goed.
Ik snap heel goed dat je ergens pissig om kunt zijn - de vraag is echter hoe je daarmee om gaat. Dat gebries en gesnauw snap ik gewoon niet; meestal bries je tegen mensen die dat niet verdienen. En dan ben je waarschijnlijk ook nog eens heel verontwaardigd als mensen ook zo tegen jou zouden stomen.
Anyway.


Briezen en blazen wat lul je nou? Ik heb zulke dingen niet gedaan.

Deze reactie :laughcry:


Even los hiervan, CBL, realiseer je ook dat niet iedereen het hier op jou gemunt heeft ook, ookal voelt het voor jou wellicht anders. Er zijn ook mensen zijn die oprecht met de beste bedoelingen op jou reageren. Ik noem een Zero. Ik vind het echt zonde om te zien dat je ook díé mensen tegen je in het harnas jaagt. Waarom?
<<

Anoniem316

Bericht 24 Feb 2018 20:07

Re: Slechte service Coolblue!

caribbeanlover schreef:
Dee schreef:Wauw CBL, doe es normaal. Ze legt je gewoon uit hoe de procedure werkt en waarom het dus 'zo lang' kan duren.


En ik zeg dat ik dat allang wist dat nutteloze info!


Blijkbaar niet, anders had je niet zo'n nutteloos topic geopend.

Verder: mensen reageren over het algemeen met de beste bedoelingen naar jou. Nu begin je die ook af te bekken. Misschien moet je even afstand van het forum nemen? Want het lijkt me niet dat dit voor jezelf heel gezellig is.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Feb 2018 09:06

Re: Slechte service Coolblue!

Ik weet niet goed of ik moet lachen of huilen om alle pogingen om CBL tot de orde te roepen. Waarom niet gewoon accepteren dat ze CBL is, af en toe raar uit de bocht vliegt maar wel goede intenties heeft?

♥♥
<<

Anoniem248

Bericht 25 Feb 2018 09:17

Re: Slechte service Coolblue!

Ja joh, laten we het normaal vinden dat ook de mensen die met goede intenties op haar reageren afgebekt worden.
<<

Anoniem229

Bericht 25 Feb 2018 09:35

Re: Slechte service Coolblue!

Elliot schreef:Ik weet niet goed of ik moet lachen of huilen om alle pogingen om CBL tot de orde te roepen. Waarom niet gewoon accepteren dat ze CBL is, af en toe raar uit de bocht vliegt maar wel goede intenties heeft?


Mijn vader had ook heel goede intenties toen hij mij mishandelde. Nooit slecht bedoeld. Ik kan daar niks mee. Daarom begrijp ik ook niet zo goed dat iemand je kan toesnauwen vanuit het niets. Door te zeggen 'Ze bedoelt het niet zo' is het niet niet gezegd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Feb 2018 09:54

Re: Slechte service Coolblue!

Dobby schreef:
Elliot schreef:Ik weet niet goed of ik moet lachen of huilen om alle pogingen om CBL tot de orde te roepen. Waarom niet gewoon accepteren dat ze CBL is, af en toe raar uit de bocht vliegt maar wel goede intenties heeft?


Mijn vader had ook heel goede intenties toen hij mij mishandelde. Nooit slecht bedoeld. Ik kan daar niks mee. Daarom begrijp ik ook niet zo goed dat iemand je kan toesnauwen vanuit het niets. Door te zeggen 'Ze bedoelt het niet zo' is het niet niet gezegd.


Dit.. lekker makkelijk om het daarop te gooien. Ik ken iemand met een tumor in zijn hoofd waardoor hij soms onredelijk reageert. Het is heel makkelijk om te zeggen dat hij er niks aan kan doen, want het komt door die tumor. Dat geeft hem echter geen vrijbrief om alles altijd maar lukraak te mogen tieren en roepen.

En dat vind ik wat betreft CBL ook, mensen doen enorm hun best en het enige wat zij doet is iedereen afbekken en onredelijk (understatement) reageren.
<<

Anoniem248

Bericht 25 Feb 2018 10:04

Re: Slechte service Coolblue!

Nou, die twee vergelijkingen vind ik ook weer enorm overtrokken in dit geval en lijken me beiden niet op CBL van toepassing. Maar ik vind ook niet dat alles van CBL maar getolereerd moet worden onder het mom van ‘we weten wie het zegt’. Zo kan iedereen wel een bepaalde attitude aannemen, gezellig forum wordt het dan.
<<

ChiQ

Bericht 25 Feb 2018 10:10

Re: Slechte service Coolblue!

Maple schreef:Nou, die twee vergelijkingen vind ik ook weer enorm overtrokken in dit geval en lijken me beiden niet op CBL van toepassing. Maar ik vind ook niet dat alles van CBL maar getolereerd moet worden onder het mom van ‘we weten wie het zegt’. Zo kan iedereen wel een bepaalde attitude aannemen, gezellig forum wordt het dan.


Me too..
<<

Anoniem316

Bericht 25 Feb 2018 10:16

Re: Slechte service Coolblue!

En als een ander een keer die houding aan neemt, krijgt die van Leiden naar Delft...
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Feb 2018 10:18

Re: Slechte service Coolblue!

Maple schreef:Nou, die twee vergelijkingen vind ik ook weer enorm overtrokken in dit geval en lijken me beiden niet op CBL van toepassing. Maar ik vind ook niet dat alles van CBL maar getolereerd moet worden onder het mom van ‘we weten wie het zegt’. Zo kan iedereen wel een bepaalde attitude aannemen, gezellig forum wordt het dan.

Ja die vergelijkingen slaan inderdaad nergens op.
Het gaat hier om een forum, je HOEFT niets met CBL te maken te hebben als je dat niet wil. Er bestaat een negeerknop, als je je er enorm aan ergert kun je die gebruiken. Natuurlijk is het niet zo dat je alles altijd maar mag zeggen omdat je een bepaalde attitude aanneemt, maar kom op jongens. CBL komt hier al jaren en jaren en al die tijd zijn er mensen die haar proberen te veranderen. Als dat na al die tijd nog niet gelukt is, waarom zou je het dan blijven proberen? Waarom niet gewoon accepteren dat ze nu eenmaal zo is en de negeerknop aanzetten als je het extreem vervelend vindt?

♥♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Feb 2018 10:23

Re: Slechte service Coolblue!

Onderaan de streep is het hetzelfde: het feit dat je anders bent maakt niet dat je een vrijbrief hebt voor alles.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Feb 2018 10:24

Re: Slechte service Coolblue!

Lejow schreef:Onderaan de streep is het hetzelfde: het feit dat je anders bent maakt niet dat je een vrijbrief hebt voor alles.

Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, dat bedoel ik te zeggen.

♥♥
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 25 Feb 2018 10:30

Re: Slechte service Coolblue!

Elliot: ik ben het echt zóó met je eens. Volgens mij is 80/90% van het snauwen of briezen en blazen ook helemaal niet zo bedoeld maar gewoon de niet zo handige lekker letterlijke kortaf manier van reageren die ze altijd heeft. Ik geloof ook oprecht niet dat er vervelende intenties achter zitten en wat ik eigenlijk meestal zie is iemand die daarop door velen tegelijk wordt aangesproken en dan uiteindelijk weer wel een keer ontploft (wat ik me goed kan voorstellen, want dat heb ik zelf ook als ik wat verkeerds gezegd heb en dat dan door 5 mensen je verteld moet worden :smile: ).

Tuurlijk, het kan een manier van communiceren zijn waar je niets mee kan, maar inmiddels is wel duidelijk dat dit niet iets is dat zomaar ineens veranderd wordt en jullie zijn niet allemaal CBLs psychotherapeuten ofzo dus het is ook niet aan jullie om haar te veranderen. Sowieso is het aan niemand als ze dat zelf niet wil. En ze heeft net zoveel recht om hier te komen als ieder ander en met het gezeur verpest je de sfeer net zoveel als zij met haar manier van communiceren. Dus idd, get over it of negeermodus, want ik vind het nogal triest dat jullie jezelf zo boven haar verheven voelen dat je wel continu haar op haar plek wilt wijzen maar het je dan niet lukt om te denken "ach laat maar gaan ze bedoelt het niet zo maar zo".
Laatst gewijzigd door Whatever op 25 Feb 2018 10:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 25 Feb 2018 10:33

Re: Slechte service Coolblue!

Lejow schreef:Onderaan de streep is het hetzelfde: het feit dat je anders bent maakt niet dat je een vrijbrief hebt voor alles.


Niet alles, maar veel mensen en jij in het bijzonder (ik moet CBL daarin wel gelijk geven) laten vrijwel niets over je kant gaan van haar.

En wat wil je daarmee bereiken? Ik heb eerlijk gezegd allereerst al het idee dat er voor veel andere vreemde vogels meer begrip is dan voor CBL. En daarnaast, wat bereik je ermee om steeds die confrontatie aan te gaan? Blijkbaar geen verandering van het gedrag wat jou stoort, dus nogal onzinnig om dat te blijven volhouden (en daarmee ook de sfeer te verprutsen voor anderen) en niet gewoon voor d negeermodus of wat dan ook te gaan. Vol opgaan in je eigen irritaties en frustraties ipv het topic dan maar even wegklikken is net zo storend en onvolwassen.

Ik erger me meer aan het gedoe eromheen steeds dan aan CBL zelf eigenlijk. Haar reacties vind ik vóór ze terecht wordt gewezen namelijk altijd best prima en haar topics zijn weer eens wat anders.
Laatst gewijzigd door Whatever op 25 Feb 2018 10:37, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Feb 2018 10:36

Re: Slechte service Coolblue!

Ik snap het ook echt niet. Ik heb eigenlijk nooit problemen met CBL. Ik vind haar zelfs heel lief en ik help haar graag.
Ik snap ook echt niet mensen daar niet door heen kunnen kijken, zo heel ingewikkeld is dat toch niet? Ik ben het verder helemaal eens met Elliot en whatever, vooral jouw laatste reactie Whatever.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem244

Bericht 25 Feb 2018 12:49

Re: Slechte service Coolblue!

Maar goed lejow kreeg pas flink op haar flikker vanwege enkele reacties en bij cbl moeten we het allemaal maar goed vinden omdat ze zo is?
Beetje meten met 2 maten.

Ik heb verder ook geen problemen met cbl, reageer vaak gewoon op haar... maar vind haar reacties vaak wel bijzonder en de laatste tijd nog heftiger en meer overdreven en buiten proporties.
Waardoor ik mij oprecht afvraag of alles wel Oke is met haar.
<<

Anoniem249

Bericht 25 Feb 2018 12:56

Re: Slechte service Coolblue!

Daar ben ik het wel mee eens Radler, ze reageert de laatste tijd veel feller/heftiger dan normaal. Maar er zijn ook een aantal forummers die haar altijd aan het uitdagen zijn (waarvan Lejow er duidelijk 1 is). Wellicht dat het daardoor komt dat ze heftiger reageert.
<<

Anoniem229

Bericht 25 Feb 2018 12:57

Re: Slechte service Coolblue!

Ik voel me niet verheven boven haar, ik wil haar niet veranderen, ik vraag me alleen af: "Waarom moet dat zo?", maar dat is dan "gelul".
Er was iemand die de moeite nam om uit te leggen hoe een klantenservice werkt, en diegene wordt ook op z'n plaats gezet. Waarom? Is het oké omdat "iemand gewoon zo is?"
Mijn voorbeeld is inderdaad extreem, maar ik heb zo vaak gehoord in gevallen "Hij/zij bedoelt het niet zo" etcetera, waarbij het probleem dus eigenlijk bij de ander (de toehoorder) ligt. Je hebt inderdaad een keuze hoe je met iets omgaat - neemt niet weg dat ik me blijf afvragen waarom je mensen in eerste instantie toesnauwt die er niks aan kunnen doen. Als ik geïrriteerd ben door iets, probeer ik kalm en rustig de situatie aan bijvoorbeeld de telefoniste uit te leggen. Diegene kan er ook niets aan doen. Bovendien is de welwillendheid van de ander dan misschien weer iets groter. Ik ben in het verleden ook wel toegesnauwd door klanten en patiënten - dan staan mijn nekharen al een stukje overeind. Als iemand mét mij een oplossing probeert te zoeken, sta ik ook veel opener in het geheel.
Ik ben zo vaak toegesnauwd en toegeblazen door anderen, waarbij ik ergens zat tussen relativeren maar ergens ook wel "Waar heb ik dit eigenlijk aan verdiend?" En ik vraag me dat eigenlijk nog steeds af.
Ook heb ik wel gezien dat er patsboem een negatieve recensie over de tandarts die ik assisteerde online verscheen, terwijl het eigenlijke verhaal totaal anders was dan diegene het op internet pleurde. Nu staat er ook met grote letters "slechte service Coolblue", terwijl dat uiteindelijk niet zo blijkt te zijn in dezen.

Dat is het. Geen verheven voelen, geen therapeut spelen. Ik ken CBL verder überhaupt niet. Ik begrijp die felle houding gewoon niet.
Maar daar laat ik het dan maar bij.
<<

Anoniem301

Bericht 25 Feb 2018 13:03

Re: Slechte service Coolblue!

Dobby ik wilde je een pm sturen maar dat kan niet. Is dat bewust?
<<

Zero

Bericht 25 Feb 2018 13:35

Re: Slechte service Coolblue!

caribbeanlover schreef:Zero, meerdere hadden al gezegd dat het 2 tot 3 wkn kan duren en dat wist ik zelf ook wel. Die hele uitleg die ik overigens niet gelezen heb is dus totaal overbodig. Wat wil je ermee bereiken?


Ik ga dit even terugkoppelen naar jou : wat denk jíj dat ik er mee wil bereiken?

Gezien je niet de moeite heb genomen om mijn bericht te lezen kun je dat misschien niet zo goed inschatten, maar doe eens een gok zou ik zeggen. :nerd:
<<

Anoniem229

Bericht 25 Feb 2018 15:02

Re: Slechte service Coolblue!

Carrie schreef:Dobby ik wilde je een pm sturen maar dat kan niet. Is dat bewust?


Ik geloof dat ik dat uit heb staan ja, maar ik kan het wel even aanzetten.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 25 Feb 2018 15:24

Re: Slechte service Coolblue!

Woppa daar gaan we weer. Het valt mij op dat cbl de helft van alle topics hier op het forum met de meest onnozele dingen opent (overdreven uiteraard maar goed).
Vervolgens weinig doet met de antwoorden die komen dus klik ik ze meestal weer zo weg.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Feb 2018 15:36

Re: Slechte service Coolblue!

Oh jeetje wat een reacties. Ik gebruik Coolblue altijd als voorbeeld als het gaat om klantvriendelijkheid.

Toen onze stofzuiger kapot geleverd werd, zouden ze hem omruilen. Ik was niet van plan om te vegen dus heb de nieuwe betaald en die werd dezelfde dag nog gebracht en toen ze de oude binnen hadden kreeg ik het geld terug. En ik kreeg ook nog een leuk kaartje :)
R. 2013
D. 2016
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers