Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Feb 2018 15:17

Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

In juli ga ik met twee eerste klassen op schoolkamp naar de Wieringermeer. We gaan kamperen, camping is al geboekt. Nu moet ik het kamp nog gaan vormgeven (met nog twee collega’s samen gelukkig).

Misschien is iemand van jullie bekend in die buurt en heb je tips voor me. Wat ik zoek is voornamelijk wat plekken waar we naar toe kunnen waar een educatief programma wordt aangeboden, liefst in de natuur. Vorige jaren gingen we naar Texel en daar deden we dingen als op de garnalenboot zitten, en een middag ecomare en wadlopen enzo. Zoiets zoeken we nu dus ook (wadlopen zal wat lastig gaan ben ik bang).

Je hoeft niet voor me te googelen, dat doe ik zelf al, maar als je uit je hoofd iets weet of een andere leuke tip hebt in die omgeving (een supermooi uitzicht ofzo, of een hele leuke speelplek of ergens waar we een kampvuur kunnen bouwen) dan hoor ik het graag!
Doelgroep: 11/12/13 jarigen. We gaan fietsen huren en dat zal daar ons enige vervoer zijn.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Feb 2018 15:24

Re: Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

Urban Naked schreef: (wadlopen zal wat lastig gaan ben ik bang).

Nou dat valt dus nog best mee zie ik, er zit een wadplaat vlakbij!
#teammaple🍁
<<

Geel

Bericht 20 Feb 2018 15:36

Re: Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

Vet! Wadlopen is volgens J. echt ontzettend gaaf. Het is denk ik ook een ervaring die niet veel mensen uit de stad zullen hebben, dus extra mooi om tijdens zo'n kamp te doen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Feb 2018 15:48

Re: Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

Ja ik vind het zelf ook erg leuk. Bij de leerlingen is er VEEEEEEL weerstand maar uiteindelijk is het altijd tof.
#teammaple🍁
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 20 Feb 2018 15:59

Re: Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

Urban Naked schreef:Ja ik vind het zelf ook erg leuk. Bij de leerlingen is er VEEEEEEL weerstand maar uiteindelijk is het altijd tof.

Is er sowieso niet veel weerstand bij leerlingen van die leeftijd? Of valt het dan nog mee?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Feb 2018 16:04

Re: Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

Girli schreef:
Urban Naked schreef:Ja ik vind het zelf ook erg leuk. Bij de leerlingen is er VEEEEEEL weerstand maar uiteindelijk is het altijd tof.

Is er sowieso niet veel weerstand bij leerlingen van die leeftijd? Of valt het dan nog mee?

Haha ja het zijn wel pubers idd. Weerstand is er altijd wel, het hele kamperen is voor veel kinderen al heel bizar. De helft van mijn klas heeft nog nooit gekampeerd en is panisch voor torretjes en vliegen en andere dieren dus de cultuurschok is groot. Toch zijn deze kampen altijd wel een groot succes!
#teammaple🍁
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 20 Feb 2018 16:12

Re: Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

Ik rij er regelmatig langs en er staat wel een groot bord langs de weg van Den Oever richting Hippolytishoef (N99) waarop wadlopen en garnalenvissen gepromoot wordt. Ik geloof dat dat bedrijf in Den Oever zit. Kom je via Google vast wel tegen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Feb 2018 16:14

Re: Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

Ik weet niet in hoeverre je vervoer hebt, maar in de duinen van schoorl kun je ook discgolfen: frisbeeen! Super leuk
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Feb 2018 16:27

Re: Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

Verde schreef:Ik rij er regelmatig langs en er staat wel een groot bord langs de weg van Den Oever richting Hippolytishoef (N99) waarop wadlopen en garnalenvissen gepromoot wordt. Ik geloof dat dat bedrijf in Den Oever zit. Kom je via Google vast wel tegen.

Ja die garnalenboot en wadlopen heb ik inderdaad al gevonden, in Hippo! Thanks!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Feb 2018 16:28

Re: Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

Tom schreef:Ik weet niet in hoeverre je vervoer hebt, maar in de duinen van schoorl kun je ook discgolfen: frisbeeen! Super leuk

Oh klinkt leuk, even zoeken of dat te fietsen is. We zitten in dijkgatbos.
Edit: hmm, 40 minuten fietsen. Ik schrijf het op voor de zekerheid!
#teammaple🍁
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 22:58

Bericht 21 Feb 2018 16:54

Re: Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

Ze houden daar ook ieder jaar kindervakantiespelen voor de regio.
Maar, wat een gat! Ik zou op inderdaad wadlopen en garnalen vissen niks weten. Misschien dat Den Oever nog wat heeft.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Feb 2018 17:33

Re: Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

Haha lekker toch, zo’n gat. We gaan veel fietsen en een speurtocht doen, levend stratego, zwemmen etc. Voor veel kids die normaal de stad niet uitkomen is dat al heel bijzonder :)

Die Zomerspelen zijn echt in de zomervakantie zag ik ja. Daar zitten wij nog buiten. Maar ik heb een paar dingen nu!
#teammaple🍁
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 22:58

Bericht 21 Feb 2018 17:37

Re: Activiteiten rond de Wieringermeer (schoolkamp)

Mwah, ik woon al in een gat. Maar dat is echt het einde van de wereld. De radio stoort daar ook altijd.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers