Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

<<

Anoniem278

Bericht 06 Feb 2018 15:25

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Ik woon in Brabant, maar ik heb veel familie en kennissen in het midden van Nederland die het ook zeiden. :smile:
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 15:25

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Nou ik streep Lojs van het lijstje.
<<

Anoniem278

Bericht 06 Feb 2018 15:28

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Claire**** schreef:Nou ik streep Lojs van het lijstje.

Sorry.... :12:
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 15:29

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

hahaha ja beter dan een kind die bekend staat als Lojs. LOJS.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Feb 2018 15:31

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Mede hierom staat Claire op ons lijstje voor een dochter. Ik vind het zelf ook fijn om een internationaal makkelijke naam te hebben (al is de uitspraak in 't Engels wel anders qua klemtoon).

Olivia vind ik ook leuk maar nu natuurlijk niet meer voor ons. Ik spreek dat in het Nederlands inderdaad uit met een langere i dan in het Engels, maar dat is wel echt verwaarloosbaar.

Ik ken ook een lojs maar vond dat niet zo snugger klinken. Loïs is veel leuker.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem278

Bericht 06 Feb 2018 15:32

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Denk aan het HNTM model, Loiza Lamers.
Ik dacht dat dat Lo-ie-sa was, maar dat is ook Loj-za. Ook erg.
En inderdaad, een Lojs :palm:
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 15:34

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Het lijkt me als kind zijnde vervelend/moeilijk als je jong bent als de ene helft van de familie je naam anders uitspreekt, dan de andere helft van de familie.
Ik spreek Claire in het Engels en Nederlands hetzelfde uit eigenlijk, net als Olivia. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik geen Nederlandse Claire's en Olivia's ken.
<<

Anoniem278

Bericht 06 Feb 2018 15:34

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

O ik weet er nog eentje : Noah.
En ik denk: Kate (er zal toch geen onverlaat: 'kaat-tuh' zeggen?)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 06 Feb 2018 15:35

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Mijn dochter heeft als tweede naam Olivia en wij spreken het inderdaad uit met een langere i. Ik dacht aan: Jason, Liv, Jamie, Bob, Francis, Stella.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Feb 2018 15:36

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Quizzle schreef:O ik weet er nog eentje : Noah.
En ik denk: Kate (er zal toch geen onverlaat: 'kaat-tuh' zeggen?)


Nee wel platter Keet denk ik. Dat is al jammer maar ja.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem278

Bericht 06 Feb 2018 15:38

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Isabel_ schreef: Francis,


Nee, hier zeggen ze fran-sis en daar zeggen ze fren-sis. Dat is ook al irritant denk ik?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Feb 2018 15:38

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Claire**** schreef:Het lijkt me als kind zijnde vervelend/moeilijk als je jong bent als de ene helft van de familie je naam anders uitspreekt, dan de andere helft van de familie.
Ik spreek Claire in het Engels en Nederlands hetzelfde uit eigenlijk, net als Olivia. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik geen Nederlandse Claire's en Olivia's ken.



Met een Brits accent is Claire wel iets zachter, meer Claiâh (haast Haags haha) en in Nederlands wel echt met zo'n rrrrr. Dan vind ik de Britse mooier. Maar ik vind het zeker wel onder dezelfde uitspraak vallen op zich.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 15:40

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Bob is echt een compleet andere uitspraak in NL en EN.
NL: Bob
EN: Boooaaab
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 06 Feb 2018 15:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 06 Feb 2018 15:40

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Zoals ik het kan zien zijn wij volgens jou lijstaanvoerder, Carrie! Wij hebben inderdaad een Loïs (Lo-is) en een Kate.
Loïs is overigens idd veel lastiger dan wij hadden verwacht, ze wordt inderdaad loojs, loes of Louise genoemd voordat mensen doorhebben dat ze Lo-is heet. En dan nog verpesten ze het vaak door 'Lo-wus' te zeggen.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Feb 2018 15:40

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Marin schreef:
Quizzle schreef:O ik weet er nog eentje : Noah.
En ik denk: Kate (er zal toch geen onverlaat: 'kaat-tuh' zeggen?)


Nee wel platter Keet denk ik. Dat is al jammer maar ja.

Ja in bepaalde delen van het land zal het snel Keet worden. Ik vind Kate ook mooi, maar het is hier niet zo geschikt denk ik.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 15:41

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Parel schreef:Zoals ik het kan zien zijn wij volgens jou lijstaanvoerder, Carrie! Wij hebben inderdaad een Loïs (Lo-is) en een Kate.
Loïs is overigens idd veel lastiger dan wij hadden verwacht, ze wordt inderdaad loojs, loes of Louise genoemd voordat mensen doorhebben dat ze Lo-is heet. En dan nog verpesten ze het vaak door 'Lo-wus' te zeggen.

Lo-wus :palm:
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 06 Feb 2018 15:41

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Marin schreef:
Quizzle schreef:O ik weet er nog eentje : Noah.
En ik denk: Kate (er zal toch geen onverlaat: 'kaat-tuh' zeggen?)


Nee wel platter Keet denk ik. Dat is al jammer maar ja.


Je kan Kate toch bijna niet platter zeggen dan zoals het er staat? KEET. Naar mijn idee overal wel hetzelfde.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 06 Feb 2018 15:41

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Quizzle schreef:
Isabel_ schreef: Francis,


Nee, hier zeggen ze fran-sis en daar zeggen ze fren-sis. Dat is ook al irritant denk ik?


Hmm ik ken een fren-sis. Maar eentje is inderdaad niet representatief voor de rest van NL haha.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 06 Feb 2018 15:41

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Claire**** schreef:
Parel schreef:Zoals ik het kan zien zijn wij volgens jou lijstaanvoerder, Carrie! Wij hebben inderdaad een Loïs (Lo-is) en een Kate.
Loïs is overigens idd veel lastiger dan wij hadden verwacht, ze wordt inderdaad loojs, loes of Louise genoemd voordat mensen doorhebben dat ze Lo-is heet. En dan nog verpesten ze het vaak door 'Lo-wus' te zeggen.

Lo-wus :palm:


HEEL VAAK. Nichtjes, tantes - alles. En die zien haar heul vaak.
<<

Anoniem278

Bericht 06 Feb 2018 15:41

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Claire**** schreef:
Parel schreef:Zoals ik het kan zien zijn wij volgens jou lijstaanvoerder, Carrie! Wij hebben inderdaad een Loïs (Lo-is) en een Kate.
Loïs is overigens idd veel lastiger dan wij hadden verwacht, ze wordt inderdaad loojs, loes of Louise genoemd voordat mensen doorhebben dat ze Lo-is heet. En dan nog verpesten ze het vaak door 'Lo-wus' te zeggen.

Lo-wus :palm:


Jij gaat hier niet meer overheen komen hè? :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 06 Feb 2018 15:43

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Claire**** schreef:Bob is echt een compleet andere uitspraak in NL en EN.
NL: Bob
EN: Boooaaab

Haha ik had laatste serieus een discussie online met iemand over de uitspraak van de OO en de OH. Koffie kan op 2 verschillende manieren uitgesproken worden, alleen ze snapte het verschil niet. Waarschijnlijk omdat ze de andere versie nog nooit gehoord had.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 06 Feb 2018 15:46

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Overigens noemen wij onze dochter ook lekker Kate op zijn Hollands. En sterker nog, vaker wel dan niet is het Keetje.
Ik vind overigens Kae/Kee ook heel tof.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Feb 2018 15:47

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Isabel_ schreef:
Quizzle schreef:
Isabel_ schreef: Francis,


Nee, hier zeggen ze fran-sis en daar zeggen ze fren-sis. Dat is ook al irritant denk ik?


Hmm ik ken een fren-sis. Maar eentje is inderdaad niet representatief voor de rest van NL haha.

Ik ken het ook als Frensis.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 15:48

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Parel schreef:Overigens noemen wij onze dochter ook lekker Kate op zijn Hollands. En sterker nog, vaker wel dan niet is het Keetje.
Ik vind overigens Kae/Kee ook heel tof.

Kae vind ik ook leuk Parel! Maar gezien de reactie's zal half Nederland het dan wel uitspreken als Ka-e ipv Kee.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Feb 2018 15:51

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Mijn naam (Trisha) is Engels maar wordt nooit uitgesproken zoals Amerikanen dat zouden doen. Nu vind ik dat zelf fijn, want ik vind de Engelse uitspraak vaak zo over the top, voor mijn Nederlandse persoontje :') Maar het is wel een naam die in de basis hetzelfde is, dus of die op de lijst hoort?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira