Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Willem Wever vragen

<<

Anoniem66

Bericht 21 Okt 2013 20:16

Willem Wever vragen

Hebben jullie ook wel eens zo'n vraag die al jaren in je hoofd zit maar waar je het antwoord niet van weet of kan vinden? Mijn man noemt het een Willem Wever vraag, de vraag die ik nu heb..

Onze zwarte was ruikt altijd een beetje muffig ofzo, maakt niet uit wat voor wasmiddel je erbij gooit of hoe heet je wast.. De andere was ruikt altijd fris, maar de zwarte/donkere was niet! Hoe kán dat? Ik ken meerdere mensen die dat hebben en niemand weet het antwoord.

Hebben jullie ook zulke vragen? En weet je antwoord op mijn vraag?
<<

Anoniem38

Bericht 21 Okt 2013 20:27

Re: Willem Wever vragen

Ik weet geen antwoord op jouw vraag. Ik heb zelf wel een vraag.
Hoe kan het dat als je een zakje gehakt uit de vriezer laat ontdooien, rood vocht eruit komt? Een zakje is toch waterdicht?
<<

Anoniem40

Bericht 21 Okt 2013 20:29

Re: Willem Wever vragen

Ik bedacht me vandaag iets soortgelijks Jip! Ik vulde mijn fles water met koud water uit zo'n machine en toen werd de buitenkant van mn fles nat. Hoe kan dat?
<<

Anoniem16

Bericht 21 Okt 2013 20:31

Re: Willem Wever vragen

Heeft dat niet te maken met het verschil tussen de kamertemperatuur en je flesje water zelf/ Dat er daardoor condens ofzo komt op je flesje.

Die van dat zakje vind ik een goede, geen idee.
<<

Anoniem38

Bericht 21 Okt 2013 20:32

Re: Willem Wever vragen

Dat van jou snap ik door condens vorming, denk ik. Maar dat het bloed naar buiten komt bij zo'n zakje snap ik echt niet!
<<

Anoniem16

Bericht 21 Okt 2013 20:33

Re: Willem Wever vragen

Mmm nee ik ook niet.

Ik heb wel vaker dat soort vragen maar kan me nu niets bedenken.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Okt 2013 20:34

Re: Willem Wever vragen

Luce, dat hebben wij ook bij de donkere was. Gek is dat, ik ben ook wel benieuwd hoe dat komt.
<<

Anoniem16

Bericht 21 Okt 2013 20:41

Re: Willem Wever vragen

Luce ik gebruik Robijn wasmiddel ( die roze variant) met de gele Robijn wasverzachter en dat ruikt heerlijk wanneer het uit de machine komt, en het blijft ook lekker ruiken.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 21 Okt 2013 20:53

Re: Willem Wever vragen

Printje schreef:Luce ik gebruik Robijn wasmiddel ( die roze variant) met de gele Robijn wasverzachter en dat ruikt heerlijk wanneer het uit de machine komt, en het blijft ook lekker ruiken.

Maar die is niet speciaal voor de donkere was.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Leven en laten leven
<<

Anoniem20

Bericht 21 Okt 2013 20:54

Re: Willem Wever vragen

Ik vraag mij hoe mensen erbij komen, om snotjes op te eten.
<<

Anoniem16

Bericht 21 Okt 2013 20:55

Re: Willem Wever vragen

Nee das waar maar ik gebruik niets speciaal voor de donkere was odmat ik dat niet nodig vind. Misschien is dat dus juist wel de oplossing;)

Ik heb het overigens wel ooit gedaan hoor, speciaal spul, maar ik vond het niet mooier blijven dan wanneer ik gewoon mijn normale wasmiddel gebruik.
<<

Anoniem185

Bericht 21 Okt 2013 21:02

Re: Willem Wever vragen

Hoor je bij een zachtgekookt ei de bovenkant er af te snijden (het topje kapot te snijden zodat je bij het ei kan) of kapot te tikken met je lepeltje en verder af te pellen?
<<

Anoniem 63

Bericht 21 Okt 2013 21:14

Re: Willem Wever vragen

Als kind/puber wilde ik altijd weten hoe spekkies (het snoep) gemaakt werden. Voornamelijk in de hoop dat ik dan zou mee mogen naar de spekkiesfabriek en spekkies mocht eten natuurlijk.

Dat met die donkere was heb ik niet eigenlijk... Mijn was ruikt, als ik hem meteen uit de machine haal, altijd heerlijk! Vooral met Robijn, dat vind ik het fijnste wasmiddel en wasverzachter.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 21 Okt 2013 22:12

Re: Willem Wever vragen

Jip83 schreef:Ik weet geen antwoord op jouw vraag. Ik heb zelf wel een vraag.
Hoe kan het dat als je een zakje gehakt uit de vriezer laat ontdooien, rood vocht eruit komt? Een zakje is toch waterdicht?


Osmose (denk ik)
Google maar eens!
Als je een dikker zakje gebruikt dan een boterhamzakje, gaat het bloed er niet door heen, dus ik denk dat het door osmose komt.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Okt 2013 22:14

Re: Willem Wever vragen

Dat met de was heb ik ook, alleen niet met zwarte maar met handdoeken was. Zo raar! Wasverzachter kan ik niet tegen, dus dat is geen optie.
Afbeelding
<<

Anoniem237

Bericht 21 Okt 2013 22:57

Re: Willem Wever vragen

Hoe die plastic uiteinden van je veters heten.
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 21 Okt 2013 23:20

Re: Willem Wever vragen

Forumster schreef:Hoe die plastic uiteinden van je veters heten.


malie, nestel of veterstift. Zo heten ze dus, ligt ook aan materiaal :laughcry:
<<

Anoniem75

Bericht 21 Okt 2013 23:24

Re: Willem Wever vragen

Met die geur van de zwarte was heb ik ook. Ik gooi er nu af en toe een schepje HG bij voor sportkleding en sindsdien valt het gelukkig mee.
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 21 Okt 2013 23:25

Re: Willem Wever vragen

O ja, wat betreft de was. Dan kan door vetluis komen. Vloeibare wasmiddelen blijven nog wel eens plakken aan de trommel waardoor er broeiende bacteriën ontstaan. Na een stuk of 20 wasbeurten je trommel laten draaien op de kookwas met waspoeder voor witte was en wat soda (vaatwasser blokje werkt ook).
<<

Nyah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:31

Bericht 21 Okt 2013 23:29

Re: Willem Wever vragen

Ik vraag me altijd af waar slakken zijn als het niet regent en hoe ze zo snel op kunnen komen als het gaat regenen.
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 21 Okt 2013 23:33

Re: Willem Wever vragen

Nyah schreef:Ik vraag me altijd af waar slakken zijn als het niet regent en hoe ze zo snel op kunnen komen als het gaat regenen.


Slakken zitten verstopt tussen bladderen, grond en andere dingen waar het vochtig en beschut blijft (op plekken waar je echt niet de tijd gaat nemen om ff lekker een slak te zoeken haha) want van de zon drogen ze binnen een mum van tijd uit. Ze komen tussen de grond vandaan zodra het begint te regenen want anders verdrinken ze. :sunny:
<<

Anoniem83

Bericht 21 Okt 2013 23:42

Re: Willem Wever vragen

Dat van het zakje met vlees uit de vriezer heb ik me ook altijd afgevraagd! Ik heb even gegoogled op osmose, maar eerlijk gezegd snap ik daar niet zoveel van :nopompom: natuur-/scheikunde waren dan ook niet mijn beste vakken op school. Kan iemand het kort in Jip en Janneke taal uitleggen?
<<

Anoniem66

Bericht 22 Okt 2013 00:12

Re: Willem Wever vragen

Printje schreef:Nee das waar maar ik gebruik niets speciaal voor de donkere was odmat ik dat niet nodig vind. Misschien is dat dus juist wel de oplossing;)

Ik heb het overigens wel ooit gedaan hoor, speciaal spul, maar ik vond het niet mooier blijven dan wanneer ik gewoon mijn normale wasmiddel gebruik.



Het maakt hier dus niks uit welk middel ik gebruik. Het ruikt altijd muffer dan normaal!
<<

Anoniem66

Bericht 22 Okt 2013 00:13

Re: Willem Wever vragen

Vanilla Queen schreef:O ja, wat betreft de was. Dan kan door vetluis komen. Vloeibare wasmiddelen blijven nog wel eens plakken aan de trommel waardoor er broeiende bacteriën ontstaan. Na een stuk of 20 wasbeurten je trommel laten draaien op de kookwas met waspoeder voor witte was en wat soda (vaatwasser blokje werkt ook).



Maar dan zou je het toch bij alle was moeten hebben? Kookwas maakt hier ook niks uit. Gek he?
<<

anoniem213

Bericht 22 Okt 2013 00:16

Re: Willem Wever vragen

Luce, ik heb hetzelfde. Mijn was moet drogen in mijn kamer en ik slaap na een zwarte was het liefst bij mijn vriend door de lucht. Kookwas werkt hier ook niet. Ander wasmiddel en wasverzachter ook niet.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers